User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: volvo s70 t5 afr değerleri

  1. #1
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    volvo s70 t5 afr değerleri

    merhaba arkadaşlar en sonunda innovate mtx l afr mı aldım dun montajını yaptım.Kalibrasyonunu yaptım arac rolantide 14,7 benzinde keza lpg dede öyle lpg de tam gaz 13.7 felan benzinde araç boguldugu anı görmek için aldım aslında dün yaptıgım ilk denemelerde benzinde 18 afr dip gaz veriyor yetişmior gibi

    Sonra kafama takıldı gerı arabanın yanına indim ve akü kutup başını söktüm çünkü oksijen sensörü hatası vermişti araba ve elm yı bulamadım 15 dk sonra taktım aküyü beyin resetlenmiş ve sensör arıza ışıgı sonmüştü yeniden yola çıkıp gazladım


    rolantide 14.7 sabit

    3000 -4000 devir arası 15.5

    dip gazda 6200 devirde 12-11.5 arası sonrasında zaten vites değiştiriyor ahh bu otomatik (:

    oksijen sensörü hatası verince beyin afr aptallaşoyormuş bunu çözmüş oldum.artı merak ettiğim konu şuydu ben wasgate hortumu sökük de deniyordum dün yine hortumu söktüm denedim afr değişmiyor ve basıncı 0.8 den 1 barda yürüyor hortum sökükken araçta sadece hks mantar filtre var video aşagıda basamadım dün gece en yakın buldugum boş yolda denedim


    volvo s70 t5 afr 1 bar ... - YouTube

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ooo çok kötü
    bir daha problemi bulmadan deneme yapmazsan iyi edersin
    araç aşırı fakirde kalıyor, tam motor kırmalık

    edit:
    aslında neredeyse benzin kesiyor gibi, yani benzin o kadar azki
    bu kadar fakir karışımda motorda kırmak zor olabilir
    yani tam gazda 15 afr görüyor olsaydın o daha kötüydü

  3. #3
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ooo çok kötü
    bir daha problemi bulmadan deneme yapmazsan iyi edersin
    araç aşırı fakirde kalıyor, tam motor kırmalık

    edit:
    aslında neredeyse benzin kesiyor gibi, yani benzin o kadar azki
    bu kadar fakir karışımda motorda kırmak zor olabilir
    yani tam gazda 15 afr görüyor olsaydın o daha kötüydü

    suanda videodakı gıbı tam gazda 12 afr kötü bir değermi ? yoksa ilk anlatıgım konudakı degermi kötü ?veya rolantide 3000-4000 devir arası ve dip gazda ne olmalı deger ?

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suanda videodakı gıbı tam gazda 12 afr kötü bir değermi ? yoksa ilk anlatıgım konudakı degermi kötü ?veya rolantide 3000-4000 devir arası ve dip gazda ne olmalı deger ?
    benim gördüğüm videoda 12 afr değilki
    15.9 falan oluyor, sonra 13 lere geriliyor
    hiç hoş değil yani

    afr değeri araçtan araca ve turbo-atmosferiğe göre değişir
    değişmeyen şey rölantideki ve cruise modundaki değer çünkü yakıt karışım ayarı O2 sensörüne bağlıdır
    14.5 ile 15 arası oynar.

    Curise mode ve rölanti:
    sakin kullanım, klasik gezi modu işte.
    14.5 - 15 afr arası

    Fuel cut-off:
    gazdan ayağını çekince afr en fakir duruma geçer yani 20 afr falan olur
    çünkü enjektörler kapatılır, motora hiç benzin gitmez.
    (bazı sığırlar buna itiraz eder, çünkü daha hayatlarında wideband afr nedir görmemişlerdir)


    Tam gaz:
    tam gaz fabrika çıkışı ayarlarda turbo arabalar 10-10.5 afr lere kadar iniyor
    subaru-evo vs vs
    ama tercih edilen 11.5 afr en idealidir deriz
    (genede bu bir kural değildir, duruma göre bir miktar kayabilir, bazı direct enjeksiyonlu turbo araçlar bir miktar daha fakir olabilirde.)


    * wideband afr benzini değil havayı ölçer
    motor eksoz çıkışında hava çok ise değer yükselir (örnek: 16.8 afr) bu benzinin azaldığını gösterir.
    mesela 20.0 afr: full hava, hiç benzin yok gibi birşey.

    afr rakamı düşük ise (örnek: 11.5 afr) demekki hava çok azaldı, yani benzin çok.
    hele 8-9 afr ler de motor boğulur o kadar çok benzin varki full zenginde.

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ooo çok kötü
    bir daha problemi bulmadan deneme yapmazsan iyi edersin
    araç aşırı fakirde kalıyor, tam motor kırmalık

    edit:
    aslında neredeyse benzin kesiyor gibi, yani benzin o kadar azki
    bu kadar fakir karışımda motorda kırmak zor olabilir
    yani tam gazda 15 afr görüyor olsaydın o daha kötüydü
    İlk basta kotu fakat beyin resetleyip benzinde kulaninca afr normale donmus.

    Problemli lpg uygulamasi oldugunu dusunuyorum.

    Ama esas beni sasirtan wastegate hortumu sokukken basincin 1 barda durmasi , afr de sapitmiyor basinc 1 bar olunca..

    Nasil bir koruma mekanizmasi var, nasil basinc 1 barda kalabiliyor?

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim gördüğüm videoda 12 afr değilki
    15.9 falan oluyor, sonra 13 lere geriliyor
    hiç hoş değil yani

    afr değeri araçtan araca ve turbo-atmosferiğe göre değişir
    değişmeyen şey rölantideki ve cruise modundaki değer çünkü yakıt karışım ayarı O2 sensörüne bağlıdır
    14.5 ile 15 arası oynar.

    Curise mode ve rölanti:
    sakin kullanım, klasik gezi modu işte.
    14.5 - 15 afr arası

    Fuel cut-off:
    gazdan ayağını çekince afr en fakir duruma geçer yani 20 afr falan olur
    çünkü enjektörler kapatılır, motora hiç benzin gitmez.
    (bazı sığırlar buna itiraz eder, çünkü daha hayatlarında wideband afr nedir görmemişlerdir)


    Tam gaz:
    tam gaz fabrika çıkışı ayarlarda turbo arabalar 10-10.5 afr lere kadar iniyor
    subaru-evo vs vs
    ama tercih edilen 11.5 afr en idealidir deriz
    (genede bu bir kural değildir, duruma göre bir miktar kayabilir, bazı direct enjeksiyonlu turbo araçlar bir miktar daha fakir olabilirde.)


    * wideband afr benzini değil havayı ölçer
    motor eksoz çıkışında hava çok ise değer yükselir (örnek: 16.8 afr) bu benzinin azaldığını gösterir.
    mesela 20.0 afr: full hava, hiç benzin yok gibi birşey.

    afr rakamı düşük ise (örnek: 11.5 afr) demekki hava çok azaldı, yani benzin çok.
    hele 8-9 afr ler de motor boğulur o kadar çok benzin varki full zenginde.
    Ben huseyin ile watsaptan konustum wastegate hortumuda takiliyken afr ayni sekilde seyrettigini soyledi.. Once biraz fakire kayiyor ama sonra afr 12 lerde.. Normali boyle olabilir mi?

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hortum sökük iken basınç 1 bardan yukarıya çıkmıyorsa o ayrı bir tartışma konusu
    bence turbonun wg subabında kaçak vardır, fanifold çatlaktır, eksoz tıkalıdır vs vs
    mutlaka bir nane var

    afr 12 lerde olabilirmi? biraz daha zengin olması gerekirdi bence.

  8. #8
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman bendeki fakirde çalışıyor araç benzin filtremi değiştirip deneyecem (: bosst geldikten sonra 12 lerde olması lazım diye okuyorum ben benzin gelmiyor gibi görünüyor

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk basta kotu fakat beyin resetleyip benzinde kulaninca afr normale donmus.

    Problemli lpg uygulamasi oldugunu dusunuyorum.

    Ama esas beni sasirtan wastegate hortumu sokukken basincin 1 barda durmasi , afr de sapitmiyor basinc 1 bar olunca..

    Nasil bir koruma mekanizmasi var, nasil basinc 1 barda kalabiliyor?
    bence kaçak var, ben de uzun süre bulamamıştım kaçağı dump valve dan çıktı mesela...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozaman bendeki fakirde çalışıyor araç benzin filtremi değiştirip deneyecem (: bosst geldikten sonra 12 lerde olması lazım diye okuyorum ben benzin gelmiyor gibi görünüyor
    Kelalper arkadaşımız bu motorların fakir karışım kesinlikle sevmediğini söylemişti motor yapısı olarak, bence arıza kodunu kutup başını sökerek silmek yerine, serviste detaylı bir şekilde makineye bağlatarak, benzin basıncını, sensörleri kontrol edin, kaçaklara bakın, enjektör testi yaptırın ve de bujilerin uygun olup olmadığını doğrulayın...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kelalper arkadaşımız bu motorların fakir karışım kesinlikle sevmediğini söylemişti motor yapısı olarak, bence arıza kodunu kutup başını sökerek silmek yerine, serviste detaylı bir şekilde makineye bağlatarak, benzin basıncını, sensörleri kontrol edin, kaçaklara bakın, enjektör testi yaptırın ve de bujilerin uygun olup olmadığını doğrulayın...
    turbo sokuldu kacak testı yapıldı eksozda kacak testı borularda ıntercoolerda manıfolttta sorun yok dendi aracın makıneye bagladıgımızda sadece o2 sensor hatası verıyor buda lpg den kaynaklı butun volvolarda var bu hatayı ya bıraz benzınde kullanıca kendı sılıyor veya elm 327 ıle sılebılıyorsun bujılerde volvo servısınden alındı

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.
    IN BOOST WE TRUST

  13. #13
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.
    Sanırım araç motronic 4.3 mekanik gaz kelebeği ve distribütörlü olan model

  14. #14
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo sokuldu kacak testı yapıldı eksozda kacak testı borularda ıntercoolerda manıfolttta sorun yok dendi aracın makıneye bagladıgımızda sadece o2 sensor hatası verıyor buda lpg den kaynaklı butun volvolarda var bu hatayı ya bıraz benzınde kullanıca kendı sılıyor veya elm 327 ıle sılebılıyorsun bujılerde volvo servısınden alındı
    bütün volvolarda arıza vermez fakir oldugundan arıza yakıyor benzıne alınca normale dondugunden beyın arızayı kaldırıyor.
    bızım mercedestede bazen oluyordu lpg nın ayarlarını zengıne cekınce sorun kayboldu.
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.
    Wastegate hortumu takili iken (0.8 bar) ve beyin resetlenmisken benzinde afr gene 12 oluyormus demisti Huseyin.. Normali bu degil mi? Nette biraz baktim tam gaz afr 12 civari gordum

  16. #16
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.


    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hortum sökük iken basınç 1 bardan yukarıya çıkmıyorsa o ayrı bir tartışma konusu
    bence turbonun wg subabında kaçak vardır, fanifold çatlaktır, eksoz tıkalıdır vs vs
    mutlaka bir nane var

    afr 12 lerde olabilirmi? biraz daha zengin olması gerekirdi bence.
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım araç motronic 4.3 mekanik gaz kelebeği ve distribütörlü olan model
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün volvolarda arıza vermez fakir oldugundan arıza yakıyor benzıne alınca normale dondugunden beyın arızayı kaldırıyor.
    bızım mercedestede bazen oluyordu lpg nın ayarlarını zengıne cekınce sorun kayboldu.
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wastegate hortumu takili iken (0.8 bar) ve beyin resetlenmisken benzinde afr gene 12 oluyormus demisti Huseyin.. Normali bu degil mi? Nette biraz baktim tam gaz afr 12 civari gordum

    Dün araç ile baya haşır neşir olduk kafama takılan sorunlar için abim chefkadir ve erkut abinin gel combo cözeriz demesi ile cıktım gittim araç bence yazılımla alakalı çünkü erkut abı dün bindiğinde araç kesiklik yaptı baya bir afrler dip gazda 15.5 15.6 gibi sonra aracı resetledım elm ıle tekrar denemeye cıktım arac rolantı 14.7 yarım gaz 15.5 tam boost geşldıgınde 12 lere düşüyor ve vites değişiyor .Chefkadir abim dedi al combo su pompayı bır tak bakalım dıye walpro pompa taktım dün denedim afr dahada sacmaladı gerçi akşam çort oldu pompa yandı (: deneyemedık tam geri eski pompama döndüm dün birde sohbet amaçlı turbo garage ali abinin yanına gittim.Ali abi baktı inceledi dediği şu senin araban normal dedi kesiklik yapmasıda ayrı bir konu dedi afr normal ama detaylı inceleyelim dedi bende tamam dedim senin 11 li afr leri stok motorla görmen imkansız dedi aracını denerken ust viteslerde dene bakalım ne olcak dedı ama ank dün çok yagmurlugu oldugundan deneyemedim.bu arada wasgate hortumu sökükken turbo garage ali abinin dediği senin aracında valf var dedi 1 barı geçmemesi için ha takılı ha takılı değil hortum bu normal dedi bakalım hava güzel olursa bir deneme yapıcam birde aem wide bandla deneyecem ali abi deneye dedi aem le birde onda bakalım degerlere dedi...

  17. #17
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar sorunumu uzun uuğraşlar sorumu çözdüm gibi sizce değerler nasıl şu anda



    https://www.youtube.com/watch?v=NqgB...ature=youtu.be

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olmus gibi duruyor

  19. #19
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oldu gibi baskan en sonunda ufacik bir tortum nelere mal oldu (:

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •