Evet fazla avans geç ateşleme demek oda güç artışı demek sizin motorda fabrika standardı rolentide 10 derece 5000 devir civarıda 40 derece siz turbolu şekilde bu dğerlerin üzerinde yürüyorsanz sıkıştırmanız çok düşükdür.
Evet fazla avans geç ateşleme demek oda güç artışı demek sizin motorda fabrika standardı rolentide 10 derece 5000 devir civarıda 40 derece siz turbolu şekilde bu dğerlerin üzerinde yürüyorsanz sıkıştırmanız çok düşükdür.
Aracımda şuanda 130 140 kmh'den sonra hızlanmama sorunu var avans'tan mıdır acaba? Avans ayarım şuan normalinden biraz yüksek.
Turbo garage'den 4 nokta, beyin sistemine geçiş için 5000/6000 TL arası bi fiyat aldım normalmidir? İşçiliğini bilen varmıdır?
kardesim gecen gün metin doğanla sohbet etmiştik lpg li araba yapıcam bundan sonra saat gibi çalısıyor demişti bence bi görüş istersen ayrıca sana blow off sök dediler ısrarla sökmemenin nedeni neydi
Emme manifoldu beyin tesisat işçilik fiyatı mı ?
Coğrafya kaderdir
Kardeşim maşallah ya imrenerek takip ediyorum senı.Arabanı komple baştan yaptın. Seni örnek alıp tofaş turbolıcam hele seninki bi düzene binsin
Vakum otomatikli distribütörler manifold vakumunu referans alarak çalışır senin sistemde turbo bağlı olduğu için bir devirden sonra manifold içi basınç görmeye başlıyor bu durumda distribütör avansı nasıl ayarlasın ? Sana o hortumu sök diyenler işi bilmiyor sen o şekilde sağlıklı bir ateşleme yaptıramassın motora avans vurmayacak şekilde ayarlarsın araban yürümez ne kadar turbo olursa olsun.
Eski tip distribütörlerden kullan onlar vakum dyaframlı değil en ucuz yollu bu şekilde geçersin bunun önüne.Motorun sağlıklı ve verimli çalışabilmesi için statk ve dinamik avansa ihtiyacı var bu iki kavramı araştırıp ne olduğunu öğrendin mi ? Bunlar önemli.
Ayrıca yine söylüyorum o beyin ile bu işin olacağını sanmıyorum çok daha sorunsuz bir aracını nasıl binebileceğini yazıyorum sana blos karbüratör eski tip distribütör.
Aracının yüksek süratlerde yürümemesinin nedeni hem avans hemde hava yakıt karışımı düzensizliği.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Hararet ne durumda bu arada.Benim aracimda ayni motordan turbolu ve piston larda aynı. Distribütör aynı sizin aractakinden ancak lpg beyni tartarini.Beyin içerden oynandı.Süratle ilgili sıkıntı yok ibre sona kadar sıkıntısız geliyor.
Tek sorun hararet ve conta kısa sürede yanıyor.
Distribitoru degisme sansim var fakat 124 turbolayan arif abi vakumu cikariinca eski tip distribitor ile ayni mantik calisir sadecd vakum iptal olur dediginden degismedim oda oyle yurutmus oyle soyledi ama olmazsa degisirim.
Conta konusuna gelince celik conta 3lu bakir radyator 70 lik musur bos termostat var ama sadece bayir gidince biraz hararet oluyor
1.4.6. Avans Mekanizmaları
Mekanik avans mekanizmasında; ağırlıklar, geri getirme yayları, tabla ve pimler
bulunur. Kama dönüş yönünde kontrollü bir hareket verir. Vakum avans mekanizmasında
vakum pompası, yay ve pimler bulunur. Distribütör dönüş yönünün aksine hareket vererek
avansı oluşturur.
1.4.6.1. Mekanik Avans
Mekanik avans, motorun devir sayısına bağlı olan avans ihtiyacını karşılar. Bu
düzenek devir sayısı arttıkça distribütör kamını, dönüş yönünde çevirerek kam köşesinin
platin fiberine daha erken değmesini sağlar. Bu işin sağlanması için genellikle distribütör
tablası altına, bazı modeller de ise distribütör mili ucuna gelecek şekilde, avans ağırlıkları
yerleştirilir. Avans ağırlıkları devir sayısına bağlı olarak merkezkaç kuvvet etkisiyle açılarak
distribütör kamına ek hareket verirler. Devir sayısı arttığında ağırlıklar yayların kuvvetini
yenerek daha çok açılır, devir sayısı azaldığında ise yaylar ağırlıkların tekrar kapanmasını
sağlar. Ağırlıkların bu şekilde açılıp kapanmalarının distribütör kamına verdiği hareketle
motorun avans ihtiyacı karşılanır.
Yardımcı vakum avans mekanizması
Diyaframın bir yüzü vakum odası ile, distribütöre bakan yüzü açık hava ile
irtibatlandırılır. Diyafram yayı, diyaframı motor çalışmadığı ya da rölantide çalıştığı zaman
sıfır avans durumunda tutar.
Vakum odası, bir boru ile karbüratör boğazında gaz kelebeğinin hemen üzerinde
bulunan bir delik ile irtibatlıdır. Gaz pedalına biraz basıldığında gaz kelebeği kısmen açılır.
Gaz kelebeğinin az açılmasıyla manifold vakumu avans deliğinden vakum odasını etkisi
altına alır. Vakum tarafından çekilen diyafram, kendisini iten yayın baskısını yenerek
vakumlu tarafa hareket eder. Diyaframın hareketi, diyafram kolu yardımıyla platin tablasını
distribütör mili dönüş yönünün aksine çevirir. Platin fiberi de tablanın dönüş miktarı kadar
kama yaklaşarak kontakların daha önce açılmasını sağlar. Böylece ek avans verilmiş olur.
Gaz kelebeği açıldıkça diyaframı etkileyen vakum miktarında azalma olur. Vakumda
azalma durumuna göre diyafram yayı da diyaframı ilk durumuna doğru iter. Gaz kelebeği ¾
açıklık durumuna eriştiğinde diyafram tamamen eski durumuna gelerek vakum avans miktarı
sıfıra iner. Yüksek devirlerdeki gerekli avans, mekanik avans tarafından temin edilir.
Tam vakumlu avans mekanizması
Tam vakumlu avans tertibatlarında, motorun ihtiyacı olan ateşleme avansının tamamı
karbüratör boğazında oluşan vakum yardımıyla sağlanır. Ayrıca mekanik avans ağırlıkları
bulunmaz. Tam vakumlu avans tertibatında normal vakum avans düzenine ilave olarak
ventüriye açılan ikinci bir vakum kanalı ile bir de vakum düzenleyici supap bulunur. Vakum
düzenleyici supap, gaz kelebeğinin kısmi açıklık durumunda ventüri vakum kanalını
kapatarak gaz kelebeği üzerinde oluşan vakumun, avans diyaframını etkisi altına almasını
sağlar. Tam gaz durumlarında karbüratör boğazındaki vakum azalacağı için gaz kelebeği
kanalını tıkayarak ventüride meydana gelen yüksek değerdeki vakumun diyaframa
ulaşmasını temin eder. Sonuç olarak; motorun devrine göre karbüratörde, gaz kelebeğinin
üzerinde ve venturi de oluşan vakum, distribütördeki vakum diyaframını etkileyerek aynen
yardımcı vakum avans düzeni gibi çalışıp gerekli ateşleme avansını temin eder.
KAYNAK
Evet bende arastirmistim benim kullandigim yardimci vakumlu avans ondada soyledigine gore alt devirde is goruyor sadece ust devirde vakum kayboldugundan mekanik avans devreye giriyor @0M42, abim sen sanirim tam vakumlu avans ile karistirdin
Hayır karıştırmadım ben mekanik avans sisteminden bahsediyorum zaten.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
E tamam abi ben okuduguma gore bendeki distribitor vakum yardimli distribitor degilmi yani alt devirde vakumdan yararlaniyor belirli devirden sonra devreden cikiyor devreden cikinca mekanik sistem devam etmiyor mu yanlismi anladim okudugumdan ?
Bu arada 750 kmh oldu yağda hic kararma eksilme yok sanirim contamiz skntili yeni bi celik conta siparisi verecem contayi degisecem su eksiltiyor cnku bayirdada hararet cikiyor biraz.
Araç şuanda aşırı hantal video çektim 2.vites 30 ile deneme yaptım bi önceki sekman eritmeden onceki halinde 2 katı daha seriydi araç hemen 160 170lere çıkıyordu şuanda hantal neden olabilir ? Avans ayarındanmıdır suanki ayar normalinden biraz yüksek
şu an arabanın neden yürümediğini söylemek ancak falcılık olur sana sayfalardır fikir veren var ama sen bunların hangisini yaptın? şimdi AFR en kaç? EGT kaç? basınç kaç? bunları bilmeden video ile nasıl bir cevap bekliyorsun ki?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)