Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj
Mrb Arkadaslar..
Sizce Rodaj uzun yoldamı yapılır?
Yoksa
Sehir icindemi?
Şimdiden Tesekkürler..
Yarisi uzun yolda yarisi trafikte.Nasil yapilir diye soracaksan sitede arat bulursun...
Sercan K.
27-08-2011, 11:54
http://www.techturkey.com/forum/genel/16015-rodaj-suresi.html
şöyle bi konu var inceleyebilirsiniz.
Yarisi uzun yolda yarisi trafikte.Nasil yapilir diye soracaksan sitede arat bulursun...
+100
Daha gecen hafta yenı aldıgım aracımı ilk 500km sı sehır ıcı,sonra ankara gıı,Ankarada dolas,ıstanbula don olarak Rodajın 3/2 si bitti,2000km ye az kaldı...
ÜSTÜNERC
27-08-2011, 17:12
benım elantranın rodajını yolda yaptık trabzondan 122 km ile cıktım ayvalıga kadar yaklasık 1300 km kadar trabzondan.1300 km den sonra basladım kacamaklara yuksek devır kullanmaya arabadan arabaya farkı varmıdır bılmıyorum ama bızımkı 1300 km de rodajı bıtıyor ama yınede 2 bin km ye kadar zorlamamak en ıyısı aracın motoru ve yürürü acısından rodajı uzun yoldada yapsan sehır ıcındede yapsan sıkıntı olmaz 3bin deviri gecmedıgın surece
Kademe kademe uzun yoldada yapabilirsin rodaji verimi artiyor motorun
DetailEF
27-08-2011, 17:20
Bence rodaj kademe kademe yapılır, her km bloğunda yağ ve devir değiştirilir, gaza basış pozisyonlarıda değiştirilmeli ilk km lerde max. %25 basıyorsak ilerledikçe %35 %40 %60 diye değiştirmeliyiz, tabii ki arada bir hafif gazlanmalı, ben 3 tane 0 motor yaptırdığım aracı bu şekilde rodaj yaptım, karşılığınıda aldım, bir adette komple atmosferik doldurduğum motorla rodaj yaptım 500 km 200 200 ve 100 km lik bloklar halinde rodaj yaptım yağ değiştirerek son km'de gece otobana çıkıp yüksek hızlarda hunharca gazladım karşılığını alırsınız :)
yeni motorların cogu rodaj cok istemiyor zaten ısıtıp sogutma olayına dikkat etmek gerekli yavas yavas da devir arttırılıp kesici kadar olmasada yuksek devir kullanılabilir.
ilk yagı kısa sürede değiştirmeyi ihmal etmeyin.
Rodajda yag sık degisirse iyi olur 1000 km de 3 kere degistirdim ben ilk yagi 150 kmde degistirdim
Benım arac ıcın mecburen 2000km,cogu araclar ıcın 1000km yeterlı zaten.
Uzun yoldakı rodaj saglıklı olmuyor,cunku 90-140 arası cok fazla sabır gıdıldıgı ıcın ıyı degıl.
Sehır ıcı,ozellıkle 1-2-3. vıteslerın kullanıldıgı,3000 devrın gecılmedıgı rodajlar,ılk 500km de harıka oluyor.
Ozellıkle,fren-sanzıman ve dıferansıyel ıcın ıdeal oluyor.
Ve aracın ısınıp-soguması yanı stop edıp bellı saat sonra tekrar calısması en saglıklısı Adaptasyon ıcın.
Yuksek devırlı yada yuksek basınclı Turbo araclarda,yag degısımı,Dıff kılıdı olan araclarda Dıff yagının degısımı saglıklı.
Sıdıye kadar cok fazla 0km aracımın rodajını sabırla bu sekılde yaptım ve fabrıka verılerını hatta bazı araclarımda fabrıka degerlerınden daha ıyı sonuclar aldım...
yalçın cerit
27-08-2011, 21:36
bence rodaj ustanın kapısında çıkana kadar.. aracın ısıtma sogutmasını kontrol et ondan sonra tapa gaz devam . ben kendi aracıma öle dodaj yaptım hiçbir sıkıntıda olmadı...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.