User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Seçimi?

  1. #1
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Seçimi?

    1.4 T-jet için turbo bakıyorum. Eldeki ihi VL37 dizele çeviriyor arabayı. Tamam düşük devirde tork güzel de üstler atmosferikten beter. 4000'de bitiyor benzinli araba. Şimdi buna alternatif olarak altları kaybetmeden, yani muhakkak basıncın tepe noktası biraz yukarıya gelecektir ama en azından 2000 devirden itibaren elde 200nm tork alacak şekilde bir turbo seçmem lazım.

    Alternatifler;

    1- Aynı kasa(housing)i kullanan 150hp'lik bravo sport'lardaki ihi VL36 var. Ama o da sınırlı. Aslında ihtiyacımı görecek bir turbo. 180hp'ye kadar gidilebilir onunla altları da kaybetmeden. 4000-4500'de biten basıncı 5000-5500'e taşır. Ama ihi VL36 bulmak hem zor, hem de pahalı. Üstelik ileriye dönük de önü kapalı. Ha bulursam uygun bir şekilde yine bunu seçerim muhtemelen tak çalıştır olacağı için.

    2- Yunanlılar ve TR'de birkaç arkadaş WRX oem turbosu olan TD04L-13T-6 uygulamışlar. Yunanlıların dynolarından ve irtibata geçebildiklerimin ifadelerinden anladığım kadarıyla 3500'e kadar motor tepkisiz, TD04 1.4 motorda 3000 gibi spoola başlıyor. Ama 4000'den itibaren çok güzel güçler elde ediliyor. Bununla da tam bir dyno king olunur. Ama amacım bu değil. Arabamı şehiriçinde kullanıyorum. Uzun yolda da 120km'ye sabitler öyle giderim. Şimdi TD04 takıp da 200hp'nin üstündeki bir arabada 120'de 6.viteste basınç olmadığından çekmeyip vites düşmek zorunda kalma durumu da var... Habire de devir çevirmek işime gelmez.

    3- Forester'ların üstünde gelen TD035-13T-4 de var. TD03buçuk denebilir Aynı ölçüdeki sadece flanşları farklı olan TF035 modelini toyota starlet turbolayanlar 1.5 motorda baya yaygın kullanıyorlar. Colz czt 1.5 mvec turbonun da oem turbosu. Ama TD035 ile TD04 arasında çok büyük bir ölçü farkı görünmüyor, VL36 ile olduğu kadar.

    Ölçüler şu şekilde;

    ihi RHF3 (VL36)
    ind exd
    türbin 32,8 29,5
    comp 31 40
    trim 65,5485181938


    TD04l-13T-6
    ind exd
    türbin 46,8 41,2
    comp 40,64 56
    trim 74,754086516
    a/r 0.6


    TD035-13T-4
    ind exd
    türbin 43,2 36,2
    comp 38,3 51
    trim 69,8086255978
    a/r 0.4


    Bu alternatif turbolarla 1.4 t-jet'te hangi devirlerde spool başlar, hangi devirde basınç tepe yapar, hangi devirde basınç düşer? Sizce altları da kaybetmeyecek şekilde hangisi daha uygun olur? Özellikle TD035 nasıl bir seçim olur ve bu motorda hangi devirde dolar? VL36 çıkma bulunur mu? Bulunursa iki tane TD04 parası istemesinler

    Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence k03 daha güzel bir seçim olur hem altlar canlı kalır hemde üstlerde iyi üfler
    RACE WERKS

  3. #3
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşin ucunu pek kacırmadan VL36 mantıklı geliyor ancak dediginiz gibi onu kapalı.Bir de önü ne kadar kapalı ? Stock internal varsayalım TD04l-13T-6 taktık nereye kadar sizi tasıyabilir motorunuz ?

    Öte yandan ölcülere göre yorumlamak gerekirse 1.4 litre araca colt turbosu yanı TD035-13T-4 cok mantıklı olur.Altlarıda bildigimiz dizel olmaz , 9 sıkıstırma gibi bir oranla en azından güc gelir.

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence k03 daha güzel bir seçim olur hem altlar canlı kalır hemde üstlerde iyi üfler
    K03'ün yönü ters diye biliyorum. Hiç uygulayan olmamış, ben de bu yüzden diye düşünüyorum. Tabi detaylı araştırmadım.

    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşin ucunu pek kacırmadan VL36 mantıklı geliyor ancak dediginiz gibi onu kapalı.Bir de önü ne kadar kapalı ? Stock internal varsayalım TD04l-13T-6 taktık nereye kadar sizi tasıyabilir motorunuz ?

    Öte yandan ölcülere göre yorumlamak gerekirse 1.4 litre araca colt turbosu yanı TD035-13T-4 cok mantıklı olur.Altlarıda bildigimiz dizel olmaz , 9 sıkıstırma gibi bir oranla en azından güc gelir.
    T-jet + TD04 ile 230hp üzerinde stock internalle stabil yürüyen araçlar mevcut. Benim hedefim oralar değil. Şu anda 180hp civarı altları da kaybetmeden ideal. Aslında hedefim HP de değil. Torkun daha uzun süre kalmasını istiyorum o kadar.

    TD035 rahat ve ucuz yollu bulunabilir bir turbo. 1.5 motorlarda da oem uygulaması epeyce var. Gerçi motor aynı değil sonuçta, fark olabilir. İşte tek kestiremediğim TD035 ile hangi devirde tork elde etmeye başlarız? Yoksa torku şimdikinden daha yukarıya taşıyacağımıza eminim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nedense benimde aklıma ilk olarak k03 geldi.

    Hiç üzerindeki turboyu geliştirme yoluna giden olmuş mu?
    K.

  6. #6
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence TD035 ile yaklasık 4000 rpm civarında max tork cıkar.Sanzuman oranlarını bılmıyorum ama 6300 rpm cevirdigini varsayarsak gayetde yeterli olur.Zaten tam yük giderken 4000 rpm altına inemiyecegi icin burada sıkıntı yok.

    Ancak sizin isteginizin dısında kalır he cok ölü olmaz bana göre altları turbo degistiriyorsam ben bunu secerdım ama sizin yazılarınıza göre VL36 en dogru secim gözüküyor.Fiyatı dısında.

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nedense benimde aklıma ilk olarak k03 geldi.

    Hiç üzerindeki turboyu geliştirme yoluna giden olmuş mu?
    K03'ü biraz daha araştırayım. Hiç uygulayan olmamış gerçi ama uydurulabilir belki.

    Üstündeki turbo küçük. Yani içine büyük pal takacak, tornalayacak yer bile yok. Büyüse büyüse VL36 kadar olur. Hem 3d tasarım yapıp da CNC'de genişletmedikten sonra, tornayla genişletme benim çok da kafama yatmıyor. Çıkma turbo pahalı birşey değil. Hem eldeki orjinal turboyu da bozmamış olurum. Sorun yaşadığımda alır, ötekini takarım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence TD035 ile yaklasık 4000 rpm civarında max tork cıkar.Sanzuman oranlarını bılmıyorum ama 6300 rpm cevirdigini varsayarsak gayetde yeterli olur.Zaten tam yük giderken 4000 rpm altına inemiyecegi icin burada sıkıntı yok.

    Ancak sizin isteginizin dısında kalır he cok ölü olmaz bana göre altları turbo degistiriyorsam ben bunu secerdım ama sizin yazılarınıza göre VL36 en dogru secim gözüküyor.Fiyatı dısında.
    VL36 başka motorlarda da kullanılsa piyasada bolca bulunurdu. Bu mübarek hint kumaşı. Başka bir uygulaması yok.

    TD035 de TD04 uygulamalarını görünce aklıma geldi. ***** forester'cılar TD035'i wrx'lerin TD04 ile değiştiriyorlar. Bu yüzden zor olmuyor bulmak.

    Forester'da nerelerde dolduğunu az çok öğrendim. Ama işte egzoz türbini biraz geniş. Neredeyse TD04 kadar. Acaba 1.4 motora çok gelir de dolduramaz mıyız, orada kararsızım. Aldığım zaman da tak çalıştır değil sonuçta. Tadilat, adaptörler yapılacak. Boşuna uğraşmak da istemiyorum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boş zamanda kafamda durum canlansın diye kabaca şöyle bir tork eğrileri karşılaştırma grafiği hazırladım;

    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence arada bir ihtiyaç halinde vites düşürmeyi göze alarak td04 e geçişi yap derim

    kaybettiğin en fazla 500 devir ki aracın sahip olacağı potansiyeli düşünce hiç bişey değil derim ben..

  11. #11
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pek anlamam ama 1.4 gti larin turbosu aklima geldi simdi ikiside 1.4 vw ninki is gorurmu acaba

  12. #12
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi 1.4 tjet konusu birazda olsa sana referans olmazmı?

    http://www.techturkey.com/forum/otom...o-project.html

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aşağıda yabancı bir forumda proje var isterseniz bir inceleyin ;

    Grande Punto T-Jet - GT2554R (with and without external)
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence arada bir ihtiyaç halinde vites düşürmeyi göze alarak td04 e geçişi yap derim

    kaybettiğin en fazla 500 devir ki aracın sahip olacağı potansiyeli düşünce hiç bişey değil derim ben..
    Haklısın. Zaten gönlüm de TD04'e kayıyor. 2000 devirde 0.5 bar, 3000 devirde full-boost vermiş uygulayanlarda. Yani altlar da çok ölü değil. TD04 de dayanıklı, sağlam, bol bulunan ucuz turbo sonuçta. Denenebilir yani. Kısa yoldan 200+ hp'lerde buluruz kendimizi

    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pek anlamam ama 1.4 gti larin turbosu aklima geldi simdi ikiside 1.4 vw ninki is gorurmu acaba
    gti'larda k04, 140-160'lık vslerde k03 var. 122'likte de aynı bizimki gibi td025 bir fındık turbo var Ama gel gör ki hem yönü farklı, hem de yerine uydurmada, flanş ve rekorlarda japonlarınki kadar kolay olmuyor.
    Teşekkür ederim Kadir önerin için.

    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi 1.4 tjet konusu birazda olsa sana referans olmazmı?

    http://www.techturkey.com/forum/otom...o-project.html
    Olmaz olur mu. Erkut bu işi abarth'a göre yapıyor. Güzel de sonuçlar alıyor. Ama açıkcası ben biraz daha ekonomik yollar arıyorum. Komple abarth kit hem pahalı, hem de parası kadar verimli değil gibi geliyor bana. Arkadaşlarla da irtibat halindeyiz zaten. Onların da fikirlerini, önerilerini alıyorum.

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aşağıda yabancı bir forumda proje var isterseniz bir inceleyin ;

    Grande Punto T-Jet - GT2554R (with and without external)
    Ben de önce o forum ile karşılaşmış, o forumu incelemiştim. Revlimit epey t-jet yapıyor. Zaten TD04 referansım, ilk aklıma sokan yer onlar oldu. TD04 ile t-jet şu şekilde olmuş ;
    Grande Punto T-Jet - TD04 - 13T


    Bugün Booster Performans Erhan hocam ile de görüştük. O da TD04 diyor Muhtemelen altları bir miktar feda edip TD04'e geçip, karşılığında dolu dolu orta ve üst devir elde edeceğiz gibi. 2000 devirde de 0.5 bar basınç elde etmişler ki bence altların çok da ölü olmadığı anlamına gelir bu.

    Velhasıl gönlüm TD04'e kaydı
    TD04 bakınıyorum dostlar. Aslında iki tane lazım. Elinde olan varsa talibim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tjet lerden pek anlamam ama twinscroll turbo hiç düşünmediniz mi vf37 mesela büyük mü olur fikir açısından söylüyorum dediğim gibi tjet den bilgi sahibi olduğumdan değil

  16. #16
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tf035 işini görür bence czt de kullanıyo.

  17. #17
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen altları kaybetmiyim diyorsun ancak mesela td04 14t uygulasan çok kaybetmeden üstlerin çok iyi olucakki. farzı misal gazlamak istediğinde zaten üst devir basıcan araçla vites değiştiğinde 2 binlere düşmeyeceği içinde faydalı olucak.

    ayrıca altlarda az boost düşük kullanımlarda filan yakıt açısındanda fayda sağlıyor. ben 14t den 19t ye terfi ettiğimde sakin kullanımda altda fazla boost gelmemesi 10 kuruş gibi ciddi bir ekonomi sağlamıştı. sendede 14t yeterfi bence haz vericektir. araçta çok güçlü olacaktır. 13tde olur tabikide ben olmuşken 14 filan olsun mantığıyla yazdım.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_guler88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tjet lerden pek anlamam ama twinscroll turbo hiç düşünmediniz mi vf37 mesela büyük mü olur fikir açısından söylüyorum dediğim gibi tjet den bilgi sahibi olduğumdan değil
    VF37 TD04'den iki gömlek üst bir turbo. 1.4 hacime büyük gelir muhtemelen.


    Alıntı tunceR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tf035 işini görür bence czt de kullanıyo.
    TF035'in TD035 versiyonu var, foresterlarda kullanılan. Ölçüler aynı, flanşlar daha uygun. Onu da düşünüyorum. Lakin baktığım zaman öyle çok da fark yok gibi basınç üretmeye başladıkları devirler arasında TD04 ile. Belki 500 devir daha erken dolabilir.

    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen altları kaybetmiyim diyorsun ancak mesela td04 14t uygulasan çok kaybetmeden üstlerin çok iyi olucakki. farzı misal gazlamak istediğinde zaten üst devir basıcan araçla vites değiştiğinde 2 binlere düşmeyeceği içinde faydalı olucak.

    ayrıca altlarda az boost düşük kullanımlarda filan yakıt açısındanda fayda sağlıyor. ben 14t den 19t ye terfi ettiğimde sakin kullanımda altda fazla boost gelmemesi 10 kuruş gibi ciddi bir ekonomi sağlamıştı. sendede 14t yeterfi bence haz vericektir. araçta çok güçlü olacaktır. 13tde olur tabikide ben olmuşken 14 filan olsun mantığıyla yazdım.
    Haklısın. Hem 3000 devir full-boost için yüksek bir devir de sayılmaz. Tecrübe de edilmiş, uygulanmış, başarı elde edilmiş TD04 ile. Güzel de sonuçlar elde etmişler. Altlar da çok ölü değil, ortalama 1.6 atmosferik bir arabanın maksimum torkundan bahsediyoruz sonuçta en ölü dediğimiz devirde bile. Şöyle bir sonuç almış yunanlılar;



    Şu aşamada ben de TD04 arayışına başladım diyebilirim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    01
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    VF37 TD04'den iki gömlek üst bir turbo. 1.4 hacime büyük gelir muhtemelen.




    TF035'in TD035 versiyonu var, foresterlarda kullanılan. Ölçüler aynı, flanşlar daha uygun. Onu da düşünüyorum. Lakin baktığım zaman öyle çok da fark yok gibi basınç üretmeye başladıkları devirler arasında TD04 ile. Belki 500 devir daha erken dolabilir.



    Haklısın. Hem 3000 devir full-boost için yüksek bir devir de sayılmaz. Tecrübe de edilmiş, uygulanmış, başarı elde edilmiş TD04 ile. Güzel de sonuçlar elde etmişler. Altlar da çok ölü değil, ortalama 1.6 atmosferik bir arabanın maksimum torkundan bahsediyoruz sonuçta en ölü dediğimiz devirde bile. Şöyle bir sonuç almış yunanlılar;



    Şu aşamada ben de TD04 arayışına başladım diyebilirim.
    konuyu okudum ve bana da en mantıklısı td04 gibi geldi ...takipteyim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •