User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
42 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: cooper s kasnağı

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    cooper s kasnağı

    Daha önce kasnak değiştiren varmı? Varsa nasıl yapıldığını kısaca anlatabilirmi?
    Birde stock mcs de basınç kaç psi?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  2. #2
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önce kasnak değiştiren varmı? Varsa nasıl yapıldığını kısaca anlatabilirmi?
    Birde stock mcs de basınç kaç psi?
    Gergiyi gevşet, kayışı çıkart, kasnağı tut civatasını sök, yeni kasnağı tak, kayışı tak, gergiyi tak. Çok zor olmasa gerek
    Eğer çok özel bir parça yok ise prosedür bu şekilde olması lazım.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  3. #3
    cabriolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    M Town
    Mesaj
    2.175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cooper s lerde sc kasnağı vidalı değil o yüzden sökmesi biraz zor şöyle bi aparat gerekiyo


  4. #4
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gergiyi gevşet, kayışı çıkart, kasnağı tut civatasını sök, yeni kasnağı tak, kayışı tak, gergiyi tak. Çok zor olmasa gerek
    Eğer çok özel bir parça yok ise prosedür bu şekilde olması lazım.
    o kasnağı oraya bayağı sağlam bir şekilde preslenmiş vaziyette, elle aletle sökmeye kalkınca orjinal kasnak pert oluyor. Aparatla kolay çıkıyor sadece.

    Cooper orjinal kasnağıyla 10-11psi basabiliyor, %15 küçülünce 15psi gibi bir değer basıyor ve yaklaşık 25hp fark ediyor.

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında ben kasnağı %15 falan büyütüp basıncı düşürmeyi planlıyorum.. Oranı 1,86 ya düşürürsem 7-8 psi a falan düşecek gibi sanki..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #6
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında ben kasnağı %15 falan büyütüp basıncı düşürmeyi planlıyorum.. Oranı 1,86 ya düşürürsem 7-8 psi a falan düşecek gibi sanki..
    o kadar düşmüyor ayrıca bildiğim en büyük büyütme kasnağı %5, o da 1-2 psi oynatır. Kayış değiştirmekte gerekebilir, sonuçta aynı kayış krank, alternatör ve su pompasını çeviriyor .

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok aslında tam olarak o kadar değil ama yakın değerlere düşüyor. Şöyle söyleyeyim. m45 her turunda 750cc hava basıyor. Motor ise motor hacminizin yarısı kadar hava alıyor içeri. Eğer 2.0 oranlı kasnak seti kullanırsak, motor 6 bin devirdeyken durum şu oluyor;
    SC flowu .75lt x 12000= 9000 lt hava üflüyor
    Oysa motor normal halinde;
    (1.6/2) x 6000 = 0.8 x 6000 = 4800 lt hava alıyor.

    9000/4800= PR = 1.875 Yani alet 6 bin devirde 0.875 bar basacak. O da 12 psi civarı. Tabi bunun bir kısmı intercooler , borular ve manifoltun hacminden dolayı kaybolacağı için sizin söylediğiniz basınçlara düşüyor olabilir.

    Peki oran 2/1 değil de 1.86 oranlı olursa ne oluyor birde onu hesaplayalım,

    6000x1.86= 11160 Yani motor yeni kasnakla altıbin devir çevirirken SC 11160 devirle dönecek.

    11160 x .75= 8370 lt
    8370/4800= 1,74 = PR o da ,75 bar = 10,8 psi. Gene aynı nedenden dolayı basınç kaybı olsa 9-10 psi civarında bir yere oturacak demektir.

    Tabi bunlar çok kaba hesaplar..

    Tabi o çapta kasnağı nereden bulacğım sorusuda var..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #8
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçi m45ten bahsediyoruz siz başka arabada kullanacaksınız


    Mini de %17 sc kasnak + %2 krank kasnak kullandığınızda orjinal kesici yai 6950 devirde , sc 17593rpm dönüyor, 19 kasnakla ise 7700 devirde 19582rpm e ulaşıyor ki bu sc ın en limit noktası 19500 fln diye düşünüyorum zaten kısa bir süre sonra da ısınıyor. Yani basınca dair kaygınız yoksa , kasnak ufaltmadan sıkıntısız kullanabilirsiniz. Bu arada elinizdeki m45 2005 ve sonrası bir araçtan mı sökülmüş acaba ? Sonra ki versiyonda teflon kaplı hatta iç yüzeyi biraz mat siyaha kaçar halde , cidden daha farklı sonuçlar çıkartıyor güç olarak.

  9. #9
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bilgilenmiş ve aydınlanmış oldum çok teşekkürler Konuyu bölmek gibi olmasın ama merak ettiğim bir konu var, normal 1.6 ile sc li 1.6 blok aynımı farklımı? Sorma nedenim ise bizim bir araçta çıkan 2.0 motor na motor var ve blok 1.6 na ile aynı.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  10. #10
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bilgilenmiş ve aydınlanmış oldum çok teşekkürler Konuyu bölmek gibi olmasın ama merak ettiğim bir konu var, normal 1.6 ile sc li 1.6 blok aynımı farklımı? Sorma nedenim ise bizim bir araçta çıkan 2.0 motor na motor var ve blok 1.6 na ile aynı.

    Aynı blok sadece blok içi farklı. Bolt-onlar , yani header emme manifoldları fln bütün malzemeler mini one , cooper ve s lere olabiliyor (coupe de 2002-2006 arası için geçerli cabrio da 2005-2008arası)

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerçi m45ten bahsediyoruz siz başka arabada kullanacaksınız


    Mini de %17 sc kasnak + %2 krank kasnak kullandığınızda orjinal kesici yai 6950 devirde , sc 17593rpm dönüyor, 19 kasnakla ise 7700 devirde 19582rpm e ulaşıyor ki bu sc ın en limit noktası 19500 fln diye düşünüyorum zaten kısa bir süre sonra da ısınıyor. Yani basınca dair kaygınız yoksa , kasnak ufaltmadan sıkıntısız kullanabilirsiniz. Bu arada elinizdeki m45 2005 ve sonrası bir araçtan mı sökülmüş acaba ? Sonra ki versiyonda teflon kaplı hatta iç yüzeyi biraz mat siyaha kaçar halde , cidden daha farklı sonuçlar çıkartıyor güç olarak.
    Bendeki 5nci jenerasyon.

    Ben kasnağı küçültmek değil büyütmek istiyorum. Zira arabanın sıkıştırması hala 11/1. Dolayısı ile o sıkıştırmaya 08 bar basmak istemiyorum. Basıncı 05 e düşürmenin kasnak değişimi dışındaki yolunu arıyorum ancak henüz bulabilmiş değilim. Yaylı valfler falan bana güvenilir gelmiyor. Olmadı bypass valfinin actuatorunu değiştirip vakumda değil basınçta açmasını sağlayarak aşırı basıncı tahliye etmenin yoluna bakacağım. Dediğim gibi alternatif bir yol arıyorum ancak şimdilik kafama yatan birşey bulamadım. Kasnak neden değiştirmek istemiyorum derseniz, birincisi nasıl sökeceğimi keşfedemedim. Yukarıda resmi olan tool bende yok. Vidalı tip falan olsaydı süper olacaktı ama değil işte. Hadi söktüm diyelim, yerine ne takacağımda mechul. Tornacıda yaptıracağım kasnak yarın öbürgün kayışı otu kılı kopartırsa yolda kalırım. Zira benim arabada aynı kayış ile su pompası+alternatör+klima kompresörü nin kasnakları da dönüyor.
    Kayış boyu sorun değil zira bende zaten gergi kasnağı var ve ayarlı. İstediğim gibi oynayabilirim onunla.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12
    kmince
    Misafir
    Merruse bey bence sökün siz o SC'yi, olmaz bu iş. Arabanızın adı Ford diye Mustang Cobra sanıyorsunuz siz ama değil malesef.

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbomu çaksam :=

    Len geyiğe sarma burada
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #14
    kmince
    Misafir
    Ne geyiği, peki başka bir öneri SC'nin ksnakla oynayamıyorsan karank makarasını daha büyük bir makarayla değiştirebilirmisin yani 14cm yad 15cm lik bir makarayla. Amerikanlarda yokmu büyük makara.

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok. Amerikanlarda da aynı çapta krang kasnağı var. 13cm... birde onu değiştirirsen alternatör cart curt ne varsa hepsi daha hızlı dönüyor..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #16
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlıyorum kaygını , dediğim gibi bildiğim kasnak max %5 büyük var o da Alta nın twincharge a dönen kitinde çıkıyor.

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kasnak yapılır yaw istendikten sonra uygun basınç için çok sorun olacağını sanmıyorum
    körler sağırlar

  18. #18

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasnak yapılmasına yapılırda ben kasnakla pek fazla elleşmek istemiyorum. Zira er yada geç kaşıntım tutup decompression plate yada forged internale dönermişim gibi geliyor. E o zaman bir daha kasnak değiştirmek gerekecek. Falan filan. Dolayısı ile external wastegate yolları taştan gibi gözüküyor ama o da kulağıma hoş gelmiyor. Çok çakma bir çözüm gibi geliyor bana.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #19
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo iyidir hem sc la devir dönmek lzm , typer s2k türevi arabalarla çok eğlenceli oluyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •