şanzıman manuel allahtan :)
Printable View
şanzıman manuel allahtan :)
bro gidiceksin bastasa...
tdo4 turbo
kalın conta
custom intercooler
enjektör
walbro.
beyin...
manifolt :D tmm işte bitti gitti...
yalnız ben şöyle bir şey gözlemledim.honda marka kazalı araçların %70'i city ve jazz.city kullandım yolda güven vermeyen bir araba,jazz kullanmadım.
90 hp lik arabaya 40-50 hp arası yüklenmek istiyorsan önce güzel yol tutuş ve frenaj için gerekli tadilatları yaparsan can ve mal güvenliğin açısından iyi olur
yarı slik lastiklere kuru asfaltta antalyayı bilen bilir dedeman pastacıma 120 130 giriyorum viraj yapmayı biliyorum tabi :) yoksa 90dan fazla girilmez oraya yaylarım war 205 te lastik tabanı var yol tutusum güzel daha hiç duramıcagım bi araya girmedim olurda gücü yükselttikten sonra baktık frenaj yeterli gelmiyor bi stoptech wilwood ne bilim brembo gücümüz yettiğincede durura tabiki yönelmek gerekli araç gittiği kadarda durmalı herzaman..
baştaşa pek güvenemiyorum kardeşim ilk başlarda tam bi baştaş fanatiğiydim erkan & serkan usta çalısan eleman çağataydı sanırm selahattin serdar abi olsun cok iyi insanlar ama bi kaç hatalı işini gördüm agzına güvendiğim insanlardan duydum ortaya saçıcak fazlada param olmadıgı için çok temkinli olmak zorundayım anlıyomusun
Yapılan iş ağırlıklı custom bir iş olcak , makul basınçlarda istediğin değerlere ulaşırsın diye düşüyorum, Garaj olarak Bms yi öneririm.
bolt on turbo yapmak da inanılmaz maliyetli olabiliyor, evdeki hesap çarşıya uymayabilir. kit alsan bile extra şeyler çıkıyor.arkadaşlar yazıyor turbo, manifold, enjektör vs... diye liste ama bunun tornacısı var, gerekli sarf malzemeleri var. liste gün geçtikte kabarıyor.
tek aracım oldugu için şehiriçi kullanıcam yanı soft bi yükleme düşünüyorum 0.5 yada max 0.8 bastırırsak kaç hp alabilirim maximum ?
içinide soyarsam pistlerde görüşürüz artık :P
Horlatalım Konuyu..
bolt-on SC bulduk okan kardeşimle +/-'lerini öğrenebilirmiyim??
Exhaust manifoltunu falan ellemiyorsun. Tüm işin emme tarafında kalıyor. Normalde custom yapacak olsan mountlarını falan yapmak başlı başına bir dert oluyor. Ama bolt-on olduğuna göre onun tüm ekipmanı vardır zaten. Bu durumda montaj açısından turboya nazaran daha az sıkıntılı. Yağ şuradan aldım, basıncı azdı çoktu gibi dertlerin yok. Hangi devirde ne kadar flow verecebileceğini biliyorsun. Arabaya takmadan sonucun ne olacağınıda üç aşağı beş yukarı tahmin edebilirsin.
Ama kısıtlı denilebilir. Upgrade etmek istersen herşeye yeniden başlaman lazım. Flanşları falan birbirine uyan SC yok gibi birşey neredeyse.
Düşük güçle tatmin olacaksan, alt devirlerde daha keyifli olması sana yetecekse 7bin deviri şöyle geçecem falan gibi fantazilerin yoksa SC daha pratik olabilir. Yakıt tüketimi turboya nazaran daha fazla. Çünkü marşa basmandan itibaren sürekli flow üreten ve dolayısı ile motorun gücünden çalan bir makine. Ama öyle abartılı fark var denebilirmi bilmiyorum. O farka değermi? Bence değer.
http://www.kraftwerksusa.com/product...p?productId=63
buldugum kit bu arkadaslar..
Turboda en az SC kadar sağlıklı olabilir biraz daha araştırmakta fayda var ama bence SCde alt devirlerden itibaren güç gelmesi baya keyif yapar :D
uzun vadede yakıt konusunda sıkıntılar yasanabilir diye dusunmeye basladım typeR gibi yakıp typeR kadar gidememek koyabilir :P Okan 3500 dd leri geçmeden normal ies boost başladıgında turbo ies gibi mi yakıyosun yakıtın nasıl ??
O kitteki rotrex SC. Hatırladığım kadarı ile bunların flow mapleri eatonlarda olduğu kadar lineer olmuyor. Birde rotrexlerde de turboda olduğu gibi yağlama gerekiyor. Onun içinde o resimde gözüken kocaman yağ soğutucusunu falan kullanıyorlar. Onun için yer falan lazım sonuçta. Gerçi senin baktığın kitte bu zaten olduğuna göre illaki yer vardır.
10psi ciddi basınç bence. Kompresyon düşürmeden o kadar (0.7 bar) basmak.. Ne biliim... Ben tırsarım..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4...Q5fAccessories
burda dalga mı geçiyolar bana mı öyle geliyo anlayamadım :S :S :S