Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : crx e turbo önerileri ?



16EC813
30-08-2011, 14:57
crx i standar kullanımda turbolamak istiyom ,minimum basınçla nasıl bi turbo tavsiye edersiniz

teşekkürler

percussionali
30-08-2011, 15:35
0.6 barda stok motora bi sıkıntısı yok diye biliyorum ondansonrası sıkıntı o basınca kadr sıkıntı yok bilir kişiler yazar gene;)

RottingChrist
30-08-2011, 15:57
bu kaç hp ye =?


0.6 barda stok motora bi sıkıntısı yok diye biliyorum ondansonrası sıkıntı o basınca kadr sıkıntı yok bilir kişiler yazar gene;)

rebel
30-08-2011, 23:58
0.6 stock motorla %30 %40 aracın kondisyonuna göre güç alınır

coolvtec
31-08-2011, 09:55
darkness nicki arkadaşımız turboladı crx ini, ona danışmanı öneririm.

16EC813
01-09-2011, 12:40
en uygun turbo hangisi acaba ?

Oz`
10-09-2011, 19:27
senin yerinde olsam kkk03 takarım astra Gsi turbosu 2005

onn turbosu senin işini çok güzel şekilde görür :)

erh
12-09-2011, 12:28
senin yerinde olsam kkk03 takarım astra Gsi turbosu 2005

onn turbosu senin işini çok güzel şekilde görür :)

yanlış olmasın astralarda K04 cıkar bi de takması cok zordur manifodlla bütünleşik yapıda eksoz kısmı cünkü..

lnd_samet
12-09-2011, 14:33
k03denilen olan passat turbosu olmasın?

halilcan9455
12-09-2011, 15:12
k03denilen olan passat turbosu olmasın?

evet passatta da kullanılıyor.
aynı turbo farklı araçlarda karşınıza çıkabilir.

erh
12-09-2011, 15:45
k03denilen olan passat turbosu olmasın?

k03 turbonun kodu haliyle sadece passatta cıkmıyor yanii...

DENON
12-09-2011, 16:01
ehtiyar benım taktıgım turbo kkk k03 3000 devırlerde geliyor ve gayet güzel ancak senın doch motorda egt fazla olur o turboyla su soğutmalı olmasına ragmen

lnd_samet
12-09-2011, 16:14
k03 ün farklı qaraçlarda cıkıtıgını biliyorumda ben Özgünün kastettiğini demek istemiştim arkadaşlar:)

CRX
12-09-2011, 16:15
en ucuz şekilde sıkıntı yaratmadan nasıl turbolarız ?

Jehuty
12-09-2011, 16:16
Cem abi yapmıştı zamanında stoktu diye hatırlıyorum kırana kadar öyle devam etmişti. Hoş parayı buldu artık cevap atar mı bilmiyorum :P

PS: şaka tabii görünce konuyu cevap atar.

CRX
12-09-2011, 16:17
canın araç fena oldu ya maaşallah

DaRkNeSs-
12-09-2011, 19:58
ben k26 kullanıyorum memnunum valla,k03 den biraz büyük diye biliyoum yanlış bilmiyorsam? yanlışsa bilenler yazsın bi zahmet :D

öncelikle stock motor turbolancaksa kesinlikle ve kesinlikte yataklarınızı ve segmanlarınızı değiştirin.
ben 200 bindeki motoru hiç açmadan turboladım 0.6 bar da çok dayanmadı segmanlar. segman kanalı da çatladı. yağlama sıkıntısı yaşadım. sakın ola 10-40 yağ kullanmayın su oluyor yağ :) ben o yüzden yatakları değiştirdim sarmadan ufak bi ses değişikliğini farkettiğim için...

crxlerin çoğu yüksek km li eğer turbo düşünülüyosa segman ve yatak değişmeli,yağ pompanız orjinalse onu da işi bilen birisi modifiye edip basıncını arttırsın,yan sanayi pompa varsa atın gitsin! d16a9 kodlu motorların en büyük problemi yağlama bildiğiniz gibi...

abi eğer makinan iyi ise yeni sayılır dersen k03 yada k26 ( k26 bildiğim kadarıyla audi200 lerde çıkıyodu, 2.0 5 silindir) bu turbo ile 0.5 bar basmak en sağlıklısı :)
0.5 bar o ne ya ufacık basınç gibi gelebilir ama inan o basınç bile keyif veriyo baya :)

CRX
12-09-2011, 20:07
ben k26 kullanıyorum memnunum valla,k03 den biraz büyük diye biliyoum yanlış bilmiyorsam? yanlışsa bilenler yazsın bi zahmet :D

öncelikle stock motor turbolancaksa kesinlikle ve kesinlikte yataklarınızı ve segmanlarınızı değiştirin.
ben 200 bindeki motoru hiç açmadan turboladım 0.6 bar da çok dayanmadı segmanlar. segman kanalı da çatladı. yağlama sıkıntısı yaşadım. sakın ola 10-40 yağ kullanmayın su oluyor yağ :) ben o yüzden yatakları değiştirdim sarmadan ufak bi ses değişikliğini farkettiğim için...

crxlerin çoğu yüksek km li eğer turbo düşünülüyosa segman ve yatak değişmeli,yağ pompanız orjinalse onu da işi bilen birisi modifiye edip basıncını arttırsın,yan sanayi pompa varsa atın gitsin! d16a9 kodlu motorların en büyük problemi yağlama bildiğiniz gibi...

abi eğer makinan iyi ise yeni sayılır dersen k03 yada k26 ( k26 bildiğim kadarıyla audi200 lerde çıkıyodu, 2.0 5 silindir) bu turbo ile 0.5 bar basmak en sağlıklısı :)
0.5 bar o ne ya ufacık basınç gibi gelebilir ama inan o basınç bile keyif veriyo baya :)
ahanda bilirkişi geldi :D

16EC813
12-09-2011, 22:33
ben k26 kullanıyorum memnunum valla,k03 den biraz büyük diye biliyoum yanlış bilmiyorsam? yanlışsa bilenler yazsın bi zahmet :D

öncelikle stock motor turbolancaksa kesinlikle ve kesinlikte yataklarınızı ve segmanlarınızı değiştirin.
ben 200 bindeki motoru hiç açmadan turboladım 0.6 bar da çok dayanmadı segmanlar. segman kanalı da çatladı. yağlama sıkıntısı yaşadım. sakın ola 10-40 yağ kullanmayın su oluyor yağ :) ben o yüzden yatakları değiştirdim sarmadan ufak bi ses değişikliğini farkettiğim için...

crxlerin çoğu yüksek km li eğer turbo düşünülüyosa segman ve yatak değişmeli,yağ pompanız orjinalse onu da işi bilen birisi modifiye edip basıncını arttırsın,yan sanayi pompa varsa atın gitsin! d16a9 kodlu motorların en büyük problemi yağlama bildiğiniz gibi...

abi eğer makinan iyi ise yeni sayılır dersen k03 yada k26 ( k26 bildiğim kadarıyla audi200 lerde çıkıyodu, 2.0 5 silindir) bu turbo ile 0.5 bar basmak en sağlıklısı :)
0.5 bar o ne ya ufacık basınç gibi gelebilir ama inan o basınç bile keyif veriyo baya :)

bakalım can kısmet ;) gelin ata binmiş yaa nasip demiş :D

ben zaten komple motor indirdim ,parçaları da tamamen oem olarak kullancam ,
yag pompasının çakmasının tadını iyi bilirim :D oradan girenlerle içerde plaj olmuştur :D
yag pompamı ve filtremi servisten orijinal yamada aldım ilk iş ordan başladım zaten :D

bilgilendirmen için teşekkürler kardeşim :icon_tup:

Frank
13-09-2011, 00:06
bakalım can kısmet ;) gelin ata binmiş yaa nasip demiş :D

ben zaten komple motor indirdim ,parçaları da tamamen oem olarak kullancam ,
yag pompasının çakmasının tadını iyi bilirim :D oradan girenlerle içerde plaj olmuştur :D
yag pompamı ve filtremi servisten orijinal yamada aldım ilk iş ordan başladım zaten :D

bilgilendirmen için teşekkürler kardeşim :icon_tup:

oem pompayı erkut abıye (bladerk) gonderın gereklı işlemleri yapıp gonderır yaglama konusnda sıkıntınız olmaz

Günkut
13-09-2011, 00:20
0.5te dyno cıktınmı can abi kac hp aldın acaba bizim musada turboladı rexi sizin o taraflarda oda biraz yürüdü filan sonra vermiş aracı 250+ oda galiba cok iyi 4e kadar sarıyorum filan diyordu :)

DaRkNeSs-
13-09-2011, 04:16
0.5 de dynoya çıkmadım
daha dorusu hiç dynoya çıkmadı crx :)
şuan 14 psi basıyo sanırım, daha bugün kullanmak nasip oldu son ayardan sonra. biraz eksiklerim var ama proje işi böyle sanırım hiçbir zaman bitmez..
yanlız ön takım problemlerim var sanırım çünkü 3ü bitirene kadar sürekli geziyo araba yolda,güçle alakalı da olabilir. 4 yapmadım ama msutafa abi ayarda kullandı,sürekli bi gezme söz konusu..ben alışığım gerçi gezmesine :D

bu arada yanlış anlaşılma olmasın bilirkişi yada usta falan değilim sadece 2 senedir hasbelkader uğraşıyorum turbo ile başıma gelenleri,edindiğim tecrübeyi yazıyorum sadece :)

16EC813
13-09-2011, 10:43
ben ön takım arka takım ,komple alttakıma 2000 tl gömdüm :D
degerli bilgilerin bana ışık vercek can

teşekkürler

DaRkNeSs-
13-09-2011, 11:42
O zaman gezinme hayatta olmaz sende.
Abi madem motoru komple indiriyosun
En azindan bi kol piston alip oyle toplasan daha iyi olmazmi, 0.8 barda 250+ bg sorunsuz dertsiz binersin :) dartonsuz 300 civarina cikmani tavsiye etmem, o guclerde orj. Gomlekler diyarbakir karpuzu gibi catliyor tecrubeyle sabit :D

Jehuty
13-09-2011, 12:46
Daha tecrübe etmedim fakat şunu bilir şunu söylerim eğer turbo işine girecekseniz illaki ileride biraz daha açalım basıncı yok biraz daha derken motor kucak. Darton mid sleeve takmadan D16 ile fazla oynamayın derim.

16EC813
13-09-2011, 14:09
Daha tecrübe etmedim fakat şunu bilir şunu söylerim eğer turbo işine girecekseniz illaki ileride biraz daha açalım basıncı yok biraz daha derken motor kucak. Darton mid sleeve takmadan D16 ile fazla oynamayın derim.

benim çok acı tecrübelerim var bu konuda :D

16EC813
13-09-2011, 14:10
O zaman gezinme hayatta olmaz sende.
Abi madem motoru komple indiriyosun
En azindan bi kol piston alip oyle toplasan daha iyi olmazmi, 0.8 barda 250+ bg sorunsuz dertsiz binersin :) dartonsuz 300 civarina cikmani tavsiye etmem, o guclerde orj. Gomlekler diyarbakir karpuzu gibi catliyor tecrubeyle sabit :D

kol piston bi girdimi gerisi gelir ,sonra içerde plaj olur ya laa :D yada tüfek omza :D

hazar
13-09-2011, 15:06
benim bildiğim d serisinin kolları çok zayıf. 6-7 psi'ın üstüne çıkılcaksa kol almakta fayda vardır kanımca.

Jehuty
13-09-2011, 17:02
D16A9 kolları benim serçe parmaktan az kalın :D

16EC813
13-09-2011, 22:54
D16A9 kolları benim serçe parmaktan az kalın :D

çıbık kraker :D

DaRkNeSs-
14-09-2011, 00:27
benim orjinal kollar duruyo hala evde aynen serçe parmaktan hallice :D
0.6 bar gezindik çok olmasa da yine de bi istanbula gidip geldik izmirde gazladık yine bi 1500 km oldu.
kollar sağlam hala :) belki de üst limittir kollar için 0.6 fazlası cidden kumar...

bu arada dartonsuz kurcalama konusunda da haklı tolga,dartonsuz karpuz gibi yardım 1. silindir gömleğini...
ayar yaparken wastegate hortumu sıcaktan erimiş, anlık olarak 25 psi gördü araba,gömlek orjinal olaydı yine kırılırdı :)

Jehuty
14-09-2011, 09:22
Radar Mehmetin 1.5 civic vardı turbo yapmıştı , oda orjinal internal ile 0.5 bar çok uzun süre takıldı sonra tabii indir kaldır kas yaptı :D

16EC813
14-09-2011, 09:24
şimdi ne diyonuz üflüyoz mu :D

bende si le bi sefer sıkabildim ,ilk ve son oldu :D kol omuza :D

DaRkNeSs-
14-09-2011, 11:45
abi iş biraz ayarda bitiyor. ayarı güzel yaptın mı stock makinan temiz ise 0.5 bar üfle gitsin. :) keyfi farklı gerçekten...

erdemx
14-09-2011, 21:28
7800 devirin üstüne çıkılmamalı bence

elpadre
14-09-2011, 21:42
Atmosferik devam abi yol tutuşunu çözdüm :D

dc_crx
14-09-2011, 22:58
rada-r mehmet'in aracıda d16 biliyorum Si'dı 1.5 değildi die hatırlıorm beyaz renk şuan araç 1.0 barda geziyor daha sorunu yok.. tabi bu zamana kadar kaç kere indirdi motoru onu bilemem.. :D

DaRkNeSs-
15-09-2011, 00:36
7800 devirin üstüne çıkılmamalı bence

7800 devir stock makina için çok yüksek bence
subap yoksa arabada yataklar ve yağ pompası modifiyeli değilse hiç o kadar devir dönmemeli...
yağ pompam modifiyeli orjinal pompa,yataklarım acl race
subap yok ben devir kesiciyi 7200 devire indirdim zarar vermemek için :)

Jehuty
15-09-2011, 08:47
rada-r mehmet'in aracıda d16 biliyorum Si'dı 1.5 değildi die hatırlıorm beyaz renk şuan araç 1.0 barda geziyor daha sorunu yok.. tabi bu zamana kadar kaç kere indirdi motoru onu bilemem.. :D

Benim bahsettiğim 91 model bal köpüğü civic 2001-2002 yılında olan olay..

16EC813
15-09-2011, 08:53
7800 devir stock makina için çok yüksek bence
subap yoksa arabada yataklar ve yağ pompası modifiyeli değilse hiç o kadar devir dönmemeli...
yağ pompam modifiyeli orjinal pompa,yataklarım acl race
subap yok ben devir kesiciyi 7200 devire indirdim zarar vermemek için :)

aga sübap ne kullannayım :soru::beuj:

Jehuty
15-09-2011, 09:38
aga sübap ne kullannayım :soru::beuj:

" Supertech " :icon_tup: hatta sitede satan bir arkadaş vardı..

16EC813
15-09-2011, 09:50
" Supertech " :icon_tup: hatta sitede satan bir arkadaş vardı..

kim satıyo laa :soru:

RottingChrist
15-09-2011, 10:27
benimde acil çözmem lazım. si dan sonra crx bana pek güven vermiyor.


Atmosferik devam abi yol tutuşunu çözdüm :D

ENGean
14-11-2011, 22:32
rada-r mehmet'in aracıda d16 biliyorum Si'dı 1.5 değildi die hatırlıorm beyaz renk şuan araç 1.0 barda geziyor daha sorunu yok.. tabi bu zamana kadar kaç kere indirdi motoru onu bilemem.. :D

daha öncekı aracından bahsedıyo EF kasa olan,
şuan o arac bızde turbo degıl ama egsoz duzborulu fıltrelı FD6 cıvıc ıle 150-160 lara kadar önde olup 180den sonra gecılmeye baslıyo.

bu arada d16 y 0.6barda kac hp gıbı bı guc elde ederız ?

http://c1111.hizliresim.com/r/g/jw4f.jpg