User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: s.c.kasnak çapı

  1. #1
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    s.c.kasnak çapı

    ford sierra 1.6 karbüratörlü araca s.c.yapmaya karar verdik öncelikle eaton m45 s.c. var elimizde ancak kasnak oranlarını hesaplamak gerekli diğer yapılan araçlara göre kıyaslam yaparsak krank:110mm s.c. :60 mm gibi apacağım ama yinede bi tereddüt var.kasnak çap oranı nasıl olur uygulayan ve bilen arkadaşların fikirlerine ihtiyaç var tşk.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kiyas neden? m45 in devre gore flow haritasi belli, motor hacmi belli.. İstediginiz basinca gore debi hesabi yapip kasnak capini yaklasik belirleyebiliriz..

  3. #3
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kiyas neden? m45 in devre gore flow haritasi belli, motor hacmi belli.. İstediginiz basinca gore debi hesabi yapip kasnak capini yaklasik belirleyebiliriz..
    işte bende o hesaptan bahsetmiştim.nasıl yaparız veya siz yapsanız ben hesap olayını tam bilmiyorum
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flow haritasından detaylıca ne basacağını, ne kadar dolduracağını da hesaplayabilirsin.

    Ama basitleştirilmiş ve M45'in kapasitesini esas alan kestirme bir hesapla M45'in ilave soğutma olmadan maksimum çevireceği sağlıklı ve verimli devir 14.000 civarı olduğuna göre;
    Krankta dolu dolu 7000 rpm çeviririm diyorsan krank kasnağı/2 yaparsın alabileceğin maksimumu alırsın. Artık ne kadar devir döneceğim diyorsan ona göre oranlarsın.



    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tablodan ve yazdığına göre anladığım krank kasnağını 110 yaparsak s.c. 55 oluyorve 7000 dönersek tam verim almış oluyoruz yani ben 10 psi basacam bu veriler 10 psi basarmı 10 psi için oran ne olur?
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 motor 6 bin devir ve 0.5 bar basinc icin degerlendirirsek:

    dakikada 7200 lt yani 255 cfm hava gerekir..

    M45 in en ustteki grafigi derki 260 cfm yaklasik 11000 devirde elde edilir..

    Bu durumda motor kasnagi: 110 sc kasnagi 60 olursa yaklasik 0.5 bar basinc olusur diyebiliriz..

    Ve sc izin verilen limitler dahilinde donecektir..

    7000 devire cikarsaniz da sc 12800 doner gene problem olmayacaktir..

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasnağı önce biraz büyük yaptır alüminyumdan, içini de sıfıra sıfır aldırma, biraz etli kalsın. Sonra basıncına bakar ufalttırırsın yine sınırlar dahilinde 5-10mm. Mesela 60mm yaptır, ama içi 50mm'yi de kurtarsın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 motor 6 bin devir ve 0.5 bar basinc icin degerlendirirsek:

    dakikada 7200 lt yani 255 cfm hava gerekir..

    M45 in en ustteki grafigi derki 260 cfm yaklasik 11000 devirde elde edilir..

    Bu durumda motor kasnagi: 110 sc kasnagi 60 olursa yaklasik 0.5 bar basinc olusur diyebiliriz..

    Ve sc izin verilen limitler dahilinde donecektir..

    7000 devire cikarsaniz da sc 12800 doner gene problem olmayacaktir..
    aynen kardeşim benim aklımdanda bu ölçü geçiyordu teşekkürler
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  9. #9
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kasnağı önce biraz büyük yaptır alüminyumdan, içini de sıfıra sıfır aldırma, biraz etli kalsın. Sonra basıncına bakar ufalttırırsın yine sınırlar dahilinde 5-10mm. Mesela 60mm yaptır, ama içi 50mm'yi de kurtarsın.
    aynen dediğin mantıklı direkt uygulayacam teşekkürler.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  10. #10
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöylebi sorum olacak krank kasnağını hazır buldum ancak çapı 120 mm s.c. nin kasnak çapı kaç olur o zaman
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöylebi sorum olacak krank kasnağını hazır buldum ancak çapı 120 mm s.c. nin kasnak çapı kaç olur o zaman
    65 mm isi gorecektir.

  12. #12
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    65 mm isi gorecektir.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •