User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
65 sonuçtan 58 ile 65 arası

Konu: Karburatör'e turbo ?

  1. #58
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orjinal gaz kelebeğin demek orjinal karbüratörün demek.Zaten mikser daraltıyor senin boğazı.Yani makul olan sadece gaz kelebeği içinse hurda büyük bir karbüratör takmak.Ama gaz teli bağlantısı üzebiliyor.
    Ne kadar basınç uygulayacağın ise pistonları değiştirip değiştirmemene bağlı.Pistonları değiştirmeden üzerindeki karbüratörle ve küçük bir turbo taktığını varsaysak yarım bar bile fazla gelebilir.Ben böyle durumlarda basit atmosferik yüklemeyi tercih ve tavsiye ederim.Eğer rektifiye olacaksa silindir 1.6 ya honlanıp açık filtre egsoz filan daha sağlıklı olur.Ve daha masrafsız.Öbür türlü sağlıklı turbo uygulaması bayağı bir maliyetli olur.
    Aslında 1.6 opel mantaya turbo uygulaması konusu vardı.Sorularına cevaplar orada var.Bir gözatmanı tavsiye ederim.

    Bir göz atarım şimdi cevapların için teşekkür ederim.. bu arada aracınız gerçekten çok güzel kocaman maşallah

    Aslında kafamdan geçen orjinal haliyle ufak çapta birşeyler yapmak yani nebiliyim 1.2 tsi motorun basıncı zaten az o basınçla bile araba iyi yürüyor ona benzer birşeyler yapabilirmiyiz dedim ama bu gidişle pek mümkün gibi gördünmüyor..
    Zaten motoru açtırırsam turbonun maliyetine gırtlak dolusu atmosfer yükleyebirim aracı enjeksiyon da cabası ama işki şu gel gitler olmasın

  2. #59
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler
    Şimdi 1.2 tsi ya da diğer turbo araçlar fabrikasyon turbo oldukları için motorun diğer ekipmanları turboya uygun imal edilir.Sonradan turbo uygulaması bambaşka bir şey.
    Turbo bir araçta pistonlar krank şanzuman dişli oranları sıkıştırma oranı enjektörler falan filan uygundur.Turbo olmayan bir aracı bu parçalarını değiştirmezsen çok az basınç uygulamak gerekir.Bu da tatminkar bir sonuç vermez.Seninde dediğin gibi turbo uygulama fiyatına honda gibi bir arabayı çok daha sağlıklı atmosferik yükleyebilirsin.
    Nadide şeyler değerlidir.

  3. #60
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler
    Şimdi 1.2 tsi ya da diğer turbo araçlar fabrikasyon turbo oldukları için motorun diğer ekipmanları turboya uygun imal edilir.Sonradan turbo uygulaması bambaşka bir şey.
    Turbo bir araçta pistonlar krank şanzuman dişli oranları sıkıştırma oranı enjektörler falan filan uygundur.Turbo olmayan bir aracı bu parçalarını değiştirmezsen çok az basınç uygulamak gerekir.Bu da tatminkar bir sonuç vermez.Seninde dediğin gibi turbo uygulama fiyatına honda gibi bir arabayı çok daha sağlıklı atmosferik yükleyebilirsin.
    Zaten ne varsa japon araçlarında var atmo king hepsi haram beygirler bize göre deil bkz:kedi ulaşamadığı ete mındar dermiş

  4. #61
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaCtk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam maliyetini söyleyebilirmisiniz?
    Karbüratörlü olarak uygulanıp rektefiye ile beraber 3 4liraya güzel biseyler çıkar ortaya.
    Ancak enjeksiyon vs işin içine girerse maliyet 2 3katına çıkar. Ki bunlar ekstra bişey harcamadan yapılacak olanlar.
    Benim maliyeti sorarsanız inanın bilmiyorum. Mesela bi manifold için 550lira verdim. Enjektörler gaz kelebeği montaj vs hariç. Gerçi montaj işini tamir bakım onarım işlerini mesleğim gereği kendim yapıyorum. Ama yinede baya külfet oluyo.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  5. #62
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum project cars bölümünde en az 100 civarında proje wardır bunların içinde en az 60 civarı turbo projesi wardır belki daha fazla emin ol karbüratörle sıkıntısız turbo yapılabilir olsaydı ordaki araçların %70 i karbüratör ve turbo yaparlardı ne beyne gerek kalırdı nede büyük enjektöre gayetde kolay olurdu... amerikanlar karbüratör turbo olayıda çok farklı o araçların motorlarının bir silindiri bizim araçlarının 4 silindir hacmine denk geliyo yani o motorları yürütmek bizim araçların mantığından çok ama çok farklı oyüzden hiç onlar aklını karıştırmasın

    şimdi şöyle bi durum war bizim araçlar zaten çift karbüratör sen illa buna karbüratör ve turbo yapıcam diyosan emme ile yine oynamak zorundasın direk oturtmak gerçekten sıkıntılı artı içinde bisürü diyafram piston incik boncuk war bi gazlıyacaksın normal giderken bi basıcaksın aracın yığılacak gitmicek pöfff küffff yapacak felan en sonunda yine emme manifoldu alıcaksın veya hala karbüratörle yürütmek istiyosan sonradan alıcağın karbüratörü motora uydurmak zorundasın ki buda emme manifoldu işi anlamına geliyo ve para demek yerinde olsam parça alır emme manifoldu ms2 beyin (piyasadaki en ucuz standalone) vs. vs. biriktirir o şekilde bu işe girerdim birde bizim araçların pistonu kolu bacağı yağ pompası felanda tofaş kadar ne ucuz nede sağlam burda yap yap diyen arkadaşların hiçbiri yarın öbürgün aracın kolmu eğer yatakmı sarar bilemez motor kırdınmı biton parada ona harcayınca zaten geriye bişi kalmıyacak ne turbo nede swap olayına para ayıramayacaksın

    bendede aynı araçtan war ve tüplü performanslı bişi planlıyorum ama daha tam karar vermedim elimde ms2 beyin ve turbo olmasına rağmen kararsızım swap olayı war turbo war sc war atmosferik sohc kapak var vs. vs. gidiyo ama hangisine bakarsam bakayım en kötü 5000 tl civarında tutuyo üstü bile çıkabilir 1000 2000 tl lere turbo felan yapmak sonu hüsranla bitecek bi yolculuğa bile bile çıkmak demek

  6. #63
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İllede karburatöre turbo yapacağım dersen avansı nasıl kontrol altına alacaksın onu şimdiden bi açıkla bize.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #64
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    karbüratör ve turbo işi ile uzunca bi süre uğraşmalarım sonucunda şahsi görüşüm uğraşılcak bi işlem gerçekten değil. ayrıyeten lpg konuşuluyo tamam lpg ile bi şekilde çalışıyor ama verilen emeğin karşılığında tatmin edici bi sonuç kesinlikle alınmıyor, gerçi güzelliğin göreceli bi kavram olduğununda altını çizeyim, sonra yok benimki şöyle iyi böyle süper diyenler olabilir, kısacası benim beklediğim gülçeri vermedi. birde en büyük sorunlardan biride yukarda OM42 arkadaşımızın söylediği gibi belirli bi süre gazladıktan sonra yüksek devirlerde avansı kontrol altın almak mümkün olmuyo..

  8. #65
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadasın birisi benim videoyu buraya atmış galiba.
    bahsi geçen 124çü arkadaş benim.

    karbüratör ve turbo olayına neden bu kadar karşısınız anlayamadım.ben 2senedir neden motor kırmadan bindim şaşıyorum doğrusu. 1200cc motor 1.5bar turbo ile hala ve hala inatla biniyorum.turbo taktıktan sonra hayata bakış açım değişti
    herkese bi turbo şart.

    benim size tek tavsiyem, motor kaputunu açınca iyi kötü bişeylerden anlıyorsanız bile girin bu işe.zaten taktıktan sonra keşfetmeye hazır bir dünya sizi bekliyo olacak.

    ama 'ben kaputu açınca bi çuval civata görüyorum' diyorsanız bu işe hiiiiç girmeyin.çok zor bişey değil.
    allahına kurban abı cok ıyı konustun .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •