User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 TSI AFR wideband değerleri ?

  1. #1
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 TSI AFR wideband değerleri ?

    Arkadaşlar bugün aracıma aem in wideband montajını yaptım.

    Aklımda olan sorular var bilen arkadşalarım cevaplar ise sevinirim.

    rölantide değer kaç olmalı ?

    normal kullanımda değer kaç olmalı ?

    dip gazda değer kaç olmalı ?

    şu an gözlemlediğim kadarıyla rölantide 15.6 16.2 arası gidip geliyor

    normal kullanımda 13-14 lerde geziyor.

    dip gazda 11.2 ye düşüyor. rölanyim fazla gibi geldi bunun fazla olması ne anlama gelmektedir ? nasıl olması gerekir herkese teşekkürler

    araç yazılımlı 1.4 tsi rocco downpipe ta var
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    değerlerin gayet normal
    RACE WERKS

  3. #3
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ancak polo gti lerde ve dier roccolarda bu deger 14.5 lerde gezıyor rolantıde sorunum burada
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ancak polo gti lerde ve dier roccolarda bu deger 14.5 lerde gezıyor rolantıde sorunum burada
    Arabanda rölantide dalgalanma düşme stop etme felan yoksa ordaki rakamların kaç oldukları senin için çok bi sorun değil widebanda bakıp kafanı bulandırmana gerek yok hem diğer roccolardan az yakar

  5. #5
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabamda rolantıde dalgalanma vye düşme sarsıntı o tarz bir sorun yok. dier roccolardna nasıl daha az yakıcak onu anlamadım yalnzı değerlerin yuksek olması fazla yakıt anlamına gelmezmi ?
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  6. #6
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabamda rolantıde dalgalanma vye düşme sarsıntı o tarz bir sorun yok. dier roccolardna nasıl daha az yakıcak onu anlamadım yalnzı değerlerin yuksek olması fazla yakıt anlamına gelmezmi ?
    o oran hava yakıt karışımı (air fuel ratio) düşündüğünüzün tam tersi.

  7. #7
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genel olan herkezin onayladığı aracın speclerin bakmaksızın 13.5 afr .

    Fakat gecen özgün abi civicler için (vti) 12 li degerleri önerdi.

    Bende kendi crximde dip gazda 12,8--13,6 filan oluyor cokta memnunum aracın rahat oldugu cok belli

  8. #8

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ideal Afr rolatide 14.7 15 arasidir ustune cikiyorsa fyakirlesiyor altina dusuyorsa zenginlesiyor demekdir yani 13 -14 e gore zengindir.
    Aracinda dip gaz afr neye tune edildi bilmedigimiz icin ideal olani yaptirdigin yere gidip wot daki afr nedir onu ogrenip log alip sorun varsa nedenini bulmak gerek.11.2 dip gaz afr si bence oldukca guvenli azicik zengin ama iyidir yani motoru kirmaz
    Part load yarim gazda 13 zengin yanliz eger boost yoksa 13 zengin .
    Sunu da unutmamak gerek kisin aracin motor sicakligi yaza gore daha gec yukseldiginden bir miktar fazla yakman normal yaza gore kisin yakit a %5 fazla yakabilirsin bu cok normal bir durum.
    R

  9. #9
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    raşit abi rölantide iken ve araç sıcaklıı 90 derecelerde iken gördüğüm afr değeri 15.6-16.5 arası deişiyor o kadar büyük sapma olmuyor ama bu aralıklarda gördüm ben. normalde 14.7-15 arası diyorsun ya peki benim bu durumumda yani rölantide fakir durumda iken bana artısı nedir eksisi nedir ? dip gazda 11.2 11.5 lere geldi onu gördüm. normal seyir halinde ise 14.5 leri gördüm yanlış hatırlamıyor isem. dediğin gibi arakdaşlarda hep 14.7 lerden bahsettiklerinden bende fazla çıkması kafamda soru işareti bıraktı.
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  10. #10
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    raşit abi rölantide iken ve araç sıcaklıı 90 derecelerde iken gördüğüm afr değeri 15.6-16.5 arası deişiyor o kadar büyük sapma olmuyor ama bu aralıklarda gördüm ben. normalde 14.7-15 arası diyorsun ya peki benim bu durumumda yani rölantide fakir durumda iken bana artısı nedir eksisi nedir ? dip gazda 11.2 11.5 lere geldi onu gördüm. normal seyir halinde ise 14.5 leri gördüm yanlış hatırlamıyor isem. dediğin gibi arakdaşlarda hep 14.7 lerden bahsettiklerinden bende fazla çıkması kafamda soru işareti bıraktı.
    arkadaşların dediği gibi değerler gayet güzel.

    normal değerin üzerinde olması canınızı sıkmasın.

    oradaki sayılar şu anlama geliyor.
    örnek : 16.0 olsun... 16 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş.
    örnek : 11.5 olsun... 11.5 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş. gibi

    benzinli (otto) motorun çalışma prensibi olarak. 14.7 birim hava ile 1 birim yakıt gönderilmesi gerekiyor.Ki yanma optimum noktada olsun. bu 14.7 rakamı da benzinin motorda yanmasının kimyasal formülüyle bulunmuş bir değer.

    yani,
    wideband'da gördüğün değer arttıkça az yakıt tüketecek (fakir karışım), azaldıkça fazla yakıt tüketeceksin (zengin karışım) denebilir

    aracında rölanti değerinin fakir karışımda olmasının sebebi, yazılım değişikliği, chip vs varsa, ondan kaynaklanıyor olabilir.

    yazılım, chip vs yoksa fabrika bu motorun altyapısıyla ilgili (sıkıştırma oranı, ateşleme avansı, püskürtme avansı basıncı vs gibi) değerlerin bu şartta daha iyi çalıştığını hesapladığı içindir.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  11. #11
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşların dediği gibi değerler gayet güzel.

    normal değerin üzerinde olması canınızı sıkmasın.

    oradaki sayılar şu anlama geliyor.
    örnek : 16.0 olsun... 16 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş.
    örnek : 11.5 olsun... 11.5 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş. gibi

    benzinli (otto) motorun çalışma prensibi olarak. 14.7 birim hava ile 1 birim yakıt gönderilmesi gerekiyor.Ki yanma optimum noktada olsun. bu 14.7 rakamı da benzinin motorda yanmasının kimyasal formülüyle bulunmuş bir değer.

    yani,
    wideband'da gördüğün değer arttıkça az yakıt tüketecek (fakir karışım), azaldıkça fazla yakıt tüketeceksin (zengin karışım) denebilir

    aracında rölanti değerinin fakir karışımda olmasının sebebi, yazılım değişikliği, chip vs varsa, ondan kaynaklanıyor olabilir.

    yazılım, chip vs yoksa fabrika bu motorun altyapısıyla ilgili (sıkıştırma oranı, ateşleme avansı, püskürtme avansı basıncı vs gibi) değerlerin bu şartta daha iyi çalıştığını hesapladığı içindir.
    bilginiz için teşekkür ederim aracım yazılmlı belirttiğim gibi wideband işine yeni girdiğim için bilmiyorum değerlerin tam anlamını. Şimdi detaylı olarka ta anladım audilover isimli Raşit abi de saolsun ilgilendi buda istediği değerlerin vagcom daki görüntüsü. vagcom görüntüsü araç gazladıktan sonra rölantide iken aldım buraya ekliyorum

    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  12. #12
    chare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    1.334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    afr değerleriniz gayet sağlıklı ve güzel aracınız için..

  13. #13
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 nolu koddaki fuel trim deki 2. şemada %5in üstünün sağlıklı olmadığını belirtti raşit abi, kontak kapattıgımda o değer resimde 6.6 oluyor gazxladıktan sonra rölantide 4.7 bu konuyu araştırıp buraya sebbeini yazıcam başka bir arkadaş ta mağdur olursa en azın dan öğrenmiş olur
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  14. #14
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir de 31 nolu bloğu okuyup log alır mısın , düşük devirden redline kadar basarak log alırsan AFR değerlerine de bakalım.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  15. #15
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bir konu olmuş.
    Değerlerinde sıkıntı yok gayet iyi.
    Benim rölanti araç sogukken 15.8-16.5 Normal rolantim 14.7- 15.8 arası
    Dip gazda ise 11.3 - 11.5 arası gidip geliyor. Araç dip gazda ciddi anlamda zengin karısımda gidiyor eksileri artıları nelerdir?

  16. #16
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde senle hemen hemen aynı safa, Hakan abi 31 nolu blok ta log aldığım zaman hangi aralıklar sağlıklıdır peki bi yorum yapabilirmisin ?
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  17. #17

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zafa38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bir konu olmuş.
    Değerlerinde sıkıntı yok gayet iyi.
    Benim rölanti araç sogukken 15.8-16.5 Normal rolantim 14.7- 15.8 arası
    Dip gazda ise 11.3 - 11.5 arası gidip geliyor. Araç dip gazda ciddi anlamda zengin karısımda gidiyor eksileri artıları nelerdir?
    Dipgaz da 11.3 bence ciddi zengin fazla yakar performans kaybi da cabasi ama safe olur zor kirilir orasi ayri
    R

  18. #18
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kırılan şey ne abi
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu araçların optimum afr değeri ne?Genel olarak tr deki yakıtla kabataslak turbo bi araç 11.5-11.8 civarı yürümesi gerekmiyormu?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •