User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.8 T. Problem !!!

  1. #1
    cem36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Erenköy
    Mesaj
    1.006
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.8 T. Problem !!!

    Selamlar,
    Gecenlerde 2003 model 1.8t. audi a4 cabrio araç aldık. Hem yaz geldi üstüne açar gezeriz diye hemde 1.8t üzmez ufak ufak yürür diye ama hayal kırıklıgına ugradık.
    Ben dahil burda ki çogu arkadaş 1.8t nin nasıl gittiğini, neler elde elebildiğini biliyoruz.
    Aracı alıp ilk kullandıgımda bişeyler oldugunu fark ettim çunku araç dip gaz dahil gaza bastıgında ilk 4-5sn yerinden kalkmıyor, 1500devirde anca lastikleri dönmeye başlıyor ve dik yokuşları asla ve asla çıkamıyor
    Bir yerden başlamam gerektiğini düşünüp ilk önce yağ yağ filtresi hava filtresi poleni cartı curtu bujileri dahi değiştirdik. Filtreden ve bujilerden şuphelendiğim halde araç bakımdan sonrada aynıydı.
    Araba cabrio oldugu için 1600kg. Araçta büyük bir kayıp vardı ve teknik verileri 1.8t 163hp olan bu aracı dynoya çıkartarak nasıl bir kayıp oldugunu görmek istedik.
    Araç tekere 114hp ortalama motor gücüde 130hp çıktı.
    9 yaşında olmasına ragmen bu kadar kayıp olucagını dusunmuyordum. Multitronik şanzıman iyi değildir arızaları çoktur dediler şanzıman beyninde yada kavramalarında sıkıntı olabılecegını soyledıler iyi dedikleri bir şanzımancıya götürdüm aracı, usta arabayı test ettikten sonra şanzımanında herhangi bir kaçırma yada beynınde bır sıkıntı yok dedi. Bu arabanın arızası turbo dedı fakat araba gayet guzel basıncı devrınde basıyordu hadi dedim yine kayıp vardır gittik turbo basıncını görelim diye saat bağlayıp teste çıktık turbosu gayet sağlıklı 0.6bar standart halde basabılıyor. Onuda elemiş olduk.
    Daha sonra maf sensöründe akışmetresinde bir sıkıntı olabılecegını dusunup komple sıfır alıp taktık, bunun yanında k&n kutu içi hava filtresi taktık ve aracın kılometresinden dolayı katalizörün doldugunu düşünüp kat iptalide yaptık.
    Bu işlemlerle aracın kesin iyi olucagını dusunuyordum, araç hissedilir derecede açıldı fakat ilk gaz tepkimesi yine aynı kaldı 1500 devre kadar kımıldamıyor ve sıfırdan tam gazda dahil zar zor kalkıyor yokuşlarda zorlanıyor...
    Tekrar dynoya çıkardık, önceden 130küsür hp çıkan araç bu sefer 150hp çıktı ve tork eğriside arttı. Yaşından ve kilometresinden dolayı 163 olan arabanın 150hp çıkması normal fakat filtre downpıpe ile birlikte 150 çıkması biraz garip geldi.
    Nasıl yuruyor dıye test ettık, benim benzinli 3.20i ile denemeye çıktık. Tamemen standart 2.0 150hp atmosferik ve üzerinde 265 taban 19 jant lastık var. 2 vites hep audinin devrinde bastıgımızda dahil bmw ile direk geçıyorum ve 230 larda aynamda gorulmıcek kadar fark acılıyor. Audi 180 lere dogru kesilmeye baslıyor.
    Bu kadarda eziliceğini düşünmediğim bir motor. Kesinlikle bizim araçta halen bir sıkıntı oldugunu düşünüyorum. Bu hafta enjektörleri söküp teste göndericem artık ondan sonrada başka bir çaremin kalmadıgını dusunuyorum
    Fikirleriniz varsa yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler okudugunuz için.

  2. #2
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracı alırken hiç teste filan çıkmadınız mı ?
    araçta sizin bilmediğiniz bir yazılım olabilir mi ?
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  3. #3
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim s3 de ill baslarda feci hantal geldi bana.

    Bakima aldik. Bujiler bitmis, motorun sag ustunde n75 valfinin yanindaki yag buharini emmeye yollayan, basinc geldiginde ise basincin kartere inmesini engelleyen valf bozulmus. Hepsini duzelttik, araba inanilmaz duzeldi.

  4. #4
    cem36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Erenköy
    Mesaj
    1.006
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi n75 ede baktık temiz bugun enjektörleri teste gönderdik geldi onlarda temiz çıktı, bkr7 buji taktık yine aynı araba :S çözücez bir şekilde ama bakalım

  5. #5
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lambda değiştirdiniz mi ? Yazmamışsınız doğrusu.Ayrıca kompresyon testi yaptırdınız mı hiç ?
    Ayrıca sıfır maf alıp KN gibi yağlı bir filtre takmak yanlış bir hareket.Orjinaline dönmek daha hayırlı olacak

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlattığın kadarıyla tork konvertörü görevini yapamıyor..

    1500 devirde aracın hareket geçmesi, gaza basmana rağmen hareket geçmemesi,yokuş yukarı çok zorlanması, yere aktarılan gücün düşük çıkması..

    otomatik vitesli araç gaza basmazsan bile, ayağını frenden çeker çekmez harekete geçer.

    Hemen otomatik şanzıman tamiri yapan kaliteli bir servise yönelin.

  7. #7
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    torque convertor olsa sorun ariza isigi yakiyor hemen...vag com a baglayip test etmeniz lazim bnce ilk once...o size fakir mi zengin mi gosterir...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  8. #8
    d16y4
    Misafir
    eksozlar felan tıkalı olabilir en son başkada bişey kalmamış. lambda sensörü çok kayıp saglamaz 1.8t de

  9. #9
    cem36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Erenköy
    Mesaj
    1.006
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kurtbil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lambda değiştirdiniz mi ? Yazmamışsınız doğrusu.Ayrıca kompresyon testi yaptırdınız mı hiç ?
    Ayrıca sıfır maf alıp KN gibi yağlı bir filtre takmak yanlış bir hareket.Orjinaline dönmek daha hayırlı olacak
    lambda değişmedim, 3 - 4 kere makineye baglandı herhangı bırseyde cıkmadı doğrusu,
    bu arada dediğiniz gibi k&n yaglı fakat akışmetreyi hemen bozucagını dusunmedim ama dediğinizde ileride olabılır tabıkı, kompresyon yaptırmadım bu hafta onuda yaparım turbo saglıklı cıkınca olcturmedım bidaha.

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlattığın kadarıyla tork konvertörü görevini yapamıyor..

    1500 devirde aracın hareket geçmesi, gaza basmana rağmen hareket geçmemesi,yokuş yukarı çok zorlanması, yere aktarılan gücün düşük çıkması..

    otomatik vitesli araç gaza basmazsan bile, ayağını frenden çeker çekmez harekete geçer.

    Hemen otomatik şanzıman tamiri yapan kaliteli bir servise yönelin.
    otomatik şanzımancıya götürdüm 2 usta baktı ikiside şanzımanda birsey yok

    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    torque convertor olsa sorun ariza isigi yakiyor hemen...vag com a baglayip test etmeniz lazim bnce ilk once...o size fakir mi zengin mi gosterir...
    vag a 3-4 kez baglandı herhangi bir sıkıntı cıkmadı bugun tekrar baglatıp hava emıs cart curtlarınada baktık sıkıntı yok gaz kelebegı dahi görevini tam yerine getiriyor

    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eksozlar felan tıkalı olabilir en son başkada bişey kalmamış. lambda sensörü çok kayıp saglamaz 1.8t de
    cut out denesem faydası olurmu bılmıyorum son çare bunuda yazıyorum listeye

  10. #10
    d16y4
    Misafir
    hem eksoza bakın birde yazılımı unutmayın kontrol ettirin motor kompresyonu dusuk degılse başkada bişey kalmıyo yani

  11. #11
    d16y4
    Misafir
    cut out denesem faydası olurmu bılmıyorum son çare bunuda yazıyorum listeye

    cut outa gerek yok eksozları kestirin bi tur atın belli eder boşa masraf etmeyin

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    otomatik şanzımancıya götürdüm 2 usta baktı ikiside şanzımanda birsey yok
    o zaman sen olayı fazla dramatize ediyosun diycem ama anlattıklarına bakılırsa, yere aktarmada ciddi problem var.

    ayağını frenden çekince araç hareket ediyormu?

    gaza bastıktan kaç sn sonra sonra 50 km/h ulaşıyorsun?

    bu şanzıman CVT dolayısıyla her otomatik şanzıman ustası bu motorlara aşina değil, türkiyede sınırlı sayıda var. CVT tamiri ile uğraşmış referansı olan bir atölyeye göstermekte fayda var.

  13. #13
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.8 t de lambda etki etmez diye bir mantık nasıl olabilir Boşuna koymuşlar o zaman hemde çifter çifter Vag.com ya da diagnostikde,lambdanın soketinde bir sorun olmadığı sürece zaten arıza olarak görünmez lambda.Vag.com ile log almak alıp bakmak lazım ya da kafa rahat olsun diyip sıfırlamak daha mantıklı olacaktır.

    Bostancı sanayide Vw tech var.Sahibi ilkan usta vag grubu konusunda çok bilgilidir ona da danışabilirsin

  14. #14
    cem36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Erenköy
    Mesaj
    1.006
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman sen olayı fazla dramatize ediyosun diycem ama anlattıklarına bakılırsa, yere aktarmada ciddi problem var.

    ayağını frenden çekince araç hareket ediyormu?

    gaza bastıktan kaç sn sonra sonra 50 km/h ulaşıyorsun?

    bu şanzıman CVT dolayısıyla her otomatik şanzıman ustası bu motorlara aşina değil, türkiyede sınırlı sayıda var. CVT tamiri ile uğraşmış referansı olan bir atölyeye göstermekte fayda var.
    Ayağı frenden çektikten sonra hareket ediyor fakat devri 900den 800e geri sektirip titretip kaldırıyor kendini.

    bostancıda Avni usta var. bostancıda otomatik şanzıman konusunda en usta adam diyor herkes. O adam özellikle yok birşey boşuna uğraşmayın dedi.
    Acaba şanzımana yetkili serviste güncelleme mevcutsa yapılsa düzelme olur mu? güncellemeyi hiç düşünmemiştik.
    teşekkürler.

  15. #15
    cem36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Erenköy
    Mesaj
    1.006
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kurtbil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.8 t de lambda etki etmez diye bir mantık nasıl olabilir Boşuna koymuşlar o zaman hemde çifter çifter Vag.com ya da diagnostikde,lambdanın soketinde bir sorun olmadığı sürece zaten arıza olarak görünmez lambda.Vag.com ile log almak alıp bakmak lazım ya da kafa rahat olsun diyip sıfırlamak daha mantıklı olacaktır.

    Bostancı sanayide Vw tech var.Sahibi ilkan usta vag grubu konusunda çok bilgilidir ona da danışabilirsin
    Aracın maf problemini ilkan usta çözdü zaten. Turbo basıncınıda onla beraber test ettik. her işlemden sonra dynoya sokup verileri güncelledik. bunların sonunda sonuç tatmin etmediği için bu kadar sıkıştık.
    bu parçanın ücretiyle ilgili herhangi bir fikriniz mevcut mu? teşekkürler.

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava filitresinden silindir kapagina kadar olan tüm boru ve ventilleri kontrol edin, basinc uygulayip kacak olup, olmadigina bakin. komperesör testi uygulayin. eger bunlar da iyiyse geriye, tek avans kaliyor. ecu avansi kisiyor. aldiginiz benzin, yada herhangi bi sebepten vuruntu yapiyor.
    Batuhan M. Ince

  17. #17
    Fazıl T. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    297
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    suzuki maruttim var denemek isterim 1 silindirli

  18. #18
    Fazıl T. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    297
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bide bobine takılan soketleirin kabloları birbirine kaynayıp yanmıstı buda bi etken olablirmi atesleme yapamadıgı ıcın yurumuyo olablrmı araba 4 soket içinde geçerli bu durum bobinlerde sıkıntı yok ama

  19. #19
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vag.comdan ateşlemede sorun var mı yok mu diye bakılabilir onu anlamak için.
    Lambda fiyatını ne yazıkki bilmiyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •