abi peki bi resim varmı hiç elinde
Printable View
ben beyınle ılgılı bıseylerden bahsetmek ıstedım dedıgım gıbı cok fazla bı bılgıye sahıp deılım turboyla ilgili yani aracı alıcam ama nasıl daha fazla guc alabılırım dıe dusnuorum zaten swap işine giremem senın aracı bılıorum zamanında msj da atmıstım ilgili olarak dıger taraftan cok yardımcı oldun saol
atmosferik motora turbo takmak demek uydurma iş demektir,
çünkü genelde hakkı ile yapılmaz,
çünkü hakkıyla yapılacaksa turbo bir motor parasını geçmen gerekir, doğrusuda o dur. motorda o kadar çok şeyin değişmesi gerekirki şimdi say say bitmez .
o yüzden o 145 e komple Q4 motoru takıldı istanbulda ,en doğrusuda yapıldı .
bittiği zaman test falan yapmıştım, önden çekiş olduğu için çok sarıyordu,
chip yapmıştım ben ona, 1.2 bar basınçta 240hp dinamo çıktısı vardı.
neyse,
Q4 motoru 1.5 barda boost cut yaparmış
aaaa 1 barda 190 beygir verirmiş lafları daha çok çok şey öğrenmen gerektiğini gösteriyor.
Q4 üzerine konuş-muyorum, bir araba 1 barda 190hp veriyorsa doğru düzenlemeleri yapıp avansı falan açarak, intercoolerı falan büyüterek birkaç işlem daha yaparak gene 1 barda 230 hp de alabilirsin örnek .
veya 1 barda 190hp veriyorsa 1.5 barda 230hp verecektir diye bir kuralda yok .
şu turbo basıncına takıntılarınızdan bir vazgeçseniz bazı şeyler daha kolay olacak,
turbo sadece hava üretir, öyle düşün
beygiri motor üretir turbo değil
ve beygiri yükseltebilmek için turbo basıncı dahil çok şey var.
birkere sana sorulması gereken ilk sorular şunlar :
Turbo taktırmak istiyorsun, alfa145 yazmışsın ama şu an araban varmı anlayamadım pek .
1 araban varmı ?
2 arabanın marka ve modeli ne ?
3 cebinde ne kadar paran var ?
hakan abininde belirttigi gibi bugun duzgun bi sekilde arac turbolamak zaten swaptan pahalıya cıkar..
her konuda gene yardımcı olurum yada oluruz bu forum onun icin var ama bak ne guzel diyosun cok fazla bilgiye sahip degilim diye o zaman sorarak ogren direk ben 300 hp ustu guc istiyorum Q4 1.5 barda cut a girer 300 hp ustu olmaz gıbı terimlerle girme konuya :icon_tup:
su anda pederın aracıyla ıdare edıorum cebımde 14-15bin kadar nakıt var 145 hem ucuz hem sevdıgım ıcın uste zamanla eklıye eklıye yapmayı dusunuorum bı kac kısı 6000-7000e cıkarsın bu ısten dedıgı ıcın boyle bı dusunceye kapılıdm q4 nasıl getırtılebılır veya o sekılde swap ne kadara mal olur?
çok önemli bir şıkkı unuttum ..
4 bütün bunları kim yapacak?
sen sıfır turbo, sıfır forged pistonlar gömlekler çelik contlar alsanda
gıcır gıcır malzemeler havalarda uçuşuyor olsada veya komple motor olsada.
bütün bu projeyi yapacak, motoru toplayacak ,rektifiye yapacak insan veya insanlar hepsinden daha önemli, yoksa gene birşey çıkmaz ortaya, harca babam harca paranı .
bana ucuza patladı nede olsa ben yapmadım ben aldım :)
ama cem ciddi emekler ve paralar harcadı o elinde olan miktardan bitane daha olması lazım hemen hemen swap yapmak icinde turbo yapmak icinde :icon_tup:
en dusuk maliyetle en iyi receteyi soyliyim
cometic conta (ne ince ne kalın orjinaliyle aynı boyutta)
bitane bendeki turbodan lazım kes bic istemiyosan
wideband
safc
evc
biraz daha buyuk cooler
komple 76 mm borular
butun bunları yaptıktan sonra 1.4 peak 1.2 cont seklinde hakan(maxi) abiye bi yazılım yazdırcaksın sonra seni fazlasıyla memnun edecek gucler elde edebilirsin tahmini bi rakam vermek gerekirse 260 hp ler olabilir..260 hp tam ayarlı bi 145 Q4 cok guzel gider bu dedigimi unutma :)
kesinlikle bende baya begenmıstım yalan yok cok gozum vardı satılmıs kısmet deılmıs artık o sekılde yapılmıs arastırcam yapacak bısey yok o paraları hayatta cıkaramam ne cevrem var bu konuda ne de o kadar param var gun gelır satmaya nıyetı olursa benı uyandırırsan sevinirim:D