beyler FLOW denen bişi var bastığı basınc miktarı büyüdükce beygirin artar
her turbonun her Sc nin flow miktarı var ve şöle bişi var SC corvette Twin Turbodan Daha çok beygir çıkarıyor beyler
Printable View
beyler FLOW denen bişi var bastığı basınc miktarı büyüdükce beygirin artar
her turbonun her Sc nin flow miktarı var ve şöle bişi var SC corvette Twin Turbodan Daha çok beygir çıkarıyor beyler
cause its made by USA
amerikanlar turbodan çok SC severler
arkadaşlar performans kadar dayanıklılık problemleride var. Geçen yaz yaşadığım olay turbo dizel bmw daha rodaj aşamasında yatak sardı.
Zaten turboda devamlılık istiyorsanız ısınma problemine ve yağlama problemine çözüm bulduğunuz sürece bu makinalardan hiçbir zarar gelmez.
Birde turbo da ve sc de ilk ortak kullanımı yanlış hatırlamıyorsam hani efsanevi lancia ortadan motorlu bir ralli arabası vardıya onda kullanılmış.(delta integralle değil)
Benim görşüm turbo daha iyidir çünkü sizin mevcut olan gücünüzden yararlanmadan bir güç üretimi saglamaktadır
Alıntı:
Oz` Nickli Üyeden Alıntı
ne yapmak lazım sımdı corvette alıp SC mı yapalım yani onu mu demek ıstedın :) ;)???
walla SC li bi araba hep hayalim
konu baya uzamıs sonuc ne sc mi tc mi
turbocharger genel olarak daha efektif, çünkü basıncı regüle eden wastegate vardır..
superchargerların da iki tipi var biri centrifugal tipli yani salyangozlu sc'ler devir arttıkça basınç artıığı için gücü pik olarak verirler geniş bir powerband olmaz (vortech civic si (b16) - 272 hp, ama devir bandı bi turbo sistemindeki gibi güç üretmiyor) corvette, camaro gibi alt devirleri zaten torklu olan, peak olarak güç ihtiyacı olan motorlarda sc işe yarar
bi de root type denilen sc ler var, jackson racing mesela, hatta mercedessin kompressor diye anılan motorlarındada root type sc vardır, bunların avantajı basıncı düşük devirlerden itibaren sağlarlar dolayısıyla geniş bi powerband olur, ama adyabatik olarak verimleri düşüktür buda aynı basınç miktarıyla daha az güç ürettikleri anlamına gelir
bana göre sonuç: turbo
selam
centrifugal SC 1 ornek vereyim power band konusunda
max flow =4000 cfm
max boost 45 psi
inducer dia=6
exduser dia=5.5
inlet hose =6
MAX HP=2300 F3R procharger
netice olarak turbo lar hakikaten SC ye oranla daha yuksek guc uretirler
ama yeni nesil SC leride yabana atmamak lazim..
herzamanki gibi kombinasyon ve ne amacla kullanilacagi onemli 1 baslangic
saygilar
sami
artık yok bende gördüm
ama senin dediginide anlamış degilim biturbo ile twin turbo arasındaki fark nedir ?
bende şöle söliim ozaman sana bende bir adet de safran var 3.0 V6 bu safranın bir de bi turbo olanı var onda kullanılan motor benim motorun aynısın tek fark var iki adet turbosu var ve v6 oldugu iiçin zaten 2 turbosu var yani 3 silindire bir turbo 3 silindire bir turbo gelio ama arac safran biturbo diye gecio
yani bi demek twin demek anlamına gelio
senin bahsettigin konu sadece turbonun ne amaçla kondugunu bildirir ki onlarda tiwin dir yada bi dir her iki tabir de kullanılabilinir bu işlemlerde
yalnız gene ekliyeyim bende cok ii bilmiorum senin yürttügün mantıga göre bende bişey söledim
Hımm bi =twin dir belki emin değilimde anlattığım gibi çalışmaları farklı olarak biliyorum...Neyse konu baya dağıldı bende turbo diyorum:)
şehir içnde turbo daha avantajlı diye düşünüyorum. o yüzden turbo diyorum.
"bi" artarda eklenmiş 2 turbo demek dğil mi
bi turboda tubroların specleri aynı olur(rb26) twin turbo yada squental turbo da ise biri küçük diğeri büyük olur(2jz)