Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane RS, Turboda Islık Sesi ?



gkmn
17-08-2011, 01:00
Herkese selam,

Megane rs aracımda turbodan gelen bir ıslık sesi var. ses gaza yüklenince 3000d/d gibi başlıyor ve yüklendikçe daha da artıyor.

yerli yabancı forumlarda araştırıyorum kimisi "turbo ölmüş" kimisi "normal" diyor, ama genel kanı heralde pek hayra alamet olmadığı... pallerden biri kopmuş olabilir ya da hava kaçağı vardır gibisinden yorumlar dolu.

konu ile igili fikri daha önemlisi deneyimi olan arkadaşlar fikirlerini paylaşabilirse sevinirim. gecenin bu saatinde paranoyaklaştım :beuj:

bu durumda yapılacak ilk şey heralde turboyu anlayan birine (ki bu kesinlikle servis değil bence) söktürüp kontrol ettirmek. rebuild işini mersin-adana bölgesinde yapan olduğunu pek sanmıyorum ama araştırıyorum....

en kötü senaryoya kendimi hazırlayacak olursam diyelim, turboyu değiştirmek gerekti... orjinal mi tercih etmek iidir yoksa megane rs için orjinaline tercih edebileceğim turbo/lar ne/ler dir??

can0001
17-08-2011, 01:08
kardeş selam öncelikle turbo konusunda adana'da yardımcı olabilirim en temiz düzgün şekilde yapılır sıkıntısız binersin... ulaşmak istersen pm atarsın...

alperx
17-08-2011, 01:15
orjinalini takman çok daha iyidir cunku sonucta aracın beyni ona göre yapılmış. farklı bir turbo farklı tepkilere yol açacaktır.

freelife
17-08-2011, 01:25
turbo gitmiş bence..

gkmn
17-08-2011, 01:29
orjinalini takman çok daha iyidir cunku sonucta aracın beyni ona göre yapılmış. farklı bir turbo farklı tepkilere yol açacaktır.

teşekkürler ederim yorumunuz için. yrn ztn ilk iş fiyat sormak olacak servise. hayırlısı diyorum ....

gkmn
17-08-2011, 01:29
turbo gitmiş bence..

bunu duymak insanın içini rahatlatıyor.... :rolleyes:

freelife
17-08-2011, 01:34
acı ama gerçek bu gökhan bu konuda nerdeyse ihtisas yaptı diyebilirim konuyu görünce sana detaylı bilgi verir , söylebileceğim tek şey yenisini alman revizyona gitmemen.

gkmn
17-08-2011, 01:40
teşekkür ederim. yarın, daha doğrusu bugün fiyat soracağım servise. umarım çoook uçuk bir fiyat telaffuz etmezler....

freelife
17-08-2011, 01:42
servise sorma hayal kırıklığına uğrarsın bence dışardan bulmaya çalış .

gkmn
17-08-2011, 02:07
dışarıda nerede bulabileceğim hakkında en ufak bir fikrim bile yok :) sora sora bağdat bulunur misali öğreneceğiz artık...

Mr.K
17-08-2011, 02:57
once hortumları kontrol et/ettir kaçak vs varmı ona baktır,sonra turboya yönel.gecmıs olsun

gkmn
17-08-2011, 03:02
teşekkür ederim.

senna
17-08-2011, 07:42
gidişi nasıl sesten sonra performans düşüşü oldumu?

hortumda yada plastik aksamda kaçak olabilir, turboya bakın birde mil boşluğu vs nasıl yağ verme falan varmı

gkmn
17-08-2011, 10:09
gidişinde bir sıkıntı yok gibi. hoş dynoya çıkıp kaç hp diye hiç bakmadım.
arabayı alalı zaten 4 ay oldu. aldığımdan beri var bu ses. ekspertizde motorda hiçbir sıkıntı yoktur dedikleri için güvenerek aldım, sonradan "aptala ***** olur" misali mi ..bi araştırim dedim, ve bu konuyu açmakla sonuçlanan 2-3 gün yaşadım :)

gkmn
17-08-2011, 14:19
Orjinal turbo fiyati 2300tl. Can yakar ama dusundugumden az en azindan...

Tunç
17-08-2011, 14:21
3000 lıraya komple motor yapıyorsun arabaya 2300 oldukca fazla ufacık turbo ıcın

ofli
17-08-2011, 17:27
Denildigi gibi kacak da olabilir. Turbonun omrude dolmus olabilir gecmis olsun mat siyah rsmi mersindeki

gkmn
17-08-2011, 17:29
aynen o dur...

gkmn
17-08-2011, 17:30
3000 lıraya komple motor yapıyorsun arabaya 2300 oldukca fazla ufacık turbo ıcın

3000 liraya komple motor O_o ???

ofli
17-08-2011, 20:04
Cimsanin icinde gormustum orada calisiyorsunuz sanirim ayni firmadayiz neyse konuyu dagitmayalim mersinde anlayacak usta sayisi cok azdir yinede gosterelim istersen bikactane tanidigim var

GokhanRS
17-08-2011, 21:44
dostum bana yanlış teşhis koydular ve sıfır turbo aldım.

sonra turbonun kusursuz olduğunu anladık. sorunun başka bişey olduğu tespit edildi ve eski turbomuda kontrol ettirip onu geri taktım.

sıfır aldığımda bu arada 1000km kadar kullandım. zararına 1200 lirayada satıyorum sıfır aldığımı. ama dediğim gibi 1000km ye yakın kullandım ama turboyu görünce sıfır olduğunu anlarsın. sıfır işareti olan boyalarda duruyor üzerinde.

gkmn
17-08-2011, 22:17
Cimsanin icinde gormustum orada calisiyorsunuz sanirim ayni firmadayiz neyse konuyu dagitmayalim mersinde anlayacak usta sayisi cok azdir yinede gosterelim istersen bikactane tanidigim var

Evet cimsadayim, valla teshis koyabilecek biri varsa gotururum cunku dedigin gibi anlayam kise yok mersinde pek. Bugun servise gittigimde dedikleri sadece normal degil di. Sundan bundan kaynakli diyecek birini ariyorum. Para verip alirim ama 2-3 hafta sonra ayni sey olmayacaginim garantisi ne???? Bu yuzden bama duzgun teshis koyacak biri lazim. Gerekirse atlar ankara ist. Giderim.....

GokhanRS
17-08-2011, 22:22
teşhis kolay
psi göstergeli compresör saati ile kompresyonu ölçün
boost hortumunu temizleyin biraz gazladıktan sonra hemen int cooler a giden boost hortumu sökün yağ varsa eğer turbo yağ veriyordur arızalı anlamına gelir.

yetkili servis zamanında bana geçirdikten sonra öğrendim rslerin tüm arızalarını tespit etmeyi :)


bu arada compresyon 165 civarı çıkmalıdır tüm silindirler. farklı farklı ve düşük çıkarsa motorla ilgili sıkıntı olma ihtimali muhtemeldir.

gkmn
17-08-2011, 22:25
dostum bana yanlış teşhis koydular ve sıfır turbo aldım.

sonra turbonun kusursuz olduğunu anladık. sorunun başka bişey olduğu tespit edildi ve eski turbomuda kontrol ettirip onu geri taktım.

sıfır aldığımda bu arada 1000km kadar kullandım. zararına 1200 lirayada satıyorum sıfır aldığımı. ama dediğim gibi 1000km ye yakın kullandım ama turboyu görünce sıfır olduğunu anlarsın. sıfır işareti olan boyalarda duruyor üzerinde.

Gokhan hocam pm den telefonunu atarsan yrn uygun bi saatte aramak isterim. Yanlis anlama direk turboyu almak icin degil, bu konuyla ilgili fikrini almak icin... Sen de custom turbo fln isine girmissin... İsin acikcasi ben revize yerine yeni turboyu tercih ediyorum ama dedigim gibi ben sıkıntının kaynagindayim...
Ben en kotusu olarak bakarim hep, yani turbo degisecek seklinde.
Su anihtiyacim olan en onemli sey bu arabadan, turbosundan ivirindan zivirindan anlayan biri...... O yuzden tel istiyorum sana da uyarsa...

gkmn
17-08-2011, 22:31
teşhis kolay
psi göstergeli compresör saati ile kompresyonu ölçün
boost hortumunu temizleyin biraz gazladıktan sonra hemen int cooler a giden boost hortumu sökün yağ varsa eğer turbo yağ veriyordur arızalı anlamına gelir.

yetkili servis zamanında bana geçirdikten sonra öğrendim rslerin tüm arızalarını tespit etmeyi :)


bu arada compresyon 165 civarı çıkmalıdır tüm silindirler. farklı farklı ve düşük çıkarsa motorla ilgili sıkıntı olma ihtimali muhtemeldir.


Tsk ederim yrn ilk is dediklerini yapacagim. Yag konusuna gelince, blov off takarken b. Off un yerine geldigi hortu soktugde icerisinde yag vardi. Terleme yaptigini ve normal oldugunu doyledi sordugum bilac usta. Oil catch tAkmak uzereydim ki bu ıslık olayini fark ettim.... Daha dogrusu ne anla geldigini.

bilalMW
17-08-2011, 22:49
3000 liraya komple motor O_o ???

berlingo 1.9d motoru ise evet o fiyata toplanır. :D

gkmn
18-08-2011, 21:31
berlingo 1.9d motoru ise evet o fiyata toplanır. :D

Ondan bile suphe ederim :)

Tunç
19-08-2011, 06:59
Ondan bile suphe ederim :)

daha yenı 2005 bi rs motor yaptık gökhan kardesımınde haberı var 3000 tl işten anlamayan adamsanız haklısınız size 6000 tl ;)

ofli
19-08-2011, 10:04
daha yenı 2005 bi rs motor yaptık gökhan kardesımınde haberı var 3000 tl işten anlamayan adamsanız haklısınız size 6000 tl ;)

Nasil motor yapildigi cok onemli sanayide segman atiyolar sifir motor yaptik diyorlar

Bence sifir piston segman. Yag pompasi su devridaimi. Ana kol yatak v.s liste uzar gider bu sekilde islikle 3000 e yaptiysaniz cok ucuz

gkmn
19-08-2011, 12:32
daha yenı 2005 bi rs motor yaptık gökhan kardesımınde haberı var 3000 tl işten anlamayan adamsanız haklısınız size 6000 tl ;)

motor yapmaktan kastın ney çok merak ettim....

hadi diyelim yaptın, istanbulda mümkündür, alternatifin çoktur. yaşadığım yerde düzgün usta bir elin parmaklarını geçmez, o adamlara da gittiğinde motordaki sıkıntına bağlı olarak ki burada motoru revize etmekten bahsediyorum 3000 TL ye revize edilecek motorun parçalarını alırsın anca. sadece silindir kapağını çıkardın mı 1500 den azını açıyor millet. o parayı da işini yaptırmak istyiyorsan vereceksin, sebep ? başka çaren yok çünkü.

kemal20
20-08-2011, 22:02
arabanın çekişinde eskiye göre kötüleşme yoksa sadece balansı da bozulmuş olabilir.intercooler in en alt kısmında yağlanma var mı ona bakın...lifte kaldırın intercooler alt boruyu sökün.intercoolerde yağ birikmişse turboda sorun vardır.ama dediğim gibi sadece balansı da bozulmuş olabilir hayır olsun=))

osman 1.8t
21-08-2011, 00:52
kardeşim turbonun ömrünün bittiği anlaşılıyor turbonu dağılmadan söktür ve tamir takımını değiştir 350 tl turbo tamir takımı 200 tl işcilik 550 eğer önlemini almassan turbon dağılacak ve yeni turbo almak zorunda kalacaksın motorunada zarar verebilirsin ben kendimi bildim bileli turbo araçlar kullanıyorum ıslık sesi çoğaldımı götürür turbomun tamir takımını değişirim paran cebinde kalır :);)

gkmn
22-08-2011, 08:03
Tesekkurler arkadaslar fikirleriniz iciin, su an turbo sokuluyor balans yapilacak. Gelismeleri yazarim buraya :))

atituti
23-08-2011, 12:59
turbodan normal olarak ıslık sesi gelmez mi zaten ? sc den biraz daha az biçimde

GokhanRS
23-08-2011, 13:03
turbodan normal olarak ıslık sesi gelmez mi zaten ? sc den biraz daha az biçimde

sağlam turbo ıslık sesi vermez.

gkmn
23-08-2011, 20:51
Herkese selam,

Pazartesi Adana'da turboyu söktürüp balansına baktırdım. düşünüldüğü gibi balans yapmıştı ve düzeltildi. Ancak ıslık sesi geçmedi. turbo defalarca (yaklaşık 3-4 saat kadar süren bir süre) kontrol edildi, usta turboda herhangi bir sıkıntı olmadığını ve balans değerini sınır değerlerin çok altına çektiğini belirtti. sıkıntının turbodan olmadığına ikna oldum çünkü turbo cihaza ilk bağlandığındaki grafikle son grafik arasında dağlar kadar fark var. ses ise hiç değişmedi. ne arttı ne azaldı olduğu gibi duruyor...
test cihazında yapılan son çalışma sonrası oluşan grafik aşağıda. 147.000 devire kadar çıkıldı testte.

http://img594.imageshack.us/img594/7602/resim012n.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/resim012n.jpg/)


bağlantılarda da pek birşey göremedik ama tekrardan kontrol edeceğim.
bu arada şarj dinamosunun da aynen bu şekilde ses yapabileceğini belirtti usta.
başına 1 kere daha gelen bir olaymış. bu ses turbodan deyip söktüğüm turboda hiçbişey çıkmadı, araştırıp şarj dinamosundan olduğunu bulduk dedi, bana da ilk olarak şarj dinamosuna baktırmamı söyledi.
son durum bu şekilde.

kelalper
23-08-2011, 21:48
Aynı ses bende de vardı aldığımda. ama 1.2 basıyorum ne bir yerlere yağ veriyor ne de başka birşey yapıyordu. Filtre kutusunu iptal ettiğimden beri ses kalmadı. Büyük ihtimalle filtre kutusunun ağzı dar olduğu için emme sırasında oradan emiş sesi geliyor. Borunun çapı gerçekten çok çok dar ıslık sesi yapmasının nedeni de odur. Panik yapacak birşey yok bence.

kelalper
23-08-2011, 21:52
sağlam turbo ıslık sesi vermez.

Gökhan bizim makinelerde ses turbodan gelmiyor filtre kutusunun ağzından geliyor. Sesin ne zaman kesildiğini bir düşün bak ampul yanacak. Araba pinpon topu kadar delikten hava emmeye çalışıyor. Hangi mühendis düşündüyse kafasına .... Ulan 1.2 olsa gene yetmez o delik hemde farın tam arkasında. Direk rüzgarda almıyor hemde.

CLIORS
23-08-2011, 21:55
megane rs te filtreyi sokersen 15 hp alırsın, duzgun filtre takarsan 19 hp alırsın.

Orj kutu illa kullanılacaksa icine ITG kutu ıcı lazım ama en ıyı cozum elbette o degil.

gkmn
23-08-2011, 22:47
Aynı ses bende de vardı aldığımda. ama 1.2 basıyorum ne bir yerlere yağ veriyor ne de başka birşey yapıyordu. Filtre kutusunu iptal ettiğimden beri ses kalmadı. Büyük ihtimalle filtre kutusunun ağzı dar olduğu için emme sırasında oradan emiş sesi geliyor. Borunun çapı gerçekten çok çok dar ıslık sesi yapmasının nedeni de odur. Panik yapacak birşey yok bence.

kutuyu iptal edip aynı yere açık filtre mi koydunuz??? ben sıcaklık yüzünden filtre kutusunun yerine açık filtre koymak istemiyorum. motor da "eciş büçüş" sıkışık olduğu için hava hortumu geçirecek adam gibi bir yer de bulamadım. elimde hazır filtre, hava hortumu vs. var öyle duruyor.
K-Tec Racing - Renault Tuning Styling Motorsport Specialists (http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1777&catid=5&appid=12&pic=3)
linkteki kiti almayı düşünüyorum. bakalım dediğiniz gibiyse hem sesten kurtulurum hem de filtre takabilmiş olurum.

GokhanRS
23-08-2011, 22:53
Gökhan bizim makinelerde ses turbodan gelmiyor filtre kutusunun ağzından geliyor. Sesin ne zaman kesildiğini bir düşün bak ampul yanacak. Araba pinpon topu kadar delikten hava emmeye çalışıyor. Hangi mühendis düşündüyse kafasına .... Ulan 1.2 olsa gene yetmez o delik hemde farın tam arkasında. Direk rüzgarda almıyor hemde.

nasıl farın arkasına abey?

sizde panjura giden boru yokmu orjinal filtrede? benim orjinal filtre kitimde tam sol panjurun arkasına kadar boru var. hemde panjurun orda ağzı dikdörtgen şekilde panjurun boyu kadar genişliyor ve orjinalinde var bu yani.

hatta sanırım motor içinde kalan açık hava filtresinden dahada iyi hava çekiyor.

ancak 3-4 tane orjinal rsin orasına baktım dediğin gibi farın arkasından sonra panjura devam eden parça yok çok garip ya

gkmn
23-08-2011, 23:01
nasıl farın arkasına abey?

sizde panjura giden boru yokmu orjinal filtrede? benim orjinal filtre kitimde tam sol panjurun arkasına kadar boru var. hemde panjurun orda ağzı dikdörtgen şekilde panjurun boyu kadar genişliyor ve orjinalinde var bu yani.

hatta sanırım motor içinde kalan açık hava filtresinden dahada iyi hava çekiyor.

ancak 3-4 tane orjinal rsin orasına baktım dediğin gibi farın arkasından sonra panjura devam eden parça yok çok garip ya

bende de yok öyle bir parça Gökhan. senin arabaya torpil geçmişler heralde :)

CLIORS
24-08-2011, 09:59
Aynı ses bende de vardı aldığımda. ama 1.2 basıyorum ne bir yerlere yağ veriyor ne de başka birşey yapıyordu. Filtre kutusunu iptal ettiğimden beri ses kalmadı. Büyük ihtimalle filtre kutusunun ağzı dar olduğu için emme sırasında oradan emiş sesi geliyor. Borunun çapı gerçekten çok çok dar ıslık sesi yapmasının nedeni de odur. Panik yapacak birşey yok bence.

Hafif ıslık sesi normal ozellikle 6. vites 2000-3000 aralıgında gaza ufak basıslarda duyarsın fakat devirle birlikte artması ve yag sarfetmesi turbonun bunlar problem işaretleri. Bu arada alper muhtemelen kutuyu sokunce o hafif ses kulagına gelmiyordur ondan kesildi diyorsun :)

Spawn
24-08-2011, 10:06
rölantide dalgalanma , karışımda zenginleşme yada basınçta geç gelme , egzozdan yağ dumanı atma gibi problemler var mı ?

gkmn
24-08-2011, 15:37
rölantide dalgalanma , karışımda zenginleşme yada basınçta geç gelme , egzozdan yağ dumanı atma gibi problemler var mı ?

Hayir, bu saydiklarinizdan hicbiri yok.

Spawn
24-08-2011, 15:45
Hayir, bu saydiklarinizdan hicbiri yok.

bu saydıklarım genelde bitmiş turbonun vereceği tepkiler oluyor istisnalar dışında.

kaçak olabilr mi acaba? map la çalışıyor dimi RS?


turbodan ıslık sesi gelmesi pek normal bişey değil aslında , bende yeni yaşadım 2. defa , iyi bir ustaya bakmak lazım . eğer pallerden biri vs kırıldıysa ki bu olabileceklerden ne kötüsü , motorunuzun içine girip oralara da zarar verebilir.

bence çok da ne olduğundna emin olmadan aracı zorlamayın . turbo dğeişmesi gerek diyen bi servis de olursa hhiçbişey söktürtmeyin , başka bir yere daha sorun .

GokhanRS
24-08-2011, 15:51
yok kardeşim o saydıkların yok zaten turboyu söküp turbocuya göndermiş turbo sorunsuz diyerek dönmüş.

ayrıca kompresyon testide yaptı yeterli veriyide aldı. tahminim biyerde bi kaçağı var aracın cooler hortumları filan hepsini kontrol edicek artık.

evet megane rslerde map sensörü var. 2 adet. biri emme öncesi biri emmede. arada kaçak farkı varmı onu bile görebiliyorsun. (rstuner ile)

turbo basıncınıda wastegate den çıkan hortum elektronik selenoide giriyor. bir diğer hortumda salyangozdan elektronik selenoide gidiyor. 3nci bir çıkışta intake hortumuna giriyor. araç salyangozdan algıladığı basınçla wastegate e giden hortumdan aç kapa yaparak turbo basıncını ayarlatıyor. wastegate in orjinal ayarıda 0.8 bar a ayarlı. gerçi kaça ayarlı olursa olsun elektronik selenoid her türlü müdahale ediyor ve manuel wastegate ayarına ellendiğinde aracın zararına oluyor.

son bilgi merak eden olursa lazım olur diye yazdım :)

Spawn
24-08-2011, 15:54
acaba siz farkında olmadan bi şekilde turbo basıncı arttı da dolayısı ile ıslık sesi de artmış olabilr mi ? basınç saati var mı ? aradaki wg hortumlarında yırtık yada katlanma filan olduysa ondan dlayı basınç artmış olabilr. aklıma bunlar geldi

freelife
24-08-2011, 19:28
arkadaşlar arabayı aldığından beri varmış yani sonradan olmamış belkide hiçbirşey yoktur sesi duymadan yorum yapıyoruz :).....( bende yaptım yorum ama sonradan tekrar okuduğumda bunu farkettim )

gkmn
25-08-2011, 14:58
:) ben su ses ile ilgili bir video koyim en iisi, bikactane cektim ama cok belli olmuyo ruzgar sesinden duzgun bsy cekip koyacagim.

gkmn
13-09-2011, 17:13
herkese selam,

uzun süredir internete giremediğim için videoyu ekleyemedim. cevapları aldı işini gördü tarzı biri değilim o yüzden kusura bakmayın.

2 adet video çektim ses ilk videoda daha belli gibi. daha düzgün birşey çektiğim zmn onu da ekleyeceğim muhakkak.

t-whistle.. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IgnpVlh2FLU)

t-whistle - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=A7GoT3FNH48)

GokhanRS
13-09-2011, 17:15
blow off veya dump valf artık ne takılıysa sanırım basma anında hava kaçırıyor. arada filtre seside var filtre ne kullanıyorsun?


edit: kısacası pek ıslık sesi filan yok aracında. sanırım ya takıntı yaptın yada dump valf benzeri ne varsa artık o kaçırıyorda olabilir eğer basma anındaki sadece filtre sesi değilse.

gkmn
13-09-2011, 17:21
filtre yok arabada Gökhan, orj. kutu içi. forge bov var ancak ses ben bov u takmadan da vardı :) hava hortumlarından biryerden birşey olabilir heralde. triger değişiminde hersini baştan aşağı kontrol edecem artık.

GokhanRS
13-09-2011, 17:35
filtre yok arabada Gökhan, orj. kutu içi. forge bov var ancak ses ben bov u takmadan da vardı :) hava hortumlarından biryerden birşey olabilir heralde. triger değişiminde hersini baştan aşağı kontrol edecem artık.

olabilir evet.

CLIORS
13-09-2011, 22:19
bov u sok eger bu tarz ses takıntıların varsa. Eger bu otme sadece bazı vıteslerde varsa o zaman sanzımandan da olabılır

Cry
13-09-2011, 22:22
Arkadaşta da seninki gibi aynı sorun vardı ama turboyu değiştirmeden hallettiler iyi bir usta onarmış sanırım ve sorun çözülmüştü

gkmn
13-09-2011, 22:35
bov u sok eger bu tarz ses takıntıların varsa. Eger bu otme sadece bazı vıteslerde varsa o zaman sanzımandan da olabılır

Bov ile ilgili degil cunku bov takilmadan once de vardi ayni ses.
Sanzimandan de degil cunku gaza yuklenmemle ilgili. Deviri yavas artirsam ses yok yuklenince var sadece. Her viteste de yapiyor yani. Hava hatlarindan diye dusunuyorm. En son ihtimal sarj dinamosu heralde. Bakimda hepsi kontrol edilecrk. O zaman cikar ortaya ne oldugu heralde. Alper abinin dedigi gibi filtre kutusu da olabilir belki bilemiyorm ihtimaller cok :)

gkmn
13-09-2011, 22:40
Arkadaşta da seninki gibi aynı sorun vardı ama turboyu değiştirmeden hallettiler iyi bir usta onarmış sanırım ve sorun çözülmüştü

Ustad turbo elden gecti ztn. Balans yapildi degerleri gayet ii. Turbodan degil olay, bi yerlerde bi kacak vs. Var muhtemelen.

Cry
13-09-2011, 22:49
Ustad turbo elden gecti ztn. Balans yapildi degerleri gayet ii. Turbodan degil olay, bi yerlerde bi kacak vs. Var muhtemelen.

Gözünüzaydın turbonun sağlam olması sevindirici

Jackson
08-10-2011, 20:32
BW serisi yeni nesil turbolarda resirkülason valfinin özenle takip edilmesi gerekiyor. Zira turbonun ömrü bitene kadar o şekilde kullanmak zorunda kalabilirsiniz. Valfin bozuk olması durumunda overspeed meydana geliyor olabilir. Turbonuz 130000 devire kalibre edildiyse fakat istenmeden 150000 devir çeviriyorsa bahsi geçen ıslık sesini almanız normaldir

gkmn
04-01-2012, 21:34
resirkülasyon valfi yok, bov takarken blanking plate ile körledim.

ps: biraz geç oldu cevap :)

egeturbo
07-01-2012, 09:48
önceliekle borularda kaçak varmı kontrol ettir.Turbodan ses gelmesi artık okadarda panik yaptırılabilecek bi arıza değil.Artık turbocularda bu problemi çözmesi üzerine turbo ses balans cihazları var bu cihazlar büyük turbocularda kesinlikle olan makinalardır ses balansıyla probleminizi çözdürebilirsiniz

osman 1.8t
15-01-2012, 00:48
kardeşim birtane turbo bost saati al turbonun basıncını ölç eğer basınç düşükse hortumlarında kaçak var eğer basıncın olması gerektiği gibiyse turbonu güzel yapamamışlar demektir ıslık sesi genelde turbonun ömrünün bitmeye başladığını gösterir ama hortumlardaki kaçaklar da bu sesi verir

fdl
16-01-2012, 00:39
fiat araç turboları için konuşuyorum soğukken gaza yüklenince dediğiniz gibi ses yapıyordu ısınınca kesiyordu sonradan öğrendikki(biraz geç oldu) soğukken turboyu açacak devirlerde kullanmak turbonun ömrünü kısaltıyormuş ve kısa zaman sonrada turbo iptal...inş sizinki böyle bi sorun değildir hortum vs. ile halledersiniz...

gkmn
24-01-2012, 22:04
sıkıntı hava hattındanmış. intercooler' a giren hortumda kaçak vardı değişti sorun hallodu :)
fikirleriniz için teşekkürler ayrıca.