Daha önce kasnak değiştiren varmı? Varsa nasıl yapıldığını kısaca anlatabilirmi?
Birde stock mcs de basınç kaç psi?
Daha önce kasnak değiştiren varmı? Varsa nasıl yapıldığını kısaca anlatabilirmi?
Birde stock mcs de basınç kaç psi?
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
FastCare.com.tr
detailing & mini onarım
o kasnağı oraya bayağı sağlam bir şekilde preslenmiş vaziyette, elle aletle sökmeye kalkınca orjinal kasnak pert oluyor. Aparatla kolay çıkıyor sadece.
Cooper orjinal kasnağıyla 10-11psi basabiliyor, %15 küçülünce 15psi gibi bir değer basıyor ve yaklaşık 25hp fark ediyor.
Aslında ben kasnağı %15 falan büyütüp basıncı düşürmeyi planlıyorum.. Oranı 1,86 ya düşürürsem 7-8 psi a falan düşecek gibi sanki..
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Yok aslında tam olarak o kadar değil ama yakın değerlere düşüyor. Şöyle söyleyeyim. m45 her turunda 750cc hava basıyor. Motor ise motor hacminizin yarısı kadar hava alıyor içeri. Eğer 2.0 oranlı kasnak seti kullanırsak, motor 6 bin devirdeyken durum şu oluyor;
SC flowu .75lt x 12000= 9000 lt hava üflüyor
Oysa motor normal halinde;
(1.6/2) x 6000 = 0.8 x 6000 = 4800 lt hava alıyor.
9000/4800= PR = 1.875 Yani alet 6 bin devirde 0.875 bar basacak. O da 12 psi civarı. Tabi bunun bir kısmı intercooler , borular ve manifoltun hacminden dolayı kaybolacağı için sizin söylediğiniz basınçlara düşüyor olabilir.
Peki oran 2/1 değil de 1.86 oranlı olursa ne oluyor birde onu hesaplayalım,
6000x1.86= 11160 Yani motor yeni kasnakla altıbin devir çevirirken SC 11160 devirle dönecek.
11160 x .75= 8370 lt
8370/4800= 1,74 = PR o da ,75 bar = 10,8 psi. Gene aynı nedenden dolayı basınç kaybı olsa 9-10 psi civarında bir yere oturacak demektir.
Tabi bunlar çok kaba hesaplar..
Tabi o çapta kasnağı nereden bulacğım sorusuda var..![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
gerçi m45ten bahsediyoruz siz başka arabada kullanacaksınız
Mini de %17 sc kasnak + %2 krank kasnak kullandığınızda orjinal kesici yai 6950 devirde , sc 17593rpm dönüyor, 19 kasnakla ise 7700 devirde 19582rpm e ulaşıyor ki bu sc ın en limit noktası 19500 fln diye düşünüyorum zaten kısa bir süre sonra da ısınıyor. Yani basınca dair kaygınız yoksa , kasnak ufaltmadan sıkıntısız kullanabilirsiniz. Bu arada elinizdeki m45 2005 ve sonrası bir araçtan mı sökülmüş acaba ? Sonra ki versiyonda teflon kaplı hatta iç yüzeyi biraz mat siyaha kaçar halde , cidden daha farklı sonuçlar çıkartıyor güç olarak.
Bende bilgilenmiş ve aydınlanmış oldum çok teşekkürlerKonuyu bölmek gibi olmasın ama merak ettiğim bir konu var, normal 1.6 ile sc li 1.6 blok aynımı farklımı? Sorma nedenim ise bizim bir araçta çıkan 2.0 motor na motor var ve blok 1.6 na ile aynı.
FastCare.com.tr
detailing & mini onarım
Bendeki 5nci jenerasyon.
Ben kasnağı küçültmek değil büyütmek istiyorum. Zira arabanın sıkıştırması hala 11/1. Dolayısı ile o sıkıştırmaya 08 bar basmak istemiyorum. Basıncı 05 e düşürmenin kasnak değişimi dışındaki yolunu arıyorum ancak henüz bulabilmiş değilim.Yaylı valfler falan bana güvenilir gelmiyor. Olmadı bypass valfinin actuatorunu değiştirip vakumda değil basınçta açmasını sağlayarak aşırı basıncı tahliye etmenin yoluna bakacağım. Dediğim gibi alternatif bir yol arıyorum ancak şimdilik kafama yatan birşey bulamadım. Kasnak neden değiştirmek istemiyorum derseniz, birincisi nasıl sökeceğimi keşfedemedim. Yukarıda resmi olan tool bende yok. Vidalı tip falan olsaydı süper olacaktı ama değil işte. Hadi söktüm diyelim, yerine ne takacağımda mechul. Tornacıda yaptıracağım kasnak yarın öbürgün kayışı otu kılı kopartırsa yolda kalırım. Zira benim arabada aynı kayış ile su pompası+alternatör+klima kompresörü nin kasnakları da dönüyor.
Kayış boyu sorun değil zira bende zaten gergi kasnağı var ve ayarlı. İstediğim gibi oynayabilirim onunla.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Merruse bey bence sökün siz o SC'yi, olmaz bu iş. Arabanızın adı Ford diye Mustang Cobra sanıyorsunuz siz ama değil malesef.
Turbomu çaksam :=
Len geyiğe sarma burada
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Ne geyiği, peki başka bir öneri SC'nin ksnakla oynayamıyorsan karank makarasını daha büyük bir makarayla değiştirebilirmisin yani 14cm yad 15cm lik bir makarayla. Amerikanlarda yokmu büyük makara.
Yok. Amerikanlarda da aynı çapta krang kasnağı var. 13cm... birde onu değiştirirsen alternatör cart curt ne varsa hepsi daha hızlı dönüyor..
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Anlıyorum kaygını , dediğim gibi bildiğim kasnak max %5 büyük var o da Alta nın twincharge a dönen kitinde çıkıyor.
kasnak yapılır yaw istendikten sonra uygun basınç için çok sorun olacağını sanmıyorum
körler sağırlar
Kasnak yapılmasına yapılırda ben kasnakla pek fazla elleşmek istemiyorum. Zira er yada geç kaşıntım tutup decompression plate yada forged internale dönermişim gibi geliyor. E o zaman bir daha kasnak değiştirmek gerekecek. Falan filan. Dolayısı ile external wastegate yolları taştan gibi gözüküyor ama o da kulağıma hoş gelmiyor. Çok çakma bir çözüm gibi geliyor bana.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)