User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.8T K04 Motor Yenileme

  1. #1
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.8T K04 Motor Yenileme

    Arkadaşlar merhaba. Buraya uzun uzadıya sizlerle fikir alışverişi yapmak adına bu konuyu açıyorum.

    Bildiğiniz üzere forumdan Onur Destan abimden Audi a4 satın aldım.
    O zamana kadar 1.8t hakkında fikir sahibi değildim. Zamanla araştıra araştıra konuşa konuşa bir şeyler öğrendim ve kendime bir k04 setup kurdum. Parça listemi yazıyorum.

    Borgwarner k04-15 turbo
    Kinetic High Flow Exhaust Manifold
    Bosch 550cc injektors
    Forge Dumpvalve
    76 mm warex
    Samco Hose Kit
    6.5-7 litre FMIC
    Aem Methanol Kit
    D1 spec oil catch tank
    76 mm custom maf housing
    76 mm Aem Dryflow
    Ngk İridyum Spark Plug
    R8 coil
    Dei Cry02
    vs...

    Liste gidiyor. aracım suan tam 200.000 km de. ***** listenin montaj aşamasından önce, motorumu açıp içerideki 13 yıllık savaşın kalıntılarına bakmak istiyorum

    motor kodum apu. ***** kollar kürdan gibi kalıyor diğer 1.8t lere göre. Oem parçalarla motoru tekrardan elden geçirmek istiyorum. Bu esnada neleri kesin değiştirmeliyim, nelerin kontrolünü yapmalıyım, hangi parçayı takmalıyım vb. sorularım çıkacaktır. Mesela geçen gün sanayide saygıdeğer Mecit abim bana oem agu kollarını tak diyerek ufkumu açtı hedeflediğim güç +-250 hp

    1.8t yi öyle bir yapayımki bir daha beni üzmesin, hoş şimdiye kadar da hiç üzmedi ama aracımı satma gibi niyetim yok allah zorda bırakmasın. Sizden ricam tecrübelerinizi aktarmanız olacaktır. Kesin yenile uzun ömürlü olsun dediğiniz parçaları da tedarik edip garaj arayışına geçeceğim. O yuzden bir an önce sipariş vermek istiyorum.

    blok içi, piston segman, yataklar, silindir kapak flow, sübaplar vs. nerelere ne yapmalıyım diyerek soruma başlayayım
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

  2. #2
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    komple motor içini agu yapmak yeterli olur diye düşünüyorum böyle bi setup için gt28 daha mantıklı olmaz mı ilerisi için

  3. #3
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onur Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    komple motor içini agu yapmak yeterli olur diye düşünüyorum böyle bi setup için gt28 daha mantıklı olmaz mı ilerisi için
    Evet aslında gt28 daha mantıklı geliyor ama Işın Fevzi arkadaşımın yazmayı unuttuğu ufak bir ayrıntıyı belirtmek isterim aracı otomatik vites 😳 tr de eski tip otomatik vitesli yükleyen bildiğim kadarı ile yok, yurt dışında yapan var kırılan şanzımanın yerine 100$ a çıkmasını koyabiliyorlar. Benim tavsiyen açılmışken en kötü ihtimalle agu kol piston koyması, üst kapagıda biraz genişlettimi temiz 320 350 ye kadar dayanır, tabi şanzıman problemini saymıyorum 😊

  4. #4
    ufuk_AEB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolay gelsin fevzi...mecit abi noktayı koymuş üstüne yazmak olmaz
    olamaz TÜRK'e baş,TÜRK'üm demeyen !!!

    b5 1.8 turbo quaTTro + gt30 mapped by serdar anık

  5. #5
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne kadar abanırsan okadar gider hesaplı kitaplı hareket etmek lazım
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  6. #6
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman ilk etapta oem agu kol piston segman ve yatakları sipariş geçelim
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

  7. #7
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolları integrated engineering al pistonu agu al
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  8. #8
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ie de 3 çeşit kol var alper abi hangisine bakayım?
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

  9. #9
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor kodu ve arabanın model yılı neydi kanka ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  10. #10
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2001 model motor kodu apu.

    namussuz apu yurtdışında ne diye geçiyor bilmiyorum nereye baksam motor kodunu göremiyorum
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

  11. #11
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  12. #12
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence agu kol piston yeterli, otomatik şanzımanla zaten fazla yüklenemez, ama otomatiği manuele çeviririm ilerde dersen o farklı olur

  13. #13
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında mantıklı olan otomatiği çevirmek ama bu şekilde 400e kadar yolu var şanzıman neder bilemiyorum ama
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  14. #14
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bide motor açıldığı zaman pistonların oem olucağını nası düşündünüz ? honlamaya gerek olmadan ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  15. #15
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bide motor açıldığı zaman pistonların oem olucağını nası düşündünüz ? honlamaya gerek olmadan ?
    Agu pistonu koyarsa kalın seğman yapmak zorunda kalır, hafta sonu Fevzi ile konuşmuştuk, eksi sini artı sını düşüncek ona göre hareket edecek.

  16. #16
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mecit abi kalın segman ince segman ayrıntısını anlatmıştın ben unuttum yazar mısın buraya da?
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

  17. #17
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F.Dogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mecit abi kalın segman ince segman ayrıntısını anlatmıştın ben unuttum yazar mısın buraya da?
    Bilinen bişey en basit motor toplama olayı, motorda büyük bir sıkıntı yoksa minumum humlama ile aradaki farkı kalın segman koyularak halledilebilir. O arada piston ölçüm aynı kalır, istersen agu orjinal kol piston koyarsın, bu olayda en önemli şey iyi marka segman kullanman ve ustanın işini bilmesi.

  18. #18

    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer bu kadar detaylı girilecekse gt28 elbette ama ben k04 e takıldım. neden -15? yani 23 cuprayı takın bari ,
    ayrı bir düşüncem ise, bence motor sıfırlamayı sonraya bırakmanız? ölçüm yaptırın bence. ona göre girin motor içine. belkide iyi durumda.
    ben 170 binde aldığım stok passatı 190 binde k04-23- yazılım büyük cooler filan 40 bin km kullandım. ve öylece sattım. alan kişide 30 bin civarı kullandı.
    bence motor bana elle demiyorsa gereksiz masraf.

    haa turbo yaptınız. sıkıntı çıktı. varsa kenarda bir bütçe yine yaparsın.

    gt40 takmıyoruz ki kırılacak deyipte motor içine girelim hemen

  19. #19
    Bayrampaşalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor olayını bende anlamadım neden yenileme gereği görüyosunki ölçtür herhangi bi sıkıntı yoksa uğraşma hiç

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •