User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Kontrol

  1. #1
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Kontrol

    sımdı kafamda turboyu ıstedıgım zaman devreden cıkarıcak bı sıstem yapmak istiyorum sızın onerılerınızı ve dusuncelerınızı almak istedım

    emme manıfoltundan wastage giden basınc hortumunun arasına pnomatıkcılerdekı ac kapa seklınde bı vana vazıfesı gorucek valf taksam ve kapalı oldugunda turbo devreye gırmeyecektır dıye dusunuyorum acaba ne kadar saglıklı olur ve işimi gorurmu şimdiden tşkler
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  2. #2
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sekilde turbonun emmesi devreden cikar ama ayni zamanda atmosferik emis saglayacak bir kanaliniz daha olmasi gerekmezmi?
    yani basinc hortumunu devreden cikarirken ayni zamanda farkli bir hattin emmeye temiz hava girisini saglamasi gerekir sanki..
    birde bu durumda siz turbonun emmesini devreden aliyorsunuz ama eksoz hala devrede kaliyor, atmo iken cok verimsiz olmazmi?

    yani benim tahminlerim sadece bunlar..

  3. #3
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım amacım cevırme v.s gırdıgınde en fazla 5 dakka gıbı devreden cıksın yeter sonra turboya devam
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  4. #4
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Drft Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım amacım cevırme v.s gırdıgınde en fazla 5 dakka gıbı devreden cıksın yeter sonra turboya devam
    o zaman bahsettiginiz valflerden iki adet kullanip, arac turboda iken basinc hatti ustundeki valf acik, diger atmo icin hava akisi saglayacak valf kapali, aksi durumda ise tam tersi olarak kalmali..
    sanki boyle olmali gibi
    ben sadece fikir yurutuyorum bu arada, daha iyi fikirler gelir muhtemelen konuya..

  5. #5
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saol tesekkurler ben tek giris tek cıkıs 12v bi valf olur dıye dusundum ac kapa musluk misalı tabi eksısı ne olur bılemem
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  6. #6
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Drft Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saol tesekkurler ben tek giris tek cıkıs 12v bi valf olur dıye dusundum ac kapa musluk misalı tabi eksısı ne olur bılemem
    bahsettiginiz gibi tek valfle siz turbodan manifolda giden basinc hortumunu kapamak istiyorsunuz degil mi ben yanlis anlamadi isem?
    bu durumda motor hava ememez.
    yani calismaz

  7. #7
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cevırmede ne sıkıntı olucakkı devreden cıkarıyosun ?

  8. #8
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bılmedıgımden soruyorum evet oyle wastagede gıden hortum yada farklı onerılerede acıgım
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  9. #9
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevırmede ne sıkıntı olucakkı devreden cıkarıyosun ?
    arac sahın baglama olasılıgını azda olsa asagı ındırmek
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  10. #10
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbodan baglamazlar herhalde onamı bakıcak adam fılm egzos falan varsa onları hallet bence

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turboyu çevirmede anlayabileceklerini zannetmiyorum.. Bağlasalar egsoz'dan bağlarlar

  12. #12
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracımda egsoz yok camlar renklı cam sadece ekstra olarak gorunumde far stop jant ve sunroof var bide basık tabi
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  13. #13
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama tabi bu dusuncemı yaparsak daha rahat olur
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  14. #14

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç turbolamak yasak mı ? polis anlasa dahi nasıl bir işlem yapabilir ?

  15. #15
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç turbolamak yasak mı ? polis anlasa dahi nasıl bir işlem yapabilir ?
    evet haklısınız ama bırde su durum var adamlar orj egsozla işlem yapıyolar ve evoların ruzgarlıklarına bıle laf soyluyolar sonucta teknık bı degısıklık dıe dusundum ve bırazda cıkarken psikolojik olarak rahatlarım gibi
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  16. #16
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence onla uğraşma elektrikli vana yaptır ortaya kadar 60lık boru gitsin orda bi v kanal ve elektrikli kelebek vs vs sonra geri tekrar 51 lik sessiz boru ve orjınal susturucu diğer kanaldan ise 40-50 cm bi boru 60 lık polis görünce trafiğe girince gazlamadan gitmediğin zamanlar a modu gazlayacagın zaman b modu açık eksoz en iyi fikir bu bana sorarsan

  17. #17
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence onla uğraşma elektrikli vana yaptır ortaya kadar 60lık boru gitsin orda bi v kanal ve elektrikli kelebek vs vs sonra geri tekrar 51 lik sessiz boru ve orjınal susturucu diğer kanaldan ise 40-50 cm bi boru 60 lık polis görünce trafiğe girince gazlamadan gitmediğin zamanlar a modu gazlayacagın zaman b modu açık eksoz en iyi fikir bu bana sorarsan
    cagrı egsoz sıkıntım yok maksat adam bındı mısal yurumesın arac olay bu
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  18. #18
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wastegate i bir valf ile kontrol ederseniz dediğiniz sistem olur ama kapatmak istediğinizde aşırı kapatırsanız motor hava alamaz o yüzden tam kapatmazsınız ama valfi çok kısarsınız misal kıstığınızda turbo 0.1 bar basar o da normal haline göre çok aşırı bir fark yapmayacaktır.
    Custom Electronic Projects

  19. #19
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turboyu devre dışı bırakamazsınız
    ancak basıncı kısılabilir o da belli bir yere kadar

    sonucta eksoz gazı turbonun içinden geçiyor ve öyle yada böyle palleri çeviriyor
    turbo üzerindeki wg nin ittiği wg subabı tam açık olsa bile bir miktar eksoz gazı turboyu çevirmeye devam eder

    atıyorum normalde 1 bar basıyorsa turbon, wg subabı en açık konumda 0.4 bar basar dahada aşağıya inmez.

    * wg external ise biraz daha iner basınç.



    burada güzel bir resim var (turbonun eksoz tarafı)
    motordan gelen eksoz gazı pallere çarparak içinden geçer ve yoluna devam eder
    bu şekilde paller döner.

    Sağ taraftaki wg sübabı tam kapalı ise (max boost demektir)
    bütün gazlar pallerden geçer.

    açık ise veya ne kadar açık ise o kadar eksoz gazı pallere deymeden eksoza tahliye edilir
    ama dediğim gibi belli bir şekilde geri kalan eksoz gazı palleri bir miktar gene çevirecektir.





    işte o sübabıda bildiğimiz wg çubuğu kontrol eder

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •