User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
78 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.8t turbo upgrade

  1. #1
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.8t turbo upgrade

    AUQ motorlu 1.8t aracımıza 3071'li bir setup yapmayı düşünüyoruz. turbo manifold enjektörler benzin regülatörü intercooler vs. gibi gerekli olan tüm parçalar tamam. yurtdışı bir forumda denk gelen bir konuda aynı tarzda bir setup ve aynı turboyu kullanan bir eleman stock motor bu setup için dayanıklı ama fazladan dönülecek devir için pistonlar orjinal kalsa da kolları degiştirin tarzı bir yorumda bulunmuş. komple stock motor üzerinden sadece kol degiştirerek mi bu setup'a girmeliyiz yoksa oldugu gibi stock olarak kalmasında bir sakınca var mıdır? 3071 ile yaklaşık 1.0-1.2 bar civarlarında binilecek araca ve tahmini 7500 gibi bir devir dönecek sanırım. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyoruz.

  2. #2
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Kol için motor açılacaksa tam yapılsın bence egzantrik olmadan dönen motor ancak semazen liginde iş yapar

    Kapaklarını tanımıyorum 1.8'lerin ama 3071 ile 1 bar civarı keyif vermez

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  3. #3
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kodlu motorda olan kapak hakkında doğru soyluyosun kanka. Ama kapak değiştirme planı da mevcut. Cok yakın bir setupla aynı motoru arkadas 3 sene/100000 km kullandı. Orjinalden cok az daha fazla devir dondü güç bandının uzun olması için. Önümüzde öyle bir ornek var aslında ama herseyi ince eleyip sık dokumamız lazım. Bahsi gecen aracın sahibi arkadaşımın bir setupla birkaç kere uğraşma durumu yok ailevi sebepler yüzünden herseyin mükemmel olduğu zamanı bekliyoruz. Bahsi gecen devirler stock döndüğünden cok fazla olmadıgı için egzantrik şart degil kapakta portları büyük olanla değişecek yüksek ihtimal

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye bursa
    Mesaj
    1.118
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock kollar 400lere kadar,. stock pistonlar 450lere kadar dayanabiliyor diye biliyorum tabi limitte kullanmak sıkıntı yaratabilir doğu. bence stock motora 2871 en ideali + methanol ve revo stage 3 yazılımla gayet güzel olur

    edit: bu arada kanka stock kollar devir dönmek için yeterli mi değil mi hiç bilmiorm ama 7500 devir için bi sıkıntı yaratacağını sanmıyorum

  5. #5
    06 ANIL 38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    TURKEY/ANKARA
    Mesaj
    465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock kolllarla 2 sene gt28 le 1.5 bar dolastım sıkıntı yok
    0-400 = 10.4sn.
    AUDİ QUATTRO & 1.8t gt3582R+HALTECH ECU+NOS+ECUFAST =
    E39 ///M5
    AUDİ S3 8L

  6. #6
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kol için motor açılacaksa tam yapılsın bence egzantrik olmadan dönen motor ancak semazen liginde iş yapar

    Kapaklarını tanımıyorum 1.8'lerin ama 3071 ile 1 bar civarı keyif vermez
    Bende aynı fikirdeyim. Büyük turbo ile 1.3 bar ile 1.5 bar arası açmadıkça keyif vermiyor düşüncesindeyim.

  7. #7
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AUQ motorlu 1.8t aracımıza 3071'li bir setup yapmayı düşünüyoruz. turbo manifold enjektörler benzin regülatörü intercooler vs. gibi gerekli olan tüm parçalar tamam. yurtdışı bir forumda denk gelen bir konuda aynı tarzda bir setup ve aynı turboyu kullanan bir eleman stock motor bu setup için dayanıklı ama fazladan dönülecek devir için pistonlar orjinal kalsa da kolları degiştirin tarzı bir yorumda bulunmuş. komple stock motor üzerinden sadece kol degiştirerek mi bu setup'a girmeliyiz yoksa oldugu gibi stock olarak kalmasında bir sakınca var mıdır? 3071 ile yaklaşık 1.0-1.2 bar civarlarında binilecek araca ve tahmini 7500 gibi bir devir dönecek sanırım. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyoruz.
    3071 ile 1.0-1.2 yerine.. 2871 ile full stock 1.5-1.6 bassanız daha iyi olur kanaatindeyim sebebine gelince zaten 6800 limitörü olan araca 5000lerde gelen bir turboyu koymak mantıklı değil full stock gt2871 manifolda göre 4000-4300 arası geliyor ayrıca 3071 i stock internallerle kullansanız dahi randıman alabilmek için egzantrik koymanız şart emisyon ve egzoz gazının artışını egzantrikle desteklemezseniz turbo tabiri caizse kayseri üzerinden geliyor bu motora istediğiniz kadar basınç basın ama devir yükseltmeyin derim ben 7200 devirden sonrası stock internaller ve yağ pomapsı ile riskli benim size tavsiyem şu olabilir 2871 i egzantrikle 3900 devirde getirtin ve 6800 olan limitörü yağ pompasını oem sıfır taktıktan sonra 7100 rpm e yükseltin ve 1.5 bar basın muhtemelen shift rpm inizde 7000 devir olacaktır bu şekilde 3071 1.0 bardan çok daha hızlı çok daha sağlıklı ve devir bandı çok daha dengeli bir aracınız olacaktır kanaatindeyim ama karar sizin...

  8. #8
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demekki neymiş her zaman bigger is better değilmiş

  9. #9
    06 ANIL 38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    TURKEY/ANKARA
    Mesaj
    465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3071 ile 1.0-1.2 yerine.. 2871 ile full stock 1.5-1.6 bassanız daha iyi olur kanaatindeyim sebebine gelince zaten 6800 limitörü olan araca 5000lerde gelen bir turboyu koymak mantıklı değil full stock gt2871 manifolda göre 4000-4300 arası geliyor ayrıca 3071 i stock internallerle kullansanız dahi randıman alabilmek için egzantrik koymanız şart emisyon ve egzoz gazının artışını egzantrikle desteklemezseniz turbo tabiri caizse kayseri üzerinden geliyor bu motora istediğiniz kadar basınç basın ama devir yükseltmeyin derim ben 7200 devirden sonrası stock internaller ve yağ pomapsı ile riskli benim size tavsiyem şu olabilir 2871 i egzantrikle 3900 devirde getirtin ve 6800 olan limitörü yağ pompasını oem sıfır taktıktan sonra 7100 rpm e yükseltin ve 1.5 bar basın muhtemelen shift rpm inizde 7000 devir olacaktır bu şekilde 3071 1.0 bardan çok daha hızlı çok daha sağlıklı ve devir bandı çok daha dengeli bir aracınız olacaktır kanaatindeyim ama karar sizin...
    OEM yağ pompası ile 8500 devir dönüorum yarışlarda..gt3582R 1.8 bar ile
    0-400 = 10.4sn.
    AUDİ QUATTRO & 1.8t gt3582R+HALTECH ECU+NOS+ECUFAST =
    E39 ///M5
    AUDİ S3 8L

  10. #10
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 06 ANIL 38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OEM yağ pompası ile 8500 devir dönüorum yarışlarda..gt3582R 1.8 bar ile
    Abi şimdi şöyle izah edeyim yanlış anlaşılmasın bu araçların pompasında o devirlere kadar sıkıntı olmaz (ama riski var) fakat biz arabanın pompasının ne durumda olduğunu bilemeyiz o yüzden sıfır takılmasını tavsiye ettik burdan insanlar yazılarımıza itibar edip uyguluyorlar ben %0 risk üzerine konuşmalıyım ki yarın bir gün sorun çıkarsa 7 sülalemize rahmet okunmasın haksız mıyım?

  11. #11
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3071 ile 1.0-1.2 yerine.. 2871 ile full stock 1.5-1.6 bassanız daha iyi olur kanaatindeyim sebebine gelince zaten 6800 limitörü olan araca 5000lerde gelen bir turboyu koymak mantıklı değil full stock gt2871 manifolda göre 4000-4300 arası geliyor ayrıca 3071 i stock internallerle kullansanız dahi randıman alabilmek için egzantrik koymanız şart emisyon ve egzoz gazının artışını egzantrikle desteklemezseniz turbo tabiri caizse kayseri üzerinden geliyor bu motora istediğiniz kadar basınç basın ama devir yükseltmeyin derim ben 7200 devirden sonrası stock internaller ve yağ pomapsı ile riskli benim size tavsiyem şu olabilir 2871 i egzantrikle 3900 devirde getirtin ve 6800 olan limitörü yağ pompasını oem sıfır taktıktan sonra 7100 rpm e yükseltin ve 1.5 bar basın muhtemelen shift rpm inizde 7000 devir olacaktır bu şekilde 3071 1.0 bardan çok daha hızlı çok daha sağlıklı ve devir bandı çok daha dengeli bir aracınız olacaktır kanaatindeyim ama karar sizin...
    2871 atp manıfoldla 3000-3500 arası gelıyor,senın bahsettıgın elımınator turbo flan mı ?

  12. #12
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kurtbil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2871 atp manıfoldla 3000-3500 arası gelıyor,senın bahsettıgın elımınator turbo flan mı ?
    3000rpm de yazılımlı k03 spool ediyor 3300rpm de yazılımlı k04 spool ediyor siz hangi gt2871 i o devirde getirtiyorsunuz hayret

  13. #13
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dou aug ların kolları agulara gore daha dayanıksız oncelıkle 3071 le 1 barda bıle sıkıntı yaratma ıhtımalı olcak.vwvortexte sadece kol degısıp 3071 le kullananlarda var ama acmısken her bır seye gırısmek daha mantıklı.stock motor 1 bar basıp kelle koltukta korkuyla gazlamaktansa yapılı motorla gazlamak daha mantıklı.

  14. #14
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3000rpm de yazılımlı k03 spool ediyor 3300rpm de yazılımlı k04 spool ediyor siz hangi gt2871 i o devirde getirtiyorsunuz hayret
    bahsettıgım araba emırın arabası ben kac senedır o arabada aynı senaryoyu goryorum mustafa mabadımdan atmıyorum

  15. #15
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock motora 0.7 barda audi a3 1.8 t xs power manifold gt3071 turbo enjektör cooler lugtronicti galiba beyin 286 hp civarı güç almıştık beyini hatta ankaradan ümit abi takıp maplemişti hatırlayanlar olur izmirde otobanda tutuşan atakanın a3
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  16. #16
    06 ANIL 38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    TURKEY/ANKARA
    Mesaj
    465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi şimdi şöyle izah edeyim yanlış anlaşılmasın bu araçların pompasında o devirlere kadar sıkıntı olmaz (ama riski var) fakat biz arabanın pompasının ne durumda olduğunu bilemeyiz o yüzden sıfır takılmasını tavsiye ettik burdan insanlar yazılarımıza itibar edip uyguluyorlar ben %0 risk üzerine konuşmalıyım ki yarın bir gün sorun çıkarsa 7 sülalemize rahmet okunmasın haksız mıyım?
    bencede okumasınlar...bence swap işinde en önmlli parça oil pump...anlatmak istediğim 1.8t oem pompa acayip bişi..ciddi beygirlerde yeterlı oluo ve ucuz....helleki rb26 swaplayanların 1800usd yağ pompasına verdikleri düşünülürse bedava denebilir
    0-400 = 10.4sn.
    AUDİ QUATTRO & 1.8t gt3582R+HALTECH ECU+NOS+ECUFAST =
    E39 ///M5
    AUDİ S3 8L

  17. #17
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 06 ANIL 38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede okumasınlar...bence swap işinde en önmlli parça oil pump...anlatmak istediğim 1.8t oem pompa acayip bişi..ciddi beygirlerde yeterlı oluo ve ucuz....helleki rb26 swaplayanların 1800usd yağ pompasına verdikleri düşünülürse bedava denebilir
    alman bosuna pahalı satmıyor arabasını ısın en basında

  18. #18
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar söylediginiz şeylerin bende bilincindeyim fakat bir noktayı atlamayın lütfen. turbo şunu al bunu al demeniz birşeye yaramaz çünkü 3071i aldık. diger bahsedilen bütün konuları bende biliyorum. vwvortex'i hatmettim bi kaç gündür. can kankam kol mevzusuna takıldım bende. araç 300-330 hp aralıgında kalacak daha fazlasını istemiyoruz şimdilik. motor içini yapmak benim de aklımdan geçiyor fakat istenilen güç için motor tamamen yeterli bana göre. sadece bu kol mevzusu biraz kafamı kurcaladı. bu arada turbo 5000 devirden önce gelmeyecek falan yazılmışta getiririz inşallah 5000 devirden önce. bunların bizde bilincindeyiz elbet. en büyügü olsun diye gidip 3071 alacak bir mantıkta olsaydık 1300 dolara 35 vardı onu alırdık aklımızdan geçen bir setup var planladıgımız. sadece kol mevzusu bizi düşündürüyor. saglıklı olması acısından sadece kolları pauter ile deiştirebiliriz sanırım.

  19. #19
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anıl abim yag pompasını sıfırlayacaz tavsiyen üzerine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •