User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turboda egz??

  1. #1
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question turboda egzantrik ?? (ph5)

    yakın tarihte artık açıyoruz motoru.n/a olarak toplanacak ama hala kafamda yüksek cr de turbo yapmak var.

    merak ettiğim konu egzantrik.turbo egz sinin farkı nedir? ben ph5 lerle turbo yaparsam ne gibi problemler olur?
    atm de egz dinamik sıkıştırmayı nasıl etkiler turboda egz nasıl etkiler?

    dinamik sıkıştırmayı düşürmek içinemme ve egzoz subaplarının aynı andaki açık kalma sürelerinin dahamı düşük olması gerekiyor?

    hedef bi güç söz konusu değil.alabileceğimiz max gücü almaya çalışacağız.

    gerekirse yakıtta yapılır ama 97 oktan pompa benziniyle yürütmek ilk amaç.

    turbodaki a/r değerleri neye göre değişiklik gösteriyor ayrıca bunuda bilmek istiyorum.

    açıklamak isteyen varmı?
    açıklamaya üşenen varsa eğer makale falan varsa onun linki falanda atabilir.

    teşekkür ederim ilginize şimdiden.

  2. #2
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel....

  3. #3
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu bilgisi olan?

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sorunun cevabını bilen kişiler ancak bu sitede bir kaç kişidir.. Meslek sırrı olarak değerlendireceği için burada cevaplamazlar.. benımde bu yönde bir kaç teknik sorum cevapsız kaldı.. O yuzden de artık cevap beklemiyorum..Burada soracağın sorular daha basit daha magazinsel sorular olmalı..

  5. #5
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sorunun cevabını bilen kişiler ancak bu sitede bir kaç kişidir.. Meslek sırrı olarak değerlendireceği için burada cevaplamazlar.. benımde bu yönde bir kaç teknik sorum cevapsız kaldı.. O yuzden de artık cevap beklemiyorum..Burada soracağın sorular daha basit daha magazinsel sorular olmalı..
    hmm bunu satıp m3 mü alsam yoksa forester alıp büyük turbomu taksam gibi yahut 6000k xenonlarla tüvde geçermi gibi.maya takvimiyle ilgili bi konum vardı çok ilginçtir yazmayan adam kalmamıştı bu konu anca güncel oldu.

    ne tuhafki teknik bilgi gelmiyor.

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başlığı düzelt bence. Turbo araç için Egzantrik de. Böyle egzoz gibi anlaşılıyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başlığı düzelt bence. Turbo araç için Egzantrik de. Böyle egzoz gibi anlaşılıyor.
    düzelttim ama ana sayfada egz yazıyo yine

    deneme yanılma yoluyla yapıp millet amerikayı keşfederken ben marsı keşfetcem sanırım...

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorunuzun kacıncı rektefıye edılmesı? yanı üst kapak daha once taşlandımı? özel kapak contası kestırılıp sıkıstırma halledılıyor,egzantırıkten yada pıston hucresınden sıkıstırmayı dusurmek zor ve masraflı..baska kafanızda soru ısaretı varsa yardımcı olurum..

  9. #9

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hıc bısey yapmasanız bıle,sıkıstırmayı dusurmeyle alakalı,turbonun basıncı dusuk tutulur,o zaman atmosferık yuksek sıkıstırma oranı/turbo basıncı, dengelenır ortası bulunur..

  10. #10

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorunuzun kacıncı rektefıye edılmesı? yanı üst kapak daha once taşlandımı? özel kapak contası kestırılıp sıkıstırma halledılıyor,egzantırıkten yada pıston hucresınden sıkıstırmayı dusurmek zor ve masraflı..baska kafanızda soru ısaretı varsa yardımcı olurum..
    Yanılmıyorsam ilk olarak yüksek sıkıştırmalı atmosferik motor yapılacak, sonra turbolanacak, egzantrik konusunda fikir isteniyor...

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atm zaten yuksek sıkıstırmalı demek turbolu motora göre,egzantrık konusunu sıksıtırmayla alakalı sormus..yazdıgı terımlerden anlamam ama,dusuncesını dogru anladım sanırım

  12. #12

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben turbo dizel'e göre biliyorum yanlız benim aracımın motoru misal 18 cr. iken, atmosferik saxoda 10 cr. ...

  13. #13
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    n/a için herşeyim hazır.bunun üstüne az fantazi yapmak niyetim.

    merak ettiğim nokta atmosferik egzantriğinde turbo üflersek nasıl sonuç alırız?

    yoksa sıkıştırmayı düşürmek istesem 9cr piston ve decompress conta kullanırdım.

    bir de üstte yazdığım ar değeri ile ilgili turbo hakında bilgi almak amaç.

    daha öncede açmıştım buna benzer konu.ama bu sefer ciddi ciddi düşündüğüm için netlik lazım...

  14. #14

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger cr dedıgınız sıkıstırma oranı ıse,eskı nesıl motorlar21:1,vw,mercedes vs,duz dızelede turbo dızelede aynı sıkıstırma oranını uyguluyordu,yenı nesıl dızel motorlarda 17-18:1 sıkıstırma oranlı motorlar kullanılıyor,atm benzınlıde 10- 11 :1 turbolu motorlarda 6-7 : 1 sıkıstırmalı motorlar kullanılıyor,sızın arac benzınlı,sıkıstırma oranının mutlaka düşürülmesı gereklı,motor sokuldu daha basıt bıseyler yapsam ıyı olur dersenız,yıne dedıgım gıbı kalın conta ve ,en önemlı unsur,wasgate ayarından daha yumusak bı turbo basınclı turbo uygulaması yapılmalı..

  15. #15

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo motorlarda dediğiniz benzinli ise tamamdır ben anladım ...

  16. #16
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    n/a egzantriği ile üflersek sonuç ne olur ayrıca turbodaki ar değeri yükseldikçe daha yüksek statik sıkıştırma kullanabilirmiyiz?

    cevap aradığım sorular bunlar arkadaşlar.

  17. #17
    dest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    n/a egzantriği ile üflersek sonuç ne olur ayrıca turbodaki ar değeri yükseldikçe daha yüksek statik sıkıştırma kullanabilirmiyiz?

    cevap aradığım sorular bunlar arkadaşlar.
    benimde hep kafama takılan bi soru n/a daki egzantirik ile turbo yapılırsa ne olur ? takipteyim..

  18. #18
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim araçlarda ikisinide denedim atmosferik egzantriğiyle spool gecikiyor ve yavaş gerçekleşiyor ama üst devirleri daha canlı. emme ve egzozun aynı anda açık kalması sanırım pek iyi birşey değil çünkü kasnaktan timing ayarıyla overlap süresini kısalttıkça performans arttığını belli ediyor

    ama turbo egzantriğinde spool çok daha sert ve güç bandı çok daha stabil alttan üste tamamen daha hızlı tepkiler var.
    Araçlara ve timinglere göre çok değişebileceğini düşünüyorum. her aracın na ve turbo egzantrikleri aynı yapılarda değil.

  19. #19
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geç gelmesi sorun değil hatta istediğim gibi olur.
    kapağı ona göre işleticez çünkü açınca. bu yüzden önemli bu durum.

    turbonun ar değeriyle ilgili bilgi bulabilirsem eğer (yüksek cr de nasıl ar seçmeliyiz) ona göre bi tercihte buluncaz.

    5000 lerde gelebilir dert etmiyorum.full boost demiyorum o devirde.zaten 9000 e kadar döneceğim.

    turbo egz de overlap mı daha kısa oluyor yani?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •