Orijinalini görmek için tıklayınız : Compound turbo avantaj dezavantajları ?
http://i167.photobucket.com/albums/u128/jongatewood/RX7/Back%20to%20Seq%20turbos/r2sScheme.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad105/Fastredcar4/Graphics/CompoundDiagram.jpg
http://www.puredieselpower.com/catalog/images/a4kpluskit.gif
http://www.alligatorperformance.com/images/2218202935.gif
Avantajları dezavantajları nelerdir? Günümüzde hangi stock araçlarda kullanılır? Daha karışık bir sistem diye düşünyorum. Detaylı açıklamayı abilerimizden ve panpalarımızdan bekliyorum. :)
BlackEmperor
25-08-2011, 16:46
egzoz gazı cok dolanıyor gibi geldi düşük devirli sanayi tipi makinalarda avantajlı olabilir ama yüksek devirli makinalarda bi işe yaramaz
Corvette'ye 2jZ'ye mustang'e yapılmış sağlam güçler alınmış ama abi.
::ZaFeR::
25-08-2011, 16:49
VW Amorak'taki sistem de böyle bir şey mi ? Yoksa bundan farklı bir sistem mi ?
stock araçlarda yok bildğim kadarıyla dizel vasıtalar hariç dizel vasıtalarda çıkıyor farklı compund kombinasyonlarıyla atıyorum küçük turbo dişli ile tahrikte alabiliyor, kısaca bahsedebilirsek spool up klasik turbo motorlara göre ciddi şekilde iyileşiyor aynı zamanda turbonun basıncı genelde kabaca konuşursak yaklaşık 2 katına çıkıyor(aynı gücü almak için tabi) sallıyorum gt47 ile normalde 30psi da 1000hp alıyorsan compundla bu 50 60psilara çıkabiliyor basınç artıyor ama flow benzer seviyelerde kalıyor, basıncın artması nedeniyle sıcaklık artışı gözlenebiliyor yakıtı iyi seçmek gerekir. o yüzden dizel makinelerde daha fazla kullanılan tercih edilen bir yöntem hem alt devirler hem üst devirler kullanılabilir oluyor, sıcaklığın artması dolayısıyla benzinli motorlarda kullanmak biraz riskli olabiliyor şu an için benzinli motorlarda başarılı şekilde çalışan setuplar mevcut, iyi zamanlar çıkarabiliyorlar, basınç kontrolü iyi yapmanız gerekir genel olarak şu an kabaca aklıma gelen şeyler bunlar motordan çıkan gazı ilk olarak küçük turbo basınçlandırır sonrasında büyük turbo çok çok kaba söylersek yani iki kez havayı basınçlandırıyor aslında daha özel soru varsa cevaplayabiliriz.
BlackEmperor
25-08-2011, 16:55
fazla basınç fazla ısı riskli gibi
@bilal tahmin ettiğim gibi dizelde iş görür :)
Biturbo dediğimiz şey sırayla devreye giren 2 turbo bunlarda ise durum aynımıdr senna abi?
Bana zekice birşey geldi ama benzinli performans için hazırlanan araçlar da mantıkı bir seçim değil anlaşılan? Ama time-attack yarışlarda başarılı olabilir iyi bir setup hazırlanırsa çabuk spool avantajını kullanmak için.?
hava basıncı nedeniyle ciddi şekilde ısınma sorunu yaşayabiliyor bu setup benzinli motorlarda iyi soğutma ve yüksek oktan gerekir time attack makinede sıkıntı çıkarabilir
biturbo vs aynı değil bunla bi turbo dediğin çift turbo senin dediğin sıralı turbo supradaki gibi ama aynı değil suprada örneğin o işi valf vs kontrolü ile sağlıyorsun
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/supra/sequential/sequential_physical_location.gif
iş makinalarında iş görüyor :) performans amaçlı hazırlanmış cadde yada pist araçlarında çok tercih edilir birşey değil, günümüzde zatendeğişken kanatlı turbolar ve dizaynlar sayesinde böyle birşeye çok fazla ihtiyaç kalmıyor. zaten bu teknik çok uzunamandır iş makinalarında kullanılıyor, yarış araçlarında görmememizin nedeni yüksek verim vermemesi. yukarıda da yazılan gibi iat fazla yükselir, egzoz un flow u küçük turbonun hotside ına bağlı olduğu için kısıtlı kalıyor. ama ilk turbo 1 bar basıyorsa kendi başına, ikinci turboda 1 bar basıyorsa kendi başına ilk turbo+ikinci turbo toplam basıncına yaklaşık olur o da 2bar civarına gelir. boş vakit geçirmek yada ilginç olsundiye bir proje olabilir,ama mühendislik anlamında ileriye gidiş değil geçmişe bir bakış olur.
http://i167.photobucket.com/albums/u128/jongatewood/RX7/Back%20to%20Seq%20turbos/r2sScheme.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad105/Fastredcar4/Graphics/CompoundDiagram.jpg
http://www.puredieselpower.com/catalog/images/a4kpluskit.gif
http://www.alligatorperformance.com/images/2218202935.gif
Avantajları dezavantajları nelerdir? Günümüzde hangi stock araçlarda kullanılır? Daha karışık bir sistem diye düşünyorum. Detaylı açıklamayı abilerimizden ve panpalarımızdan bekliyorum. :)
ya hele şu 2. çizim ve 2. resimdeki setup çok saçma geldi bana, adamlar log tarzı bir manifolt koyuyor sonra compaund yapıyor ve küçük turbonun emişini büyük turbodan alıyor. onun yerine güzel bir manifoltile tek turbo bu iş bitermiş, fantazi olmuş biraz
ya hele şu 2. çizim ve 2. resimdeki setup çok saçma geldi bana, adamlar log tarzı bir manifolt koyuyor sonra compaund yapıyor ve küçük turbonun emişini büyük turbodan alıyor. onun yerine güzel bir manifoltile tek turbo bu iş bitermiş, fantazi olmuş biraz
Telden yazıyorum ama alakası yok:) 200 220 psi basabilen setuplar var
iş makinalarında iş görüyor :) performans amaçlı hazırlanmış cadde yada pist araçlarında çok tercih edilir birşey değil, günümüzde zatendeğişken kanatlı turbolar ve dizaynlar sayesinde böyle birşeye çok fazla ihtiyaç kalmıyor. zaten bu teknik çok uzunamandır iş makinalarında kullanılıyor, yarış araçlarında görmememizin nedeni yüksek verim vermemesi. yukarıda da yazılan gibi iat fazla yükselir, egzoz un flow u küçük turbonun hotside ına bağlı olduğu için kısıtlı kalıyor. ama ilk turbo 1 bar basıyorsa kendi başına, ikinci turboda 1 bar basıyorsa kendi başına ilk turbo+ikinci turbo toplam basıncına yaklaşık olur o da 2bar civarına gelir. boş vakit geçirmek yada ilginç olsundiye bir proje olabilir,ama mühendislik anlamında ileriye gidiş değil geçmişe bir bakış olur.
yazdıklarına katılmıyorum bence her yapılan iş performans odaklı olmayabilir dediğin gibi bu sistem uzun zamandır iş makinelerinde ağır vasıtalarda kullanılıyor ve başarılı olduğuna bir bence bu
63owen63
25-08-2011, 19:21
yazdıklarına katılmıyorum bence her yapılan iş performans odaklı olmayabilir dediğin gibi bu sistem uzun zamandır iş makinelerinde ağır vasıtalarda kullanılıyor ve başarılı olduğuna bir bence bu
Katılıyorum, jet lerde de kullanılıyor ayrıca.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.