PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 N/A tavsiye-yardım



FT106
12-09-2011, 23:03
Aracımın motorunu çok aşırıya kaçmadan güçlendirmek istiyorum.Belirtmek isterimki aracımı günlük kullanan birisi değilim.Hafta sonu gazlamaları ve denemeleri için kısacası zevk için kullanıyorum.Bütçe çok fazla değil 2700 Tl gibi parça bütçesi var.

Bazı yerlerde okuyorum m52 piston veya 307 pistonu kullananları.Bu pistonların + ları - leri nelerdir?Ömür durumları vs.sıkıştırmayı ve hacimi kaça çıkarırlar?Kısacası iş görür niteliktemi ? :)
Bu linkteki pistonlar iş görürmü ?78.5mm.sıkıştırmayıda 11.2 ye çıkarıyormuş sahibinin dediğine göre
Peugeot Piston 800 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 56015227 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-106-gti-78-5-wossner-piston-56015227/detay/)

Egzantrik içinse estaş denilen marka nasıldır ? Orjinal marka ile performans açısından büyük bir fark varmıdır ?

Kısa ayna mahruti olayına gelince.Partner 1.9 D lerden çıkan dişli oluyormu 106 lara ? ŞAyet oluyorsa oranı kaçtır ? Bu mahruti için kesin olur diyen varsa hazırda var taktırmak için.

Dipnot: 2. el performans parçaları değerlendirilir fiyatlar göz önünde bulundurularak

Keyifli forumlar.

FaBeRgE
12-09-2011, 23:04
pt52 + m52 işlem tamam :)

FT106
12-09-2011, 23:09
m52 ile kırarrr diolar kanki :)

EREN34
12-09-2011, 23:15
Stok egzantrik ile m52 pistonun eteklerini kıran tanıyorum. 2700 bütçe ile bence egzantrik vs hiç bulaşmayın derim. Benim bugün bir 106ım olsa o bütçe ile yapacaklarım (yürütmek namına)

akünün arkaya taşınması
farın delinip custom cai yapılması
komple düz boru egzoz+kaliteli bir son susturucu
ince conta
timing
yazılım(öle bakkal usulü al tak değil. Tüm ekipmanlar takıldıktan sonra custom birşey)
O2 sensörü ateşleme bobin ve bujileri oem alırdım

Motor kompresyonu iyi ise bu şekilde 140 hp belki az daha üstü değer yakalarsın ki bude emin ol seni keser.

2700 TL ye egzantrik olayına girebilmek için malzemelerde hep ekonomik olan 2. ellere yönelmek sorunda kalacaksın buda kesin olmamakla birlikte kısa vadede sorunlarla uğraşmana sebep olabilir. Ucuz etin yahnisi misali...

FT106
12-09-2011, 23:20
akü arkada zaten.kaputta filtre için delik var.hava sıkıntımız yok yani.yazılımda chare arkadaşımzın yaptığı bir yazılım var.Dediğim gibi aracı günlük kullanmıyorum sadece hafta sonları sıkmalık.

ufuck
12-09-2011, 23:42
ınce kısa portpolıs yola dewam.. bu paraya bunlar yapılır zaten :):)

FT106
12-09-2011, 23:50
O zaman kaba bir hesapla ince conta 1000
kısa 1000
polist 700 tl

öylemi ?

FaBeRgE
12-09-2011, 23:52
Stok egzantrik ile m52 pistonun eteklerini kıran tanıyorum. 2700 bütçe ile bence egzantrik vs hiç bulaşmayın derim. Benim bugün bir 106ım olsa o bütçe ile yapacaklarım (yürütmek namına)

akünün arkaya taşınması
farın delinip custom cai yapılması
komple düz boru egzoz+kaliteli bir son susturucu
ince conta
timing
yazılım(öle bakkal usulü al tak değil. Tüm ekipmanlar takıldıktan sonra custom birşey)
O2 sensörü ateşleme bobin ve bujileri oem alırdım

Motor kompresyonu iyi ise bu şekilde 140 hp belki az daha üstü değer yakalarsın ki bude emin ol seni keser.

2700 TL ye egzantrik olayına girebilmek için malzemelerde hep ekonomik olan 2. ellere yönelmek sorunda kalacaksın buda kesin olmamakla birlikte kısa vadede sorunlarla uğraşmana sebep olabilir. Ucuz etin yahnisi misali...

bunların hepsi zaten araçta mevcut :icon_tup:

Alicanrs
12-09-2011, 23:55
wösner piston
pt52
yay şapka
yazılım egsoz filtre chip polish vs devam et gitsin =) baya zevk alırsın m52 filan uraşma.. tabi dediğin bütçe dışı dedim :)

wösner piston
chip
pt52
egsoz
13/59
hafif volan
portpolish
kent cams yay şapka

gibi

FT106
12-09-2011, 23:56
Yay şarka ortalama fiyatı nedir acaba ?O biraz kasar gibi ama ileriye dönük düşünülebilir :)
http://img171.imageshack.us/img171/4/iiih.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/171/iiih.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

oğuz
12-09-2011, 23:57
conta bin tl edermi ya =?

ufuck
13-09-2011, 00:06
ıncesı komple portpolısı bunun yanında kısası baskısı balalatası o2 sı polıse gore cıpı fırtlesı duz borsu trıgerdı bakımıydı ıscılıkler falan ... Asagı yukarıı

glockevo
13-09-2011, 00:11
kapaktan cok aldırmadıysan oem conta,pt52,14/60,düz boru vs iyi bir yazılım bişiler olur.....

alpergti
13-09-2011, 00:51
2700 tl ile piston alıp rektefiye ıvır zıvır yapabilirsin ilk etapta...daha sonra 52 yay şapka kısa falan uzar gider...bmw pistonu takıcağına git 2700 ü pavyonda ye daha güzel olur :icon_tup:

FT106
13-09-2011, 06:33
O halde pistona girip fantazi yapmaya gerek yok bu parayla.pt52 13/59 polish conta yeterli olur sanırım :S

YavuzNaz
13-09-2011, 09:57
aynen m52 ye falan hiç bulaşma halo bütün sensörlerin yenilenmiş olsun bi kısa bi conta bile arabayı zıplatır zaten sökmüşsün arabayı emme, kelebek kapak portpolish güzel şeyler çıkar hayırlısı olsun :)

boosted_pug
13-09-2011, 13:03
2700 tl bütce ile

pt52 egzantrik ortalama 1000 tl ince conta 50 tl portpolish 400 civarı kapak sökme takma vs. işcilik vericeksin 250 gibi de o tutsa birde timing yaptırtıcaksın kapağı söktüreceğin ustayı doğru seçersen oda içinde olur 1000 lira para kalır

bununlada 500 550 civarı 13-59 kısa 2. vites sekromenci sealdir contadır akis kafasıdır tutar birde bronz takarsın 150 200 gibide o tutar bide işcili verirsin geriyede bi 50 lira kalırsa onunlada parçaları temizlemek için benzin yada tiner alırsın olur biter :)

kop42
13-09-2011, 20:59
2700 tl ıle bı hesap yapalım 1200 tl pıston desek honlamayı abartıyorlar bazen ıyı bı rektefıyecı bulursan gecırmeyen 150 200 e halledersın naptı 1400 bıde kısa yaparsın 350 de ona yaz 1750.gerıye 950 kalıyor ıscılık ne alırlar sokme takma bılmıyorum


bence ılk once alt tarafı doldur gerısını yapması yarım gunluk ıs ;)

FT106
13-09-2011, 21:16
estaş egzantriklerın fiyatları uygun gibi sanırım? bir sıkıntı çıkartırlarmı acaba ?

birde 307 pistonu kolu kullanılıyor diye bir duyum aldım ne kadar doğrudur _?

Schumi
13-09-2011, 21:43
bence ılk once alt tarafı doldur gerısını yapması yarım gunluk ıs ;)


Katılıyorum. Bence al 11.2 yada isteğine göre daha yüksek sıkıştırmalı forged pistonu. Artık Omega, Wiseco, Wössner yada PEC marka olur orası sana kalmış. Tüm gerekli contalarını yataklarını al. Makinanı rektefiye et. Orjinal egzantriğin ile rodajını yap sürmeye başla. Daha sonra yaparsın egzantrik timing kısa felan. Önce altı doldur.

3rk4n
13-09-2011, 21:50
307 pistonu biz taktıkda cok güzel etek vurdu fantaziye gerek yok ft106 :). 106 artık parçası cok olan bi araba ki amerika bulundu. önce alttan doldur arabayı pistonunu ko kapağını yap sonra paran olunca egzantrik koyarsın nası olsa üste.

boosted_pug
13-09-2011, 22:10
estaş egzantriklerın fiyatları uygun gibi sanırım? bir sıkıntı çıkartırlarmı acaba ?

birde 307 pistonu kolu kullanılıyor diye bir duyum aldım ne kadar doğrudur _?

estaşın egzantriklerinin birtanesi 330 tl die fiyat aldım ikisi 660 yapıyo eğer 5 kişi bulursan 500 tl ye veriyolar die biliyorum ama sertleştirme konusu muamma kimisi hiç bişi olmaz derken kimisi egzantriklerin silindiğini derecesinin düştüğünü sölüyolar o yüzden konu muallakda

bu arada estaş yurtdışındaki çoğu firmaya egzantrik üreten bi firma ama bu firmalar egzantriğin son işlerini ve sertleştirmesini kendileri yapıyolar

307 kolu ile 106 kolu arasında malzeme kalitesi olarak bi sıkıntı yok ama birinin pimi sıkı geçme diğerininki segmanlı ve çapları arasında 1mm fark war

sağlamlık konusunda ben 307 kullanıyorum bi sıkıntı yaşamadım ama nekadar dayanır orasını tam bilemicem nosa felan forget piston kadar dayanabileceğini sanmıyorum son olarak 307 pistonu takıcaksan sübap yakalamamak için üzerine subap yeri açtırman gerekli yoksa sübap yakalatırsın

ufuck
13-09-2011, 22:23
estaşın egzantriklerinin birtanesi 330 tl die fiyat aldım ikisi 660 yapıyo eğer 5 kişi bulursan 500 tl ye veriyolar die biliyorum ama sertleştirme konusu muamma kimisi hiç bişi olmaz derken kimisi egzantriklerin silindiğini derecesinin düştüğünü sölüyolar o yüzden konu muallakda

bu arada estaş yurtdışındaki çoğu firmaya egzantrik üreten bi firma ama bu firmalar egzantriğin son işlerini ve sertleştirmesini kendileri yapıyolar

307 kolu ile 106 kolu arasında malzeme kalitesi olarak bi sıkıntı yok ama birinin pimi sıkı geçme diğerininki segmanlı ve çapları arasında 1mm fark war

sağlamlık konusunda ben 307 kullanıyorum bi sıkıntı yaşamadım ama nekadar dayanır orasını tam bilemicem nosa felan forget piston kadar dayanabileceğini sanmıyorum son olarak 307 pistonu takıcaksan sübap yakalamamak için üzerine subap yeri açtırman gerekli yoksa sübap yakalatırsın

abıcım senı ozledık senın proje kaldıgı yerden dwam mı ?? merakla beklıyorduk :):)

boosted_pug
14-09-2011, 11:19
307 pistonu biz taktıkda cok güzel etek vurdu fantaziye gerek yok ft106 :). 106 artık parçası cok olan bi araba ki amerika bulundu. önce alttan doldur arabayı pistonunu ko kapağını yap sonra paran olunca egzantrik koyarsın nası olsa üste.

307 pistonunun etek boyu standar 106 pistonundan daha kısa etek vurması felan imkansız bence rektefiyecinin bi hatası olmuş olabilir


abıcım senı ozledık senın proje kaldıgı yerden dwam mı ?? merakla beklıyorduk :):)

walla diyolardı ama inanmıyodum çocuk oldukdan sonra arabaya taxi niyetine biniyorum şöle bir boş gün ayıramadım kendime ama bakalım bi egzantriğim kaldı zaten onuda bi 10 gün içinde halledicem sorduğun için teşekkürler

pug106
17-09-2011, 23:52
2700 liraya,
80 mm piston wössner wiseco vs. 11,5 sıkıştırmalı.(1200 civarıydı en son)
pt52(1000 2.eli)
bi de kısa olur heralde(350-400)
işçilik hariç tabi :D

poşetçay
18-09-2011, 11:38
dediginiz gibi olsada yesek işin içine girdin mi çıktıkça çıkıo örnegin ben vts yi az bişey yükleyim dedim saglıklı bişekilde olsun 14.60 aldım takarken stage deb set lazım olucak açmışken takalım ki sonrada iş çıkarmasın chip yapıosun yada hazır takıosun bişey ekledin hadi yeniden egzantirik pt51 düşündüm ilerde yetmicek52-53 olucak yay şapka isticek dediler yag aşırı ısınıo ebaydan sipariş ettik yani anlatmak istedigim bu işler asla ewdeki hesap çarşıya uymuo bence biraz daha biriktir öle tam yap kafan rahat olsun...