-
Bence hiç kurcalamayın ve eski haline getirin. Nedenine gelince?
Westgate ayarını sıkarsanız turbonun sadece peak basıncı artacaktır. Basıncı da ECU kontrol eder. Basınc kontrolünü ecudan ayırmadığınız sürece sadece peak basıncı artacak ve cont. a oturacaktır. Çok gevşetirsen bu kez turbon peak yapmaz, Turbon daha geç dolar. İki bilinmeyenli denklemdir. Peak basıncı ecun un tolere edebileceği basınçtan fazla okursa ve uzun süreli olursa. Turbo basıncını ecu kısar ve Basınçta yüksek ve alçak dalgalanma olur. Başıma geldiği için biliyorum. 4-5 denemede ancak ayarını tutturabildim. Yarım tur bile önemlidir ayarda..
Maxininde yazdığı gibi Turbo basınç saati olacak. Aracın kaç bar cont da yürüdüğünü ve kaç barda boost cut a gireceğini bileceksiniz. Ona göre yar yapmanız lazım. O westgate ayarını oynayan ustanın elleri kırılsaydıda ellemeseydi diye söylenmeden de edemedim yani o kadar kıl bir iş.
Ayar yaparsın hava sıcaktır, Ayar oldu dersin.. hava soğur doğal olarak turbo basıncı artar. hoop bakalım boostcut...hadi bakalım tekrar ayar....
-
Kendim arabamı bazalırsam o zaman orjinal ayara oranla 1 diş kolun uzun olması dejavantaj sanırım. En yakın zamanda orjinal ayarına getireyim öyleyse.
-
-
Hiç el sürmedim öylece duruyor :)
-
vnt bir turbonun wg açısı ile oynamak biraz saçma olur çünki basıncı görünce zorlanan bir tabiri caiz logar kapağı yok :)
orda amaç aslında wg i biraz daha sertleştirmek eksoz manifoltundaki basınç wg kapağını zorlayıp kolay yerden kaçıyor eksoz palinden geçmeden
ve basınç basamıyor turbo
ama vnt de ileri geri yapmak bi işe yaramaz map sensörü yeniden ayarlayacaktır
ama basınçla çalışan bi diyafram bulup basınç borusundan direk arkasına bağlarsanız farkı görürsünüz
ileri geri aldığınızda gücün yerini değiştirirsiniz ya üste yada alta alırsınız gücü
-
ben biraz ortaya aldım yokuş yukarı 5 in sonuna doğru arıza yaktı yokuş aşağa yakmadı öyle biniyorum :D :D
öncesini yazmamışım geçenlerde dibine kadar sıktım 3500 den sonra arıza yaktı bi konuya yazmıştm bu konu sanıdom ama deilmiş :)
-
https://www.facebook.com/video.php?v...type=3&theater
2250 de basıyorum aslında ivmelenme çok iyi ama arıza yakıyor keşke yakmasa :D zaten yaktığında az gaz yiyo
-
Arıza yakıyor çünkü ecu basıncı düşürmek isteyip düşüremiyor. Bunu yapmak yerine map sensörün sinyal çıkışını manipüle etmek daha mantıklı, ecu basıncı düşük görüp kısmaya çalışmasın mesela.
Map sinyali gerilim ise iki dirençle gerilim bölücü yapılabilir çok ucuz maliyetle. Sinyal akımsa tek direnç de yeter.
Ama bunu yaptıktan sonra zaten wg ayarı ile oynamaya gerek de kalmaz.