yalnış bilgi pardon...
Printable View
yalnış bilgi pardon...
sadece trigerle birbirlerine baglılar okadar
egzantrik zaten kranka baglıdır denildigi gibi subab aclp kapanma zamanını ayarlar.Alıntı:
Ramcho® Nickli Üyeden Alıntı
Van Der Graaf motorlarda belirli çapa kadar tek kapak bunun üzerindekiler çift kapak olarak yapılmış olup böylece bakım-onarım imkanı yaratılmıştır.Bir mekanik sistemin kalitesi ve verimliliği çalışma esnasında çıkardığı ses ve gürültü ile ters orantılıdır.
Günümüzde kullanılmakta olan tambur motor milleri, mil çeliğinden yapılır. Sızdırmazlık elemanı doğrudan mil üzerinde döner. Bunun sonucunda bir süre sonra aşınma başlar, yağ sızmaları oluşur.
Van Der Graaf Tambur Motorlarında mekanik aksam AISI 316 paslanmaz çelikten imal edilmiş, gerekli sertlik verilmiş ve çok hassas taşlanmıştır. Doğal olarak hiç bir şekilde yağ sızıntısı söz konusu olmaz.
bilgi için thanx.
Tayfun cugum bu benim sorumun cevabı deeelkiAlıntı:
MiaMi Nickli Üyeden Alıntı
bu senin anlattıgının zaten bir calışma prensibi var ama flash kapağı koymak farklı bişi
hadi ustune flash kapak takildi,Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
yag ve su kanallari noldu?
walla bnm anadıgım r 11 kapagını üstten egsantirikli oldugu için takılmış ztn belli oldugu üzere kayış üstteki kapaktan geçiyor ama egsantirigin subaplarla baglantısı nasıl yapılmış mesafe uzuyo... yapılmıycak bişi gibi gözükmüyo ama ugraşmaya gerek yok ztn arkadaşta idda üzerine yapıldı dio...
ellerine saglık diim degişik bişi çıkartmışlar ortaya... ama egsantirikle subapları nasıl ittirdigini bende merak ettim... arkadaş bi açıklama yapsada bizde bilgilensek mümkünse resimli :)
saygılar
Bu arabada 2 tane kapak yok 1 tane var.
Bu tip ust ten egzantrik motorlarda, adinda oldugu gibi egzantrik ustte kaliyor. Egzantrik in kendi kapagi bulunuyor, vede alt kapakta ise arabanin subaplari vs.vs. bulunuyor. Bu yuzdende iki tane silindir kapagi varmis gibi gozukuyor.
Tipa tip ayni olmasada, size gorsel olarak bakabileceginiz bir resim ekliyorum.
http://ep0niks.ctech.ca/vw/eva2/GI01/i19710.gif
Alıntı:
Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
olayı anlamamısın dikkatli inceler isen murat 131 kapagının üstünde ayrıca bir flash üst kapagı oldugunu vede onun üzerinde de egzantirik kapagı oldugunu görüceksin
ayrıca egsozt vede emme manifoldları 131 kapagının üzerinde yani bu demek oluoki bize lazım olan subaplar 131 kapagında
yani üstteki kapagın hiç bir işlevi yok cünkü ordan giren vede cıkan gaz yok
bende cok bilmesem bile az bişi anlıorum ki reno kapagını tanımam için yakınına gitmeme gerek yok egzantirik kapagının ne oldugunu bende biliorum
sen fotolara dikkatli bakarsan anlıcaksın emme ve egzostun hangi kapakta oldugunu
Ben tekrar bakiyroum vede ters olan birsey goremiyorum, eski v12 Jaguar motorlarida buna benziyordu
Ama çalışıyor denilmiş.
Alıntı:
Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
bennde tekrar vede tekrar vede tekrar bakıorum ve sana yanlışları sıralıorum
şşimdi bir motor kapagı var üzerinde tek egzantirik var altında da subaplar ve bu kapaga baglı olan bir emme manifoldu vede bir adet egzost manifoldu
şimdi bu kapagın üzerinde egzantirik kapagı olması gerekirken bak ne var reno 11 kapagı var peki o kapakta ne takılı hiç bişi ama nedense boşa çalışan 8 subap bir adet egzantirik var.
ayrıca bişeye daha dikkat ettim r11 kapagındaki manifold delikleri kapatılmış içi sanırsam tamamen boşaltılmış yani o kapagın içinde galia hiç subap yada egzantirik falan yok sadece süs olarak oraya konmuş yada alt kısmı yani subapların oldugu bölüm boşaltılmış sadece egzantirk duruo
yani tekrar en başta dedigim şeye geliorum sanırsam sadece motor üzerinde bir egzantirik görmek için yapılmış bir çalışma bu
ordaki r11 kapagı sadece 131 kapagından dışarıya yag kaçmamasına yarıo
eger yapan usta vede fotorafları koyan arakadaş cıkıpta bize hayır bu böle deil böle böle derse vede güsel güsel acık secik resimler koyarsa cok sevinirim ayrıca motorun da nasıol işledigini vede nasıl çalıştıgını ayrıca üstteki kapagın işlevinin ne oldugunu bize anlatırsa da cok mutlu olucam
Mani sakın yanlış anlama ama eski jaguarlarda üst üste iki kapak yok bir kapak var ama ikiye bölünmüş şekilde dir alttaki egzos üstteki de emme dir üst üste çift egzantirik vardır ama birbirleri arasında burdaki gibi 20 cm fark yoktur
ayrıca birinin subapları yukarıya birinin kisi de aşşaya dogrudur
bundaki gibi hepsi de aşşa dogru deildir
selamlar sevgiler
Alıntı:
Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
bak şimdi mani bu zaten senin koymuş oldugun normal bir motor her motor böle işler
bak bende kendi capımda paintte senin daha ii anlaman için senin koydugun resmi çift kapaklı yaptım bak bakalım sence mantıklımı bu böle bişi olurmu sen kara ver
http://img173.imageshack.us/img173/2812/maniyecn8.gif
cnm minikcim neyi tartışıyosunuz adam yapmış gelmiş tanıtmış sordunuz sorulara tek cvp verememiş yani işte bu kadar gelsin anlatsın nsl oldunu herkez rahatlar yani bu konuyu açan cvp ta yazmasını bilir heralde yani yazmazsada herkez kendi düşüncesi ile kalır
ben kaldım zaten düşüncelerimle anılcım