1.4 T-jet için turbo bakıyorum. Eldeki ihi VL37 dizele çeviriyor arabayı. Tamam düşük devirde tork güzel de üstler atmosferikten beter. 4000'de bitiyor benzinli araba. Şimdi buna alternatif olarak altları kaybetmeden, yani muhakkak basıncın tepe noktası biraz yukarıya gelecektir ama en azından 2000 devirden itibaren elde 200nm tork alacak şekilde bir turbo seçmem lazım.
Alternatifler;
1- Aynı kasa(housing)i kullanan 150hp'lik bravo sport'lardaki ihi VL36 var. Ama o da sınırlı. Aslında ihtiyacımı görecek bir turbo. 180hp'ye kadar gidilebilir onunla altları da kaybetmeden. 4000-4500'de biten basıncı 5000-5500'e taşır. Ama ihi VL36 bulmak hem zor, hem de pahalı. Üstelik ileriye dönük de önü kapalı. Ha bulursam uygun bir şekilde yine bunu seçerim muhtemelen tak çalıştır olacağı için.
2- Yunanlılar ve TR'de birkaç arkadaş WRX oem turbosu olan TD04L-13T-6 uygulamışlar. Yunanlıların dynolarından ve irtibata geçebildiklerimin ifadelerinden anladığım kadarıyla 3500'e kadar motor tepkisiz, TD04 1.4 motorda 3000 gibi spoola başlıyor. Ama 4000'den itibaren çok güzel güçler elde ediliyor. Bununla da tam bir dyno king olunur. Ama amacım bu değil. Arabamı şehiriçinde kullanıyorum. Uzun yolda da 120km'ye sabitler öyle giderim. Şimdi TD04 takıp da 200hp'nin üstündeki bir arabada 120'de 6.viteste basınç olmadığından çekmeyip vites düşmek zorunda kalma durumu da var... Habire de devir çevirmek işime gelmez.
3- Forester'ların üstünde gelen TD035-13T-4 de var. TD03buçuk denebilirAynı ölçüdeki sadece flanşları farklı olan TF035 modelini toyota starlet turbolayanlar 1.5 motorda baya yaygın kullanıyorlar. Colz czt 1.5 mvec turbonun da oem turbosu. Ama TD035 ile TD04 arasında çok büyük bir ölçü farkı görünmüyor, VL36 ile olduğu kadar.
Ölçüler şu şekilde;
ihi RHF3 (VL36)
ind exd
türbin 32,8 29,5
comp 31 40
trim 65,5485181938
TD04l-13T-6
ind exd
türbin 46,8 41,2
comp 40,64 56
trim 74,754086516
a/r 0.6
TD035-13T-4
ind exd
türbin 43,2 36,2
comp 38,3 51
trim 69,8086255978
a/r 0.4
Bu alternatif turbolarla 1.4 t-jet'te hangi devirlerde spool başlar, hangi devirde basınç tepe yapar, hangi devirde basınç düşer? Sizce altları da kaybetmeyecek şekilde hangisi daha uygun olur? Özellikle TD035 nasıl bir seçim olur ve bu motorda hangi devirde dolar? VL36 çıkma bulunur mu? Bulunursa iki tane TD04 parası istemesinler
Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.