User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Karbüratörlü araca supercharger uygulaması

  1. #1
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Karbüratörlü araca supercharger uygulaması

    Selamun aleyküm,

    * Karbüratörlü araca supercharger uygulaması yapılabilir mi? (enjeksiyona dönüşmeden)
    * Yapılırsa hangi parçaların değişmesi gerekli (motor: bmw 3.16 e21)
    * Ne kadar sağlıklı olur?
    * Her motorun piston kollarına göre değiştiğini biliyorum ama basınç stock motorda ne kadar açılır?

    şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guncel12345677

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    kasnak çapı, sc tipi vs diyerek birsürü etken var işin içinde aga

    yapılır, ama ne kadar gerekli tartışılır

  4. #4
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birçok sc'li amerikanlarda karbüratör oluyor. Özellikle karbüratörlü olması için uğraşıyorlar. Tek baş edemedikleri elektronik ateşlemenin üstünlüğü. Burda duymadım ama yurtdışında özellikle amarigada yaygın sc+karbüratör.
    Aslında eski tip lpg ile sc kullanılabilir.

  5. #5
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo karbratorde avans probleminden bahsediyorlar sc de de farkli olmayacaktir, yapilmis ornekleri illaki var fakat verim ne seviyede tartisilir...
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo karburatörde eğer distribütörünüz vakum otomatikli ise ki %90 ı vakum otomatiklidir avans başlı başına sıkıntı olur evet.Çünkü distribütörü vakum otomatikli bir karburatörlü motorda manifold vakumuna göre manuel olarak avans ayarlanır.Motor devri arttıkça,manifolddaki vakum arttıkça ateşlemeye avans verilir.Turbo söz konusu olduğunda manifoldda özellikle bir devirden sonra vakumun tam tersine sürekli basınç olacağından avans sapıtacaktır çünkü mevcut sistemin çalışma mantığına tamamen zıt bir durum oluşacaktır.

    Eskiden vakum otomatikli değilde içinde mekaniksel bir sistem olan merkez kaç etkisi ile distribütör mili devrine göre avansı değiştiren distribütörler vardı bu distribütörlerin vakumla bir ilgisi yoktur.Böyle bir distribütör motora uydurulabilirse avans konusunun önüne geçilebilir.Mesela eski tip tofaşlarda fabrikasyon bu distribütörler çıkar (131 lerde serçelerde vs.) tofaş turbolayan bir çok kişi birebir uyduğu için bu distribütörleri kullanırlar.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e21'e koy M20 2.8'i atmosferik sıralı 6 sesi dinle

  8. #8
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görüşleriniz için teşekkür ediyorum aslında aklımdaki asıl soru şuydu Karb. sistemli araca Turbo uygulaması ayar açısından çok zor avans yüzünden acaba SCdede bu kadar zormu çünkü enjeksiyona çevirmek yerine sc uygulaması daha kolaysa onu yapmak daha mantıklı..

  9. #9
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence en güzeli M10 motora güzel bir stroker ile 1.8-1.9-2.0 hatta 2.1 hacim ile bol devirli ITB'li bişey yapabilirsiniz

    ITB+MS+stroker M10 motorda çok güzel olur TR'de M10 yükleyen ben hiç görmedim

  10. #10
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim olsa ben yapardım zaten, neden beklediğimi sanıyosun ems4 alıcam

    Kol piston sınırın 350hp, krank sınırsız.

    Alıntı volume81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence en güzeli M10 motora güzel bir stroker ile 1.8-1.9-2.0 hatta 2.1 hacim ile bol devirli ITB'li bişey yapabilirsiniz

    ITB+MS+stroker M10 motorda çok güzel olur TR'de M10 yükleyen ben hiç görmedim
    Sende anca salla ITB MS Stroker mış ezbere konuşma olum ne ms i ms mi kalmış tak ms i sonra başın dertten kurtulmasın Git weber 40 yap daha mantıklı.
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  11. #11
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nan olm MS'den ucuz iş gören beyin mi var para olsa S54 swaplarık

    EMS4 ne kadar ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •