8.5 wiseco piston çap büyütüyorsun yeni piston takarken ister istemez düşüyor sıkıştırma oem zaten 8.8
wisecoda sadece 8.5 var bide çap büyüdü o düştü 8.3 lere istemeden
ama 10 sıkıştırma piston üretirlerse inanılmaz zevkli olur ca18det
Printable View
güzel bir kapak işlemi ile bence sıkıştırma biraz daha yükseğe çekilebilinir.
siz hangi turboyla ne basınç kullanmıştınız. g
örkem gt2560 kullanıyor ona sorarız gelince kaçta doluyor turbosu.
10 sıkıştırma ile güvenilir ellerden çıkmamış bir beyin programı çok fena zararlara yol açabilir diye düşünüyorum ...
ca18in devirli olmasını seviyorum , fakat parça bulmak gerçekten zor.. en basit örneği , headers alıcaksan ya 100 dolarak no-name alıyorsun yada 2500 dolar verip tomei alıyorsun . çok araştırdım başka bulamadım ..
ca18 in alt yapısı bence sr a göre çok daha iyi. sadece soğutma problemleri yaşıyorum , onları da elektrikli fan ile çözeceğim..
zaten bütün mesele parca
USA ye bakmıcaksın CA18det orda zaten yok sadece canadada var
bü yüzden bütün parcalarını japonyadan bakıcaksın
bende 2576 vardı
görkem de de aynı sorun var diye biliyorum 2560 hadi en iyi 3800 olsun oda 1 bar basınc actıkca gelicegi yerde yükselio
hararete dikkat
Ben ca18det de iskendere yaptırma taraftarıyım top mount olursa ve runner lar da biraz daha uzun yapılırsa turbo daha erken gelebilir
iskender bey e saygı duyuyorum , işçiliği gerçekten türkiyede tartışmasız en iyi .. fakat kendisnin iş yoğunluğu , ve fazla müşteri gelmesin yoğunluk azalsın diye yaptığını düşündüğüm yüksek fiyat çıtası beni kendisine biraz daha uzaktan baktırıyor açıkçası .
ben şu anda equal length kullanıyorum , export malzeme ve sardım manifoldu .. memnunum açıkçası , çatlayana kadar kullanıcam bakalım ne zaman çatlicak
resmi de burada
kendim sardım ..
http://img534.imageshack.us/img534/4840/grnt0198.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/820/grnt0200.jpg
bu arada yanlış anlamayın da , 2576 s13 için bence çok yanlış bir turbo ..
bizde de aynı manifold vardı
çok yanlış turbo demeyelimde
yanlış diyelim :)
bende sonra HKS 28RS taktım
2576 ile aynı yerde geliyordu 1 bar ama daha zevkli olmuştu
sizin elbow unuz da tüm türkiyeyi dolaştı ve bana geldi en son :D
sizin manifold sıfırmıydı ? takar takmaz uymuşmuydu yoksa traşlamışmıydınz bağlantı yüzeyini .
biz baglantı yüzeyini traşladık da ayrıca slindir kapagındaki cıkıntıları hafif ovalleştirdik
egzost maniflod contasıo yanıodu devamlı sorunu öle çözdük
bizim elbow catlagı tamir oldu bir daha da catlamadı cok saglam mal cıktı
bana geldiğinde toplu iğne başı kadar yırtığı vardı kaynakladım .. bana ilk geldiğinde taktık manifoldu ve 0.2 falan basınç geldi kaçakldan dolayı ..2 günde conta bitmişti. o kadar eğikmiş en son zar zor bi freeze buldum bostancı sanayiide orada tıraşladık , resmen tepe vardı bağlantı yüzeyinde manifoldun ..
hesapta sıfır manifold ama , işte dandik mal...
genel konu ile ilgili benim düşüncem; yapılan araba sadece dyno aracı olmuş bence o güçler için. kesinlikle ve kesinlikle oem şanzımanla asfalta hiç bir güç veremez. 300-350km yapıyordu değil anlatmak istediğim. ayrıca turbonun dolum bandı çok gereksiz. 5k da az az gelio 1.5ları 6500-7000de görüyor. 1000-1500 devirlik bir araba bence. emek sarfetmiş, buna tek kelimem olamaz helal olsun ama biraz fanteziye girmiş. bunlar benim düşüncem.
benim boost saatim yok. gt2560 turbo kullanıyorum.inanılmazda zevkli. 3000-3100de dolmaya başlıyor.full boost 3300-3400gibi geliyor ve 1 bar basıyorum.dahada erken olabilir. garrett gt serisi turbolar 200sxler için daha uygun gibi geliyor bana. kendi devir bandınıza göre turbine ve compression seçebiliyorsunuz. bu yüzden hks ve bunun gibi markaların ürettiği turbolar belli düzenekler için hazırlandığı için bizim araçlarımızda düzeneği hazırlamadan uygulandığında pek başarılı olamıyor. bu gene kullandığım arabalardan gördüğüm bir şey ve bnm kendi düşüncem.
manifold konusunda ise bnm tek tercihim full-race olurdu, istedikleri parayı sonuna kadar hakeden tek marka bence. malesef ürün gamlarında ca18det için manifoldları yok. manifold; turbonun erken-geç/geç-erken dolumuna veya turbo basıncının azalarak-artarak/artarak-azalarak yükselmesine sebep oluyor. bu yüzden en iyi el yapımı manifoldun bile üst düzey mühendislik ve teknolojik çalışmayla birebir olcağını düşünmüyorum. iskender abime laf yok o bitane süper bir işçiliği var.. full-race gibi bişey yapçağını biliyorum :) no-namele filan olcak işler değil bence.
diğer bi konu benm yapacağım setup ve en verimli kullanabilceğim şekil;
top mount manifold
custom emme
stage2 egzntrk
kasnak,yay,şapka vs..., timing
2871bb turbo
sonucunu yazgelmeden tam görmüş oluruz allahnasip ederse.
bu arada parça konusunda minikslerime sonuna kadar katılıyorum.usa ka ile dolu.ca çok az var. japonya en süper parçaların olduğu yerdir illaki ama usa gibi parça bulmakta kolay olmuyor türkiyeden.ama sanki onlarda az az duvarlarını açıyorlar. :) bu arada amma çok konuştum. çok sevdiğim konulardan birioldu bu da :)
minikslerime spawn'a ve tüm yazanların elinesağlık.
Görkem senin pistonların sıkıştırması yüksek olabilirmi ?
birde şu var ca18det de external wastagate yaparsanız turbonun full bost yapma devrini 200 yada 300 devir aşşa cekiyor
bence görkemin yeni setup cok mantıklı top mount ex wg li 2871 400 hp yeterde artar bile ca ya
pon cams bence cok iş yapar ca18det de kapagada süper paralar harcamanın manası yok bana kalırsa
seninde ellerine sağlık görkem. döktürmüşsün
external wastegate e geçeceğimiz zaman tabiki iskender beyin ellerine teslim edicez işi , öyle gözüküyor şimdilik ..
ca18det için konuşursak , motor sonuçta belli , yüksek potansiyeli olan bir motoru olduğunu iddaa ediyorum ben hala. fakat 1.8 litre arkadan itiş ve en büyük etken olarak 200sx olmasından dolayı ben her zaman alttan spool eden lag ı düşük tepkileri yüksek bir turbo seçerim .. benimde aklımdaki plan ise hksnin gt-rs i .. ama 2900 dolar veremyeceğim için kendisine , garrett markalı GT2860R 0.86ar seçeceğim
http://www.turbobygarrett.com/turbob...S_739548_1.htm
üst kapak için ise güzel malzemeler var tomei ve supertech malzemeleri ve güzel bir port işçiliği iile güzel bir flow yakalanabilinir.
top mount her zaman side mounttan daha iyidir bence de , zira kimya kuralları da ısınan hava yükselir der :)
herşeyi ufak tutup güzel spool lu bir ca18det bence çok keyifli olabilir , 5000-6000 dolar gibi bir masrafla
400 hp bence artabilr bile o kasaya , içini boşalttığın zaman 1000-1050 kilo lara inme ihtimali var çünkü .
ayrıca miniks , wiseconun bütün pistonları 8.5:1 olarak çıkıyor. acaba sizin araçta mı bir problem vardı .. o kdaar geç geliyordu
yok moruk ben zaten 8.5 dedim
oem 8.8 s13 ler
wiseco lar 8.5 hepsi
eger dedim 9 yaptırılabilinirse çok zevkli olur diye de eklemiştim mesajıma
yazdıkların güsel şeyler kasa dedigin gibi hafif eger hafifletirsen zaten 350 hp de yeterlidir
drift için ise en ideal 300 hp lik bir s13 tür daha fazlasına hiç gerek yok fazla basınc basıp aracı eskitmeyede luzum yok
miniks sizin s13 noldu?
tamamen katılıyorum ..
fakat yanlış olan bir yer var.. CA18det ler 8.5 sıkıştırmadır..
http://img242.imageshack.us/img242/1...ochurepg15.jpg
motoru çıkartmıştınız değilmi ? yatıyor mu o araba ne oldu ,motoru filan ne durumda ,üstündeki sizin koyduğnuz parçalar?