Motor :D
Aşırı fakirde kırarsınız mesela benim rexe yeni motor yaptık 4 bin devirden sonra 15 afr gösteriyor onun için basmıoyrum :D
Printable View
Motor :D
Aşırı fakirde kırarsınız mesela benim rexe yeni motor yaptık 4 bin devirden sonra 15 afr gösteriyor onun için basmıoyrum :D
Peki tamam , wideband yoksa , zengin fakir bilgisini narrow band olan orjinal o2 sensorunden okuyamaz mıyız.
Yani benim daha onceleri aldığım bir log mesela ; 31 nolu block AFR değeri Mevcut değer * 14,7
Devir Mevcut İstenen AFR
2400 0,97 0,97 14,259
2560 0,97 0,95 14,259
2720 0,94 0,95 13,818
2880 0,94 0,95 13,818
3000 0,95 0,95 13,965
3160 0,94 0,95 13,818
3360 0,92 0,95 13,524
3480 0,94 0,95 13,818
3640 0,94 0,95 13,818
3840 0,94 0,96 13,818
4000 0,94 0,94 13,818
4160 0,91 0,91 13,377
4320 0,88 0,88 12,936
4480 0,84 0,86 12,348
4640 0,84 0,84 12,348
4800 0,83 0,83 12,201
4920 0,81 0,82 11,907
5080 0,80 0,81 11,76
5240 0,80 0,81 11,76
5360 0,78 0,80 11,466
5480 0,78 0,80 11,466
5600 0,94 1,00 13,818
5600 0,92 0,96 13,524
5560 0,80 0,80 11,76
5640 0,88 0,95 12,936
5760 0,88 0,86 12,936
5880 0,78 0,79 11,466
5960 0,78 0,79 11,466
6040 0,77 0,79 11,319
6160 0,77 0,79 11,319
6240 0,75 0,79 11,025
6320 0,77 0,79 11,319
Golf 160'ın lambdası zaten widebanddır, narrowband değildir ki.
şu logu birde ben alayım bakayım agöstergedekinden farklımı çıakcak
açıklamakisterim 14.7 Normlar içindedir rolanti de Cruise de :) ancak bu bir normdur aslında 1.05 afr yani 15.4 felandir Best ekonomi
145. 15.5 arası normal sürüs ve rolantidede çok güzeldri Best power 12.5 12.3 tür turbo araba için ama kesinlikle Tr de bu benzin ile önermiyorum
12 ile 11.5 arasındada 2 beygir bile yok biraz daha fazla yakar ama tolansları kötü benzinlere karşı kesinlikle araba kendini çok cidddi şekilde kendini koruyor :)
ben çok denedim wideband ile aynı gösteriyor 31 şimdi bişiy dicemde
hakan evet güzel Afr
1.4 tsi in uzerindeki lambda zatengenis band calisiyor. 31 kanaldaki degerler narrow degil yani gayet dogru..
arac dip gazda ciddi anlamda zengin falan değil gayet normal değerler. zengin karısımın cok asırı zararları yok eğer cok abartı zengin değilse ama fakir karısım cok tehlikeli egt arttırır motor kırılabilir vs.
bir kere sunu bilmek lazım atmosferik aracların yakıt karısım oranlarıyla aşırı besleme aracların ki birbiriyle aynı değildir. turbo besleme araclar daha zengin karısım ihtiyacı duyar.
ben kattan sonraki orta susturucuya giden borunun başına taktırdım sensörü. forumarlda yazıldığı gibi de 10 derecelik bir açı ile bağlattım.
Utku ;
Benim değerler şu şekilde : Arabayla gazladım ve bir süre bekledikten sonra
32 nolu block = Idle : -1,3 gaz verince -0,9 Partial = -7,0 / -7,4
hakan abi raşit abinin dediğine göre partialin %5 den yukarı olması araçta sorun olduğunu gösteriyormuş. bendeki rölantide %4.5 kontak kapattıktan sonra %6.6 oluyor.
+%5 galiba o , Artılar fakir , eksiler zengin.
Eğer idle değerin scopelardan çok uzak ise vakum problemi , partial çok uzak ise , Map - MAF vs sensorulerinden diye düşünüyorum ben.
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html
aracım bi ara habire n249 valve hatası veriyordu bundan mıydı acaba, ancak son 2 haftadar motorda hata kodundan eser yok.
abi ilginç olan da forge dv ile bu hatayı veriyordu bobinleri değiştiririken dv nin vakum borusunu koparttım tekrardan yerine bağladım ardından hata dan eser kalmadı. ama hatayıda forge dv ile veriyordu. Konu sapmasın gabi bu arada yenifarkettim sendeki değerler - imiş bendeki 32 blok değerleri artı resminide atmıştım 2-3 post önce
özgün abi sonuç olarak bende sorun vramı yokmu :D