User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Galant v6 turbo uygulaması

  1. #1
    6a12t
    Misafir

    Galant v6 turbo uygulaması

    Aracım 1993 model Mitsubishi galant 2.0 v6 150 ps aracıma önceden bir kaç turbo uygulaması girişimim oldu söyle anlatayım ilk 3 silindirin egsoz çıkısından alıp kp35 turbo kullanıp 0.3 bar basmaya çalıştım ama turbonun bastığı hava motora yetmedi. 2. denemede yine üç silidirden alıp ıhı vt10 Mitsubishi l200cr 136 ps nin turbosunu alıp taktım bu sefer 3 sılındırden çıkan egsoz gazı turboyu çevirmedi. şimdi 6 sılındırden alıp taktım basınc güzel 1.5 barı 4 rpm de dolduruyor. amacım 0.5 bar basmak aracın piston kollları piston yapısı krankı şanzumanı silindir kapağı 6a12tt (240 ps) twin turbo olan modeliyle aynı tek fark ecu ve sıkıstırma oranı twin turbo 9.0 benim aracım 10.0 sıkıstırma oranını dusurmeden 0.5 bar bastıgımda nasıl bir sorunla karsılasırım birde elimde wideband afr safc vs şeyler yok obd den oksıyen sensoru değeriyle yakıt oranını ayarlaya bılırmıyım. illaki afr göstergesi gerekirmi şimdiden herkese teşekkür ederim.

  2. #2
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayarları çok iyi yapılırsa çok ihtiyacınız yok. ancak olması çok daha iyi olur.
    ancak o ayarları nasıl yapacaksınız onu merak ettim.yani motor beynini istediğiniz gibi kumanda edebilecekmisiniz.avans yakıt değerleri ile bayaa oynamanız gerekecek.
    geri kalan sıkıntıları zaten sök tak ile öğrenmiş olmalısınız şimdiye kadar.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    v6 yı gorunce balıklama daldım kolay gelsın umarım ıstedıgın gıbı olur

  4. #4
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazir v6 varken tam ustune bi supercharger oturtmak ne guzel olurdu... ben sc yaptim suan 0.5 barda motorun icine hic ellemedim zir stock ve su ana kadar bi sikinti da yok
    E30 - 3.18is supercharged...

  5. #5
    6a12t
    Misafir
    yakıtı maftan manuel açabiliyorum. iki gün önce herseyi bağladım. basıncı bağlamadan test sürüşüne çıktım aracta çok fazla tıkanma oldu (wesgate full açık) max gücü 6.750 devirde veren bir motor üst devirler nerdeyse yok gibi iki blogun egsoz çıkıslar toplam 100 mm turbo girişi 30 mm düşüyor. tahminim backpressure cok fazla. basınca bagladım.. 0.5 bar 3 devirde de doldurudu. 5.200 devire kadar çok güzel ama motor 5 devirden sonra güç üretmeye baslıyor. fakire düşme yok. tahminim turboyu buyultmekten baska çaremiz kalmadı.

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    böyle devam edersen eninde sonunda o motoru kırarsın
    rahatlamadan önce sana wideband afr + egt + benzin basıncı + boost göstergesi almanı tavsiye ederim

  7. #7
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeş araç avans vuruyordur.Sonuçta sıkıştırma oranın turbo için çok fazla.Bir de avansı düşürüp dene bence ama çok zorlama derim.Motor için hiç iyi değil burada yazdıkların.
    Nadide şeyler değerlidir.

  8. #8
    6a12t
    Misafir
    avans vurma sıkıntısı yok. egsoz gazı tahliye sorunu var. wesgateyi tam açıyorum bu sefer turbo basamıyor. araç devirli oldugu için büyük benzinli turbosu veya supercharger daha mantıklı gorunuyor.

  9. #9
    Emre TUNALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uygulama ne durumda ?

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    afyon
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    afyon
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [/IMG]

    bu turbonun kodunu hangi araçta kullanıldığını bilen var mı ?
    bi önceki turbo uygulamamızda turbo boyutları egsoz tahliyesi sıkıntı yarattı bu turboyu kullanmayı düşünüyorum.

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksoz borularını daha kalınları ile değiştirmen gerekecek oem borular ile kullanırsan egt hep yüksek çıkar.Turbo olarakta oem gc8 turbosu kullanabilirsin.Mutlaka boost, egt ve afr göstergen olsun.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    afyon
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir vt10 turbo taktığımda giriş çapı 32 mm di 5.000 rpm den sonra sıkma başlıyor. max güc 7.750 rpm de bu turbonun girişi 55 mm borular genişledi. hafta sonu basıcam inş.

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    afyon
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araca turboyu taktık. şu 0.5 bar da gayet güzel yürüyor. motor içi enjektörler ecu full stok. fakire düşme görünmüyor. afr göstergesi vs. hiçbirşey yok. motorun kırılmaması için olmazsa olmaz takmamız gerek birşey var mı. intercooler takmadık iat 65 70 derecede geziniyor. soğukken hissedilir derece güç farkı var. 3 4 lt intercooler taksak iyi olurmu yoksa 0.5 bar için deymez mi? önerileriniz.

  15. #15
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu turbo standar subaru sti turbosu, yanılmıyorsam vf35, üstündeki kodları tam olarak yazarmısın? turbo seçimin motor hacmine göre fena değil...

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Onun haricinde sandığın gibi sadece sıkıştırma oranı farkı yok, esas o sıkıştırma farkını doğuran pistonun kendisi, gerek ölçüleri gerek materyali ile.

    o2 den ayar yapamazsın sanırım yapabilsen de zor olur, narrowband dır büyük ihtimalle.

  17. #17
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vr4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araca turboyu taktık. şu 0.5 bar da gayet güzel yürüyor. motor içi enjektörler ecu full stok. fakire düşme görünmüyor. afr göstergesi vs. hiçbirşey yok. motorun kırılmaması için olmazsa olmaz takmamız gerek birşey var mı. intercooler takmadık iat 65 70 derecede geziniyor. soğukken hissedilir derece güç farkı var. 3 4 lt intercooler taksak iyi olurmu yoksa 0.5 bar için deymez mi? önerileriniz.
    öncelikle upload ederken resim boyutlarını küçültürseniz sevinirim telefon orgazm oluyor resimleri açıcam derken

    elinizde extradan herhangi bi veri olmadan aracın fakire gidip gitmediğini anlamanız mümkün değil , intercooler muhakkak koymalısınız ayriyetten 65, 70 derece iat bihayli fazla tüp beynindenmi ayar yapıyosunuz araç neye göre yürüyo boost saati varmı 0.5 i nerden okudunuz

    motor içinin felan bir iki resmini koyarsanız bizde geçerli fikirler yürütebiliriz bu şekilde herşey muallakda kalıyor

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    afyon
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    motor full stok. narrow band sensör var obd girişinden o2 sensörüne bakıp fakir olup olmadığını anlamaya çalışıyorum. intercooler taktım iat baya düştü dışarıdan 5 10 derece yukarıda seyrediyor. motorda hiçbir anormallik yok. 0.6 bar çok güzel yürüyor. benzin basıncı 3,2 bardan 4,2 bara çıkardım. ayar namına yaptığım tek şey bu. 60 km full sıkıştırdım 200 kmh altına düşmeden birşey olmadı. motor yapısı tahminim turboya müsait veya ileride başımız ağrıyacak yalnız bir sıkıntım var turbo bazen basmıyor özellikle ani vites değişiminde sanki kaçak varmış gibi bir fışırtı sesi geliyor. 0.3 barda kalıyor. gazı bırakıyorum bi kaç saniye sonra tekrar bastığımda doluyor normal haline dönüyor wesgatede açık kalma yok bi anlam veremedim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •