User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Lpg & Turbo Hakkında

  1. #1
    enigma1453
    Misafir

    Lpg & Turbo Hakkında

    1 lpg li araca turbo takılır mı?
    2turbo yakıtı çok mu arttırır?
    3benim aracım proton 415 son hızı 178 km turbo ile ne kadar olur
    şimdiden cevaplarıveren yada veremeyen herkese teşekkürler

  2. #2
    ice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    3.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- Takılır
    2- Arttırır
    3- Hızı arttırmaz çünki hız son dişliyle alakalıdır
    4- Bişey değil

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uygunlanır ama ciddi tadilat yapman gerekir tüketim artacak tabiki

    site içinde araştırırsan bununla ilgili konular bulabilrsin
    körler sağırlar

  4. #4
    HALUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lpg + turbo hem uygulanıp hem kullanılıyor, zaten günümüzde fabrika çıkışı turbo olan benzinli araçların çoguna sonradan lpg takılıyor. hepside yollarda geziyor.
    + kullanmasını bilirsen 140 krş lara kadarda yakıtı düşürüyor gazlarsanda çok güzel yakıyor
    Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan

  5. #5
    Ryhn
    Misafir
    Az yaksın çok gitsin gibi bir konu olmuş ama genelde 3 kruşa 5 köfte zor oluyor dostum.

  6. #6
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ICE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1- Takılır
    2- Arttırır
    3- Hızı arttırmaz çünki hız son dişliyle alakalıdır
    4- Bişey değil
    orjinal hali ile son dişliyi bitiremiyorsa son hızı arttırır

  7. #7
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dişlisi müsait 2oo leri görürsün de 1.5 e turbo yapman bence mantıklı değil...
    Onun yerine illa proton olsun.cok bascam dıyorsan dıslısı 260 km/h leri görmene ımkan sunan proton coupe modeli var..1.8 dohc..hem atmosferık hem de turbolamaya musait (motor kodu:4g93p)
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  8. #8
    32FT430
    Misafir
    Alıntı haluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lpg + turbo hem uygulanıp hem kullanılıyor, zaten günümüzde fabrika çıkışı turbo olan benzinli araçların çoguna sonradan lpg takılıyor. Hepside yollarda geziyor.
    + kullanmasını bilirsen 140 krş lara kadarda yakıtı düşürüyor gazlarsanda çok güzel yakıyor
    +1 ............

  9. #9
    enigma1453
    Misafir
    dostum proton coupe dişlisini nereden bulurum

  10. #10
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    guzel soru Pert Proton coupeden ya da sana en yakın proton yetkılı servısıyle ırtıbata gecerek
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  11. #11
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugun turbolu aracımdan lpg yi söktürmüş bulunuyorum zaten kendisini sadece 3000km kullandım bobinlerimi ve akışmetremi ve egzantrik timing sensörümü bozdu turbo+lpg die bir dünya yok malesef bana ters yada aksi yönde bir yaz yazılırsa dha konuya yazı yazmam çünkü ben kulaktan dolma bilgi ile diil paramla edindiğim tecrübeyi aktarıyorum umarım yardımcı olur
    1.lpg parmak bobinli araçlarda 4 ayda bir set olarak yada ayda 1 tek olarak bozulur
    2.lpg akışmetren zayıf durumda ise yani eksik okuosa benzinde lpg de giderken araban boğulur tekler
    3.egzantrik timin sensöründen direnç aldıklarından sensörün bozulur
    4.kuru yakıt olduğundan zamanla sibob kesme ihtimalin yüksek
    5.performansı büyük ölçüde kaybettirir hele ki turboda inanılmaz derecede keza heryerde propanı yüksek lpg yi bırak oktanı yüksek yakıt bile bulunmuyor şuan itibari ile....
    peki ne yapmalı ? aracın buji kablolu ise akışmetrende problem yok ise turboda taıcaksan eğer direnç için sensörden deil beyinden almak şartı ile +ücret karşılığı sibob yağlyıcı da taktırarak propanı yüksek bildiğin lpg istasyonundan daha önce montajını gördüğün lpg montaj yerinde başında durmak sureti ile italyan markası olması şartı ile taktırabilirsin turbo ile u şartlarda olur neden? sibob yağlayıcı ile bir miktarda olsa kesmeyi önlersin sensör arızası verdirtmeyerek sente kaçık durumundan aracı kurtarabilirsin montaj düzgün olursa kaçak göçek olmaz italyan markaları kaliteli olur peki bu dediklerimi yaptıktan sorasorunsuz bnecek misin HAYIR 50 kez ayara giriceksin olmicak olmicak modlu araç zaten ayarı zor tutturulan araçtırhergün eğrileri durumu deişir ki lpg de her araç için ortalama ecu programı yapılır 15 gün içinde program ince ayarla update edilir ama o ayar sende hiç bitmez zaten genelde kasaplar yapıo bu programı dip gazda sürekli benzine geçer çift pompa çift enjektöre rağmen bende hiç ayar tutmadı sendede tutmayacak keza 400tl ye yakın projesidi ruhsata işletmesiydi tüvden muayensiydi uğraş dur mamafi 1000 küsür lirada lpg e hadi şimdi ekonomi bunun neresinde?......umarım yararlı olmuşumdur saygılar
    ..::PASSATURBO1::..

  12. #12
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk yazım turbolu arabaya lpg takılır mıydı şimdiki ise lpg li arabaya turbo takılır mı ?
    ewet lpg li arabaya turbo takılır fakat aracı lpg de kullanamazsın zaten orj halde bile motora sürekli sıkıntı aratan bu sistem turbodan sonra daha da sıkıntılı olucaktır peki bu sıkıntılar neler?
    1.aracının lpg ayarı atmosferik e göre olduğundan turbodan sora gelen turbo basıncı sebebi ile zamanlı zamansız benzine geçecektir bunun ayarınıda birtürlü tutturamazsın sadece basınca vermeden gittiğinde lpg de olur fakat en ufak eğimde yavaş bile gitsen basınç geldiğinden lpg den benzine geçer ve buda sinirlerini yıpratır
    2.turbo arabaya takıldktan sora yakıt sarfiyatın ARTMAZ ama nasıl? sonradan takılan ems yani orjinal beyine adapteli modifiye edilebilir beyinle aracının yakıtına avansına throttle ına gerekli doğru müdahleyi yaparsan yada yazılım(ÇİP) atarsan peki neden arttırmaz güçü ve torku yükseldiğinden kasayı kaldırmakta zorlanmazda ondan tabii normal kullanımda fakat hızlıda iş deişir keza hangi araca yüklsensen yakıtı artar peki neden yakıt artar diolar çünkü turbonun basıncını karşılamak için gerekli olan yakıtı sağlamak için büyük pompa regulatör yada enjektçr kullanıp bunu beyinle ayarlamadan yürüdüklerinen ayarsız olan bu yakıt ekipmanları sürekli sarfiyata yol açıyor
    3.lpg üstünde olduğundan zamanla bozulan bobin buji kablosu yada akışmetren seni turboa geçişine sıkıntıya düşürür çünkü turbodan sora aracın ateşlemenin can damarı olan ve yakıt hava karışımının can damarı olan bu iki parça sende randımansı çalışır ve günden gne performansın düşer çünkü bunların durumu mükemmel olmadıkça güç alamazsın aklıma geldikçe yazarım kafam biraz dağınık şuan
    ..::PASSATURBO1::..

  13. #13
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Az yaksın çok gitsin gibi bir konu olmuş ama genelde 3 kruşa 5 köfte zor oluyor dostum.
    aynen o dediğinden
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  14. #14
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbolu araca lpg takılır bunda bi mahsur yok hatta kullanmakda oldugum s70 t5 de prins lpg kiti mevcut
    lpg aracinizda varolan ama daha yeterince su ustune cıkmamıs olan sorunu hemen bellı eder bu ornegin bobin bujı kablosu v.s gibi yani lpgde arac biraz daha hassasdir

  15. #15
    enigma1453
    Misafir
    bu arabaya uyacağından eminsen alıyım faydası yanlızca son hız ve performans demi yan etkisi yok

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugun turbolu aracımdan lpg yi söktürmüş bulunuyorum zaten kendisini sadece 3000km kullandım bobinlerimi ve akışmetremi ve egzantrik timing sensörümü bozdu turbo+lpg die bir dünya yok malesef bana ters yada aksi yönde bir yaz yazılırsa dha konuya yazı yazmam çünkü ben kulaktan dolma bilgi ile diil paramla edindiğim tecrübeyi aktarıyorum umarım yardımcı olur
    1.lpg parmak bobinli araçlarda 4 ayda bir set olarak yada ayda 1 tek olarak bozulur
    2.lpg akışmetren zayıf durumda ise yani eksik okuosa benzinde lpg de giderken araban boğulur tekler
    3.egzantrik timin sensöründen direnç aldıklarından sensörün bozulur
    4.kuru yakıt olduğundan zamanla sibob kesme ihtimalin yüksek
    5.performansı büyük ölçüde kaybettirir hele ki turboda inanılmaz derecede keza heryerde propanı yüksek lpg yi bırak oktanı yüksek yakıt bile bulunmuyor şuan itibari ile....
    peki ne yapmalı ? aracın buji kablolu ise akışmetrende problem yok ise turboda taıcaksan eğer direnç için sensörden deil beyinden almak şartı ile +ücret karşılığı sibob yağlyıcı da taktırarak propanı yüksek bildiğin lpg istasyonundan daha önce montajını gördüğün lpg montaj yerinde başında durmak sureti ile italyan markası olması şartı ile taktırabilirsin turbo ile u şartlarda olur neden? sibob yağlayıcı ile bir miktarda olsa kesmeyi önlersin sensör arızası verdirtmeyerek sente kaçık durumundan aracı kurtarabilirsin montaj düzgün olursa kaçak göçek olmaz italyan markaları kaliteli olur peki bu dediklerimi yaptıktan sorasorunsuz bnecek misin HAYIR 50 kez ayara giriceksin olmicak olmicak modlu araç zaten ayarı zor tutturulan araçtırhergün eğrileri durumu deişir ki lpg de her araç için ortalama ecu programı yapılır 15 gün içinde program ince ayarla update edilir ama o ayar sende hiç bitmez zaten genelde kasaplar yapıo bu programı dip gazda sürekli benzine geçer çift pompa çift enjektöre rağmen bende hiç ayar tutmadı sendede tutmayacak keza 400tl ye yakın projesidi ruhsata işletmesiydi tüvden muayensiydi uğraş dur mamafi 1000 küsür lirada lpg e hadi şimdi ekonomi bunun neresinde?......umarım yararlı olmuşumdur saygılar
    Valla ister cevap yaz ister yazma ama ben senin sorunlarının sebebini yazacağım.
    1- Buji aralığını sentil çakısı ile ayarlamalısın.
    2- Bunun akışmetre ile değil senin taktırdığın kitin kalibrasyonunu yapmayı beceremeyen ustanla alakası var.
    3- Yanlış kit seçmişsiniz. Eğer piggyback kullanan bir LPG kiti taktırmış olsaydınız arabanızın hiçbir yerinden hiçbir sensöründen kablo falan çekilmeyecek, sadece benzin PWM sinyali manuple edilecekti.
    4- Kuru yakıtı açıklayabilme şansınız varmı? Ne demek kuru yakıt? Bu safsatayı kim ortaya attı bilmiyorum ama herkesin inandığı kesin.
    5- LPG nin oktanı benzine göre yüksektir. Arabanıza çip tuning yaptırırken araştırıp en iyisini en performanslısını bulmak için uğraşıyorsunuz. Ama LPG gibi yakıt sistemini kökten değiştirecek bir modifikasyonda aracınızı mappingin ne olduğunu bile bilmeyen bir lpg ustasına emanet ediyorsanız kusura bakmayın suç sizde.
    %50 propan %50 butan karışımı olan LPG total istasyonlarında yılın 4 mevsimi satılıyor. Oktanıda 105 oktan.

    Bu işin italyanı japonu yok. Doğru kit seçimi doğru montajcı tarafından yapılırsa ne malı olursa olsun sorunsuz kullanılır. Ama enjektörün ne olduğunu ve nasıl çalıştığını bilmeyen, long term fuel trim dediğinde bunu hayatında ilk defa duyan bir usta eşliğinde montaj yaptırırsanız değil her 15 günde bir değil hergün bile ayara gitseniz birşey farketmez.



    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk yazım turbolu arabaya lpg takılır mıydı şimdiki ise lpg li arabaya turbo takılır mı ?
    ewet lpg li arabaya turbo takılır fakat aracı lpg de kullanamazsın zaten orj halde bile motora sürekli sıkıntı aratan bu sistem turbodan sonra daha da sıkıntılı olucaktır peki bu sıkıntılar neler?
    1.aracının lpg ayarı atmosferik e göre olduğundan turbodan sora gelen turbo basıncı sebebi ile zamanlı zamansız benzine geçecektir bunun ayarınıda birtürlü tutturamazsın sadece basınca vermeden gittiğinde lpg de olur fakat en ufak eğimde yavaş bile gitsen basınç geldiğinden lpg den benzine geçer ve buda sinirlerini yıpratır
    2.turbo arabaya takıldktan sora yakıt sarfiyatın ARTMAZ ama nasıl? sonradan takılan ems yani orjinal beyine adapteli modifiye edilebilir beyinle aracının yakıtına avansına throttle ına gerekli doğru müdahleyi yaparsan yada yazılım(ÇİP) atarsan peki neden arttırmaz güçü ve torku yükseldiğinden kasayı kaldırmakta zorlanmazda ondan tabii normal kullanımda fakat hızlıda iş deişir keza hangi araca yüklsensen yakıtı artar peki neden yakıt artar diolar çünkü turbonun basıncını karşılamak için gerekli olan yakıtı sağlamak için büyük pompa regulatör yada enjektçr kullanıp bunu beyinle ayarlamadan yürüdüklerinen ayarsız olan bu yakıt ekipmanları sürekli sarfiyata yol açıyor
    3.lpg üstünde olduğundan zamanla bozulan bobin buji kablosu yada akışmetren seni turboa geçişine sıkıntıya düşürür çünkü turbodan sora aracın ateşlemenin can damarı olan ve yakıt hava karışımının can damarı olan bu iki parça sende randımansı çalışır ve günden gne performansın düşer çünkü bunların durumu mükemmel olmadıkça güç alamazsın aklıma geldikçe yazarım kafam biraz dağınık şuan
    1- Sizin vaporizerinizin kapasitesi düşükmüş. Türkçe meali buharlaştırıcı. O aletin üzerinde sürekli yakıt basıncını ölçen bir sensör bulunur. Eğer LPG rail basıncı düşerse LPG nin ECU su araç fakir karışımda yürümesin diye otomatik olarak benzine geçer. Demekki aracınıza takılan vaporizerin kapasitesi rail basıncını sabit tutmaya yetmiyorki anlık artışlarda araç benzine geçiyor. Bizim kendine usta diyen kalfaların hesap kitap bilmemesinden kaynaklanan bir durumdur. Vaporizer takarken aracın motor hacmine bakarlar sadece. Atmosferik arabada bu şekilde tutturabilirsiniz ancak turbo araca LPG takacaksanız anlık turbo basıncınıda hesaba katıp ona uygun vaporizer takmanız gerekir. Örneğin karşılaştırma yapmak gerekirse peak 1 barda yürüyen 1.6 turbo bir araçla atmosferik 1.6 aracı gözönünde bulundurursak; turbo olana atmosferik olanın iki katı kapasiteye sahip vaporizer takmalısınızki rail basıncı düşmesin. Aksi halde anlık yakıt ihtiyacında basınç düşer ve araç benzine geçer..
    2- Hangi arabaya LPG takarsanız takın tüketimi artar. İster atmosferik olsun isterse turbo. Bunun sebebide yanma sonucu ortaya çıkan enerjiler arasındaki farktır. Benzinin yanma sonucu çıkarttığı enerjiyi LPG ile almanız için litre bazında %17 daha fazla yakıt kullanmanız gerekir. (ayrıntısını isterseniz onuda açıklayabilirim) Buna LPG ile benzinin stiometrik değerlerinin arasındaki yaklaşık %8 lik farkıda eklerseniz, hangi araç olursa olsun LPG taktığınızda yaklaşık %25 fazla yakıt kullanmanız gerekliliği kaçınılmazdır. Aksi halde performans düşüklüğü yaşarsınız. Aracınız fakirde çalıştığı için ileride süpap guide larında zamanından önce aşınma, yanma odasının ısısı arttığı için EGT nin artışını falanda eklerleseniz süpapta kesersiniz, detonasyona da gidersiniz. EGTnin aşırı artmasının sonuçları zaten bellidir. Ama bunun LPG ile değil bilinçsiz montajcı ile alakası var.
    LPG nin ekonomik olmasının nedeni yakıtın ucuz olması. Benin 3.1 lira LPG 1.7 litre bazındaki artışlıda eklerseniz aynı verimde aracı yürütmeniz için gerekli tüketim maliyetini 1.7x1.25 (+%25) =~ 2.15 gibi düşünebilirsiniz. Yani 3.1 liralık benzin yerine 2.1 liralık LPG ile yürüyor aracınız. Ekonomik olmasının nedeni bu.

    3- Yazdıklarınız sizin taktırdığınız kit ve dahası montajı yapan ustanız ile alakalı olarak yaşadığınız sorunlar. LPG akışmetreyi falan bozmaz. Akışmetreye (MAF) LPG değmiyor bile. MAFtan sonra püskürtüyorsunuz LPG yi. Dolayısı ile bunu LPG ye bağlamayın boşuna.. Ateşleme ile ilgili sorunlarınızın sebebini yukarıda yazdım zaten..


    LPG de aynı benzin gibi petrol bazlı bir yakıttır. Bu bağlamda benzinden farkı yoktur. Ancak bizde henüz ne montajcılarda ne de kullanıcılarda bilinç gelişmediği için sürekli tukaka ilan edilmekten kurtulamıyor.
    Kendini usta diye adlandıran ustacıklar suçlu. Çünkü olayı hafife alıp okumak öğrenmek yerine el eşşeğinde ata binmeyi öğrenmeyi tercih ettiklerinden vatandaşın arabasının içine edip bırakıyorlar. Dünyadan ve işin ne olduğundna haberleri yok. Karadüzen, o fişi buraya bu boruyu buraya taktım, marşa bastım çalışıyor tamam deyip devam ediyorlar hayata..
    Kullanıcılarda suçlu, çünkü en basit işte bile günlerce araştırma yapıp aracını ondan sonra modifiye eden bizler bu gibi radikal bir yakıt sistemi değişiminde sanki hava filitresi takarmış gibi düşünüyoruz ve çokluklada seçimi yaparken fiyat kriterine takılıp ona göre hareket ediyoruz. LPG montajında yapılan şey aracın tüm ayarlarının ve yakıt sisteminin değiştirilmesidir. Dolayısı ile öyle laylaylom yaptım olacak tarzı bir iş değil. Bilmeyen ve tecrübe sahibi olmayan birisinin yapacağı bir iş hiç değil. Şöyle düşünün arabanıza piggyback yada standalone taktıracaksınız ama bunun mappinglerini ayaralama işini kaportacıya yada en iyi ihtimalle oto elektrikçisine yaptırıyorsunuz. Sonuç ne olur? İşte LPG de de sonuç aynen o.. Kaldı ki buradaki iş aslında piggy back takmaktanda standalone takmaktanda daha ciddi bir iş çünkü yakıtta değişiyor. Bu işi daha önce bu konu ile ilgili hiç çalışmamış birine emanet etmek gibi bir işin altına imza atarsanız kusura bakmayında bu sizinde suçunuz.
    Devletinde suçu, çünkü denetim yok. LPG takacak atolyenin TSE belgesinin olması zorunluluğu var. Ancak ortada denetim olmadığı için herkes heryerde LPG takıyor. Projenin altına montajı yapan sorumlu mühendisin imzasının olması şart. Evet projenin altında bir makine mühendisinin imzası var ama o mühendisin bu montaj ile alakası yok. MMO dan LPG ile ilgili kurs görmüş, sonra diplomayı ya kiraya vermiş yada birine SSK sını cartını curtunu yatırması ve 3-5 kuruşta ekstra verilmesi karşılığında kullandırttırıyor. Normalde o projeyi onun yapması , aracın montajına eşilk etmesi ve tam zamanlı olarak o atolyede bulunması lazım. Bunlar varmı? Yok. E yok tamam vatandaş üçkağıtçı falan filan orasıda tamamda, denetimde yokki...


    Herşeyden önce öyle bir günde LPG falan takılmaz. O sadece hardware montajı olur. Aracın setupı saatler alan uzun ve meşekkatli bir iştir. Bilen adamın elinde bile böyle iken durum, kalkıpta 1 günde size aracı teslim ettim oldu diyen adamdan uzak durun. Sorun bakalım map yenidne yazanlardan birisine ilk defa yaptıkları bir arabada ideal setup ı yazana kadar ne kadar zaman harcamışlar? Sonra bu konuyuda tekrar konuşuruz.

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPG nin motora zararı varmı? var. %100 doğru setup yapılmış olsa bile var. Aluminyum bloklu motorlarda silindir içi nikasil ile kaplanır. Amacı aluminyumun basınca be sürtünmeye dayanıklılığını arttırmaktır. Benzindeki kükürt bu kaplamaya zarar vererek zamanla aşınmayı hızlandırır. LPG de kükürt yoktur ancak yağda yoktur. Gaz halinde olduğu için yağlama benzinde olduğu gibi değildir. Dolayısı ile uzun süreli kullanımlarda nikasilin aşınması hızlanır. Aynı zamanda LPG kullanılan araçların süpap guide larında da modifikasyon gerekir. Yapmazsanız ne olur? süpap guideları zamanla aşınır ve boşluk yapar. Bu da yağ yakmanıza neden olur. Bahsi geçen zaman 100 bin km falan civarı. Bu iş başınıza geldiğinde süpapları söktürüp guidelarına bronz yüksük çaktırırsınız ve kapağı tekrar kapatıp yolunuza devam edersiniz. Bir daha da bu sorun başınıza gelmez.
    Şimdi başa dönelim ve hesabı tekrar yapalım.
    LPG sonrası km de 10 krş kara geçtiğinizi varsayarsak, 100 bin km de 10 bin lira kazancınız olacak demektir. Hadi 2500 lirasını dönüşüm işine harcamış olsanız net karınız 7500 lira. Motorun istediği yeri patlasın çatlasın. Yukarıdaki sorunların tümü başgöstermiş bile olsa, abartıp sekman attırmış bile olsanız size bunun maliyeti 2 bin lirayı geçmez. Hadi 3 bin lira olsun. Hala 4500 lira tasarrufunuz var. Ve sonrasındaki her km sizin için kazanç anlamına geliyor. Bu bilgi ışığında ister taktırın ister taktırmayın.

    Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

  18. #18
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet ayrıntılı ve açıklayıcı olmuş teşşekkürler.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  19. #19
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    veriğiniz bilgiler için teşekkür ederim bilgi olduğunuz apaçık ortada ben aksi yöde bişi yazılırsa yazmam die hiçbirşey bilmeden yazdığım bilgiyi çürütücek bilgiyi ortaya koymadan sırf mualif olmak için yazan olursa die yazdım bilgilerinizi dikkatle okudum aslında aynı şeyden bahsedioruz montajcıların nasıl kasap olduğunu sorunun çoğunun bundan kaynaklandığını lpg taktıktan sora yaşadıklarımı oluşan arızaları söledim kuru yakıt derken kastım sizinde dediğinizdir lpg de kükürt yoktur ancak yağda yoktur sözüyle aynı anlamı taşıyor benim yaptırdığım yer distribitör firmaydı ve ayarı 100 lerce kez yapamadıktan sonra ecu ya en son distribitör firmanın ayarcısı yani bütün bayilere öğreten daha doğrusu öğretemeyen adam yaptı sonuç biraz daha ii oldu ama asla beklenen gibi deil dediğiniz gibi tasarruf ortada fakat sekman atmış bile olsanız 2000tl yi geçmez dediğiniz araç orta sekment uygun fiyat parçalı bir araç olsa gerek peki parçası pahallı olan ne yapsın ben lpg işine 3000tl para harcadım bobinlere 420 akışmetreye 700 ayara harcadığım yakıt helali hoş olsun ki rahat 400 de o var ustalara ayarcılara harcadığım yemek parası ki oda 150-200 ü bulmuştur oda helal olsun timing sensörü montaj tesisat deişimi ile 175tl i de geçti söktürürken içeri giren 6 arabanın 6 sında arıza vardı farklı yerlerden bu sistemi takıp bırak arızayı halletmeyi arabadan soğuyup satan birsürü insan tanıyorum siz benim tezimi çürütmek için şunu kullanamabilirsiniz şurada şu marka lpg yi takan ayarlarını yapan ve sorun yaşamayan insanlar var dersiniz takacak olan gider görür taktırır benim aylık net 700tl yakıt masrafım var eğer ölese bende gider taktırırım....
    ..::PASSATURBO1::..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •