User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Turbo seçimi - CA18DET 200SX ?

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo seçimi - CA18DET 200SX ?

    selamlar arkadaşlar ,

    project cars da konusu olan aracıma turbo seçimi yapmak üzereyim .

    şu and amısırdayım ve 2-3 ay daha burada olacağım . Buraya gelmeden 1-2 gün önce turbo artık son nefesini verdi ve köfteci arabası gibi oldu s13.

    aracımda bulunan parçalar:

    Motor:
    Wiseco 83.0 mm piston
    K1 Forged piston kolu
    ACL Race Ana & kol yatak
    ARP saplama
    Cometic üst kapak contası
    Sıfır Oem yağ pompası
    Sıfır Oem su pompası
    Custom krom egzoz manifoldu
    XS racing turbo elbow
    Port polish
    HKS 80mm Mantar filtre ( Made In Japan )
    Sandwich plate
    9 litre Front Mount Intercooler
    Walbro 255lph benzin pompası
    550cc Evo9 enjektörü
    NGK BKR6E-11 buji
    bronz subab guide ları
    Elektrikli fan
    Silikon Radyatör hortumları
    Custom FMIC boruları

    Yürüyen:
    XYZ Super Street coilover
    Cusco ön gergi
    Kaynaklı diferansiyel
    Exedy Stage II Debriyaj - Baskı

    elektronik:
    Greddy E-Manage ultimate & Harness
    Greddy 3 bar Map sensor
    Greddy Boodt & egt & oil press göstergeleri
    Aem uego wideband
    HKS Type-1 turbo timer
    HDI boost controller
    Z32 maf



    drift amaçlı kullanıyorum tahmin edeceğiniz üzere.

    şu anda orj turbo var üzerinde


    motor kırmadan önce krom egzoz manifolduna geçmedne önce 3000 full boost idi
    motor kırmadan kısa süre önce krom manifolda geçtim ve 3400 e çıktı full boost.
    motor kırdıktan sonra kapağa port polish yapıldı ve 3000 e geri geldi full boost.

    benim isteğim .

    maksimum 3500 de 1-1.2 boost görebileceğim , uzun ömürlü ve kesiciye kadar 1 bar tutabilecek bir turbo . bildiğiniz üzere driftte sürekli gaz bas-çek-bas-çek olduğu için tepkili bir turbo olması lazım

    seçenekler arasında

    Garrett

    GT2554
    GT2560
    GT2860R-5
    GT2860RS

    Internal wg li olması lazım turbonun . ext e gerek yok

    bu turbolar şimdilik ilk seçeneklerim . fakat tabiki fikirlere tamamen açığım ..


    bir taraftan da aklımda yeniden manifold yaptırıp twin scroll kullanmak var . aman o konuda da kendim yaptığım bir şey yok o yüzden birşey diyemeyeceğim



    planladığım güç 300-350 bg arası .

    intercoolerım 9 litre.


    miniksler ,senna ve görkemden bu konuya döktürmelerini istiyorum

    turboyu tr ye dönmeden 2-3 hafta önce sipariş verecğeim .


    Şİmdiden herkeze teşekkürler. inşallah diğer arkadaşlar için de klavuz niteliğinde olur .

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flow haritaları

    GT2554R




    GT2560R




    GT2860R




    GT2860RS


  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ts kullanman için garrett gt serisinde en az gt30dan başlaman gerekir eğer drift vs kullanımı için toplıcaksan bu arabayı o işi geç

    hacimden dolayı gt28 pek hoşuna gitmeyebilirmi bilmiyourm nasıl bir kullanım tarzı sevdiğini benim seçimim gt28den yana olur ama hybrid gt25/28 yada direk 2560 kullanabilirsin eğer altlarda gelmesini istiyorsan büyük a/r ile basınç sorunun olursa çözeblirsin diye düşünüyorum
    körler sağırlar

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ts kullanman için garrett gt serisinde en az gt30dan başlaman gerekir eğer drift vs kullanımı için toplıcaksan bu arabayı o işi geç

    hacimden dolayı gt28 pek hoşuna gitmeyebilirmi bilmiyourm nasıl bir kullanım tarzı sevdiğini benim seçimim gt28den yana olur ama hybrid gt25/28 yada direk 2560 kullanabilirsin eğer altlarda gelmesini istiyorsan büyük a/r ile basınç sorunun olursa çözeblirsin diye düşünüyorum

    rolling vs e hayatımda 1 kere çıktım o gece de turbo bitti. sevmem de rollin drag zaten yapamaz araba sardığından dolayı .


    kullanım tarzı olarak , ben tepkili seviyorum , yani ani dip gazlarda spool beklemek istemiyorum . dolayısı ile 3000-3500 arası full boost ideal . ayrıca ani boost gelmesi driftte kontrol zorluğu yaşatır.

