Orijinalini görmek için tıklayınız : ralli arabaları hakkında....
bLackModeL
16-10-2011, 18:57
tırmanma olsun pist olsun bu arabalar turbo beslemelımı yoksa atmosferik mi yüklüler bu denli catırdamalarının sebebi nedir acaba ... neler var bu araçlarda?
Benim bildiğim :
Anti lag denilen bir olay o çat pat sesleri.Turbolu olanları öyle çatur çutur gidiyor.
bLackModeL
16-10-2011, 20:14
anti lag nedir görevi ne ?
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/8242-als-anti-lag-system-hakinda-bilgi.html
Anti Lag, yani Gecikme Önleyici sistemdir.
Turbo araçların normal beslemeli araçlara göre çok daha fazla güç üretebilmelerinin nedeni, bildiğimiz gibi Turbo ile aracın emme manifolduna, doğal yöntemle emebileceğinden daha fazla miktarda hava basılması ve buna göre de fazla yakıt verilebilmesidir. Bu sayede motorun birim zamanda içine alabileceği hava/yakıt karışımı artacağı için üreteceği güç de suni bir yöntem ile artırılmış olur. Ancak Turbo ünitesinin de kendine göre bazı sıkıntıları vardır : turbonun üretebileceği güç motorun devri arttıkça artar, azaldıkça da azalır – yani düşük devirlerde perfromans düşüktür.
Alt devirlerdeki cansızlık sorunu motorun belli devirlere çıkmadan egzoz ve emme pervanelerini yeterince hızlı döndürememesinden kaynaklanır ve genellikle kullanıcının gaza basmasından belirli bir süre sonra gücü hissetmesine, yani gücün gelmesinde bir ‘gecikme' yaşamasına neden olur. Bu sorun özellikle cadde versiyonu Turbo araçlarda küçük çaplı ve küçük hacimli turboların kullanılması ile çözülmeye çalışılır.
Yarış araçlarında ise maximum beygir gücü, motorun reaksiyon süresinden daha önemli olduğu için büyük boyutlarda turbolar kullanılır. Dolayısı ile yarış araçlarındaki turbo gecikmesi sorunu çok daha büyük olur.
İşte bugünkü konumuz ALS sistemi bu güç gecikmesi sorununu çözmek üzere tasarlanmış bir sistemdir. Sistemin esası, ateşleme anını geciktirmeye, yada yaygın tabiri ile ‘rötara çekmeye', bu noktada da karışımın yanmadan zenginleştirilmesine dayanmaktadır.
Sürücü ayağını gazdan çektiği anda beyin aracın ateşleme avansını büyük ölçüde geciktiriyor, yani hava/yakıt karışımını özellikle ateşlemiyor. Bu sayede sürücü gaza basmadığında yanma odasının içindede patlamamış hava/yakıt karışımının birikmesi sağlanıyor.
Sonunda, tam eksoz subabı açılmak üzere iken ( piston yaklaşık üst ölü noktayı büyük ölçüde geçmiş iken ) buji karışımı ateşlediğinde biriken gazlar, çoktan yanma odasını terketmeye başlamış oluyor ve tam bu noktada yanmaya başlayan gazlar büyük ve anlık bir ısı artışı ile yüksek bir hızla yanma odasından çıkıp eksoz kanalı üzerindeki turbo'nun pervane kanatçıklarına çarpıyor. İşte dışarıdan şiddetli patlamalar şeklinde duyduğumuz Çat – Pat sesleri bu esnada çok sıcak olan eksoz kanallarının çeperlerine çarparak patlayan hava yakıt karışımının çıkardığı seslerden oluşuyor.
Bu sayede sürücü ayağını gazdan çektiği anlarda, yani eksoz basıncının düşmesi gerektiği anlarda bile motorun eksoz tarafında yüksek basınç tutulmuş ve Turbo'nun pervanesinin yavaşlaması önlenmiş oluyor.
atmosferik araçlardaada oluyo o neden ?
Mesela hangi araçlarda ? Örnek video var mı ?
bLackModeL
16-10-2011, 20:30
Anti Lag, yani Gecikme Önleyici sistemdir.
Turbo araçların normal beslemeli araçlara göre çok daha fazla güç üretebilmelerinin nedeni, bildiğimiz gibi Turbo ile aracın emme manifolduna, doğal yöntemle emebileceğinden daha fazla miktarda hava basılması ve buna göre de fazla yakıt verilebilmesidir. Bu sayede motorun birim zamanda içine alabileceği hava/yakıt karışımı artacağı için üreteceği güç de suni bir yöntem ile artırılmış olur. Ancak Turbo ünitesinin de kendine göre bazı sıkıntıları vardır : turbonun üretebileceği güç motorun devri arttıkça artar, azaldıkça da azalır – yani düşük devirlerde perfromans düşüktür.
Alt devirlerdeki cansızlık sorunu motorun belli devirlere çıkmadan egzoz ve emme pervanelerini yeterince hızlı döndürememesinden kaynaklanır ve genellikle kullanıcının gaza basmasından belirli bir süre sonra gücü hissetmesine, yani gücün gelmesinde bir ‘gecikme' yaşamasına neden olur. Bu sorun özellikle cadde versiyonu Turbo araçlarda küçük çaplı ve küçük hacimli turboların kullanılması ile çözülmeye çalışılır.
Yarış araçlarında ise maximum beygir gücü, motorun reaksiyon süresinden daha önemli olduğu için büyük boyutlarda turbolar kullanılır. Dolayısı ile yarış araçlarındaki turbo gecikmesi sorunu çok daha büyük olur.
İşte bugünkü konumuz ALS sistemi bu güç gecikmesi sorununu çözmek üzere tasarlanmış bir sistemdir. Sistemin esası, ateşleme anını geciktirmeye, yada yaygın tabiri ile ‘rötara çekmeye', bu noktada da karışımın yanmadan zenginleştirilmesine dayanmaktadır.
Sürücü ayağını gazdan çektiği anda beyin aracın ateşleme avansını büyük ölçüde geciktiriyor, yani hava/yakıt karışımını özellikle ateşlemiyor. Bu sayede sürücü gaza basmadığında yanma odasının içindede patlamamış hava/yakıt karışımının birikmesi sağlanıyor.
Sonunda, tam eksoz subabı açılmak üzere iken ( piston yaklaşık üst ölü noktayı büyük ölçüde geçmiş iken ) buji karışımı ateşlediğinde biriken gazlar, çoktan yanma odasını terketmeye başlamış oluyor ve tam bu noktada yanmaya başlayan gazlar büyük ve anlık bir ısı artışı ile yüksek bir hızla yanma odasından çıkıp eksoz kanalı üzerindeki turbo'nun pervane kanatçıklarına çarpıyor. İşte dışarıdan şiddetli patlamalar şeklinde duyduğumuz Çat – Pat sesleri bu esnada çok sıcak olan eksoz kanallarının çeperlerine çarparak patlayan hava yakıt karışımının çıkardığı seslerden oluşuyor.
Bu sayede sürücü ayağını gazdan çektiği anlarda, yani eksoz basıncının düşmesi gerektiği anlarda bile motorun eksoz tarafında yüksek basınç tutulmuş ve Turbo'nun pervanesinin yavaşlaması önlenmiş oluyor.
herşey anlaşilmis oluyoo sadece turbolu sistemlerdemii kullanılıyo bu atesleme prensibi ? atmosferik için varmi böyle bi beyin yapılandırmasıı
Ben rallide dikkat ettiğim kadarı ile hep turbo araçlarda oluyo antilag atmosferik hangi araçlarda var bende öğrenmek isterim ?
herşey anlaşilmis oluyoo sadece turbolu sistemlerdemii kullanılıyo bu atesleme prensibi ? atmosferik için varmi böyle bi beyin yapılandırmasıı
Atmosferikde bu olay varmı bilemiyorum yanlış bilgi vermek istemem bu konuda daha uzman abilerim ve arkadaşlarım var onlar yazar konu çok güzel olmuş ellerine sağlık bu arada
Bende konu açılmışken bi kaç bişey sorsam ayıp olmaz heralde :)
Bu ralli araçlarında süspansiyon sistemlerini nasıl ayarlıyolar çok merak ediyorum
Bu sayede sürücü ayağını gazdan çektiği anlarda, yani eksoz basıncının düşmesi gerektiği anlarda bile motorun eksoz tarafında yüksek basınç tutulmuş ve Turbo'nun pervanesinin yavaşlaması önlenmiş oluyor.
Bu işlemin acaba turbo'ya bi zararı oluyomu onuda merak ettim
Mesela hangi araçlarda ? Örnek video var mı ?
Ferrari Testarossa in Action! Backfire, Ride and Acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cfl-pNtB-fA)
Ferrari Testarossa in Action! Backfire, Ride and Acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cfl-pNtB-fA)
rallili versiyon bulamadım şimdi ama makine atmosferik
serkanokan
16-10-2011, 21:58
Atmosferikte oyle patlatan bi araba yok su an Turkiyede..
Amortisor olarak da proflex,reiger,ohlins gibi markalar kullaniliyo..yukseklik ve sertlik ayarlari mevcut ancak bakim araliklari cadde araclarina gore cok daha kisa(1000 km gibi)
bLackModeL
16-10-2011, 22:52
Atmosferikde bu olay varmı bilemiyorum yanlış bilgi vermek istemem bu konuda daha uzman abilerim ve arkadaşlarım var onlar yazar konu çok güzel olmuş ellerine sağlık bu arada
tskler kardesım aklıma geldı sadece
bLackModeL
16-10-2011, 22:54
Ferrari Testarossa in Action! Backfire, Ride and Acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cfl-pNtB-fA)
Ferrari Testarossa in Action! Backfire, Ride and Acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cfl-pNtB-fA)
rallili versiyon bulamadım şimdi ama makine atmosferik
yapılabılınecek bı sıstemmı atmosferıkte pekı bu malıyetı ne olur hangı parcalar tedarıkı gerekırr
Bence arkadaş launch control'u soruyo + mertcan atmosferikte catara patara gıdıyo bılgınıze :)
bLackModeL
16-10-2011, 23:09
Bence arkadaş launch control'u soruyo + mertcan atmosferikte catara patara gıdıyo bılgınıze :)
launch control nedir ne işe yarar nerden tedarik edilir yenilir mi içilir mi :P
bLackModeL
16-10-2011, 23:15
safc ilemi ayarlanıyoo
bLackModeL
16-10-2011, 23:17
Launch control shooting flames in my EK hatch - YouTube (http://youtu.be/K8RQsHNzoDg)
ek cat cat
M_PROJECT
16-10-2011, 23:20
herşey anlaşilmis oluyoo sadece turbolu sistemlerdemii kullanılıyo bu atesleme prensibi ? atmosferik için varmi böyle bi beyin yapılandırmasıı
atmosferik icin yok , adi ustunde anti lag , basincin gecikmesini engellemek icin , zaten gunluk araclarda cok fazla kullanilcak bir sistem de degildir , tubonun omrunu kisaltir . assagidaki ferrari videosu da adi ustunde back fire , atmosferik araclarin komprasyona bindiginde egzoz patlamasi o videodaki , 106 sahipleri iyi bilirler o patlamayi :)
bLackModeL
16-10-2011, 23:34
Launch control shooting flames in my EK hatch - YouTube (http://youtu.be/K8RQsHNzoDg)
ek cat cat
mesela bu yukardakı video daki patlama anti lag patlamasımı
Atmosferikte oyle patlatan bi araba yok su an Turkiyede..
Amortisor olarak da proflex,reiger,ohlins gibi markalar kullaniliyo..yukseklik ve sertlik ayarlari mevcut ancak bakim araliklari cadde araclarina gore cok daha kisa(1000 km gibi)
Abi peki bu ralliciler nasıl ayarlıyolar amortisör setup unu daha önceden yarışılıcak alana çıkıp kendilerine göre setup mu yapıyolar ?
mesela bu yukardakı video daki patlama anti lag patlamasımı
Bu launch control
Atmosferikde antilag yokmuş yukardada yazmış m project abimiz
bLackModeL
17-10-2011, 12:44
Bu launch control
Atmosferikde antilag yokmuş yukardada yazmış m project abimiz
bende launch control ogrenmeye calısıyorumm nedir nasıl yapılır dıye nette otomatık vıteslı arabalarda yapıyolar yada bı ayarı felan var mı ? dırek beyınle mudahale felan mı edıyo ?
bLackModeL
17-10-2011, 12:50
Launch Control Honda CRX Del Sol B18 G50 Exhaust - YouTube (http://youtu.be/tA2hwN2v1Nc)
abi bak buda atmosferık nası catırdıyoo cok ozendım abı yaa
bLackModeL
17-10-2011, 12:55
http://www.techturkey.com/forum/videolar/85860-ef9-swap-b16a2-launch-control.html
burda varmiş konu ecu lazımmiş header lazımmıs ve ıyıbır eksoz sistemi n/a olan araclarda
Atmosferik araçlarda nasıl olmuyor? Su Vtec Nickli Arkadaşın Ek si çatur çutur gidiyordu? Bi Yanlıslık olmasın?
bLackModeL
17-10-2011, 13:04
aem fic-now with 2step launch control!!! DIY up first page - Scionlife.com (http://www.scionlife.com/forums/showthread.php?t=180693)
ingilizceden anlıyan biri sunu türkçeye çevire bilirmi aem fic ile launch control yapıyo galıba bi salter ve sivic beyın ayarı ıle resımlerden anladıgımm detaylarını beklıyorum
Abi peki bu ralliciler nasıl ayarlıyolar amortisör setup unu daha önceden yarışılıcak alana çıkıp kendilerine göre setup mu yapıyolar ?
Bi kere ralliciler ayarlamıyor :) Rallici dediğimiz pilot ise şayet, sadece yaşadığı aksaklıkları ve yorumlarını aktarıyor, teknik ekip amortisör, diferansiyel, roll barlar vs. yürüyen aksama gerekli müdahaleyi yapıyor. Yarıştan önce çok defa antrenman yapılıyor yarış olacak parkurda. Allah'a emanet ve tahmin üzerine kurulu bir setup söz konusu değil yani :)
Buraya 5 dakika mesafede etap var, yarış zamanı gelirsin gider inceleriz birlikte, takımları, arabaları, neler yapıldığını görmüş olursun :icon_tup:
Launch Control adı üstünde kalkış kontrolü.. Aslında turboyu doldurmaya yönelik bir şey ama atmosferik araçlarda da kullanılıyor.. Tam gaz yapsan da devir sabit kalıyor kesiciye girmiş gibi ayarlanılan devirde, bu yüzden de kalkış yapmak daha kolay.. 2-Step ile Launch biraz karışıyor.. Su Vtec dediğiniz araçtaki 2-Step..
bLackModeL
18-10-2011, 20:00
step beyinle alakalı bi durummu
step beyinle alakalı bi durummu
evet.. bunların çoğu orijinal beyinle yapılabilecek şeyler değil..
fatihcakin
19-10-2011, 14:19
step beyinle alakalı bi durummu
Bızım burda bi vti de gördum egzoz patlatmasını silah atıyolar gibi valla cok iğrenç bence yaptırma :D
bLackModeL
19-10-2011, 19:26
zaten bizi araç yapamaz be kardeşim 1.4 nereye cata pata :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.