User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
50 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo sıkıştırma oranı

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    afyon
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo sıkıştırma oranı

    herkes biliyorki turbo araçların sıkıştırma oranları düşük. nedenleri vuruntu erken ateşleme ısı vs. benzinli turbo aracı 10 sıkıştırmayla 0.5 bar basıp 8 sıkıştırmayla 1 barlık bastığı gücü alamazmı hem alt devirleri de bi nebze dolu olur. yakıt uygun düşer vs. bunun baska bir sebebi olması lazım.misal 10 sıkıştırmalı olsun 0.5 bar olsun 230 hp versin demiyorlarda 8 sıkıştırmalı olsun 1 bar olsn 230 hp olsun diyorlar. basınc düşük sıkıştırma yüksek çıkan hp aynı kalsın hesabı?

  2. #2
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olmaz. Çok sıcak bir silindirin içinde sıkıştırmaktansa, dışardan sc veya turbo sistemleriyle sıkıştırıp bir yandanda intercooler la havayı soğutmak daha fazla güç eldesinden dolayı tercih edilir.
    Yani silindirlerin içinde havayı soğutma imkanı olmadığından motor sıkıştırmasıyla daha az güç alırsın. (Yeni nesil direk enjeksiyon sistemleri biraz ayrı bir konu)

  3. #3
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu hesap zaten yapılmıştır, sıkıştırma düşürdükçe güç / basınç oranı, düşük sıkıştırma lehine gelişir, tabi belli bi noktaya kadar.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kompresyon ve turbo basıncı arasındaki ilişki yaklaşık olarak şöyledir:

    Kompresyon oranı x (Turbo basıncı +1)= Maksimum 16 olmalı.

    Kafana göre kompresyon-turbo basıncı seçemezsin.
    Okumadan imzalamam.....

  5. #5
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kompresyon ve turbo basıncı arasındaki ilişki yaklaşık olarak şöyledir:

    Kompresyon oranı x (Turbo basıncı +1)= Maksimum 16 olmalı.

    Kafana göre kompresyon-turbo basıncı seçemezsin.
    Bu formülü biraz daha açarmısınız? örnekleyerek mümkünse.

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Örneğin sıkıştırma oranın 8 olsun. Turbo basıncını bulmak için:
    16/8=2
    2=turbo basıncı + 1
    Turbo basıncın max 1 bar olmalı.
    Bu formül benzinli arabalar için geçerli, dizellerden emin değilim.
    Okumadan imzalamam.....

  7. #7
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örneğin sıkıştırma oranın 8 olsun. Turbo basıncını bulmak için:
    16/8=2
    2=turbo basıncı + 1
    Turbo basıncın max 1 bar olmalı.
    Bu formül benzinli arabalar için geçerli, dizellerden emin değilim.
    bunun teknik açıklaması nedir?

    Şuanda HGT turbo kullanıyorum ve motoru atmosferik gibi sıfırladık. 10.5 sıkıştırmam var ve 0.5 basınçla kullanıyorum. sizin verdiğiniz formüle göre sorun yok ama tek risk basınç değil ki burada avans olayı var bir kere ve daha birçok değişken. ondan bu formülün teknik açıklamasını merak ediyorum.

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu tip formüllere göre hareket etmeyin arkadaşlar
    işin altında yatan 50 tane parametre var

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunun teknik açıklaması nedir?

    Şuanda HGT turbo kullanıyorum ve motoru atmosferik gibi sıfırladık. 10.5 sıkıştırmam var ve 0.5 basınçla kullanıyorum. sizin verdiğiniz formüle göre sorun yok ama tek risk basınç değil ki burada avans olayı var bir kere ve daha birçok değişken. ondan bu formülün teknik açıklamasını merak ediyorum.
    Bu formül size yaklaşık fikir vermesi açısındandır. 16'yı geçerseniz avans ayarları vb ayarlarla oynamanız gerekir.
    Elbette çok değişik parametreler var.
    Okumadan imzalamam.....

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüksek sıkıştırmaya turbo olmaz diye bir kural yok. 11 sıkıştırmalı 35r lı 1 bar basan arabada var piyasada şu anda. Haa çok yüksek basınç basamazsın ayrı ama pistte ölümcül olur. Sıkıştırmanın düşürülmesinin nedeni güvenlik birazda.
    IN BOOST WE TRUST

  11. #11
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örneğin sıkıştırma oranın 8 olsun. Turbo basıncını bulmak için:
    16/8=2
    2=turbo basıncı + 1
    Turbo basıncın max 1 bar olmalı.
    Bu formül benzinli arabalar için geçerli, dizellerden emin değilim.
    Gecerli olup olmadigini anlamamiz icin izah etmeniz ve detay bir sekilde aciklam ayapmaniz gerekiyor, bu sekilde ortaya birsey atip "boyledir" denildigi zaman bende allerjik reaksyona sebebiyet veriyor.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gecerli olup olmadigini anlamamiz icin izah etmeniz ve detay bir sekilde aciklam ayapmaniz gerekiyor, bu sekilde ortaya birsey atip "boyledir" denildigi zaman bende allerjik reaksyona sebebiyet veriyor.
    Alleji malleji yapmasın şimdi.
    Bu bilgi Onno Usta'nın zamanında sorulara verdiği cevaptan alınıp yazılmıştır.
    Herkes herşeyi anlayıp, detay bilmek zorunda değil. Onno usta dergiye yazdı zamanında bende oradan aldım.
    Dilenirse scan eder koyarım o sayfayı........
    Okumadan imzalamam.....

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 sıkıştırmaya max 1 bar. Turbonun büyüklüğü falan hak getire. Max 1 bar. İstersa punto turbosu istersen 62mm olsun fark etmiyor yani. 1 bar daya gitsin. Onno ustada iyi sallamış harbiden.
    IN BOOST WE TRUST

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8 sıkıştırmaya max 1 bar. Turbonun büyüklüğü falan hak getire. Max 1 bar. İstersa punto turbosu istersen 62mm olsun fark etmiyor yani. 1 bar daya gitsin. Onno ustada iyi sallamış harbiden.
    16'yı geçerse avans vurur, avansla oynamak vb düzeltmeler yapmak lazım diye ek bilgileri de vardı. Düz atmosferiğe direkt turbo takılması durumu için geçerli bu formül muhtemelen.
    Okumadan imzalamam.....

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dergi yada gazetede kesin bir cevap vermesi gerektiği için böyle saçma bir formül sunmuştur. Araç ne olursa olsun böyle bir formül vermek çok saçma. Silindir kapağından tutunda aracın egzoz manifoldu dizaynına. Oradan egzantrik derece ve liftlerine kadar bir sürü etken var. ERgzantrik dereceleri çok düşük ise dinamik sıkıştırma da yüksek olucak yada manifold tasarımı kötü ise EGT yüksek olucak ve her halükarda çok değişken önceden formüle edilemeyecek bir durum ortaya çıkacak.

    Turboyu bilmeden basınç söylemek zaten komik birde üstüne 16 avans diye limit koymakta enteresan.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    16'yı geçerse avans vurur, avansla oynamak vb düzeltmeler yapmak lazım diye ek bilgileri de vardı. Düz atmosferiğe direkt turbo takılması durumu için geçerli bu formül muhtemelen.
    düz atmosferik e hangi turbo. Çeşit çeşit boy boy. Hepsi birbirinden farklı özellikte. Schuminin yazdıklarının yanında intercoolerdan gaz kelebeğinden emme manifolduna kadar bir sürü etken var avans vurmasına etki eden. Yani dünyadaki bütün turboların aynı olduğunu varsayarsak bile şu sıkıştırmaya bu basıncı basarsın şunu basamazsın diyemezsin. Çok komik gelebilir belki ama yataklar bile etken burada motorun uzun dönemde verimliliği açısından.
    IN BOOST WE TRUST

  17. #17
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onno Usta ne derse doğrudur, turbo zaten mosselmandır, çeşidi falan olmaz, mosselman yapar gönderir, beyni kimse ayarlayamaz öyle bir olay tavsiye edilmez ama kendisi yaparsa yapabilir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onno Usta ne derse doğrudur, turbo zaten mosselmandır, çeşidi falan olmaz, mosselman yapar gönderir, beyni kimse ayarlayamaz öyle bir olay tavsiye edilmez ama kendisi yaparsa yapabilir...
    Heheh aynen 15 yaşımdayken otohaber de yazardı o zamanki bilgimle bile gülerdim yazdıklarına. Hala yazdığına inanmıyorum kesin dergide çalışan biri onun adına yazıodur. Herif o zaman ef civic için birisi d16 enjektör sistemi mi ne sormuştu bu enjektör çok yeni teknoloji yüksek verim alamazsın büyük karbüratör ya da çift karbüratör kullan demişti. Hay dedim senin ustalığına
    IN BOOST WE TRUST

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim yazdığım kaynak 2006 yılında çıkan soru kitapçığından. Soru muhtemelen 2006 öncesinde sorulmuştur. O zamanlar kimse bu kadar bilgili değildi zaten.......
    Okumadan imzalamam.....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •