User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Egzantrik Sorunu? Uzman görüşleri..

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Egzantrik Sorunu? Uzman görüşleri..

    Selamlar arkadaşlar


    aracın parça seçimi drift için yapılmıştır .

    dolayısı ile bol tepkili , az lag lı , alt devirleri canlı bir setup planlanmıştır

    Motor : 1.8 litre nissan CA18det
    turbo : GT2560R
    Intercoler : 9 Litre
    Sıkıştırma : 8.5:1


    buna göre orjinal ölçüleri şu şekilde olan motorun


    Stock Cam Specs- CA18DET

    --------------------

    Type - Lash

    Duration (IN) – 240 degrees

    Duration (EX) – 248 degrees

    Lift IN (mm) - 7.80

    Lift EX (mm) - 8.50

    Lobe center angle (IN) – 120 degrees




    bulduğum ve almayı planladığım egzantrikler ise

    HKS markalı

    256 - 8.5
    264 - 8.5

    şeklinde



    soru şudur ki

    orjinal egzantrik ölçüleri bu şekilde olan motorun bu egzantriklere geçmesi , alt ve üst deviri nasıl etkiler

    ayarlı kasnak gerekir mi

    hidrolik iticilerden - solid iticilere geçmek gerekir mi ?

    kesici 7500-8000 arası olacak

    bilgim olmayan bir konu fikirlerinizi bekliyorum .

  2. #2
    RUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8000 d/d için solid'e geçmene gerek yok. Faydası olmazmı olur, daha çabuk çevirir ama genelde daha üst devir çevirmeyi planlıyanlar solid'e geçerler mesela 9000 d/d ve üstü Çünkü bu devirlerde hidrolik iticilerden tam randıman alınamıyor malesef. Ayarlı kasnak alman lazım çünkü eksantriklerin ayarları + ve - olarak kasnaktan ayarlanır. Örnek olarak belirttiğin eksantriği ben şahsen takmazdım. Neden dersen sonuçta belli bir para harciycaksin ve bir beklenti içinde olacaksın. Seçtiği eksantriğin eksoz lifti std ile aynı. Emme de çok az bir fark var, burdanda ne kadar güç alırsın tam bilemiyorum. Bence eksantrik olarak emme ve eksoz cam lerini farklı derecelerde alma. 200sx için en verimli eksantrik hangisi bilmiyorum ama biraz internetten araştırırsan mutlaka drifte uygun bişeyler bulabilirsin. Birde yazmayı unutmuşum, örnek olarak verdiğin eksantrikleri ayarsız olarak arabana takarsan herhangi bir güç artışı olmaz. Sadece psikolojik olarak bir etkisi olur. Yani hangi eksantriği takarsan tak düzgün bir ayar olmadan istenen gücü alamazsın. Birde hidrolik iticiden mekanik ( solid) iticiye geçmek istersen, eksantrikleride değiştirmen lazım. Örnek olarak yazdıgın LASH type dediği hidrolik iticiye göre olan model, onun Solid type olan versiyonunu takman lazım.

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende biraz araştırdıktan sonra gçrdüm ki 264 HKS ler solid lifter için miş . şu anlık solid e geçmeyi planlamadığım için 264 kısmı iptal .

    SXOC de yazılan egzoz kısmını almana gerk yok, eğer egzantrik geliştirmesi yapıyorsan sadece emme yi alabilirsin ,

    yada bi tane daha egzoz egzantriği bulup ayarlı kasnakla birlikte emme ye takabilirsin dediler..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •