PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji karartma ve çiğ koku



selimvarli
21-08-2011, 20:57
Arkadaşlar aracım twingo 1.2 aracımda enjektörler temizlendi, ateşleme bobini, buji kabloları benzin filtreleri depodaki filtre herşey normal gözüküyor bilgisayara bağlandığındada hata göstermiyor. sorun buradan sonra başlıyor motor sıcak soğuk fark etmiyor yoğun miktarda çiğ benzin kokusu geliyor ve tesadüfen bujileri söktüğümde kurum bağladığını gördüm 2 haftada kurum bağlıyor. araç zengin çalışıyor ısı müşirini ölçü aleti ile ölçtüm motor sıcakken0,25 k motor soğukken 3,33 kohm değer gösteriyor sonuç olarak çalışıyor. subap ayarıda yeni yapıldı aracı birşey tutuyor sanki gitmemesi için, mesela 1de kalktım 2 ye attım gaza bastım pıpıpıpır ediyor 1-2 saniye gibi sonra toparlıyor. bunu yapmasa bile duruyor duruyor sonra aslan gibi kükrüyor sizce sorun nereden kaynaklanabilir:o :confused: yolda bazende sabit gaz giderken özellikle ilk çalıştırmalarımda gazdan ayağını çeker basar gibi davranıyor bunu çok nadir yapıyor.:confused: :( :( yüksek devirlerde sorun yok gibi.lambda sensöründen şüpheleniyorum ama bilgisayarda hata göstermiyor. servisdede bağlatmak istemiyorum dünyanın parası. lambda sensörü zaten bosch marka 130 lira gibi bir fiyatı var servise vericeğime onu alır takarım sizce nedendir:confused:

Cliosportve
21-08-2011, 21:03
Sente ayarında kaçıklık var gibi
Kontrol ettirmeni tavsiye ederim
Saygılar

selimvarli
21-08-2011, 21:43
Sente ayarında kaçıklık var gibi
Kontrol ettirmeni tavsiye ederim
Saygılar

triger değişimi yapılırken subap ayarı yeniden yapıldı:(

Cliosportve
22-08-2011, 00:58
Triger ayarını neye göre yaptılar ?
Trigeri aparatla mı yoksa göz kararı mı yaptılar ?

si25
22-08-2011, 01:05
evet arkadaşın dediği gibi triger önemli

selimvarli
22-08-2011, 07:11
yaparken basında bekledım hıc oyle bı cıhaz falan kullanmadı goz kararı taktı galıba ardından subap ayarı yapıldı, emme egzost 20 sentille yapıldı motor rolantıde cok hafıf sarsıntılı normal gıbı gorunuyor ama genede bı sarsıntı var.bırde trıger sesı 2500 km olmasına ragmen gecmedı bunlarda otomatık gergı yokmus zamanla gecer dedı sıkı ayarlanır bunlar dedı. 8 sene renault servısınde calısmıs bırı bunları soylıyen ne derece dogru kım bılır.

boosted_pug
22-08-2011, 22:23
sente ile sübap ayarı farklı şeyler trigeri takarken dişlerden birini bi atlak takmış olabilir usta normalde ya kitlemesi olur yada çizgileri çakıştırılıp o şekilde takılır atlak takılırsa araba çalışır ama motor sarsıntı yapar sübap yakalayabilir vs. gibi problemler olur

birde aklıma şu geldi eğer enjektörleri basınçlı olarak dışarıda temizlettiysen enjektörlerin delik çapları genişliyo ve fazla yakıt gönderiyo doğal olarak bu sorunlar olablir

Alper_
22-08-2011, 22:26
ısı kaptörü de olabilir.

selimvarli
23-08-2011, 07:15
ısı kaptorunu olctum sorun yok sonucta bır deger olusturuyor ve oması gerektıgı gıbı motor ısınınca dırencı dusuyor. sente atlamis olabılır ona bısı dıyemıcem ama oyle asırı bı sarsıntı yok sadece motor ısınana kadar var.bilmiyorum bu sorunu lambdadan yaparmı ondanda supheleniyorum artık bılgısayarda bısı gostermesede. sente kacık olsa her zaman bu sorun olur gıbıme gelıyor? Caresizlm bosa para vermekten sıkıldım servise gltsem ne cıkarcakları belli degil. tavsiyeleriniz varsa dinlemedeyim :( enjektorleri ultrasonik sistemle temizlettim. Herhangi birsey soylemedıler onlar hakkında.

si25
23-08-2011, 12:18
buji kararmasının trigerle bir ilişkisi olduğunu zannetmem ama baktırmak lazım

kutsal
23-08-2011, 12:25
buji bobin veya triger ayarı 3ünden bırınde sorun

selimvarli
23-08-2011, 13:07
bobin, kablolar, bujiler yeni, geriye triger kalıyor. Zengin callsmasının triger ayarıyla ilgisi olabilirmi? subap zamanı sonucta olması lazım galiba?

si25
24-08-2011, 00:08
bu sorunun çözümünü merakla bekliyorum

tayreep_john
24-08-2011, 01:32
aynı sorunun biraz değişiği bendede vardı hala çözülmüş değil... @ cliosportive hatırlarsan... sanırım bu renaultların ilerki yaşlardaki önemli sorunu ....