    2560 ile kesici ye kadar (7500)1 bar tutabilir mi bilmiyorum , zira orj turbo 6000 de 0.8 lerden 0.6 lara kadar düşüyordu

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzozun güzel olursa iyi bir a/r seçersen tutabilir 1.8 hacim aslında 2860ta olabilir ama aradaki fark seni memnun etmezse zevk alamayablirsin
    körler sağırlar

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muffy standart motor kompe düz boru egzoz 2860 3800 gibi geliyor demişti en son . fakat bu port polish ve üst kapak gibi etkenlerle daha aşşağıya çekilir mi ? bide ed 4 litre intercoolerla 3800

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi bir p&p ile hem spool up geri gelir hemde spool hızı artması gerekir kapak nasıl yapıldı bilmiyorum agresif işlenmiş bir kapaksa tam tersi sonuçlarda doğurabilir bence 3800 kötü değil o civarlarda gelmesi lazım sendede manifoldda önemli tabi
    körler sağırlar

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı manifoldlarımız. kapak orj turboda 400 devir geriye çekti , bence başarılı .

    3800 rakamı beni irite ediyor. görkem de 2560 al diyor. ikisnin de arabasını kullanıp bakmam gerkicek snaırım

  9. #9
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı manifoldlarımız. kapak orj turboda 400 devir geriye çekti , bence başarılı .

    3800 rakamı beni irite ediyor. görkem de 2560 al diyor. ikisnin de arabasını kullanıp bakmam gerkicek snaırım
    2560 full boost kaçta goruyoms kanka ? standart kapak vardi sanirm gorkemde şimdilk

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3300 diyor görkem .. standart egzoz manifolduyla

  11. #11
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    GT2560 ı tarif etmişsin direk başka alternatif yok
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    GT2560 ı tarif etmişsin direk başka alternatif yok
    o kadar net diyorsun

    peki 2554 ile 2560 arasında nasıl bir fark olur ?

  13. #13
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikli olarak bence çok iyi kalitede düzgün yapılmış bir turbo manifolduna ihtiyacımız var. kalite ve performans kokan bir manifold hem basıncı çok ivmeli ve kayıpsız kullandırır hemde spool up daha farklı olur kanısındayım. ca18det te manifold sorunsalı var çünkü. oem manifold basıncın erken gelmesini sağlıyor fakat üstlere doğruda verimin düşmesini sağlıyor. replika veya aftermarket yapılan ürünleri konuşmak istemiyorum açıkçası. bana göre oem ile süper kalite manifoldun ortasında bile olamazlar. eğer gerçekten düzgün bir manifold ve standlone kullanıcaksan kesinlikle 2860 öneririm. 3800lerden daha erken dolar bence. 2560 şu anda sana en uygunu efe. aftermarket manifold ecu için ne düşünüyosun bilmiyorum ama.... 1 bar için bende dyno eğrim redline'a yaklaşıldığında eğim çok az düşüyordu. dediğim gibi boost saatimi bağlim tam nerde nasıl olduğunu söylerim. 2860 için çok masraf yapmalısın driftte uygun kullanmak için. 2554ü düşünme bile efe bizim devir bandımıza uygun bir turbo değil.
    Sakin güç...

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifold işi benim de hep aklıma , ama çok da seçenek yok . ya iskender beyin kapısını aşındırıcaz , güzel bir manmifold yapıp bize kalıbını alıcaz hepimiz aynı manifoldu kullanıcaz , yada ebay ürünü manfoldlara devam . şu anlık ben memnunum bir ısıkıntıısnı gçrmedim . tek sıkıntı geldiğinde yüzeyi berabet haldeydi frezeye sokmak zorunda kaldım . o sebeple.

    orj manifoldu sökmemin sebebi de biliyorsun ki çatlaması . yoksa böyle bir niyetim yoktu benimde.

    standalone olarak power FC yada Aem EMS . tr ye geldiğimde cebimdeki paraya bağlı oalrak

    aem e 3000 tl kıyamam heralde gibi geliyor. ebay de 1799 dolar.

    2560 o zaman şimdilik tercih gibi gözüküyor..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •