User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Ceketi gerekli mi?

  1. #1
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Turbo Ceketi gerekli mi?

    Arkadaşlar..

    Aracımda fabrika çıkışı Turbonun egzost kısmında kendince ısıyı kesen bir aliminyum kapak var. Turbo ceketi diye tabir edilen ekipman bizim K03 ler için gerekli mi sizce artısı ne olur?

    Teşekkürler..
    Örnek ;

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4...item45ef087899
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  2. #2
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.turbomotorlar.com/asp/lis...?group=12000-5


    turkıyede satılan boyle orneklerı var.

  3. #3
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orayı da biliyorum.Öğrenmek istediğim asıl bu ekipmanın gerekliliği ne zaman başlıyor.İlla araçta motor tuning mi olması lazım (stock a gerek yok vb.) , Turbodan oluşan ısıyı oraya hapsetmek sadece motor içini ve ekipmanlarını sıcaktan korumaya mı yarıyor.Kullanan var mı?
    Bir soru daha sorayım : Egzost manifolduna wrap sarıyoruz bunu son susturucuya kadar uzatmanın da aynı şekilde avantajı olur mu?
    Teşekkürler
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  4. #4
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence motor ıcını ve ekıp manları ısıdan korumak ıcın kullanılıyor
    ılla mod olmasına gerek yok stock makıne de de kullanırsın ustundekı pakagı sokup boyle bır sey yaparsan bence gorsellık olarakta daha guzl olur

    yakın zamanda turboda blancket olmayan bı aracta ısıdan dolayı kaput ıcınde ses ızalasyon maddesı alev alıyor ve yanıyor..blancket olsaydı ısıdan dolayı bı sıkıntı olmazdı.

  5. #5
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu turbonun egsoz kısmının sıcağının motor içine yayılmamasına aynı zamanda turbonun biraz daha erken spool etmesine yarayan bir malzemedir ... temel amacı ısının yayılmasını engellemektir. downpipe amyantla sarılır turbonun egsoz kısmıda bu yorganla örtülür...

    Trde yapılan uygulamalar çok sayıda var ... ben hali hazırda cool it markayla yapılan uygulamayı gördüm ve baya başarılı olduğunu düşünüyorum.. özellikle ufak motor bölmesi olan araçlarda aşırı ısınmayı engellemek adına başarılı olan bir çözüm

  6. #6
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bencede turboda catlama vs vs olmasin,isiyikorusun,sen arabani kapatinca bianda kufur kufur alttan esen ruzgarla catlama olmasin diye sariliyo battaniye..Bnce gereklimi,aracimda turbo olsa ben takardim sahsen.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  7. #7
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbonun gec sogumasina da yol aciyor olmasin?

  8. #8
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbonun gec sogumasina da yol aciyor olmasin?
    mantıklı bence.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  9. #9
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun egsoz ıcın olanı yokmu amınatla sardım bende hala motor ıcı cok sıcak oluyor
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo biraz daha erken dolar hemde ısı transferini azaltırsın çevredeki elemanlarla illa etkisi olur ama turbon küçük çok şeyler bekleme öyle büyük turbolarda 100 200 rpm kazanabiliyorsun bazı durumlarda ama turbo boyutu ciddi küçük
    körler sağırlar

  11. #11
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo biraz daha erken dolar hemde ısı transferini azaltırsın çevredeki elemanlarla illa etkisi olur ama turbon küçük çok şeyler bekleme öyle büyük turbolarda 100 200 rpm kazanabiliyorsun bazı durumlarda ama turbo boyutu ciddi küçük
    O zaman turbo boyutu küçük araçlar için gereksiz diyebiliriz..

    Peki downpipe dan son çıkışa kadar wrap sargısı sarmanın bir esprisi var mı Semih?
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  12. #12
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo biraz daha erken dolar hemde ısı transferini azaltırsın çevredeki elemanlarla illa etkisi olur ama turbon küçük çok şeyler bekleme öyle büyük turbolarda 100 200 rpm kazanabiliyorsun bazı durumlarda ama turbo boyutu ciddi küçük
    semih turbo ceketi ile erken dolma ilişkisini açıklar mısın nasıl oluyor?
    ben biraz arştırmıştım baya işe yarıyor bilhassa bende yarıyacağına çok eminim çümkü akışmetre ve filtre turbo manifoldu dolayısı ile en çok ısınan bu bölgenin tam yanında
    ..::PASSATURBO1::..

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz daha sıcak kalıcak daha sıcak olan gazın iç enerjisi daha yüksek olacak eğer turbnuz büyükse burdan biraz kazanabilirsiniz aynı zamanda manifoldu sararak yada sarma demiyelimde kaplayarak benzer şeyleri kazanırsınız bazı motorlarda bunlarla güzel spool up kazanılıyor
    körler sağırlar

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu akışta değil termodinamikte anlarsın

    turbo sonrasınıda sarmanız başta çevreyle olan ısı transferini etkilcektir ordan kazanırsınız belki ufak farklılıklar olabilir ama sanmıyorum o çaplarda o turboyla pratikte fark edebilirmisiniz
    körler sağırlar

  15. #15
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    turbo orjinal bir arabada güvenlik açısından buna gerek yok ki?

    k03 turboyu sararak alacağın verim vereceğin paraya değmez...
    Built to fall....

  16. #16
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman turbo boyutu küçük araçlar için gereksiz diyebiliriz..

    Peki downpipe dan son çıkışa kadar wrap sargısı sarmanın bir esprisi var mı Semih?
    Arabanin altindan gecen hava egzoz sistemini sogutmaya yarar ve sen bu sargi ile bu olayi bir nebze engellemis olursun. Bundan dolayi tavsiye edilen bir olay degil. Hatta ben arabamin butun altini plaka ile kaplaticaktim bana soylenen ozellikle egzoz olan yeri acik birakmam gerektigi oldu. Simdi DP tan motor icinde kalan kismini sararsan mantikli ama sona kadar sarman yarar degil zarar getirir.

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock arabada tabi doğruda bu eğer bişeyler varsa basınç fazlaysa dp vs yapıldıysa zararda verbilrsiniz elemanlara eritebilirsiniz sarmak biraz iyi olabilir
    körler sağırlar

  18. #18
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock arabada tabi doğruda bu eğer bişeyler varsa basınç fazlaysa dp vs yapıldıysa zararda verbilrsiniz elemanlara eritebilirsiniz sarmak biraz iyi olabilir
    Bundan önceki cevaplar için de teşekkürler...

    Araçta test-pipe ve yazılım var..Son kararınız?

    Onu da şöyle yapmıştık..



    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  19. #19
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock arabada tabi doğruda bu eğer bişeyler varsa basınç fazlaysa dp vs yapıldıysa zararda verbilrsiniz elemanlara eritebilirsiniz sarmak biraz iyi olabilir
    Simdi arabanin altindaki butun egzoz borularini sarsam sonrada arabain altini full plaka ile kaplasam egzozun sogumasini engelesem bir sorun olmaz mi eger oyleyse yarin gidip arabanin altini full kaplatirim cunku tahminimce yuksek suratte pistte epey bir fark yaraticaktir arabanin altinin full kapli olmasi. Suanda arabamin alti sag ve sol olarak 2 parca seklinde kapali. Ortada kalan kisim egzoz ve saftin gectigi tunel acik sekilde.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •