Maxi Nickli Üyeden Alıntı
öncelikle afr değeri bastığın turbo basıncına göre değişir
tabiki bu programlanan beyindeki haritaya ne yazıldıysa o olacaktır.
araç enjektörlümü bilmiyorum, ben kabaca olması gerekenleri yazayım
rölanti 14-15 arası dalgalanır, en ideali 14.7afr
rölanti ve sakin kullanım 15 veya 15.5 afr olursa birazcık ekonomi yapılmış olur.
gazı kökleyince basınç gelmeye başlar ve afr değeri zengine gider (yani ekrandaki rakam azalır)
hiç bir devirde 17-20 olmaz! (sadece gazdan ayağını tam çektiğin zaman 20-22 olabilir)
afr 17-18-20 olması motora çok az benzin gidiyor demektir, motor tekler patırdar veya stop edebilir.
tam gazda ise dediğim gibi motora fazla benzin göndermek lazım ama bu turbo basıncına ve motora göredir
yani afr değeri düşmeye başlar, genelde 1 bar gibi turbo basınçlarında 11.5 afr iyidir deriz
ama bu kural değil yanlış anlaşılmasın, belki 11 afr daha iyi olacak o motor için
rakamın yüksek olması az benzin demek, rakamın düşük olması çok benzin demektir.
çünkü herkes ters düşündüğü için şaşırır.
düşük rakam fazla benzin demektir.
wideband afr göstergesi havayı ölçer! o gözle bakarsanız herşey netleşir
çıkan eksoz gazında hava çoksa rakam yükselir
mesela 17 afr de daha çok hava var, 11 afr de ise daha AZ hava var.
yani örnek 17 afr fakir karışımdır, hava çoktur çok az benzin gidiyordur motora
12 afr ise zengin karışımdır, motora çok fazla benzin gidiyordur
10 afr ise daha daha zengin yani daha fazla benzin gidiyor