yeni golf gti da turbo mu var ki 10.5 fazla olsun?Alıntı:
T-MIVEC Nickli Üyeden Alıntı
yeni golf gti da turbo mu var ki 10.5 fazla olsun?Alıntı:
T-MIVEC Nickli Üyeden Alıntı
evet turbo var. TFSI
Düşük bir basınc yada baya düşük avanslar :)
deiğişik valla 10.5 sıkıştırma da turbo araba pek sık görülecek bişii değil hakkaten... ben de ilk defa vw atmosferik olarak başarılı bişey yapabildi diyodum..Alıntı:
T-MIVEC Nickli Üyeden Alıntı
özgünün dediği gibi herhalde ya cok düşük bir basınc var yada avans baya çekilmiş
Wallahi benım araba 11 sıkıştırmada 0.8bar gayet guzel sorunsuz ve 0 knock. ITS ALL ABOUT TUNING...
Orjinal motora 20 psi basıyolar amerikada bişey olmuyor. Tabi benzin cok büyük etken.
Saygılar
Ma$allah diyelim Yüreğir , kazasız belasız sorunsuz binmek nasip olsun in$allah
yürocuğumsen 1 adamlar 1"0 milyon üretio sen dinliosun adam 10 milyontaneyi dinleyemio ondandolayı safe tuning oluo biraz o :D
amerikada v8 lere 10-10,5 hatta iyi bir setup la 11 sıkıştırmaya turbo basabiliyolar.çokta değişik oluyo.
benim planımda o yüksek sıkıştırma yüksek basınc ama engeller var ilk başta benzin :)
c16:DAlıntı:
Oz` Nickli Üyeden Alıntı
şaka bi yana bi kaç değişik hidro karbonla güzel şeyler yapılabilir
Problem sıkıştırma anında silindirdeki aşırı ısınma sonucu hava/yakıt karışımının kendi kendine alev alması. O nedenle yüksek sıkıştırmada yüksek oktan şart, (oktan benzinin ısıya karşı, alev alma direncidir). 110-120 oktan olsa 11 sıkıştırmaya 1,3-1,5 bar basılabilir. Tabi sıkıştırma arttıkça aldığın riskde artıyor.
hımm yuro agzınla nazar edecen makinaya.:)
günlük kullanılması planlanan bi arabada 11 sıkıştırmayla falan aşırı besleme mantıksız cünkü pompa benziniyle calıstırmak cok tehlikeli cok yüksek oktan benzin lazım (100 falan değil) o da günlük kullanımda cok mantıksız derecede pahalı olur.. 8-9 arası sıkıstırma 1 barın üzerindeki bi araba için iyi bir değer..eğer 1 barın altında kalınacaksa 9-9.5 da güzel.. sonucta ne kadar yüksek sıkıstırma olursa turbonun girmediği devirlerde o kadar çekiş olur artı yüksek sıkıştırma turbonun daha erken açmasını sağlar
c16 oktan 11 sıkıştırma ve 25 psi a kadar güzel tune
edilirse sorun yaşatmaz ama c16 pahalı :)
yarış**ı girioruz arkadaşlar bahsettiginiz şeler böle uçak yakıtı gibi şelerle çalışcak şeler gibi geldi bana :)
koyun 100 oktan shell 9 sıkıştırma hooooopppp tısss
9 deıl ayu 8:5.1 usttekını hılmı yazmıs...
written by ahmet :)
selam
sıkıştırma turbo araba da boost etmediginiz zamanlardaki dolumu cok fazla etgiler..oncelikle arac ne amacla hazirlaniyor ona kara vermek lazim...ona gore parca kullanmak lazim..
cok eski zamnlardaki dusuk sıkıştırma orani olayi afr ve ozellikle awansi kontrol edememekden kaynaklaniyordu...gunumuz de durum farkli ..stand alone beyinlerin ve buna bagli wb egt vs unitelerin cikmasi sıkıştırma orani daha yuksek kullanmnin daha iyi sonuclar verdigini gosterdi..tabi yine de makina ne amacli yapildi o onemli..bana gorede 9:1 oran cadde kullimi icin bayagi iyi 1.5 barlarda da sorunsuz calisir ..tabi mantikli 1 turbo secimi ni de unutmamak lazim..yakit durumundan zaten bahsedilmis
saygilar
sami