Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio RS Teknik bilgi paylaşım konusu
Williams
22-09-2011, 13:20
http://www.kralaraba.com/wp-content/uploads/2011/05/Renault-Clio-Gordini-RS-s-300x162.jpg
Son zamanlarda görülen clio rs ler arasındaki birbirlerine kaldırma atışma muhabetlerinden sonra böyle bir konu bu site için daha iyi herkes içinde daha yararlı olacaktır diye düşündüm.
Tüm clio rs sahiplerinin tek bir başlık altında tüm sorunları ve paylaşımları birbirlerine iletmeleri çabuk ulaşmaları açısından Clio RS Team başlığı altında konu düşündüm.
Umarım rs çiler birbirleriyle daha paylaşımcı ve seviyeli olur bu noktadan sonra..
İyi forumlar
Site içinde marka ve gruplaşmaya yer verilmiyordu.Biçok kez böyle başlıklar silindi :)
Williams
22-09-2011, 14:59
bu marke veya gruplaşmaya girmemesi gerek sonuç olarak clio rs araca sahip bir çok insanın bir çok bilgiyi aynı yerden çabuk temin etmesine yarıcak bir yöntem olarak görülebilir
Eg team vardı biaralarda kapandı gitti:) Bunada izin verilmeyecektir kuralar böyle:)
SekoLive
22-09-2011, 15:02
izin verilirmi bilmem ama en atarlı grup rs grubu :) o yüzden inş başlık amacına ulaşır dostane yazılar bilgiler paylaşışır
Williams
22-09-2011, 15:31
Bencede rs çilerin artık bir konu altında bilgi paylaşımlarına başlaması daha uygun olacaktır. En azından ortam sakinleşene kadar. Son zamanlarda çok atar gider olmaya başladı
mertacar
22-09-2011, 15:43
bu tarz paylaşım üzerine bir başlık olursa güzel olur;
http://www.techturkey.com/forum/genel/28480-207-rc-cadde-kullanimi-icin-modifiye-yardim.html
Alicanrs
22-09-2011, 15:43
bu tarz paylaşım üzerine bir başlık olursa güzel olur;
http://www.techturkey.com/forum/genel/28480-207-rc-cadde-kullanimi-icin-modifiye-yardim.html
tamamen katılıyorum
Williams
22-09-2011, 15:54
bu tarz paylaşım üzerine bir başlık olursa güzel olur;
http://www.techturkey.com/forum/genel/28480-207-rc-cadde-kullanimi-icin-modifiye-yardim.html
bunu bu başlık altındada gerçekleştirebilirz
chiefkadir
22-09-2011, 16:01
williams kardeş sen önce kendini bir tanıt , kimsin ne iş yaparsın araban varmı varsa hangi model yoksa düşünüyomusun ,düşünüyosan aklından geçen ne ?
Bizler yıllardır Rs kovalıyoz böyle bir başlık geçmedi aklımızdan sen dün üye oldun bugün 5.başlığın Rs team.... Bir başlıkta aç sana zahmet kendini tanıt ;)
Williams
22-09-2011, 16:13
williams kardeş sen önce kendini bir tanıt , kimsin ne iş yaparsın araban varmı varsa hangi model yoksa düşünüyomusun ,düşünüyosan aklından geçen ne ?
Bizler yıllardır Rs kovalıyoz böyle bir başlık geçmedi aklımızdan sen dün üye oldun bugün 5.başlığın Rs team.... Bir başlıkta aç sana zahmet kendini tanıt ;)
Edirneden katılıyorum clio rs sahibiyim. :)
Petrol ofisi benzinlik istasyonu işletiyorum.
chiefkadir
22-09-2011, 16:18
Edirneden katılıyorum clio rs sahibiyim. :)
Petrol ofisi benzinlik işletmesi yapıyoruzTamam mesaj alındı hayırlı forumlar bro;)
Williams
22-09-2011, 16:19
Tamam mesaj alındı hayırlı forumlar bro;)
saol :D
ee diğer rs ler ?
trakya tarafından bana okan gıbı geldı ama:D
trakya tarafından bana okan gıbı geldı ama:D
WilliamSS nickli arkadaşın günahını almayalım genede
ama okanı yazdıklarını editlemesinden tanıyorum:D
mesajı yazdıyor,okuyor imla hatalarını düzeltip editliyor:D
Foruma kuşku havası hakim oldu düşülen hallere bak. :)
Sportline
22-09-2011, 19:39
okanın bi 500 tane daha üyeliği var gibi :D
vay bee şuandan 2 hafta öncesine kadar böle bi topiğe sadece uzaktan bakabiliyodum :) ben istediğimi aldım Allah isteyen herkeze nasip etsin inş.
hemen ilk sorumla başlayayım. araba altından hafif yağ damlatıyor. Keçelerinde bir problem olabilir mi? eğer öleyse nasıl oluyor bu keçe değişimi, ne kadar masrafı vardır?
ilerleyen günlerde, saatlerde ve hatta dakikalarda sorularım giderek sıklaşacaktır :))))
vay bee şuandan 2 hafta öncesine kadar böle bi topiğe sadece uzaktan bakabiliyodum :) ben istediğimi aldım Allah isteyen herkeze nasip etsin inş.
hemen ilk sorumla başlayayım. araba altından hafif yağ damlatıyor. Keçelerinde bir problem olabilir mi? eğer öleyse nasıl oluyor bu keçe değişimi, ne kadar masrafı vardır?
ilerleyen günlerde, saatlerde ve hatta dakikalarda sorularım giderek sıklaşacaktır :))))
arabayı kaldırmadan bellı olmaz.
yağ birkere ne yağı? motormu şanzumanmı.
motor yağı ise karter çatlak olabilir,karter contasından kaçırıyor olabılır,karter tapası olabılır,yağ filitresinden olabilir,contalardan olabilir.
şanzuman yağı ise benim başıma gelen geri vites müşürü gevşemiş ordan kaçırıyor olabilir:)
Bir çok rs çi birbirini tanıyor zaten zaman içinde sende forumu takip edip istediğin bilgiye ulaşabilirsin. bu başlık yalan olur, bir noktadan sonra geyiğe bağlar gider. merak ettiğin bilgileri forumun ilgili yerkerinde konu açarak sorabilirsin.
vay bee şuandan 2 hafta öncesine kadar böle bi topiğe sadece uzaktan bakabiliyodum :) ben istediğimi aldım Allah isteyen herkeze nasip etsin inş.
hemen ilk sorumla başlayayım. araba altından hafif yağ damlatıyor. Keçelerinde bir problem olabilir mi? eğer öleyse nasıl oluyor bu keçe değişimi, ne kadar masrafı vardır?
ilerleyen günlerde, saatlerde ve hatta dakikalarda sorularım giderek sıklaşacaktır :))))
ibo demiş heryerden gelebilir. kronik bir yağ problemi yok, her araba gibi muhtelif yerlerden terletebilir, kaçıraabilir
hmm anladım. mecburen kaldıracaz arabayı o zaman.
bir sorum daha olucak. rs lerde araba 30km den sonra boşta iken anlık yakıt tüketimi 0lt olarak gösteriyor(muş). bende ise hızıma bağlı olarak 1,5-2,7 arası değerler oynuyor. Bunun nedeni aracın bi yerden hava alması olabilir mi? ayrıca bazen direksiyonu tam tur veya çok nadir yarım tur çevirince stop da ediyor araba. bunun nedeni ne olabilir?
aracın plakasını verirsen ekip halinde arızasını soyleriz zaten :)
mehmetRS
22-09-2011, 21:50
hmm anladım. mecburen kaldıracaz arabayı o zaman.
bir sorum daha olucak. rs lerde araba 30km den sonra boşta iken anlık yakıt tüketimi 0lt olarak gösteriyor(muş). bende ise hızıma bağlı olarak 1,5-2,7 arası değerler oynuyor. Bunun nedeni aracın bi yerden hava alması olabilir mi? ayrıca bazen direksiyonu tam tur veya çok nadir yarım tur çevirince stop da ediyor araba. bunun nedeni ne olabilir?
emme bi yerden hava alıyor olabilir, bu arada Alper hocama katılıyorum, plakayı yazman yeter :D
direksiyon turu sonunda stop için söyleyeceğim birşey yok, şahsen bilmiyorum :)
Alicanrs
22-09-2011, 21:54
hmm anladım. mecburen kaldıracaz arabayı o zaman.
bir sorum daha olucak. rs lerde araba 30km den sonra boşta iken anlık yakıt tüketimi 0lt olarak gösteriyor(muş). bende ise hızıma bağlı olarak 1,5-2,7 arası değerler oynuyor. Bunun nedeni aracın bi yerden hava alması olabilir mi? ayrıca bazen direksiyonu tam tur veya çok nadir yarım tur çevirince stop da ediyor araba. bunun nedeni ne olabilir?
rölanti veya gaz kelebeği takılıyordur dediğin gibi havada alıor olabilir.
alican rolanti valfi yeni değişti. 0 takılmıştı arabayı alırken. gaz kelebeğinde ise zaten yay var herhangi bir takılı kalma riskine karşı.
bu arada alinin rs i jgl yi almış bulunmaktayım arkadaşlar.
mehmetRS
22-09-2011, 21:58
gaz kelebeği bende de takılırdı ama boştayken tüketim göstermiyordu.. hava alıyordur havaa:)
vites boştayken gaz verince tüketim göstermiyorsa anlıkta tabi ;)
Alicanrs
22-09-2011, 21:59
alican rolanti valfi yeni değişti. 0 takılmıştı arabayı alırken. gaz kelebeğinde ise zaten yay var herhangi bir takılı kalma riskine karşı.
bu arada alinin rs i jgl yi almış bulunmaktayım arkadaşlar.
yay oılması birşey deil yay bendede var =) anlık 1.3 1.7 gösteriodu kelebek takılıodu yine.. hava alıyorda olabilir büyük ihtimal kesin birşey diyemiorum :)
mehmetRS
22-09-2011, 21:59
JGL kaç bindeki.. 50 felandır ancak, hava kaçırması pek muhtemel görünmüyor ama port polisajı felan yapıldıysa belki montajda ufak bir ayrıntı gözden kaçmış olabilir
bence emme manifoldunu kontrol et derim :)
rsciler vaaay :) bende yazabilirm heralde burda rs im yokya o bakımdan :D
mehmetRS
22-09-2011, 22:10
bence emme manifoldunu kontrol et derim :)
rsciler vaaay :) bende yazabilirm heralde burda rs im yokya o bakımdan :D
rs'in yok ama seninde fransız bir aracın var:) hoş.. benimde artık rs'im yok ama yinede yazıyorum
JGL kaç bindeki.. 50 felandır ancak, hava kaçırması pek muhtemel görünmüyor ama port polisajı felan yapıldıysa belki montajda ufak bir ayrıntı gözden kaçmış olabilir
km 52800 felan şuan. emmede ve kapakta port polish var evet. teflon conta takılmış zaten emmeye. onları orjinale çevirsem belki sorun düzelir. sanırım dediğiniz gibi hava alıyor araç. zaten ilk teşhisi selçuk koymuştu :) görsün konuyu oda yazar zaten.
alt manifold
üst manifold
oring ve kelebek contalarını değişmemi sölemişti. umarım problem ondandır. zaten önümüzdeki ay değiştirmeyi planlıyorum.
yay oılması birşey deil yay bendede var =) anlık 1.3 1.7 gösteriodu kelebek takılıodu yine.. hava alıyorda olabilir büyük ihtimal kesin birşey diyemiorum :)
alican boşta rolanti tam olması gerektiği yerde ama. kelebek takılı kalsa rolanti yükselmez mi? rolanti boşta iken 10 ila 5 arasındaki noktanın 1 mm yukarısında. hatta aynı hizada gibi...
Alicanrs
22-09-2011, 22:19
alican boşta rolanti tam olması gerektiği yerde ama. kelebek takılı kalsa rolanti yükselmez mi? rolanti boşta iken 10 ila 5 arasındaki noktanın 1 mm yukarısında. hatta aynı hizada gibi...
sen baktır o zmn hava alıo diyelim :)
ya arac hava alıyorsa rolantıden anlasılır zaten:D
rolatı 750-800 devır cıvarlarında olması lazım.
araç park halındeyken mı baktın yoksa bosa attıgın zamanmı baktın devır saatıne.devır yuksekte kalmıstırda sen dııkkat etmemıssındır bellkı hareket halındeyken.
mehmetRS
22-09-2011, 22:27
fakat cok az bir hava alışı rolantiye yansımayabiliyor, 1.6 sportumda aynı durum vardı, kelebek takılmıyor rolanti durur vaziyette düzgündü, hatta süratle giderken boşa cektiğimde de aşağı iniyor ve kalıyordu, bir kere yerinden az bi oynadıgını görmüştüm ama sonra tekrar etmemesine karşın, yakış gösteriyordu anlık tüketimde.. söktük o plastik emme manifoldunu, bastık sıvı contayı etrafına tekrar taktık.. zımba gibi olmustu :)
ya arac hava alıyorsa rolantıden anlasılır zaten:D
rolatı 750-800 devır cıvarlarında olması lazım.
araç park halındeyken mı baktın yoksa bosa attıgın zamanmı baktın devır saatıne.devır yuksekte kalmıstırda sen dııkkat etmemıssındır bellkı hareket halındeyken.
rolanti tam oralarda hocam. hareket halinde yüksekte olmadığını biliyorum, özellikle dikkat ettim. inş. hava alıyodur da başka problem yoktur. tamirci yada servis anlayamaz mı arabanın hava aldığını?
peki alt ve üst manifoldu sökünce orjinal contalarını mı takayım? şuan teflon var. orjinal takmak daha mantılı değil mi? başka bir işleme gerek var mı?
fakat cok az bir hava alışı rolantiye yansımayabiliyor, 1.6 sportumda aynı durum vardı, kelebek takılmıyor rolanti durur vaziyette düzgündü, hatta süratle giderken boşa cektiğimde de aşağı iniyor ve kalıyordu, bir kere yerinden az bi oynadıgını görmüştüm ama sonra tekrar etmemesine karşın, yakış gösteriyordu anlık tüketimde.. söktük o plastik emme manifoldunu, bastık sıvı contayı etrafına tekrar taktık.. zımba gibi olmustu :)
nadir olarak benimde 1-2 oynadı rolantim. gaza tekrar basıp çektiğimde düzeldi.
mehmetRS
22-09-2011, 22:39
teflon contalar ısıyı iletmediğinden performansa yardımcı olduklarını biliyorum birtek, orjinal contadan yapı olarak farkı varmıdır bilemem.. ama her teflon conta kullanan adamın manifoldu hava kacırmıyor..
hmm. ama ben açmışken orjinale çevireyim contaları diyorum. en sağlıklısı en garantisi orjinal bence ya.... umarım hava alıyodur araba başka bi sorun yoktur.
rolanti tam oralarda hocam. hareket halinde yüksekte olmadığını biliyorum, özellikle dikkat ettim. inş. hava alıyodur da başka problem yoktur. tamirci yada servis anlayamaz mı arabanın hava aldığını?
peki alt ve üst manifoldu sökünce orjinal contalarını mı takayım? şuan teflon var. orjinal takmak daha mantılı değil mi? başka bir işleme gerek var mı?
rolantıde kayma yoksa usta anlayamaz.gıder ustaya dersın ( yada elınden gelıyorsa kendın yaparsın) manıfoltun hava aldıgını dusunuyorum bi bak dersin.soker yenıden takar.
eger hava alıyorsa sana hava alabılecegı yerlerı soleyım.
-ust manıfoltun contası
-ust manıfoltun kulbutor kapagına oturan oval kulbutor havalandırma delıgı.etrafında conta vardır.takarken gozle gorulmedıgı ıcın kayık takılma olasılıgı yuksektır.
-emme manıfoltu ustundekı sensorler.ozellıkle maf ı kontrol et.yağ kapagının arkasında.
-rolantı duzenleme motorununun contasını ve cıvatalarını kontrol et.
-kelebeği kontrol et.
ama hava aldıgını dusunmuyorum.buyuk ıhtımal kelebek mili bozulmustur ve bır mıktar fazla hava alıyordur.
teflon conta kullanmadım hıc ama dursun bence.
Teflon ben de takıcaktım slc kendini salar bi süre sonra civataları bi kere daha sıkmak lazım demişti.
Alt manifold civatalarını bi kez daha kontrol edin pay kalmıştır teflon kendini salınca.
rolantıde kayma yoksa usta anlayamaz.gıder ustaya dersın ( yada elınden gelıyorsa kendın yaparsın) manıfoltun hava aldıgını dusunuyorum bi bak dersin.soker yenıden takar.
eger hava alıyorsa sana hava alabılecegı yerlerı soleyım.
-ust manıfoltun contası
-ust manıfoltun kulbutor kapagına oturan oval kulbutor havalandırma delıgı.etrafında conta vardır.takarken gozle gorulmedıgı ıcın kayık takılma olasılıgı yuksektır.
-emme manıfoltu ustundekı sensorler.ozellıkle maf ı kontrol et.yağ kapagının arkasında.
-rolantı duzenleme motorununun contasını ve cıvatalarını kontrol et.
-kelebeği kontrol et.
ama hava aldıgını dusunmuyorum.buyuk ıhtımal kelebek mili bozulmustur ve bır mıktar fazla hava alıyordur.
teflon conta kullanmadım hıc ama dursun bence.
peki bir soru daha. araç park halindeyken, direksiyonu tam veya nadiren yarım tur çevirince stop etmesinin bu hava almasıyla yada kelebek miliyle alakası olabilir mi?
mehmetRS
22-09-2011, 22:58
Teflon ben de takıcaktım slc kendini salar bi süre sonra civataları bi kere daha sıkmak lazım demişti.
Alt manifold civatalarını bi kez daha kontrol edin pay kalmıştır teflon kendini salınca.
ArMy'e katılmakla beraber, tork ölçüsünü öğrenip öyle sıkın derim, oradaki civatalar v.s. cok sık ısınıp soğuduğundan, fazla asıldığınız zaman lokmayla yada anahtarla, tak diye kırılıp içeride kalabiliyor.. 3 defa olmak üzere tecrübeyle sabittir ;)
peki bir soru daha. araç park halindeyken, direksiyonu tam veya nadiren yarım tur çevirince stop etmesinin bu hava almasıyla yada kelebek miliyle alakası olabilir mi?
Conta takımını değiştirirsen sorun gider sanırım...
Williams
22-09-2011, 23:06
direksiyonu çevirince aracın stop etme olayının tek bir açıklaması olabilir oda rolanti valfinin direksiyon dönerken kendini açması gerekirken bunu algılayamayıp açmamasından dolayı yapar
diğer sorunlarında buna bağlıdır muhtemelen o yüzden contalarda bir sorun olacağını sanmam araç hava alıyorsa sürekli hava alır zaten kelebekte tel var diyorsun oradan imkansız alması (portpolish hatası varsa kelebekte orasını bilemem tabi) ama senin sorunun direksiyonu döndürünce stop etme olayından direk anlaşılıyor rolanti valfi araç için uygun olmayabilir kimden nasıl temin edildi çok dert şu rolanti valfleri
peki bir soru daha. araç park halindeyken, direksiyonu tam veya nadiren yarım tur çevirince stop etmesinin bu hava almasıyla yada kelebek miliyle alakası olabilir mi?
hacı valla eger hava alıyosa hıc stop etmemesı lazım.
akü bagajdamı hala?
direksiyonu çevirince aracın stop etme olayının tek bir açıklaması olabilir oda rolanti valfinin direksiyon dönerken kendini açması gerekirken bunu algılayamayıp açmamasından dolayı yapar
diğer sorunlarında buna bağlıdır muhtemelen o yüzden contalarda bir sorun olacağını sanmam araç hava alıyorsa sürekli hava alır zaten kelebekte tel var diyorsun oradan imkansız alması (portpolish hatası varsa kelebekte orasını bilemem tabi) ama senin sorunun direksiyonu döndürünce stop etme olayından direk anlaşılıyor rolanti valfi araç için uygun olmayabilir kimden nasıl temin edildi çok dert şu rolanti valfleri
Aynı sorun conta takımı değiştirilerek düzeldi...
Williams
22-09-2011, 23:10
Aynı sorun conta takımı değiştirilerek düzeldi...
conta kaçağından hava alan bir araç direksiyonu döndürünce stop etmez.
direksiyon döndürünce stop etme olayının tek açıklaması var oda rolanti valfi bozuk yada araç için uygun değil
conta kaçağından hava alan bir araç direksiyonu döndürünce stop etmez.
Ediyordu ama...
Aynı sorun conta takımı değiştirilerek düzeldi...
hava alan aracın stop etmesı daha zordur.
rolantı valfı yenı degıstı denıldıgı ıcın sorun orda degıldır dıye dusunmustum ama yan sanayı flan takılmıssa rolantı valfıde ılk bakılması gereken yer bencede.
Williams
22-09-2011, 23:13
Ediyordu ama...
hava alan bir araç nasıl stop eder ?
Ediyordu ama...
conta takımını degıstırmek ıcın soktugunuzde rolantı valfını temızledınızmı pekı?
hava alan bir araç nasıl stop eder ?
Fazla aldığı hava rolantinin dengesini bozuyor ve bir yandan direksiyonu döndürdüğünde motora yük bindiği için araç hangisini ayarlamakta zorluk çekip kendini kapatıyor...
Aynı olayı VE RS te yaşadık, Daha önceleri aynı sorun vardı... Contalar değiştikten sonra bir gram aynı sorunu yaşamadık...
Denendi Görüldü... ;)
mehmetRS
22-09-2011, 23:22
direksiyona yük binerken rolanti yükselir, fazla hava aldıgı içinde yükselmesi lazım.. motor bir şekilde güç alıp bir nevi gaz vermeye devam edecek yani, neden stop etsin ki? acaba pompada mı bir sıkıntı var? bir yerden sonra kasılsa zorlasa felan?
Williams
22-09-2011, 23:25
Fazla aldığı hava rolantinin dengesini bozuyor ve bir yandan direksiyonu döndürdüğünde motora yük bindiği için araç hangisini ayarlamakta zorluk çekip kendini kapatıyor...
Aynı olayı VE RS te yaşadık, Daha önceleri aynı sorun vardı... Contalar değiştikten sonra bir gram aynı sorunu yaşamadık...
Denendi Görüldü... ;)
iyide rolanti kendini isterse tamamen kapasın isterse tıkasın yada ayarlamasın hatta bozuk olsun eğer araba contadan herhangi bir şekilde hava alıyorsa istersen arabaya takla attır gene stop etmez sürekli bir hava girişi olan aracın stop etmesi imkansızdır. sizin sorununuz belki daha başka birşey olabilir ama herhangi bir şekilde motora hava alan araç stop edemez
peki bir soru daha. araç park halindeyken, direksiyonu tam veya nadiren yarım tur çevirince stop etmesinin bu hava almasıyla yada kelebek miliyle alakası olabilir mi?
Şimdi ben Peugeot gurubuymuş gibi düşünüp cevap yazıcam direksiyon ile stop etkisine. Hidrolik direksiyon pompası gücünü V kayışından alır tıpkı klima gibi. Hidrolik boruları üstünde bir tane basınç sensörü olur. Sen direksiyonu çevirir iken direksiyon kutusu yağlamaya ihtiyaç duyduğundan basınçta değişme olur ve akabinde hidrolik direksiyon pompası kayışa yük bindirerek vazifesini yapar ve yağ basar. Araç sarsıntısız çalışabileceği en düşük devir olan rolantide hiç yük yok iken çalışmaya ayarlanmıştır. Sen hızlıca direksiyon tam sağ tam sol yaparken pompanın motora yük bindirmesi sonucu motor stop etmesin diye hortumdaki basınç sensörünü izleyen arabanın beyini sanki klima açılmış gibi rolantiyi az bir miktar yükseltir yada araca ekstra avans açarak ihtiyaç olan ekstra gücü bu şekilde sağlar ve aracın stop etmesini engeller.
Kısacası. :D Bu borudaki sensör bozulmuş yada tesisatında sorun varsa yapabilir. En basit aklıma gelen tespit aracın kliması çalışırken rolanti deviri az yükselmiş iken deneme yapmak. Yada park manevrası yapar gibi direksiyonu hızlıca çevirirken ayak ile çoook hafif gaz verip sabit tutarak deviri yükseltmek olabilir. Bir araçta arıza yapan direksiyon pompası basınç yetiştirebilmek için gerekenden fazla motordan güç çekiyordu. O araçda Renault Megane idi. Pompa keçeleri felan filan revizyon edildi.
Uzun oldu kusura bakma. :D
Direksiyon pompası V Kayışına bağlı, Sen direksiyonu sona kadar çevirdiğinde haliyle pompayı zorluyorsun... Hava alışıda dengesizse araç stop ediyor...
Biz bu sorunu conta değiştirerek aştık...
Aracın Rolanti valfide yeniydi bu arada...
bence aracın bı kadran vıdeosuna bakalım:D
rolantı nerde,ne kadar kısa surede kendını toparlıyo,ilk marşta tepki ney
Williams
23-09-2011, 00:03
evet en iyisi kadran videosu :D
ozanbulbul
23-09-2011, 00:59
ben problemin contalardan olduğunu düşünmüyorum rslerin contaları zaten çok ince ve parçalar birbiriyle birebir örtüşüyor.sonradan takılan rölanti valfi orjinal mi?
direksiyonu çevirince aracın stop etmesi olayı 1 kez başıma geldi (benim arabanın rölantisi 800 civarında yazılımdan dolayı) ondada direk servise gittim su devirdaiminden su kaçırıyormuş devirdaimi değiştirdiler aynı sorun bir daha tekrarlanmadı.belki hiç bir alakası yoktur onuda bilemiyorum.
bu arada giderken vitesi boşa attığınızda klima açık olursa da 1-1.5 civarlarında gösteriyor.
hava alan aracın stop etmesı daha zordur.
rolantı valfı yenı degıstı denıldıgı ıcın sorun orda degıldır dıye dusunmustum ama yan sanayı flan takılmıssa rolantı valfıde ılk bakılması gereken yer bencede.
rolanti valfi orjinal değil. belki bununla alakalı olabilir...
bence aracın bı kadran vıdeosuna bakalım:D
rolantı nerde,ne kadar kısa surede kendını toparlıyo,ilk marşta tepki ney
bu arada ilk çalıştırmada gaza basmazsan 10 sn civarında araba yine stop ediyor. bi sn gaza hafif basılı tutuyorum motor kendini toparlayınca stop etmiyor.
birde direksiyonu çevirince bazen rolanti yükseliyor ama bazen yükselmeyip direkt stop ediyor.
Williams
23-09-2011, 07:52
bu arada ilk çalıştırmada gaza basmazsan 10 sn civarında araba yine stop ediyor. bi sn gaza hafif basılı tutuyorum motor kendini toparlayınca stop etmiyor.
rolanti valfi :D
bu olayların contayla falan hiç bir ilgisi yok olamazda zaten :)
rolanti valfi :D
rölanti valfi ve clio RS.. benim eski RS'te de rölanti problemi vardı.. :)
clio'lara has bir sorun bu sanırım.. başka hiçbir arabada rastlamadım.. ;)
Williams
23-09-2011, 08:13
rölanti valfi ve clio RS.. benim eski RS'te de rölanti problemi vardı.. :)
clio'lara has bir sorun bu sanırım.. başka hiçbir arabada rastlamadım.. ;)
RS lerin tek kronik sorunu diyebilirim :)
fransız araçlarının hepsinde görülmekle aslında 106 gti lardada sık görülen bir sorun bu
Williams
23-09-2011, 09:01
bu arada elimde orjinal Rs filtre kazanı ve içindede filtresi var arayanlar bana özelden ulaşabilirler :)
rolanti valfi isteyenlerede servis fiyatının çok altında arkadaşım yurtdışından getiriyor isteyene o şekildede yardımcı olurum.
başlığı toparlayıp, yeniden açacağım,
sohbet şeklinde devam ederse, toptan kitlenecektir
bu arada ilk çalıştırmada gaza basmazsan 10 sn civarında araba yine stop ediyor. bi sn gaza hafif basılı tutuyorum motor kendini toparlayınca stop etmiyor.
birde direksiyonu çevirince bazen rolanti yükseliyor ama bazen yükselmeyip direkt stop ediyor.
anlaşıldı contalarda sorun yok:)
bende 3 rolantı valfı bozduktan sonra valf yerıne kör tapa takmayı denedım.
ılk çalıstırmada arac ısınana kadar ayagınla gaz vermezsen stop edıyordu.ısındıktan sonra normale donuyordu.fakat ısınsa bıle en ufak şeyde stop edıyordu. baktım rolantı valfı parasından kaçarken marş motorundan olacaz gene gıttım aldım rolantı valfi.
şimdi sende devırde abuk sabuk bı dalgalanma yoksa ve stop edıyorsa bence valf şu an tam kapalı konumda ya takılı kaldı yada yanlıs valf takıldı hiç açıp kapatmıyor yada valf ın soketı cıkmıstır.
birde rolantı valfının hava alan ucunda ne var.orjınalı fılıtre borusuna baglıdır.rolantı valfının hava gırısı tıkalıysa valf gorevını yerıne getıremıyoda olabılır.
GokhanErol
23-09-2011, 12:09
sayın iynn_rs size nasıl ulaşabilirim... :)
Sportline
23-09-2011, 14:29
sayın iynn_rs size nasıl ulaşabilirim... :)
ben aradım ulaştım sıkıntı yok :D
anlaşıldı contalarda sorun yok:)
bende 3 rolantı valfı bozduktan sonra valf yerıne kör tapa takmayı denedım.
ılk çalıstırmada arac ısınana kadar ayagınla gaz vermezsen stop edıyordu.ısındıktan sonra normale donuyordu.fakat ısınsa bıle en ufak şeyde stop edıyordu. baktım rolantı valfı parasından kaçarken marş motorundan olacaz gene gıttım aldım rolantı valfi.
şimdi sende devırde abuk sabuk bı dalgalanma yoksa ve stop edıyorsa bence valf şu an tam kapalı konumda ya takılı kaldı yada yanlıs valf takıldı hiç açıp kapatmıyor yada valf ın soketı cıkmıstır.
birde rolantı valfının hava alan ucunda ne var.orjınalı fılıtre borusuna baglıdır.rolantı valfının hava gırısı tıkalıysa valf gorevını yerıne getıremıyoda olabılır.
sanırım ibrahimdi ismin hocam. öncelikle çok sğl ilgilendiiğin için. aslında rolanti valfi 0 ama orjinal değil. sanırım bu durumda orjinalini almam gerekecek. 0 orjinalinin fiyatı hakkında bilgisi olan var mıdır?
Cliosportve
23-09-2011, 21:07
400 TL :( Ama valf zaten başka araçlarda denendi sorun yok
400 TL :( Ama valf zaten başka araçlarda denendi sorun yok
alala. o zaman bulamıcaz sorunu.
bu arada siz söyledikten sonra hususi arabaya inip baktım. rolanti valfinin kablosu felan çıkık değil. yanlız birşey dikkatimi çekti. valfe giren hava hortumunun ucuna kelepçe atılmış ve kelepçe sıkılarak delik çapı nerdeyse yarı yarıya ufaltılmış. bu normal mi? ayrıca deneme de yaptım. hava hortumunu elimle kapatınca hemen stop etti araba.
Williams
23-09-2011, 23:28
sabit hava girişi için boru çapı daraltılmıştır
rolanti valfide büyük ihtimal bozuktur
sürekli sabit az bir hava girerse araç yine düzgün rolantide durur fakat ilk çalışmalarda gaz yapmak zorunda kalırsınız
birde şehiriçinde sorun olabilir direksiyonu döndürürken vs
sabit hava girişi için boru çapı daraltılmıştır
rolanti valfide büyük ihtimal bozuktur
sürekli sabit az bir hava girerse araç yine düzgün rolantide durur fakat ilk çalışmalarda gaz yapmak zorunda kalırsınız
birde şehiriçinde sorun olabilir direksiyonu döndürürken vs
aynen bunlar oluyor hocam. napayım ben çıkarayım mı kelepçeyi? o kelepçenin öle sıkılmasının mantığı nedir? bir işe yarıyor mu?
eski rolanti valfi bozuktu belki dediğin gibi sabit hava girişi için sıkılmışştır kelepçe.... orjinalde de var mı acaba kelepçe?
ozanbulbul
24-09-2011, 02:02
valf 400 değil yaw 230 ya da 240 liraya aldım ben sıfırını.
edit:şu anda ki fiyatı da 255,3 lira.
rolantı valfıne kelepce takmıslarsa valf bozuk oldugu ıcındır.
Ben de ılk ıkı valfe baya para gomdum baktım 200 de versen 500 de versen aynı ***.
çakmasını 50 tl ye aldım en son.
Williams
24-09-2011, 09:54
rolanti valfini servisten alırsan 2 sene garantisi var bozulsada onlar değiştirmek zorunda
zırt pırt değiştirip para vermessin en azından
ama 255 i vermek zorundasın birkerede
o boru çapını büyültürsen rolantin yükselir hava girişini çoğaltırsın ama stop etme riskin azalır
ben sana şöyle bir öneride bulunayım
o rolanti valfine giden ufak borunun ucunu hava alcak bi yere ver hava filtresi borusunada takabilirsin ve o ucundaki kelepçeyide tamamen çıkart at daha sonra o boruyu eline al tam ortasından kes ve tam orasına lpg vanaları oluyor elle açıp kapayabiliyorsun ayar yapabiliyorsun geçen gazlar için 1 tl bişeydir sanayiden al o ikiye böldüğün borunun tam ortasına tak ve tepesinden geçen havayı kendin ayarlayıp öyle sabit bırak baktın stop ediyor biğraz daha açarsın baktın çok geldi kısarsın ;)
bugün deneyemedim ama yarın çıkartıp denicem kelepçeyi bakalım.
Williams
25-09-2011, 11:02
şanzımanda priz direk bilyası değiştiren oldumu hiç ?
ozanbulbul
25-09-2011, 11:20
şanzımanda priz direk bilyası değiştiren oldumu hiç ?
ben değiştirdim.şanzıman priz direk rulmanı ya da bilyası olarak geçiyordu galiba.parçanın kendisi biraz sıkıntılıydı bulunması açısından.ben yetkili serviste 1 hafta beklemiştim gelmesini
Williams
25-09-2011, 12:27
ben değiştirdim.şanzıman priz direk rulmanı ya da bilyası olarak geçiyordu galiba.parçanın kendisi biraz sıkıntılıydı bulunması açısından.ben yetkili serviste 1 hafta beklemiştim gelmesini
parçanın üretici firmasının bayileri var istanbulda parça koduyla bulunabiliyormuş en kötüsü ufacık bir parça için şanzımanın komple inecek olması
sende sadece sesmi yapıyordu değiştirmeden önce yoksa çizik sesi gibi ses gelip arada takılma titreme yapıomuydu araba
ozanbulbul
25-09-2011, 13:16
parçanın üretici firmasının bayileri var istanbulda parça koduyla bulunabiliyormuş en kötüsü ufacık bir parça için şanzımanın komple inecek olması
sende sadece sesmi yapıyordu değiştirmeden önce yoksa çizik sesi gibi ses gelip arada takılma titreme yapıomuydu araba
çizik sesi gibi ses yapıyordu takılma ya da titreme yapmıyordu.bu arada benim şanzıman inmeden yapıldı şanzıman yağıyla,işçilikle 300 civarında tutmuştu
benim rolanti sorunu, sabah ilk çalıştırmada ve boşta direksiyonu çevirirken stop etme sorunu çözüldü arkadaşlar. rolanti valfine giden hava girişinin olduğu hortumun ucuna eski valf bozuk olduğu için kelepçe atılmış ve kelepçe baya bi sıkılmıştı. araca rolantide baya az hava giriyormuş. kelepçeyi söktüm düzeldi. daha güzeli artık +30 km hızda boşa atınca yakıt tüketimi de göstermiyor :) en çok buna sevindim zaten contalardan felan hava alıyor diye düşünmüştük. öncesi ve sonrası ile ilgili video çekmiştim onları koyayım belki başkasıda aynı sorundan yaşarsa yardımcı olur. bu arada şuan tek sıkıntısı sabah ilk çalıştırmada rolantisi yavaş yavaş aşağı düşüyor ve araba teklemeye başlıyor. çiğ benzin kokusu geliyor. araba resmen boğuluyor ısınana kadar. gaza basınca patırdamaya felan başlıyor. bu ne ile alakalı olabilir? ateşleme yada aracın hava almasıyla alakalı olabilr mi?
önceki durumu ve şimdiki hali ile ilgli video aşağıdadır;
1.avi - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nsqKgp7EYhM)
2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ej1r0IiCv2I)
Cliosportve
27-09-2011, 20:22
benim rolanti sorunu, sabah ilk çalıştırmada ve boşta direksiyonu çevirirken stop etme sorunu çözüldü arkadaşlar. rolanti valfine giden hava girişinin olduğu hortumun ucuna eski valf bozuk olduğu için kelepçe atılmış ve kelepçe baya bi sıkılmıştı. araca rolantide baya az hava giriyormuş. kelepçeyi söktüm düzeldi. daha güzeli artık +30 km hızda boşa atınca yakıt tüketimi de göstermiyor :) en çok buna sevindim zaten contalardan felan hava alıyor diye düşünmüştük. öncesi ve sonrası ile ilgili video çekmiştim onları koyayım belki başkasıda aynı sorundan yaşarsa yardımcı olur. bu arada şuan tek sıkıntısı sabah ilk çalıştırmada rolantisi yavaş yavaş aşağı düşüyor ve araba teklemeye başlıyor. çiğ benzin kokusu geliyor. araba resmen boğuluyor ısınana kadar. gaza basınca patırdamaya felan başlıyor. bu ne ile alakalı olabilir? ateşleme yada aracın hava almasıyla alakalı olabilr mi?
önceki durumu ve şimdiki hali ile ilgli video aşağıdadır;
1.avi - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nsqKgp7EYhM)
2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ej1r0IiCv2I)
Araç soğuk iken 1 dk süreylen biraz kasıntılı ve çok çok az sarsarak gidebilir...
Fakat patırdama yapması oksijen sensörüylen kaynaklı olabilir.
Bende oksijen sensörü arızalıyken patırdama ve çokta nadir olsa soğukken gaza hafif yüklendiğimde kapaklanma yapıyordu...O2 sensörünü sıfır taktım bir daha yaşamadım o sorunu ....
hmm anladım selçuk. paturdama ve gaz yememe oluyor arabada ısınana kadar. gaza hafif hafif basıyoruma ama tam tersine rolanti daha düşüyor ve sarsıyor motoru. resmen bpouluyor gibi.
rs lerin oksijen sensorü diğerlerinden farklı mı? serviste bulabilirim herhalde değil mi?
Cliosportve
27-09-2011, 20:46
hmm anladım selçuk. paturdama ve gaz yememe oluyor arabada ısınana kadar. gaza hafif hafif basıyoruma ama tam tersine rolanti daha düşüyor ve sarsıyor motoru. resmen bpouluyor gibi.
rs lerin oksijen sensorü diğerlerinden farklı mı? serviste bulabilirim herhalde değil mi?
Servis fiyatı geçen sene 360 TL idi
Parçacılarda ise 280-320 TL arası değişiyordu
Senin buji kabloları değiştiği için buji kablosu ihtimalini geçiyorum
Alicanrs
27-09-2011, 20:48
Servis fiyatı geçen sene 360 TL idi
Parçacılarda ise 280-320 TL arası değişiyordu
Senin buji kabloları değiştiği için buji kablosu ihtimalini geçiyorum
kanka bence buji kablosu olanağını geçme nie dersen benim ur dede bu mavi buji kablolarından vardı aynı arkadaşın dediği gibi kesme patırdama oluodu gittim orjinalleri taktım düzeldi.. aynısı patırdama ve gaz ytememe oluodu
Cliosportve
27-09-2011, 20:54
kanka bence buji kablosu olanağını geçme nie dersen benim ur dede bu mavi buji kablolarından vardı aynı arkadaşın dediği gibi kesme patırdama oluodu gittim orjinalleri taktım düzeldi.. aynısı patırdama ve gaz ytememe oluodu
Tabi Buji kablolarıda olabilir yeni değiştiği için birşey demek istemedim
Aynı kabloları 5 araca taktı sıkıntısız gidiyoruz 2 senedir.
Şans belki bozulcagı tutmuş olabilir.
OEM kablolar duruyorsa Cihan onlarıda denemekte fayda var
oemler yok valla. yaa işin garibi valfdeki hava hortumunda kelepçe takılı iken bu kadar olmuyordu ama bugün bariz yaptı bu patırdama olayını. motor resmen sallanıyordu araba çalışırken.
Cliosportve
27-09-2011, 21:02
Denemelik buji kablsu oksijen sensörü bulman lazım
cepten gırıyorum vıdeoları ızleyemedım.ızleyınce daha kesın yazarım ama anlatılana bakarsak gene bı terslık var.
Bence valf hala bozuk olabılır.
Benım aractada valf yerıne kor tapa taktıgımda patırdama yapıyordu.vıtes aralarında patlıyodu flan. Valf taktım kesıldı mesela.
cepten gırıyorum vıdeoları ızleyemedım.ızleyınce daha kesın yazarım ama anlatılana bakarsak gene bı terslık var.
Bence valf hala bozuk olabılır.
Benım aractada valf yerıne kor tapa taktıgımda patırdama yapıyordu.vıtes aralarında patlıyodu flan. Valf taktım kesıldı mesela.
sadece motor ısınana kadar yapıyor. hararet orta ile alt çizginin arasına gelince ve biraz gaz yedirip ilerleyince normale döndü araba.
arabayı dünden beri hiç çalıştırmadım. bu akşam işten gelince gidip aynı şekilde deneyim dedim. arabayı çalıştırdım ama hiç gaz vermedim. gayet stabil bir şekilde çalıştı ve rolantisi yavaş yavaş motor ısındıkça düştü. sanırım 1 önceki gün gaza felan basınca biraz boğuldu. anladığım kadarıyla gaz vermeden biraz ısınmasını beklemek lazım bu aralarda.
1998corsa
29-09-2011, 17:22
benim arabada sabahları calıstırdıgımda sogukken 2000 2500 devirde patırdama yapıyo hafıf megıllı yerde ayagımı gazdan cektıgımde egzos cat pat patlatarak gıdıyo motor ısısı hafıf artınca duzelıyo... normal mı bu yaptıgı yoksa o2 sensorunde sıkıntı mı war??
sabah ilk çalıştıktan sonra 5-10 dakkalık dilimde araç ısınana kadar gaz tepkisi değişik olabilir egzos sistemiyle bağlantılı olarakta patırdamalar yapabilir tekleme vs yoksa bir sorun yoktur normal bir durum onlar ısındıktan sonra zaten normale dönüyor ise bir sorun yoktur ama kafanızın rahat olmasını istiyorsanız herhangi bir renault yetkili servisinde arıza tespit cihazına sokup o2 sensörü ve rolanti sensörü arızalarını anlık olarak okutabilirsiniz
Cliosportve
29-09-2011, 18:05
benim arabada sabahları calıstırdıgımda sogukken 2000 2500 devirde patırdama yapıyo hafıf megıllı yerde ayagımı gazdan cektıgımde egzos cat pat patlatarak gıdıyo motor ısısı hafıf artınca duzelıyo... normal mı bu yaptıgı yoksa o2 sensorunde sıkıntı mı war??
Sende 2 adet Oksijen sensörü var
Her ikiside eskimiş ömrü bitmiş veya birisinden birisi arızaya geçmiş olabilir.
Sıcakken o2 sensörlerinin çalışıp çalışmadığını clip cihazına bağlayarak voltaj değerlerinin uygunluğu kontrol edilmeli...
1998corsa
29-09-2011, 18:16
Sende 2 adet Oksijen sensörü var
Her ikiside eskimiş ömrü bitmiş veya birisinden birisi arızaya geçmiş olabilir.
Sıcakken o2 sensörlerinin çalışıp çalışmadığını clip cihazına bağlayarak voltaj değerlerinin uygunluğu kontrol edilmeli...
motorla sanzımana baktırmak ıcın ındırdıgımde onlara da baktırırım... bılgılendırdıgın ıcın saol
bu akşam çıkıp tekrar denedim, rolanti yavaş yavaş kendi düştü, ara ara gazda verdim bu sefer herhangi bir tekleme felan yapmadı. sanırım geçen sefer gaz verip çekerken biraz bouldu araba. bu arada hararet göstergesi alt çizginin üstüne gelmeden yola çıkmıcam en güvenlisi bu sanırım.
Cliosportve
01-10-2011, 14:46
Makbulu 2 dk rolantide çalıştırıp kapatırken 1 dk rolantide beklemek
SEÇKİN172
01-10-2011, 15:43
Williams satılıkmı arkdaşım :)
mechanic
09-10-2011, 22:46
vala ne deyim şükür bende yok böle şeyler...
bu arada ben hala çözemedim boşta tüketim gösterme olayını. bir rolanti valfinden, birde hava alma olayından şüpheleniyorum. 0 orjinal rolanti valfi alıcam vdo nun ama eğer valften değilse parayı oraya bağlamakta istemiyorum. servise götürsem anlayabilir mi bu tüketim olayının valften olup olmadığını? yada nasıl anlayabiliriz? bilgisi olan var mı bu konuda?
mechanic
09-10-2011, 23:26
ben birşey söyleyeceğim ama alınmayın arkdaşlar.
30+ hızlarda tüketim igösteriyor rs,
30un üzerinde vites boştayken tüketim olacak. motorun çalışması için lazım.
30un üstü araç viteste ve gaza basmıyorsan tüketim "0" olacak. motora benzim gitmesine gerek yok çünkü.
konu bu değil di mi?
bu arada ben hala çözemedim boşta tüketim gösterme olayını. bir rolanti valfinden, birde hava alma olayından şüpheleniyorum. 0 orjinal rolanti valfi alıcam vdo nun ama eğer valften değilse parayı oraya bağlamakta istemiyorum. servise götürsem anlayabilir mi bu tüketim olayının valften olup olmadığını? yada nasıl anlayabiliriz? bilgisi olan var mı bu konuda?
boşda tüketim gösterir vitese atıp meyil aşağı gazdan ayanızı cektınızde 0 gosterır valfınızde bu yusden sıkıntı oldugunu dusnuosanız yanılıyosunuz
mehmetRS
09-10-2011, 23:35
ben birşey söyleyeceğim ama alınmayın arkdaşlar.
30+ hızlarda tüketim igösteriyor rs,
30un üzerinde vites boştayken tüketim olacak. motorun çalışması için lazım.
30un üstü araç viteste ve gaza basmıyorsan tüketim "0" olacak. motora benzim gitmesine gerek yok çünkü.
konu bu değil di mi?
evet konu bu, yol alırken ayagımızı gazdan cekince tüketimin sıfır olması lazım. ama arkadaşta tüketim görünüyormus bir şekilde.
Hava almıyorsa yapmaz bunu, manifolda baktırın derim ben valfi almadan önce, en azından maliyeti daha azdır, valfi sadece yerinde cıkararak yapılan bir test var.. gerçi orjinal valf zaten percinlidir oraya, kesip cıkarmak lazım percinleri ama, diyelim cıkardınız, valfi fişinden cıkarmadan elinize aldınız ve, aküyü acacak kadar marş yaptınız, valf ileri geri bir hareket sergiler genelde, ve sonrasında durur, hareket etmez ta ki siz marş yapana kadar, marş yapıncada valf yerinde olmadıgı için, orada koca bir delikten hava gireceği için rolanti zart diye tavan yapacaktır.. işte bunu gören kurnaz ustalarımız, aha bu valf bozuk diyebilir. yarım kontakta yani aküyü actıgınız durumda sadece bir iki hareketten sonra durdugu için.. bunları yemeyin derim. o yüzden önce emme manifoldu contası alın.. ve üst kapağa giren kısım için birde oring alın.. güzelce onları değiştirin, hatta sıvı contaylada desteklensin montaj yapılıurken, manifold civataları renault'un ön gördüğü torkla sıkılmalı ve ortadan başlayarak yanlara dogru sıkılmalıdır, ve kesinlikle motor buz gibiyken yapılmamalıdır. Tavsiyem, emme manifoldunun alt parçasınada conta konusunda aynı işlemin yapılmasıdır. kafanızda soru işareti kalmaz en azından.. işte bu işlem yapıldıktan sonra bu yakış olayı yok olmazsa gider valfi değişirsiniz.. ama durum valften değil bence..
bu arada, boşta tüketim göstermemesi lazım.. ayağınız gazda değilken diyelim 90 km süratle ilerliyorsunuz, aracı boşa aldıgınızdave ayagınızı gazdan cektiğinizde anlık tüketimin sıfır olması lazım.. bu böyle olmasaydı durdugunuz yerde de gaz verdiğinizde tüketim görmeliydiniz.
mechanic
09-10-2011, 23:41
evet konu bu, yol alırken ayagımızı gazdan cekince tüketimin sıfır olması lazım. ama arkadaşta tüketim görünüyormus bir şekilde.
Hava almıyorsa yapmaz bunu, manifolda baktırın derim ben valfi almadan önce, en azından maliyeti daha azdır, valfi sadece yerinde cıkararak yapılan bir test var.. gerçi orjinal valf zaten percinlidir oraya, kesip cıkarmak lazım percinleri ama, diyelim cıkardınız, valfi fişinden cıkarmadan elinize aldınız ve, aküyü acacak kadar marş yaptınız, valf ileri geri bir hareket sergiler genelde, ve sonrasında durur, hareket etmez ta ki siz marş yapana kadar, marş yapıncada valf yerinde olmadıgı için, orada koca bir delikten hava gireceği için rolanti zart diye tavan yapacaktır.. işte bunu gören kurnaz ustalarımız, aha bu valf bozuk diyebilir. yarım kontakta yani aküyü actıgınız durumda sadece bir iki hareketten sonra durdugu için.. bunları yemeyin derim. o yüzden önce emme manifoldu contası alın.. ve üst kapağa giren kısım için birde oring alın.. güzelce onları değiştirin, hatta sıvı contaylada desteklensin montaj yapılıurken, manifold civataları renault'un ön gördüğü torkla sıkılmalı ve ortadan başlayarak yanlara dogru sıkılmalıdır, ve kesinlikle motor buz gibiyken yapılmamalıdır. Tavsiyem, emme manifoldunun alt parçasınada conta konusunda aynı işlemin yapılmasıdır. kafanızda soru işareti kalmaz en azından.. işte bu işlem yapıldıktan sonra bu yakış olayı yok olmazsa gider valfi değişirsiniz.. ama durum valften değil bence..
bu arada, boşta tüketim göstermemesi lazım.. ayağınız gazda değilken diyelim 90 km süratle ilerliyorsunuz, aracı boşa aldıgınızdave ayagınızı gazdan cektiğinizde anlık tüketimin sıfır olması lazım.. bu böyle olmasaydı durdugunuz yerde de gaz verdiğinizde tüketim görmeliydiniz.
dostum yannış annama da bu son yazdığın cümle olmadı. vites boşta iken motor nasıl çalışıyor diye sorsam?? 90 la giderken?
mehmetRS
09-10-2011, 23:44
dostum yannış annama da bu son yazdığın cümle olmadı. vites boşta iken motor nasıl çalışıyor diye sorsam?? 90 la giderken?
yok neden yanlış anlayayim:) benimde bir rs im vardı.. binlerce kilometre uzun yol yaptım, arkadaşlarımın cogu bilir zaten, bir gittimmi bir ay gelmezdim:) yolda gidiyorum, 100 le gidiyorum mesela, vitesi boşa alıyorum, doğal olarak ayağımı gazdan cekiyorum.. ve tüketim sıfır gösteriyor.. vitese alıp devam ettiğimde tüketim yine aktif oluyor. Eğer sizin aracınızda bu böyle değilse, benim bilgi yanlış değil, sizin araçta bir sıkıntı var derim. sizde bunu yanlış anlamayın, tamamen dosthane bir tavırla yazıyorum bunu
mechanic
09-10-2011, 23:47
yok neden yanlış anlayayim:) benimde bir rs im vardı.. binlerce kilometre uzun yol yaptım, arkadaşlarımın cogu bilir zaten, bir gittimmi bir ay gelmezdim:) yolda gidiyorum, 100 le gidiyorum mesela, vitesi boşa alıyorum, doğal olarak ayağımı gazdan cekiyorum.. ve tüketim sıfır gösteriyor.. vitese alıp devam ettiğimde tüketim yine aktif oluyor. Eğer sizin aracınızda bu böyle değilse, benim bilgi yanlış değil, sizin araçta bir sıkıntı var derim. sizde bunu yanlış anlamayın, tamamen dosthane bir tavırla yazıyorum bunu
ok basit bir soru.
100 ile giderken boşa atıyorsun,
yakıt "0" gösteriyor.
motor nasıl çalışıyor?
mehmetRS
09-10-2011, 23:49
peki arac vitesteyken ayagını gazdan cekiyorsun sıfır gösteriyor, o zaman arac nasıl calısıyor? aracın zaten 100 km ile giderken kazandıgı bir atalet ve ivme var.. gidiyor işte yavaşlayana kadar, durduğu yere kadar ilerler vitese alıp gazlamazsanız..sonrada durur.. ama yakış göstermez
edit : rolantide sıfır yada 30 km sürate ulasana kadar sfır göstermesi gibi birşey bu da.. 30 km ye ulasana kadar yakıt yakmıyormu yoksa? :)
mechanic
09-10-2011, 23:55
peki arac vitesteyken ayagını gazdan cekiyorsun sıfır gösteriyor, o zaman arac nasıl calısıyor? aracın zaten 100 km ile giderken kazandıgı bir atalet ve ivme var.. gidiyor işte yavaşlayana kadar, durduğu yere kadar ilerler vitese alıp gazlamazsanız..sonrada durur.. ama yakış göstermez
edit : rolantide sıfır yada 30 km sürate ulasana kadar sfır göstermesi gibi birşey bu da.. 30 km ye ulasana kadar yakıt yakmıyormu yoksa? :)
araç vitesteyken gaza basmazken motor hareketini tekerleklerden alır çünkü şanzımanda kavrama yapılıyor. boş havayı alır ve atar. benzin sadece pedala basarsanız pompalanır yanlızca vites boşta iken gaza basmasanız bile pompalanır.
motorun çalışma prensibi gereği.
vites boşta iken motorun çalışması için rolanti yani, benzin pompalanır.
vites boşta iken hangi hızda olursanız olun benzin pompalanır.
araç viteste iken gaza basmadığınızda yakıt yaktığını gösteren beyin veya parçalrda arıza vardır.
mehmetRS
09-10-2011, 23:57
araç vitesteyken motor hareketini tekerleklerden alır çünkü şanzımanda kavrama yapılıyor. boş havayı alır ve atar. benzin sadece pedala basarsanız pompalanır yanlızca vites boşta iken gaza basmasanız bile pompalanır.
motorun çalışma prensibi gereği.
vites boşta iken motorun çalışması için rolanti yani, benzin pompalanır.
vites boşta iken hangi hızda olursanız olun benzin pompalanır.
araç viteste iken gaza basmadığınızda yakıt yaktığını gösteren beyin veya parçalrda arıza vardır.
yolda giderken 30 km nin üstünde, vitesi boşa aldıgınızda araba rolanti devrine düşer değilmi.. rolantide anlık tüketimde, değer göremezsiniz. bu hareketsizkende böyledir, hareket halindeykende..
mehmetRS
10-10-2011, 00:15
yani elbette sarfiyat vardır ama rs lerde bu görünmüyor..
Mehmet der ki;
"Kompresyonda yakıt yanmadığını ve yol bilgisayarının göstermediğini biliyorum,
Ancak yol bilgisayarı boşta olan tüketimi de göstermiyor. Bu tamamen Clio RS'in yol bilgisayarının özel durumu. Gösteren araçlar da var, göstermeyen de var."
:) :)
mehmetRS
10-10-2011, 00:17
Mehmet der ki;
"Kompresyonda yakıt yanmadığını ve yol bilgisayarının göstermediğini biliyorum,
Ancak yol bilgisayarı boşta olan tüketimi de göstermiyor. Bu tamamen Clio RS'in yol bilgisayarının özel durumu. Gösteren araçlar da var, göstermeyen de var."
:) :)
Hay gözünü seveyim senin ne güzel anlattın. Çok teşekkürler :)
Bu 30km üstü altı muhabbeti nerden çıktı.Renolarda genelde 1000devir altında benzn pompalanmaya başlanır.Yol bilgisayarında da anlık olarak boşta tüketim görünür.mehmetRS bence sen olması gereken durumun tam tersini söylüyorsun..
mehmetRS
10-10-2011, 08:02
Bu 30km üstü altı muhabbeti nerden çıktı.Renolarda genelde 1000devir altında benzn pompalanmaya başlanır.Yol bilgisayarında da anlık olarak boşta tüketim görünür.mehmetRS bence sen olması gereken durumun tam tersini söylüyorsun..
boşta anlık olarak tüketim olur ama göstermez yol bilgisayarı, görünüyorsa sıkıntı var demektir ki clio rs için konusuyorum, gerçi önceki 1.6 sportumda da durum böyleydi.
Bizim PhII kasalarda 30 km üzeri hızlarda boşta tüketim görünüyor Mehmet.Yanlış hatırlamıyorsam 0.6-0.7 gibi bişey olması lazım.
Alicanrs
10-10-2011, 09:16
benimde kelebek takılıo boşta 1.7 2.2 2.7 gözüküo gaza basıp bırakıorm 0 oluo
mehmetRS
10-10-2011, 09:27
Valla arkadaşlar, elbette görünüyor diyorsanız görünüyordur kesinlikle aksi teori geliştiriyormuşum gibi algılanmasında.. ben clio 1.6 sportumda da, ve ondan sonraki ph1 172 rs imde de boş viteste tüketim hiç görmedim. tekrar ediyorum, araba mutlaka tüketiyordu fakat anlık sarfiyata yansıyan değer yoktu.
Telli kelebek,elektronik kelebek farkı olabilir belki.Pedal pozisyon sensörüyle ilgili olabilir.Yada en basiti yol bilgisayarı farkı.
mehmetRS
10-10-2011, 09:31
Telli kelebek,elektronik kelebek farkı olabilir belki.Pedal pozisyon sensörüyle ilgili olabilir.Yada en basiti yol bilgisayarı farkı.
Mutlaka farkı vardır, biz telliden geldik telliye gidiyoruz :))
1998corsa
10-10-2011, 09:36
arkadaslar bir sorum olucak 182 lıklere 172 lıklerın o guzel vıtes kolu uyar mı ??
mehmetRS
10-10-2011, 09:39
172likler için cok güzel shortshifterlar var, hatta bir arkadaşımız gecen cok güzel vites topuzları satıyordu renault sport lazerle yazılmış topuzlar.. ama 172lerin orjinal topuzu cok güzel cok beğeniyorum ben
1998corsa
10-10-2011, 09:43
182 lıklere uyar mı bana o lazım :d
mehmetRS
10-10-2011, 10:05
182 lıklere uyar mı bana o lazım :d
valla ben direk shortshifter taktırmısım orjinal topuz yerinden nasıl cıkar yada cıkarmı bilmiyorum
ozanbulbul
10-10-2011, 10:21
konuya bende biraz açıklık getireyim clio rslerde mehmetin dediği gibi 30 km nin üstünde vitesi boşa attığınızda anlık tüketim "0" gösterir klima kapalıysa eğer tüketim gösteriyorsa bir sorun var demektir.bu vites boştayken yakıt tüketmiyor iddiası değil renaultun yaptığı yol bilgisayarının özürlülüğünden.daha sonra çıkan modellerde(gaz kelebeği telli olanlarda) 0.8,0.9 sabit olmayan oynak değerleri gösteriyor
mechanic
10-10-2011, 10:36
haydi hepimiz video çekip koyalım :D
mehmetRS
10-10-2011, 10:37
bu işe en net çözüm böyle gelecek zaten anlasıldı .. video ile :D :D
mechanic
10-10-2011, 12:26
dediğin gibi "0" gösterdi vites boşta iken..??? enteresan bi durum.
yani önce 0,7, 1,1 felan gösterdi bi kaç saniye sonra 0 gösterdi.
acaba yazılımdan mı yoksa hepimizinki mi böle.
mechanic
10-10-2011, 12:28
hemen aklıma madem böle şeyleri göstrmiyor acaba yakıt ortalamsını gösteren kısım neye göre hesap yapıyor?
mehmetRS
10-10-2011, 13:03
dediğin gibi "0" gösterdi vites boşta iken..??? enteresan bi durum.
yani önce 0,7, 1,1 felan gösterdi bi kaç saniye sonra 0 gösterdi.
acaba yazılımdan mı yoksa hepimizinki mi böle.
işte anlatmak istediğim buydu benim.. clioların yol bilgisayarı yakıt tüketimi konusunda cok dandinidindon..
Mehmet der ki;
"Kompresyonda yakıt yanmadığını ve yol bilgisayarının göstermediğini biliyorum,
Ancak yol bilgisayarı boşta olan tüketimi de göstermiyor. Bu tamamen Clio RS'in yol bilgisayarının özel durumu. Gösteren araçlar da var, göstermeyen de var."
:) :)
Hatta Utku da der ki, aracı çalıştırmadan evvel yol bilgisayarı dugmesine parmagınızı basılı tutun aracı calıstırın tekrar aynı kol vasıtasıyla rolantideki tuketimizi de gormeniz mumkun.
Selamlar
:)
mehmetRS
10-10-2011, 13:13
Hatta Utku da der ki, aracı çalıştırmadan evvel yol bilgisayarı dugmesine parmagınızı basılı tutun aracı calıstırın tekrar aynı kol vasıtasıyla rolantideki tuketimizi de gormeniz mumkun.
Selamlar
:)
işin uzmanından altın bilgi, not alınsın kenara
Teşekkürler Alpher hocam
Cliosportve
10-10-2011, 19:22
Boşta 30 km üzeri anlık tüketim ''0'' Sıfır göstermeyen bir clio rs te sorun var demektir...
Kesinlikle bir yerden hava alıyordur
mechanic
10-10-2011, 20:57
Boşta 30 km üzeri anlık tüketim ''0'' Sıfır göstermeyen bir clio rs te sorun var demektir...
Kesinlikle bir yerden hava alıyordur
ya var ya bazen basit birşey oluyor. bir hortum kesik oluyor veya klipsi sıkı olmuyor..
turbolu makinalarda hep görüyorum bazen bir dokunuşla herşeyi çözüyorsun.
inşallah öle birşeydir...
daha şimdi okuyabildim cevaplarınızı.
soru 1: aynen dediğiniz gibi +30km hızlarda boşa attığımda anlık yakıt tüketimi 2,7-3,5-1,4 hatta bazen 0 gibi değişkenlik gösteriyor. evet bir sorun var orda hem fikirim. ama benim anlamak istediğim bu orjinal olmayan yada sorunlu olan rolanti valfinden midir? yoksa araç hava mı alıyordur. sorun neyse çözmek istiyorum. ama valf bozuk değilse ve gidip parayı orjinl valfe bağlarsam 2-3 ay daha çözemem problemi. o yüzden bilen arkadaşlardan yardımcı olabilirse çok sevinirim. arabanın ahava alıp almadığını anlamanın yada valfin bozuk olup olmadığını anlamanın bir yolu yok mudur?
soru 2: şimdi öğrendiğim kadarıyla orjinal valf normalde bağlandığı yere perçinli. ben orjinal valf almak istesem nasıl takacağım?
soru 3: ilk olarak emme manifoldunun contalarını değiştirmek daha mantıklı gözüküyor. şuan teflon var ama orjinal almak daha iyi sanırım. ben her zaman orjinalinden yanayım. orjinalleri için herhangi bir parça kodu felan var mıdır acaba? nasıl temin edebilirim? fiyatları hakkında bilginiz var mı? bide bu contaları değiştirmek uzun sürer mi? anladığım kadarıyla baya bi işçiliği olan bi işlem.
çok soru soruyorum biliyorum :) ama takıntı yaptım şu olayı. önümüzdeki ay çözmem lazım.
mechanic
10-10-2011, 21:26
daha şimdi okuyabildim cevaplarınızı.
soru 1: aynen dediğiniz gibi +30km hızlarda boşa attığımda anlık yakıt tüketimi 2,7-3,5-1,4 hatta bazen 0 gibi değişkenlik gösteriyor. evet bir sorun var orda hem fikirim. ama benim anlamak istediğim bu orjinal olmayan yada sorunlu olan rolanti valfinden midir? yoksa araç hava mı alıyordur. sorun neyse çözmek istiyorum. ama valf bozuk değilse ve gidip parayı orjinl valfe bağlarsam 2-3 ay daha çözemem problemi. o yüzden bilen arkadaşlardan yardımcı olabilirse çok sevinirim. arabanın ahava alıp almadığını anlamanın yada valfin bozuk olup olmadığını anlamanın bir yolu yok mudur?
soru 2: şimdi öğrendiğim kadarıyla orjinal valf normalde bağlandığı yere perçinli. ben orjinal valf almak istesem nasıl takacağım?
soru 3: ilk olarak emme manifoldunun contalarını değiştirmek daha mantıklı gözüküyor. şuan teflon var ama orjinal almak daha iyi sanırım. ben her zaman orjinalinden yanayım. orjinalleri için herhangi bir parça kodu felan var mıdır acaba? nasıl temin edebilirim? fiyatları hakkında bilginiz var mı? bide bu contaları değiştirmek uzun sürer mi? anladığım kadarıyla baya bi işçiliği olan bi işlem.
çok soru soruyorum biliyorum :) ama takıntı yaptım şu olayı. önümüzdeki ay çözmem lazım.
conta seti 290 veya 250civarında. tüm contalar hatta sübap lastikleri bile var. üst kapak işçiliği de nerden baksan 250 kaat...
şöyel birşey önersem arkadaşlardan oralardan biri rölanti valfini ödünç verse sorun o mu değil mi örenebilirsiniz.
+yanılabilirim ama normal cliolarda rölanti valfi tek parça, rs te birbirine bağlı 2 parçadan oluşuyor, görünüşü çok farklı.
conta seti 290 veya 250civarında. tüm contalar hatta sübap lastikleri bile var. üst kapak işçiliği de nerden baksan 250 kaat...
şöyel birşey önersem arkadaşlardan oralardan biri rölanti valfini ödünç verse sorun o mu değil mi örenebilirsiniz.
+yanılabilirim ama normal cliolarda rölanti valfi tek parça, rs te birbirine bağlı 2 parçadan oluşuyor, görünüşü çok farklı.
evet clio rs lerde valf 2 parça. monte ediliyor birbirine. bu arada emme alt-üst manifold değişirken üst kapak açılıyor mu?
mechanic
10-10-2011, 21:50
contaları almışken değiştirrisin diye düşünmüştüm :D
mehmetRS
10-10-2011, 21:54
orjinal valfin percinlerini kestirip yerinden cıkarttırabilirsiniz, ben öyle yapmıstım, zor bir işlem değil. oldugu gibi plastik aksamıyla almaya kalksanız gereksiz bir miktar daha para ödemiş olursunuz.
edit : yenisinide percine gerek kalmadan iki civatayla takabilirsiniz.
valla bende bilmiyorum ki hocam. üst kapak açılmıyorsa gerek yok. ama emme manifoldu için açılmaz diye tahmin ediyorum. bilen arkadaşlar yazar bakalım.
mechanic
10-10-2011, 21:57
valla bende bilmiyorum ki hocam. üst kapak açılmıyorsa gerek yok. ama emme manifoldu için açılmaz diye tahmin ediyorum. bilen arkadaşlar yazar bakalım.
yok ya sen bile sökebilirsin emme manifoldunu. bişe yok onun contasında.... üst kapak için inanamayacağın parçaları sökmen gerekecek :D
emmenin contası çelik olması lazım, söker sökmez anlarsın aslında.
ha eğer enjektörlerin bağlı olduğu manifold parçasını diyorsan hatırlamıyorum şu an..
mehmetRS
10-10-2011, 21:57
Epicurus kardeş, contaların üst kısmı kolay, fakat manifoldun alt parcasını sökmek için motoru biraz aşağıdan kaldırmak gerek kulağı gevşeterek, yoksa alt manifoldu söküp contasını cıkarmak ve hatta yerine yenisini takmak imkansıza cok fazla yakın. tek seferde halledilebilecek bir işlem, eli cabuk bir usta, yarım saatde bitirir verir elinize arabayı
kaldırmazsanız eğer, şarj dinamosu yada klima kompresörünün oldugu yerde birşeye takılıyor, ya şarj ya klima tam olarak hatırlamıyorum hangisi üstteyse ona işte :)
orjinal valfin percinlerini kestirip yerinden cıkarttırabilirsiniz, ben öyle yapmıstım, zor bir işlem değil. oldugu gibi plastik aksamıyla almaya kalksanız gereksiz bir miktar daha para ödemiş olursunuz.
edit : yenisinide percine gerek kalmadan iki civatayla takabilirsiniz.
sğlasın mehmet. dediğin gibi en mantıklısı önce contaları orjinalle değiştirmek gibi gözüküyor. fiyatları hakkında bilgin var mı?
mehmetRS
10-10-2011, 22:03
fiyatları hakkında hakkaten bir fikrim yok ama göz korkutucu rakamlar değil, bak bu selcuk varya cliosportve :) fiyatları bu herif cok iyi bilir, nerde ucuzu ama orjinali var söylerde, bir mesaj atıver istersen ona abicim:)
edit : üst ve alt +oringle beraber 50 60 lirayı gececeğini zannetmiyorum.
mechanic
10-10-2011, 22:03
Epicurus kardeş, contaların üst kısmı kolay, fakat manifoldun alt parcasını sökmek için motoru biraz aşağıdan kaldırmak gerek kulağı gevşeterek, yoksa alt manifoldu söküp contasını cıkarmak ve hatta yerine yenisini takmak imkansıza cok fazla yakın. tek seferde halledilebilecek bir işlem, eli cabuk bir usta, yarım saatde bitirir verir elinize arabayı
kaldırmazsanız eğer, şarj dinamosu yada klima kompresörünün oldugu yerde birşeye takılıyor, ya şarj ya klima tam olarak hatırlamıyorum hangisi üstteyse ona işte :)
http://img220.imageshack.us/img220/633/emmeveenj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/220/emmeveenj.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
burdaki contaysa kolay gelsin :D
triger değiştirmek için biz kulak dahil dediğin zımbırtıyı da söktük. ekstra demir ile öne doğsu çıkan neydi ya, neyse işte.
conta takımı serviste 250-290 arası birşey ...
mehmetRS
10-10-2011, 22:05
para sorun değil :)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p6rlmYp2aMs
mehmetRS
10-10-2011, 22:06
http://img220.imageshack.us/img220/633/emmeveenj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/220/emmeveenj.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
burdaki contaysa kolay gelsin :D
triger değiştirmek için biz kulak dahil dediğin zımbırtıyı da söktük. ekstra demir ile öne doğsu çıkan neydi ya, neyse işte.
conta takımı serviste 250-290 arası birşey ...
cok para demişler, abicim sen yeterki değiş, buradan öğreniriz fiyatını uygun ve orjinal olanı alır yollarız sana gerekirse, verme servise o kadar para, o ne ya 250 lira.. baskı balata seti zaten bu arabanın 400 500 lira birşeydir conta neymiş be:)
edit :en azından o zaman bu kadar para verdiğimi hatırlamıyorum
mechanic
10-10-2011, 22:10
cok para demişler, abicim sen yeterki değiş, buradan öğreniriz fiyatını uygun ve orjinal olanı alır yollarız sana gerekirse, verme servise o kadar para, o ne ya 250 lira.. baskı balata seti zaten bu arabanın 400 500 lira birşeydir conta neymiş be:)
baskı balata şu an 350 TL.
indirimli 290 tl.
http://img196.imageshack.us/img196/2681/img34931.jpg
mehmetRS
10-10-2011, 22:12
baskı balata şu an 350 TL.
indirimli 290 tl.
http://img196.imageshack.us/img196/2681/img34931.jpg
contanın balata fiyatında olması mantıksız değilmi sencede mechanic?.. bence cok mantıksız:) var o işte bir terslik? acaba conta setine üst kapak contası v.s. felanda dahilmi? dahilse fiyat mantıklıda.. manifold içinse pahalı yani
fiyatları hakkında hakkaten bir fikrim yok ama göz korkutucu rakamlar değil, bak bu selcuk varya cliosportve :) fiyatları bu herif cok iyi bilir, nerde ucuzu ama orjinali var söylerde, bir mesaj atıver istersen ona abicim:)
edit : üst ve alt +oringle beraber 50 60 lirayı gececeğini zannetmiyorum.
selçuk da zamanında alt + üst + oring 50-60 gibi rakamlar demişti. zamanında dediğim 1 ay önce :) ben contalara 100 diyim. 150 de işçiliğe alsalar. 200-250 gibi rakamlara çıkacak gözüküyor.
ama önemli olan ii bi usta bulmak bursada. herkez anlamıyor malesef clio rs den....
contanın balata fiyatında olması mantıksız değilmi sencede mechanic?.. bence cok mantıksız:) var o işte bir terslik? acaba conta setine üst kapak contası v.s. felanda dahilmi? dahilse fiyat mantıklıda.. manifold içinse pahalı yani
mechanic hocam sanırım senin dediğin fiyata mehmetinde dediği gibi üst kapak contaları da dahil. en azından öle umuyorum :)
mechanic
10-10-2011, 22:16
contanın balata fiyatında olması mantıksız değilmi sencede mechanic?.. bence cok mantıksız:) var o işte bir terslik? acaba conta setine üst kapak contası v.s. felanda dahilmi? dahilse fiyat mantıklıda.. manifold içinse pahalı yani
conta set olarak satılıyor geçen ay aldım maisten. kafamdan atmıyorum.
tüm contalar ve yukarda da yazdım sübap lastikleri bile var.
sorması bedeve yarın arayın maisi. yüro da yüksek ki :D
ha alırsın şimdi emmeleri sonra da diğerlerini değiştiririm dersin bilemem epicurus.
mehmetRS
10-10-2011, 22:17
işcilik 150 fazla ya.. ah bir istanbula gelsen, bir öğleden sonra ne var ne yok halledilir aslında abi
mehmetRS
10-10-2011, 22:18
conta set olarak satılıyor geçen ay aldım maisten. kafamdan atmıyorum.
tüm contalar ve yukarda da yazdım sübap lastikleri bile var.
sorması bedeve yarın arayın maisi. yüro da yüksek ki :D
ha alırsın şimdi emmeleri sonra da diğerlerini değiştiririm dersin bilemem epicurus.
heh bütün conta setiyse fiyat normal zaten, ama sadece emmeler değilmiş zaten:) rahatladım:)
işcilik 150 fazla ya.. ah bir istanbula gelsen, bir öğleden sonra ne var ne yok halledilir aslında abi
işçiliğide salladım. belki o kadar bile almazlar. en kötü senaryo ile hesapladım. bu arada kafama takıldı. mechanic in sölediği gibi emme manifold contaları değiştirmek için üst kapak mı açılıyor?
mechanic
10-10-2011, 22:21
fantazi yapmayın yeter , ya reno servisine git, ya da daha önce rs mıncıklamış ustaya git.
yetkili servis ben arabayı içeri soktuğumda başına toplandılar bu ne ya diye.
know how olmasın yani.
resimdeki zımbırtı nasıl sökülüyor bilmiyorum.
üst kapağa yandan bağlanmış bir parça.
rs gibi parmak bile sokamadığın arabayı düşünürsen belki ön tarafı komple açsalar olabilir...
bilemedim.
ama üst emmeyiğ dediğim gibi sen bile sökebilirsin...
mehmetRS
10-10-2011, 22:23
işçiliğide salladım. belki o kadar bile almazlar. en kötü senaryo ile hesapladım. bu arada kafama takıldı. mechanic in sölediği gibi emme manifold contaları değiştirmek için üst kapak mı açılıyor?
hayır, manifold contaları için üst kapak acılmıyor, sadece kulak gevşetilip motor alttan kriko desteği ile birazcık havaya kaldırılıyor, 5 ila 10 santim kaldırıp cıkarıp takıyorlar, üst kapakla iş yok. aman diyeyim töbe :)
mehmetRS
10-10-2011, 22:28
bu adam yatar, iyi geceler herkese, bol rs li günler ;) kıymetini bilin:)
ozanbulbul
11-10-2011, 00:50
üst kapakla ilgili hiç bir işlem yok.mehmet'in dediği şekilde yapılması gerekiyor.benim fikrim contalardan pek hava alacağını düşünmüyorum ki o teflon contalar taş çatlasın 2-3 aylıktır boşu boşuna bir masraf olabilir.
rölanti valfi yetkili serviste 250 küsür liraydı(alt üst bütün) daha önce bu konuya yada başka yere yazmıştım.rölanti valfinin orjinalinde alt ve üst parça birbirine perçinlidir.
mehmetRS
11-10-2011, 09:55
üst kapakla ilgili hiç bir işlem yok.mehmet'in dediği şekilde yapılması gerekiyor.benim fikrim contalardan pek hava alacağını düşünmüyorum ki o teflon contalar taş çatlasın 2-3 aylıktır boşu boşuna bir masraf olabilir.
rölanti valfi yetkili serviste 250 küsür liraydı(alt üst bütün) daha önce bu konuya yada başka yere yazmıştım.rölanti valfinin orjinalinde alt ve üst parça birbirine perçinlidir.
e cok iyimiş, eğer bu şekildeyse fiyatı rolanti valfinin uğraşmaya gerek yok, yetkili servisten alınıp tık diye takılabilir
mechanic hocam sanırım senin dediğin fiyata mehmetinde dediği gibi üst kapak contaları da dahil. en azından öle umuyorum :)
abicim sen bu arabayı alırken bunları bilerek mi aldın merak ettim?
Cliosportve
11-10-2011, 18:13
Üst manifolt contası - 15-16 TL
Alt manifolt contası - 15-16 TL
Oring - 5 TL
Kelebek contası - 4-5 TL
Saygılar
mehmetRS
11-10-2011, 18:53
bak demiştim. adam fiyatları isminden daha iyi bilir diye :)
bak demiştim. adam fiyatları isminden daha iyi bilir diye :)
hehe :) aynen öle. selçuk ezberlemiş rs i adam artık.
bu arada ben hala kararsız kaldım. bugün bir ara düzeldi. tüketim nerdeyse hep 0 gösterdi. özellikle biraz bastıktan sonra. genelde asıldıktan sonra düzeliyor gibi tüketim olayı anlayamıyorum. video çektim ama kameranın hafızası doldu çokta uzatamadım. yarın daha detaylı bir video çekerim. ama bu şekilde genelde. 0-2 arası değişyor. hele hele yavaş giderken daha da fazla gösteriyor tüketim. 3-4 lt gibi.
P1010104 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Qm_UML1p1VI)
mechanic
18-10-2011, 23:10
ya forumdan bilgim oldu bi arkadaş cvk rs almış tanımam etmem ama bazı şeyler var denildiği halde yokmuş falan, sen de aldın masrafı var gibi biraz.. ben nerede yanlış yapıyorum anlamadım neyi varsa anlatıyorum ne yaptıysam anlatıyorum acaba sahtekar gözüyle mi bakıyorlar?
anlamadım gitti..
senin sorunun aracına çok düşük fiyat yazman. millet kıllandı resmen. çünkü piyasası 17-18 dir. temizleri 19-20 eder bence. açıkcası bende alıcı olsam bu fiyatın altındakilere bakmam pek. başka bir sorun ise adanadasın hocam. istanbulda veya yakın bi yerlerde olsan o fiyata çoktan girmişti şimdiye. haftada 3-4 kişi gelirdi arabana bakmaya. ama adana olunca çekiniyor sanırım insanlar.
mehmetRS
19-10-2011, 20:29
merso'm olmasa gelip rs'ini alırdım mechanic:)
Ertugrul
17-05-2015, 00:35
Bir kac sene gecmis ama, konusunu söylemek istiyorum.. Konu'da actım fakat yardım gelmedi.. Merhabalar, hayırlı geceler olsun.
Arac clio RS 172. yolda giderken 4dd'de devir kesiyor yani kesiciye giriyor ama kesici sesinden farklı bir ses arac gaz yemiyor ve bunla beraber km/h kadran saati hep 0'da. Ben baktım baya yorumlara filan benim sorunumla alakalı yakından uzaktan bir sorun göremedim o yuzden yazmak istedim. Yardım ederseniz, cok sevinirim..
kadran için soketini kontrol edin, yerinden çıkmış olabilir. egsoz manifoldunun orda şanzımanın üzerinde bir soketi var. belki yerinden çıkmış olabilir. diğer problem hakkında bilgim yok malesef.
Ertugrul
27-05-2015, 01:48
Aleyküm selam, Uğur.
işcilik 150 fazla ya.. ah bir istanbula gelsen, bir öğleden sonra ne var ne yok halledilir aslında abi
mrba tanıdıgın iyi bir rs ustası varmı
pt_inanaslan
16-11-2015, 08:55
Herkese selamlar öncelikle. Bu rs'lerde devrin yukarılarda takılma olayının çözümü nedir acaba ? Kronik arızadır o diyip geçiştiren geçiştirene:nokta: Gaz kelebeğine bir tel taktı ustanın biri düzelir gibi oldu ufak tefek takılmalarda gaza dokun çek yapınca düzeliyordu. Geçen aracı biraz sıkıştırdıktan sonra allah canını aldı devir çıldırdı 3k nın altına düşmüyor. bazen dalgalanıyor bazen 5k ya çakılı kalıyor:slomo: biri diyor kelebek biri diyor sensörler arızalı biri diyor rolanti valfi. Nedir ne değildir başına gelip de çözen birisi varsa yardıcı olursa sevinirim. Şimdiden teşekkürler :allaalla:
erdemköksal
16-11-2015, 09:38
geçmiş olsun zaten bütün kronik hastalıkları saymışlar benim başıma gelen küçük dalgalanma ve takılı kalma sorunuydu gaz kelebeğinin tam kapanmaması ve hava akışının devam etmesinden oluyordu gaz kelebeğin işli mi yani genişletilmiş mi öyle ise yapacak birşey yok o dalgalanma devam edicektir ama kelebeğe konulan makul sertlikteki bir ter yay takılma sorununu bende çözmüştü ve tabiki söküp güzelce temizleyip mekanizmasını yağladıktan sonra ama tamamen emin olmak isiyorsan bi arıza tespit cihazına bağla sensörlerine bak sıkıntı yoksa tek derdin o lanet kelebek ya yenisi yenisi zor ama satan arkadaşlar var yada custom bir kelebek işini görür
ozanbulbul
16-11-2015, 09:49
Herkese selamlar öncelikle. Bu rs'lerde devrin yukarılarda takılma olayının çözümü nedir acaba ? Kronik arızadır o diyip geçiştiren geçiştirene:nokta: Gaz kelebeğine bir tel taktı ustanın biri düzelir gibi oldu ufak tefek takılmalarda gaza dokun çek yapınca düzeliyordu. Geçen aracı biraz sıkıştırdıktan sonra allah canını aldı devir çıldırdı 3k nın altına düşmüyor. bazen dalgalanıyor bazen 5k ya çakılı kalıyor:slomo: biri diyor kelebek biri diyor sensörler arızalı biri diyor rolanti valfi. Nedir ne değildir başına gelip de çözen birisi varsa yardıcı olursa sevinirim. Şimdiden teşekkürler :allaalla:
Sorun rölanti sensörü gibi duruyor(fişini çekip kullanın muhtemelen düzelme olmayacak). Devir 3k'deyken gaz kelebeğini elinizle kapatmayı deneyiniz hareket etiği yönün tersine doğru, eğer ki devir inmiyorsa rölanti valfinden olduğuna emin olabilirsin.
Bunların haricinde diğer bir ihtimal emme manifoldu hava alıyordur.
Cliosportve
17-11-2015, 00:05
kelebegin bozulmus
bas cek yaptıgında bir nebze düzeliyorsa kelebektir
ısındıkca iyice sapıtıyosa valf te bozuk demektir
elimde hem geniş hem orjinal sorunsuz kelebek mevcut
dilersen ulasırsın
Orçun Dikayak
17-11-2015, 00:14
Bende aynı sorun mevcuttu kelebek düzgün işlenmediyse yanlış ellere düştüyse maalesef palin ölçülerini bile bozuyorlar sıfır kelebek alarak çözümü buldum hakkaten çok sinir bozucu bi durum.Rolanti valfi illaki arızalanacak kelebeğini değiştir kesinlikle yoksa hiçbir türlü verim alamazsın yani sıkıntını çözemezsin bende bi kere devir öyle yükseldi arada düzelme oldu üst emmenin contası artık yıpranmıştı hava alıyormuş değiştirdim düzeldi.
pt_inanaslan
17-11-2015, 14:41
Herkese yorumları için teşekkür ederim öncelikle. Sorun rölanti valfiymiş çok saçma bi durum almış zımbırtı içindeki mekanizma yukarı kaymış ordan hava alıyormuş vesire:beuj: keşke resmini çekebilseydim anlatamadım şuan :ninca: O değişince 5k da 3k da takılmaları geçti. Kelebeğin kafasına da usta bi tel geçirdi geri çeker falan dedi. O da az da olsa devam ediyor ama 0ını alacak durum oladığı için şuanlık idare ediyor. Bir başka sorunda görüşmek üzere teşekkürler :hihih::hihih:
Orçun Dikayak
17-11-2015, 15:21
Ah bu Clio RS'ler :)
Abi sen olmasan ben yanmıştım zaten bilgi tecrübe başkadır :)
Ayrıca geçmiş olsun ucuz yırttın gözüküyor inşallah tekrarlamaz.
Merhaba Rs 182 için short shifter alabileceğim bir yer önerebilecek var mı acaba? Link, telefon vb. (İstanbul avrupa yakası tercih sebebidir)
Grimlord
28-07-2017, 23:13
Sağlam bir hort olacak ama olsun, yeni konu açıp kirlilik yapmayayım :)
Sevgili RS sahiplerine ve sevdalılarına bir sorum olacak
Aracımda potsuz düz boru ve kumandalı egzoz var. Kat yada orta susturucu falan hiç birşey yok. Kapalıyken bile fena ötüyor, aracın içinde bile acaip titreşim var.
Yerleşim yerleri dışında bazen açıp gazlıyorum, ses şahane. Ancak şehiriçi çok sıkıntı, polisler de rahat vermiyor. Bu şekilde kullanamayacağım maalesef, hem bana hem dışarıya :) ciddi rahatsızlık veriyor.
Sizce araya orta susturucu falan koysam ses azalır mı? Yada direk oem son susturucu mu taksam? Arabayı çok sıkar mı acaba?
Yardımlarınızı bekliyorum
Sağlam bir hort olacak ama olsun, yeni konu açıp kirlilik yapmayayım :)
Sevgili RS sahiplerine ve sevdalılarına bir sorum olacak
Aracımda potsuz düz boru ve kumandalı egzoz var. Kat yada orta susturucu falan hiç birşey yok. Kapalıyken bile fena ötüyor, aracın içinde bile acaip titreşim var.
Yerleşim yerleri dışında bazen açıp gazlıyorum, ses şahane. Ancak şehiriçi çok sıkıntı, polisler de rahat vermiyor. Bu şekilde kullanamayacağım maalesef, hem bana hem dışarıya :) ciddi rahatsızlık veriyor.
Sizce araya orta susturucu falan koysam ses azalır mı? Yada direk oem son susturucu mu taksam? Arabayı çok sıkar mı acaba?
Yardımlarınızı bekliyorum
Kardesim bendede duz boru ve sonda adana isi warex var... kapaliyken olmasi gereken gibi sessiz.. bnce snn egzozda bi sikinti olabilir...
Grimlord
29-07-2017, 10:45
Kardesim bendede duz boru ve sonda adana isi warex var... kapaliyken olmasi gereken gibi sessiz.. bnce snn egzozda bi sikinti olabilir...
Valla abi bendeki de Adana işi ama anlamadım, dediğin gibi egzozda problem olabilir o zaman. Çünkü bazen tek seferde kapatmıyor, belki ufakta olsa açık kalıyodur. Bi baktırayım o zaman
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.