:icon_tup::icon_tup: kesinlikle katılıyorum:cool:
Printable View
O SC ile bahsettiğiniz 250 hp güç gerçekten zor.. Max flow ile alabileceğinizden daha fazlasını bekliyorsunuz. Sonuç olarak zoru hedeflemişsiniz. max 200-225 arası falan daha gerçekci bir beklenti olur muhtemelen.
Tek alternatifi kasnak oranını değiştirmektir ama o durumda da devir çevirdiğinizde sorun olur vs vs vs...
mertol bizim tahmini olarak alabileceğimizi düşündüğümüz güç o ama işin doğrusu benim için gücün ne kadar olduğundan ziyade,yere ne denli verimli olarak verdiğimiz kısmı daha çok merakımı cezbediyor.senin sc hakkıda daha çok deneyimin olduğu bir gerçek.o nedenle dediklerini dikkate alacağım.kasnağı şu an için küçülmek gibi bir düşünce yok ama 200hp de çıksa çok sorun etmeyeceğim.çünkü dediğim gibi aldığımız güçten ziyade ne denli verimli ve sağlıklı olduğu daha önemli.
Verimlilik konusunda kesinlikle hem fikirim..
O alet 14bin devirde dönerken 300 CFM hava üfleyebiliyor. Onunla da yaklaşık olarak 200 hp (+ / - %10) civarı bir güç elde edebilirsin.
Önemli olan motorun kaç devirde dönerken SC nin 14 bin devir ile döneceği. MCS nin standart kasnağının çapı 65mm. Eğer senin krank kasnağın 130mm ise bu durumda motor devirin 7bin devirdeyken olacak demektir. Eğer daha büyükse basit çıkrık hesabı ile SC nin dönüş sayısını hesaplayabilirsin. Bu ufak kasnakla yapılan şey SC nin dönüş hızını oran ile oynamak sureti ile 14 bin devirin üzerine çıkartmak. Bunu yaptığın zamansa SC nin ısıl karakteri bozuluyor. Dolayısı ile IAT logaritmik olarak yükseliyor. Sonrada MCS lerin EGT si yüksek abi diye bık bık ediyorsun :)
Şöyle düşün, %17 kasnak dediğin zaman orjinalinden %17 oranında daha küçük çapa sahip demek. Bu durumda 6.5 x - %17 = 54 mm falan çapı var. 130 / 54 = 2.4 Orjinal oran 2 idi. Yani %17 Alta kasnak ile SC nin devirini %20 arttırmış oluyorsun. Dolayısı ile alet aynı motor devrinde 14 bin yerine 14 x + %20 = 16800 devir çevirmiş oluyor. E dolayısı ile daha fazla hava basıyor.. Benzini de aynı oranda regülatörle falan arttırırsan al sana daha fazla güç işte.. Yok regülatör değilde chip ile falan yaparsan (olabiliritesini bilmiyorum) AFR ve avansla da oynayıp agresif bir setup ile oransal olarak daha yüksek fayda sağlayabilmen teorik olarak mümkün. Ancak her şartta VE sini değiştirmediğin için motorun manifolt basıncı artacak ve bu da daha fazla IAT ye sebep olacaktır. MCS lerde ek olarak TMIC den dolayı EGT yükseliyor sonrada kapak dandik deniyor işte.. :)
Bu iş aslında gerçekten öyle acayip bir uzay mekiği teknolojisi falan değil. Hesabı kitabı basit. Tekki elinde gerekli veriler olsun.
hesaplar süper... demek istediğini anladım ama şu an için daha önce de dediğim gibi kasnak değişikliğini düşünmüyoruz.kesici için düşünülen devir kesin olmamakla beraber 7500 rpm yani pratik hesapla 7250 rpm kullanılacak en üst devir denebilir ki yukarıda söyledilerinden yola çıkarak max flow olan 300cfm alınabilir demektir.benzin regülatörü zaten düşünülen set-up'ta mevcut ve aracın çiplenmiş p72 ile yönetilmesini planladık.mapping içinse iyi bir tuner'ımız var.bakalım tüm bileşenler bir araya gelince sonuç ne olacak.
"1.4 e takan varmı sc
Takılıyol şu an garajda bitmek üzere nasipse sezonun ortalarında koşturmaya başlar :)
Son hazırlıklar bittimi? Ne oldu bu işin sonu?