PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Avans vuruntusu,mekaniker arkadaşlar yardım!



buffybey
04-11-2007, 16:46
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2004 Ford Fiesta 1,4 benzinli. Motorum 70,000 km de. Bakımları zamanında yetkili serviste yapıldı. Son 5,000 km dir özellikle düşük devirlerde olmak üzere avans vuruntusu duyuluyor:mad:
Yetkili servise götürdüm ve ustanın bana yaptığı açıklama aynen şu '' Düşük devirlerde araba bu sesi yapar,sıfır araba getir ondan da bu sesi çıkarıyım. Yüksek devirde arada bir bu sesi yapar, o bişey değil:beuj: Bu araba avans ayarını otomatik yapar. Aracında bir sorun yok '' .
Arabanın ilk sahibiyim. İlk günden beri bu ses yoktu,şimdi niye oldu? Tamam düşük devirde ve yüksek viteste arabayı hızlandırmaya çalışırsam elbette avans vuruntusu yapar ona bişey demiyorum. Ama ufak viteslerde 4000-6000 d/d arasında niye avans vuruntusu yapar peki? Bunları ustaya söyleyince aynen yukardaki cevabı aldım:ofk: Bilgisayarada bağladı hiç birşey çıkmadı.
Bana yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar.Ne yapmam gerekli? Sorun nasıl çözülür? Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler...

Istilldo
04-11-2007, 16:54
fordlar da çok kronik bi durum,, ben aynaya bakmadan bazen arkadan benzinli focusun geldiğini anlıyorum avans vuruntusundan,,
sensörlerinde bi sorun yoksa daha yüksek oktanlı benzin kullanmaktan başka çare yok sanırım..

buffybey
04-11-2007, 17:00
fordlar da çok kronik bi durum,, ben aynaya bakmadan bazen arkadan benzinli focusun geldiğini anlıyorum avans vuruntusundan,,
sensörlerinde bi sorun yoksa daha yüksek oktanlı benzin kullanmaktan başka çare yok sanırım..

97 oktan benzin kullanıyorum zaten. 100 oktana geçmem sorunu çözer mi Istilldo? Birde bu sorunu başka nasıl çözebilirim? Avans vuruntusu zamanla subaplarda ve pistonlarda eritme yada aşınma yapar mı?

dragon07
04-11-2007, 17:04
bu problem albea lardada oluyor yagını degiştir daha kaliteli bir yag al çünkü o ses fincanlardan yani subab kafarından gelior içndeki yag hazneleri dolmadıgı için böle sesler gelir.benje:)

Istilldo
04-11-2007, 17:08
kesin bişey söyleyemiyorum çünkü yolda gördüğüm hepsinden geliyor ses,, 100 oktan kullanmak zorunda kalacagını sanmıyorum,, bence bir kez daha başka bi yerde sensörlerini kontrol ettir,, belki knock sensorün veya o2 sensörün bozuktur,, vuruntunun şiddetine bağlı olarak illaki bir zarar veriyosun motorun içine,, ama bu vuruntuyla bile uzunca bir süre bişey olacagını sanmıyorum,, gerçi altlarda vurması normal ama üstlerdeki pek normal değil,, map sensörünüde kontrol ettir..

Istilldo
04-11-2007, 17:10
fincan olsa ses sürekli gelir?

OmerRS
04-11-2007, 17:10
ilk gelen focus larda da aynı şekilde avans vurması karşılaşılan bir durumdu. sonraki modelleri optimize ediyorlar. sizin aracını da 2004 model ve ilk gelen fiestalardan o yüzden türkiye şartlaruına uyum sağlama sorunu olduğundan avans vuruyor diye düşünüyorum. benzinin kalitesinden kaynaklanıyor bence. ayrıca 4000 devir de oldukça yüksek.

bende aynı şekilde 2004 1.4 benzinli kullanıyorum ama böyle bir şikayetim yok açıkçası. fakat ben 95 oktan alıyorum. siz 95 oktan kullanmayı denerseniz belki bu sorun olmayabilir.

dragon07
04-11-2007, 17:11
fincandan sürekli ses gelmesss düşük devirlerde gelir zaten düşük devirlerde denilior

OmerRS
04-11-2007, 17:16
şimdi öğrendiğime göre. 4000 devirde vuruntu varsa benzin kalitesinden kaynaklanıyor. würth ün enjektör temizleyicsinden kullanılması yararlı olur. ya da bir depoya würth oktan arttırıcı atılabilir.

bir de araç yağ yakıyor mu?

dragon07
04-11-2007, 17:19
sensörler bozuk veya kpomuş ise bilgisayarda çıkardı benzinden olmuş ise bu zamana kadar neden olmadıı???yeni yeni olmaya baslamış normal olarak mekanik sesler gelior aractan avans ayarını arac kendisi yapıyor yani yagını degiştir markasını fincanlar zamanla degiştirilir zaten işlevlerini yapmadıkları için

buffybey
04-11-2007, 17:27
şimdi öğrendiğime göre. 4000 devirde vuruntu varsa benzin kalitesinden kaynaklanıyor. würth ün enjektör temizleyicsinden kullanılması yararlı olur. ya da bir depoya würth oktan arttırıcı atılabilir.

bir de araç yağ yakıyor mu?

Araçta yağ yakma sorunu yok arkadaşım. Anlamadım gitti valla:( Yetkili servisin söylediği de beni tatmin etmedi! Hafta içi başka yetkili servise gidicem Allah'tan bir mani çıkmazsa.

OmerRS
04-11-2007, 17:30
Araçta yağ yakma sorunu yok arkadaşım. Anlamadım gitti valla:( Yetkili servisin söylediği de beni tatmin etmedi! Hafta içi başka yetkili servise gidicem Allah'tan bir mani çıkmazsa.

yağ yakma yoksa büyük ihtimal benzindendir. çünkü silindirler kuru kalıyorsa da yapma ihtimali var.

bir de yağınızı değiştirmenizi öneririm. fakat kendi aldığınız ve aracınıza uygun olan bidon yağlardan kullanın. servisin varilden bastığını değil:)

Onuralp
04-11-2007, 17:30
Walla aynı problem benim Saab 9.5'de de var. Geçiremedim, çözüm bulamadık. Annem bile duyuyor avans sesini, o kadar fazla yani... Uğraşmıyorum bile artık ama çözüm önerisi olan varsa dinlerim...

buffybey
04-11-2007, 17:37
sensörler bozuk veya kpomuş ise bilgisayarda çıkardı benzinden olmuş ise bu zamana kadar neden olmadıı???yeni yeni olmaya baslamış normal olarak mekanik sesler gelior aractan avans ayarını arac kendisi yapıyor yani yagını degiştir markasını fincanlar zamanla degiştirilir zaten işlevlerini yapmadıkları için

Yetkili serviste kullanılan markayı bilmiyorum. Ama 5/30 full sentetik yazıyor servis faturasında. O fincan denilen parça tam olarak nedir? Değiştirsem maliyeti yüksek olurmu? Bir daha aynı sorunu yaparmı?

dragon07
04-11-2007, 17:44
aracın yagının markasını ögren pratik çözüm belki sonuca ulaştırır.egzantrik ile subablar arasında hareker halindeki bir parca.fiyatı ne kadar ne kadara mal olur bilemiorum.ama kesin o parcanın olup olmadgını servisteki arkadaslar bizden daha iyi bilir çünkü sadece yorum yapıoruz.carbon clean arastır ömerde bahsetmiş belki ondanda olabilir ne cevabı her zaman yetkili kişiler bizden daa ii bilir:)

buffybey
04-11-2007, 17:53
aracın yagının markasını ögren pratik çözüm belki sonuca ulaştırır.egzantrik ile subablar arasında hareker halindeki bir parca.fiyatı ne kadar ne kadara mal olur bilemiorum.ama kesin o parcanın olup olmadgını servisteki arkadaslar bizden daha iyi bilir çünkü sadece yorum yapıoruz.carbon clean arastır ömerde bahsetmiş belki ondanda olabilir ne cevabı her zaman yetkili kişiler bizden daa ii bilir:)

Sende diğer yazan arkadaşlarda, servisteki yetkili kişiler kadar bilgilisiniz yanlız!! Yazılarınızdan belli oluyor bu. Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Ama bu avans vuruntusu gerçekten canımı sıktı:(

ABARTH
04-11-2007, 18:12
ilk önce ağır masrafa girmek yerine komple bi yağını değiştir filtresiyle beraber sonrada 95 oktan kullanmaya başla...bir dene bakalım eğer düzelmezse diğer seçeneklere bakarsın...

Mrt
04-11-2007, 18:20
bnm otomatik poloda vuruodu alt devirlerde otomatiktir olabilir dedim alt devride sonra şiddetli olmaya basladı shell 97 oktan kullanıyorum hep şimdi bi sorun yok

Istilldo
04-11-2007, 18:20
bence yağ ile fln ilgisi yok ,, şim(fincan) sesi ile avans sesi birbirinden rahat ayırt edilir onla ilgili oldugunu da sanmıyorum,,

farklı yerlerden benzini deniyceksin, kullanıma biraz daha dikkat ediceksin, aracı yüke bindirmemeye gayret ediceksin,, çok da kafanı takmıycaksın, avans sesi duyunca gazdan ayağını çekmeni tavsiye ederim özellikle üst devirlerde..

Istilldo
04-11-2007, 18:24
kafana çok da takma aslında her araba avans vurur.. tabi bunu duyman pek normal değil,, birsürü sebebi var kötü benzin, yazılımın ülke şartlarına göre olmayışı, kötü şanzıman oranı , kullanım, vs..

buffybey
04-11-2007, 18:31
bence yağ ile fln ilgisi yok ,, şim(fincan) sesi ile avans sesi birbirinden rahat ayırt edilir onla ilgili oldugunu da sanmıyorum,,

farklı yerlerden benzini deniyceksin, kullanıma biraz daha dikkat ediceksin, aracı yüke bindirmemeye gayret ediceksin,, çok da kafanı takmıycaksın, avans sesi duyunca gazdan ayağını çekmeni tavsiye ederim özellikle üst devirlerde..

Benzini fabrika 95 oktan tavsiye ediyor. Ben 97 oktan kullanıyorum. Opetten alıyorum benzini ilk günden beri. Şimdi Shell'e geçiyim o zaman. Yüksek oktan vuruntuyu azaltır mı? Sence kaç kullanmalıyım?

Istilldo
04-11-2007, 19:16
mantık olarak yüksek oktanın vuruntuyu azaltması gerek fakat daha önemlisi bayiler arasında benzin kalitesi olarak fark oluyor,, belli yerlerden almanı tavsiye ederim,,

sülüman
04-11-2007, 19:58
yagın büyük ihtimalle opettir ve opetin yagı beş para etmez yagınıdeiştir casrol rdge vya magnatec koy ses keislir eger sıkır sıkır sıkır geliyosa ise avans deilidir avansını dedigi ibi otomatik ayalar enjeksiyonlu araçlarda deigim gibi ise yagını deiştir castrol koy magnatec focusta basımıza geldi servis 5\30 dedi koyduk vurmya basladı diştirdik 10\40 koyduk canavar gibi oldu AMA SAKIN OPET YAGINI KULLANMA CASTROL KOY

Mechanix
04-11-2007, 20:06
Annemin 2002 honda civic ine Opet yağ koydum ,herhangibi sıkıntım olmadı benimde ama tabii honda , zeytinyağı koysamda anlamazdım birşey.

gurcell
05-11-2007, 09:14
Arkadaşlar avans vurmak ile yağın ne alakası var? Senin aracın fakir kalıyor ki avans vuruyor. Bir araba neden fakir kalır? Map yada Maf sensörün bozuktur, hava girişini düzgün okuyamayıp ona göre benzin veremiyordur ecu. Gene narrowband lambdan bozulmuştur, gaz çıkışını okuyamayıp, ona göre optimal hava-yakıt karışımı değerlerini veremiyordur ecu. Ayrıca avans vurma sesi sübaplarda oluşmaz. Düzgün işleyen bir arabada piston üst ölü noktaya geldikten (sıkıştırma, benzin enjeksiyonu olduktan sonra) piston aşağı doğru hareket etmeye başladığı anda buji ateşlenir, patlama olur ve piston aşağı itilir. bu hareket dakikada binlerce kez tekrar eder. Peki piston üst ölü noktaya gelirken (yukarı çıkarken ve daha tam ölü noktaya gelmeden, sıkıştırma olmadan) ateşleme yaparsanız ne olur? Piston aşağı gitmeye kalkar. Tabii mantıken 4 silindirli bir motorda hareket şekli nasıldır? 1-3 , 2-4 diyelim, şimdi 1. piston yukarı çıkamadan aşağı gitmeye zorlandı (bu arada 2-4 alt ölü noktada) ne olur? Piston aşağı gidemez, işte o şık şık sesi sekmanların silindir çeperine saliselik çarpması ile oluşur.

Şimdi gelelim sorunun çözümüne. Bir kere yüksek oktan benzin kullanmanın standart 1.4 bir arabada hiçbir etkisi olmayacaktır (arabanın sıkıştırmasının standart, yada turbo olmadığını varsayıyorum) Öncelikle aracının tamamen sağlıklı çalışıp çalışmadığından emin olmak gerekiyor. Avans vurmanın yegane sebeplerinden biri yukarıda anlattığım hava karışımının düzgün oranlanamaması olduğunu belirteyim. Bunun dışında krank açı sensörü denen bir parça pistonların hangi aşamada olduklarını sürekli ecu'ya bildirir (alt ölü nokta- üst ölü nokta vs.), bu sensörün bozuk olursa ateşleme zamanlaman değişebilir. Serviste ecu'ya bağlanarak cihazın tüm sensörlerini kontrol ettir, eğer kontrol etmek istemezlerse inatla parasını vererek baktır. Ayrıca oradaki kendini usta zanneden zat-ı muhterem'in de kontrol ederken herhangi bir arıza kodunu silmesine izin verme, tüm arızaları gör. (yetkili servisteki şahısların çoğu garantideki araç ile uğraşmamak için bu yöntemi izlemekteler)

Bir başka yöntem ise araca wideband lambda bağlanarak anlık AFR oranını izlemek olabilir. Wideband lambda hiçbir yetkili serviste olan bir cihaz değildir, fakat bilhassa ecu tuning yapan yada aracında anlık AFR'yi görmek isteyen kişilerde bulunur, rica edilip, alınır takılır aracına, AFR'ye bakılır.

Şunu asla unutma, Yetkili servislerin neredeyse hepsi (istisnasız tüm markalar için söylüyorum) sorun çözmek değil, mekanik işçilik için varlar. Buralara gittiğin zaman sorularına cevap almayı unut.

Biraz uzun yazdım, gelişmeler hakkında buraya bilgi verirsen elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız :heyoo:

buffybey
05-11-2007, 10:51
Arkadaşlar avans vurmak ile yağın ne alakası var? Senin aracın fakir kalıyor ki avans vuruyor. Bir araba neden fakir kalır? Map yada Maf sensörün bozuktur, hava girişini düzgün okuyamayıp ona göre benzin veremiyordur ecu. Gene narrowband lambdan bozulmuştur, gaz çıkışını okuyamayıp, ona göre optimal hava-yakıt karışımı değerlerini veremiyordur ecu. Ayrıca avans vurma sesi sübaplarda oluşmaz. Düzgün işleyen bir arabada piston üst ölü noktaya geldikten (sıkıştırma, benzin enjeksiyonu olduktan sonra) piston aşağı doğru hareket etmeye başladığı anda buji ateşlenir, patlama olur ve piston aşağı itilir. bu hareket dakikada binlerce kez tekrar eder. Peki piston üst ölü noktaya gelirken (yukarı çıkarken ve daha tam ölü noktaya gelmeden, sıkıştırma olmadan) ateşleme yaparsanız ne olur? Piston aşağı gitmeye kalkar. Tabii mantıken 4 silindirli bir motorda hareket şekli nasıldır? 1-3 , 2-4 diyelim, şimdi 1. piston yukarı çıkamadan aşağı gitmeye zorlandı (bu arada 2-4 alt ölü noktada) ne olur? Piston aşağı gidemez, işte o şık şık sesi sekmanların silindir çeperine saliselik çarpması ile oluşur.

Şimdi gelelim sorunun çözümüne. Bir kere yüksek oktan benzin kullanmanın standart 1.4 bir arabada hiçbir etkisi olmayacaktır (arabanın sıkıştırmasının standart, yada turbo olmadığını varsayıyorum) Öncelikle aracının tamamen sağlıklı çalışıp çalışmadığından emin olmak gerekiyor. Avans vurmanın yegane sebeplerinden biri yukarıda anlattığım hava karışımının düzgün oranlanamaması olduğunu belirteyim. Bunun dışında krank açı sensörü denen bir parça pistonların hangi aşamada olduklarını sürekli ecu'ya bildirir (alt ölü nokta- üst ölü nokta vs.), bu sensörün bozuk olursa ateşleme zamanlaman değişebilir. Serviste ecu'ya bağlanarak cihazın tüm sensörlerini kontrol ettir, eğer kontrol etmek istemezlerse inatla parasını vererek baktır. Ayrıca oradaki kendini usta zanneden zat-ı muhterem'in de kontrol ederken herhangi bir arıza kodunu silmesine izin verme, tüm arızaları gör. (yetkili servisteki şahısların çoğu garantideki araç ile uğraşmamak için bu yöntemi izlemekteler)

Bir başka yöntem ise araca wideband lambda bağlanarak anlık AFR oranını izlemek olabilir. Wideband lambda hiçbir yetkili serviste olan bir cihaz değildir, fakat bilhassa ecu tuning yapan yada aracında anlık AFR'yi görmek isteyen kişilerde bulunur, rica edilip, alınır takılır aracına, AFR'ye bakılır.

Şunu asla unutma, Yetkili servislerin neredeyse hepsi (istisnasız tüm markalar için söylüyorum) sorun çözmek değil, mekanik işçilik için varlar. Buralara gittiğin zaman sorularına cevap almayı unut.

Biraz uzun yazdım, gelişmeler hakkında buraya bilgi verirsen elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız :heyoo:

Eline sağlık, gösterdiğin ilgiye teşekkür ederim. Aracı bilgisayara bağladı ve hiç bir hata kodu vermediğini söyledi:soru: Ayrıca aracın rolantisi de düzgün.
Ben ''Peki bu zamana kadar yoktu, şimdi neden oldu usta'' deyince, bana '' vuruntu arada yapar ya. rahatsız edici bi ses değil. aracında bir sorun yok'' dedi:ofk:
Sanırım başka bir servise gitmem gerekli. Dediğin sensörleri bir kağıda yazıyım orda kontrol ettiriyim bir daha. O serviste işi çözemezse bir modifiyeciye gidip, rica ederim ''wideband'' a bağlayıp dediğine baksın. Çok teşekkürler bilgi için.

dragon07
05-11-2007, 12:35
Arkadaşlar avans vurmak ile yağın ne alakası var? Senin aracın fakir kalıyor ki avans vuruyor. Bir araba neden fakir kalır? Map yada Maf sensörün bozuktur, hava girişini düzgün okuyamayıp ona göre benzin veremiyordur ecu. Gene narrowband lambdan bozulmuştur, gaz çıkışını okuyamayıp, ona göre optimal hava-yakıt karışımı değerlerini veremiyordur ecu. Ayrıca avans vurma sesi sübaplarda oluşmaz. Düzgün işleyen bir arabada piston üst ölü noktaya geldikten (sıkıştırma, benzin enjeksiyonu olduktan sonra) piston aşağı doğru hareket etmeye başladığı anda buji ateşlenir, patlama olur ve piston aşağı itilir. bu hareket dakikada binlerce kez tekrar eder. Peki piston üst ölü noktaya gelirken (yukarı çıkarken ve daha tam ölü noktaya gelmeden, sıkıştırma olmadan) ateşleme yaparsanız ne olur? Piston aşağı gitmeye kalkar. Tabii mantıken 4 silindirli bir motorda hareket şekli nasıldır? 1-3 , 2-4 diyelim, şimdi 1. piston yukarı çıkamadan aşağı gitmeye zorlandı (bu arada 2-4 alt ölü noktada) ne olur? Piston aşağı gidemez, işte o şık şık sesi sekmanların silindir çeperine saliselik çarpması ile oluşur.

Şimdi gelelim sorunun çözümüne. Bir kere yüksek oktan benzin kullanmanın standart 1.4 bir arabada hiçbir etkisi olmayacaktır (arabanın sıkıştırmasının standart, yada turbo olmadığını varsayıyorum) Öncelikle aracının tamamen sağlıklı çalışıp çalışmadığından emin olmak gerekiyor. Avans vurmanın yegane sebeplerinden biri yukarıda anlattığım hava karışımının düzgün oranlanamaması olduğunu belirteyim. Bunun dışında krank açı sensörü denen bir parça pistonların hangi aşamada olduklarını sürekli ecu'ya bildirir (alt ölü nokta- üst ölü nokta vs.), bu sensörün bozuk olursa ateşleme zamanlaman değişebilir. Serviste ecu'ya bağlanarak cihazın tüm sensörlerini kontrol ettir, eğer kontrol etmek istemezlerse inatla parasını vererek baktır. Ayrıca oradaki kendini usta zanneden zat-ı muhterem'in de kontrol ederken herhangi bir arıza kodunu silmesine izin verme, tüm arızaları gör. (yetkili servisteki şahısların çoğu garantideki araç ile uğraşmamak için bu yöntemi izlemekteler)

Bir başka yöntem ise araca wideband lambda bağlanarak anlık AFR oranını izlemek olabilir. Wideband lambda hiçbir yetkili serviste olan bir cihaz değildir, fakat bilhassa ecu tuning yapan yada aracında anlık AFR'yi görmek isteyen kişilerde bulunur, rica edilip, alınır takılır aracına, AFR'ye bakılır.

Şunu asla unutma, Yetkili servislerin neredeyse hepsi (istisnasız tüm markalar için söylüyorum) sorun çözmek değil, mekanik işçilik için varlar. Buralara gittiğin zaman sorularına cevap almayı unut.

Biraz uzun yazdım, gelişmeler hakkında buraya bilgi verirsen elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız :heyoo:

sen benje yanlış yerlere gitmissin en azından hepsi degill. bahsettin arac avans ayarını otomatik olarak ayarlıorr. ayrıja aracı görmeden bukadar nasıl eminsin daa önce biyerde calışmışlıgın varmı serviste?sölediklerimiz varsayım. arkadasımız kesin sonucu bulunja bu konu baslıgı altında cvp yassın ögrenelim bizdee :icon_tup:

gurcell
05-11-2007, 12:44
sen benje yanlış yerlere gitmissin en azından hepsi degill. bahsettin arac avans ayarını otomatik olarak ayarlıorr. ayrıja aracı görmeden bukadar nasıl eminsin daa önce biyerde calışmışlıgın varmı serviste?sölediklerimiz varsayım. arkadasımız kesin sonucu bulunja bu konu baslıgı altında cvp yassın ögrenelim bizdee :icon_tup:

Öncelikle size avansın ne olduğunu bir öğretmek gerekiyor diye düşünüyorum. Siz şu makalelere bakın, ondan sonra devam edelim:

http://auto.howstuffworks.com/ignition-system1.htm

Şimdi devam edelim,

Avans ayarını neye göre otomatik ayarlıyor? Sensörlere göre. Peki sensörler sorunlu ise nasıl ayarlayacak? Müneccim mi bu Avans 48 derece olsun, hımm bak ramazan ayındayız, avansı 46 derece yapalım mı diyecek?

Daha önce bir yerde çalışmışlığım yok, bir sürü araba yapmışlığım var, söylediklerim de varsayım değil, sorunun çözümüne yönelik aşamalardır. Kafana göre bu araba herşeyi otomatik yapıyor, sen yağını değiştir tarzı sanayici tabiri cümleler kullanmadan önce araştırmak, 4 zamanlı motorların çalışma şeklini bilmek, ems üzerine bilgili olmak lazım. Madem herşeyi otomatiğe bırakıyoruz, bilgisayar da otomatik işliyor, hiç kullanmayalım o zaman ;)

gurcell
05-11-2007, 12:48
Eline sağlık, gösterdiğin ilgiye teşekkür ederim. Aracı bilgisayara bağladı ve hiç bir hata kodu vermediğini söyledi:soru: Ayrıca aracın rolantisi de düzgün.
Ben ''Peki bu zamana kadar yoktu, şimdi neden oldu usta'' deyince, bana '' vuruntu arada yapar ya. rahatsız edici bi ses değil. aracında bir sorun yok'' dedi:ofk:
Sanırım başka bir servise gitmem gerekli. Dediğin sensörleri bir kağıda yazıyım orda kontrol ettiriyim bir daha. O serviste işi çözemezse bir modifiyeciye gidip, rica ederim ''wideband'' a bağlayıp dediğine baksın. Çok teşekkürler bilgi için.

Wideband sorununun tam çözümü değil, fakat en azından arabanın fakir yürüyüp yürümediğinden tamamen emin olursun.

Demin eklemeyi unuttum, bir de benzin basıncı ne alemde? Benzin pompan basamıyorsa gene fakir kalabilirsin, benzin basıncını da kontrol ettirir misin? (ps: fiesta 1.4 lerde kaç bar benzin basıncı olduğunu inan bilmiyorum, bilen birine sormanı tavsiye ederim)

buffybey
05-11-2007, 15:53
İşten izin alınca, en kısa zamanda bu sorunu gidericem arkadaşlar. Problemin kaynağını hepinizle paylaşıcam. Hepinizin söylediklerini aklıma ve bir kağıda yazıyorum emin olun. Sizlerin görüşleriniz benim için önemli. Sizin sayenizde bende yeni şeyler öğreniyorum çünkü.
Aracımı İstanbul/Maslak sanayide Özel Ford servisi ''Oktaykan Power'' a götürmeye karar verdim! Artık yetkili servise gitmiycem. Aynı zamanda modifiye yapan bir yer ve Koni Türkiye distribütörü. Onlar bu sorunu çözerler inşallah. Yorumlarınızı beklerim.
gurcell, dragon07, Istilldo, OmerRs, abarth,mrt, sülüman ve mechanix!!! Hepinize yardımlarınızdan dolayı ayrı ayrı teşekkür ederim...

gurcell
05-11-2007, 16:03
Oktaykan eskiden beri varolan, Ford konusunda ileri seviyede bilgiye sahip bir yerdir. Umarım sorunların çözülür de mutlu mesut binersin arabana.. :)

dragon07
05-11-2007, 16:16
afedersiniz kabalık etmek istemem ama meslek lis motor böl mezunuyum.suanda makü otomotiv böl okuyorum.birmotta alfa romeo servisindeydim.quantum motorsports ta mekanikerlik yaptım(ralli.drag vs)ama bilgileriniz için tsk ederim.yani sensörde arıza varsa zaten bilgisayarda çıkar demek istedim.arac servise girmiş hemde türkiyenin en büyük ilinde ordaki arkadaslar eminimki kontrol edtmişlerdir.ben kendi düşüncemi söledim.sizde kendi düşüncenizi sölediniz.sonuç olarak araç oktaykanda kontrol edlip bir sonuç çıkar.önemli olan arkadasımızın arabasının problemiminin çözülmesi.:)

gurcell
05-11-2007, 16:22
afedersiniz kabalık etmek istemem ama meslek lis motor böl mezunuyum.

Hocam motor bölümü mezunusun ama avans vurma durumuna yağ değişimi öneriyorsun. İnsanlar (bilhassa benim gibi arabası ile ileri seviye uğraşanlar) düzgün bir ignition ve boost map'i elde etmek için dünyanın logunu alıyorlar, dünyanın ayarını yapıyorlar. Öyle ise bir yağ değiştirelim konu bitsin :)

Herkes bilgili olduğu konularda konuşur ise dezenformasyon olmaz. Unutma ki burası herkese açık bir ortam, yanlış verilen bilgilerden dolayı zarar görebilecek insanlar olabilir.

Çalışmalarında başarılar dilerim.

dragon07
05-11-2007, 16:32
konu uzamasın carbon celan tavsiye ediorum.o konuyla ilgili olarakta belki arkadasımız subaplardan gelen ses belki karıştırmıstır die düşündüm.ama sonuçta aracı görmedim.o yüzden ne desem boş yanlış bilgi verdiysem özür dilerimm:)

khan
05-11-2007, 16:43
bujileri degistirin:)

gurcell
05-11-2007, 19:42
bujileri degistirin:)

Puhahaahah, Khan'ım harbi o kadar şey yazıp bunu söylemeyi unutmuşum, benden uzun yaşayacaksın... :D

OmerRS
05-11-2007, 22:11
Yağ olayını şu şekilde söyledim: silindilerin kuru kalması yüzünden de bu sorunun çıkma durumu olabilir.

babama sormuştum ve bana 2. bir ihtimal olarak bana bunu söyledi. tecrübe sonucu elde edilmiş bir bilgi yani. ayrıca bu araçlara bilmem kaç yıldır servis veriyoruz bırakında bilelim.

sülüman
05-11-2007, 22:27
yag bende fazla bilmişlik taslamayım ama yasım 19 suan faal vaziette oto elktirkile urasıyorum baba meslgi tabi budevirde oto elektrik klamadı bende dhada geliştirmem için motoruda örenmem gerekiyo vede aldıgım egitimler ve ustalarımdan edingigim tecrüblerime dayanarak sesi büyk bihtimalle avans deil arkadasım o sesler sakırtı halinde gelir ve sibop sesidir diyorum escortta basımıza geldi %90 bi ihtimal veriyorum yagdan fordların orj yagı opet ve bes para etmez sen yagını degiştir kesilir sebebei ise asırı scakta akışkanlık degerini kaybeiyor ve bu yüzden itecekleri tam doldurmuyor sıkırtı halinde ses gelir benim söylecegim bu kadarama tabi sesi duymak dahada faydalı olacaktır

gurcell
05-11-2007, 22:41
Arkadaşlar yağın azlığından dolayı bir araba avans vurmaz. Zaten o seviyede yağsız kalan bir arabanın motoru şu ana kadar kırılırdı. Pistonlara grapej yaptıracak kadar yağsız kalan bir motorun yağını istediğiniz kadar değiştirin hiçbirşey elde edemezsiniz.

sülüman
05-11-2007, 22:50
dikka edersen ben yagın eksikligidden bahsetmedim abi yagın kalitesizlginden itecekleri tam doldurmamamsından bahsetmeye calıstım bide sesin avans oldugunu nerden biliyoruz:????????

gurcell
06-11-2007, 07:57
dikka edersen ben yagın eksikligidden bahsetmedim abi yagın kalitesizlginden itecekleri tam doldurmamamsından bahsetmeye calıstım bide sesin avans oldugunu nerden biliyoruz:????????

Şuradan biliyoruz:


Merhaba arkadaşlar. Aracım 2004 Ford Fiesta 1,4 benzinli. Motorum 70,000 km de. Bakımları zamanında yetkili serviste yapıldı. Son 5,000 km dir özellikle düşük devirlerde olmak üzere avans vuruntusu duyuluyor:mad:
Tamam düşük devirde ve yüksek viteste arabayı hızlandırmaya çalışırsam elbette avans vuruntusu yapar ona bişey demiyorum. Ama ufak viteslerde 4000-6000 d/d arasında niye avans vuruntusu yapar peki? Bunları ustaya söyleyince aynen yukardaki cevabı aldım:ofk:

Avans sesi ve itici sesi çok farklı şeylerdir. Bilhassa iticiler yada fincanlarda oluşacak bir sorun motor soğukken çok aşırı hissedilir, motor ısınınca azalır, ama kaybolmaz. Bilhassa 4000-6000 devir arası ses yapan, diğer devirlerde ses yapmayan bir itici yada fincan arızası ben görmedim.

sülüman
13-11-2007, 23:31
ne asmadasın??merak ettimde

buffybey
15-11-2007, 10:53
Hepinize yeniden merhaba arkadaşlar. İşten fırsat bulup Oktaykan'a salı günü gidebildim. Sorunum çözüldü. Onlar bana bişeyler anlattı ama koca kafam bişey anlamadı.
Ben sizin gibi mekanik ve parça bilgisine sahip değilim takdir edersiniz ki! Sizin dediklerinizi onlara söyledim. Onların araca yaptıkları ve anlayabildiklerim şunlar; bilgisayara bağladı, 70.000 km bakımı yapıldı, carbon clean yapıldı, yakıtla ilgili bişeyler söyledi, bişeyler taktı söktü denedi, gaz kelebeği mi gaz bişeyimi ne temizlendi. Şu anda aracım ilk günkü gibi oldu.
Valla sizi pek iyi aydınlatamadım farkındayım, kusurabakmayın:( Çünkü sizler gibi kafam çalışmıyor ve araçlardan anlamıyorum. Bana yardımcı olan tüm arkadaşlardan Allah razı olsun. Sizlerden yavaş yavaş birşeyler öğreniyorum artık. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. Hoşçakalın.

dragon07
15-11-2007, 12:29
konu uzamasın carbon celan tavsiye ediorum.o konuyla ilgili olarakta belki arkadasımız subaplardan gelen ses belki karıştırmıstır die düşündüm.ama sonuçta aracı görmedim.o yüzden ne desem boş yanlış bilgi verdiysem özür dilerimm:)

Allah kazasız belasız ve arızasız binmek nasip etsinn