User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
92 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: hybrid turbo ve yazılım hk.

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coskan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu durumda kucuk turboyla ustlerde kaybettıgımız sıcaklıktan dolayı kaybettıgımız gucu gerı kazanmıs olmazmıyız yane aslında ıı bı duurm olur zararımıza degılde yararımıza seklınde
    eğer aracında basınç aynı seviyede kalacaksa pek bi faydası olmayabilir..

    Çünkü üretici zaten alt ve üst devirlerde optimum verimde olacak turboyu seçmiştir zaten..

    ama basınç artacaksa muhakkak faydası var..

  2. #21
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo ne kadar büyük olursa olsun, basıncınız aynı kaldığı sürece içeri giren hava miktarı eşittir...
    eğer aynı basınçta kullanacaksanız aynı yazılımı kullanabilirsiniz ancak üst devirlerde araba basıncı kaybetmeyeceği için yazılım sorun çıkartabilir. tamamen yazılıma bağlı...
    turbonun devri büyük veya küçük turbo arasında o kadar farklılık göstermez..


    turbo büyüklüğü değiştikçe aynı basınçtaki bastıkları hava miktarı değişir compressor mapindende bunu görebilirsin aynı motorda 64mm inducerlı turbo ile 17 18psida 500 55 hp alırsın atıyorum turboyu sökersin 76mm turbo takarsın aynı basınçta 700hp alırsın çok basit örnek oldu ama böyle
    körler sağırlar

  3. #22
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    semih biz güçten bahsetmiyoruz. Aynı devirde aynı basıncı bastığımız takdirde aynı güç alınır... yoksa üst devirlerde veya max boost değerlerinde gücün artacağı aşikâr..
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo büyüklüğü değiştikçe aynı basınçtaki bastıkları hava miktarı değişir compressor mapindende bunu görebilirsin aynı motorda 64mm inducerlı turbo ile 17 18psida 500 55 hp alırsın atıyorum turboyu sökersin 76mm turbo takarsın aynı basınçta 700hp alırsın çok basit örnek oldu ama böyle
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #23
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    semih biz güçten bahsetmiyoruz. Aynı devirde aynı basıncı bastığımız takdirde aynı güç alınır... yoksa üst devirlerde veya max boost değerlerinde gücün artacağı aşikâr..
    bende sana onu diyorum aynı devirde aynı basıncı farklı turboyla basarsan farklı güç alırsın

    kompresör büyüklüğü farklı basınç aynı ama debi farklı
    körler sağırlar

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende sana onu diyorum aynı devirde aynı basıncı farklı turboyla basarsan farklı güç alırsın

    kompresör büyüklüğü farklı basınç aynı ama debi farklı
    abi yanlış yorum yapıyosun

    debiyi belirleyen motorun kendisidir..

    basınç aynıysa debi aynıdır..

    fakat yapısal farklılıktan dolayı hava farklı dirençle karşılaşır ve farklı derecede ısınır

    Farklı sıcaklık + aynı hacim = farklı miktar (kütle)

    farklı hava miktarı => farklı motor gücü

    Not: fark sıcaklıktan etkilendiği kadar.. az etkilenirse az, çok etkilenirse çok..

    Senin verdiğin örnekte gücün o kadar zıplamasının tek nedeni, ilk turboda verimlilik baya bir düşüktü (ya sıcak hava üfledi - düşük ihtimal - ya mekanik olarak ilk turbo yetersiz kaldı)

  6. #25
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merruse üstad demişki ''Dolayısı ile ölçüm sonrasında ne yaparsanız yapın sabit kütle ile sabit güç alırsınız. Bu kütleyi ister kafam kadar turboyla basın isterseniz fındık kadar teyp motoru ile. Arada hiçbir fark olmaz.''

    bişeyi sormak istiyorum bu konuda daha önce bir yazı verilmişti makale topiğinde.. GT35R ile GT30R aynı devirde aynı havadaki aynı 02 miktarı ve aynı sıcaklık girdileri kısacası tüm girdilerin aynı olduğunu kabul edersek aynı devirde ve aynı istenen basınç ile turboların bastığı flow GT35'de daha fazladır yanımıyorsam buna benzer bi açıklama vardı.

    Şu ikisi arasında çelişkiği açıklayabilirmisiniz?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  7. #26
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi yanlış yorum yapıyosun

    debiyi belirleyen motorun kendisidir..

    basınç aynıysa debi aynıdır..

    fakat yapısal farklılıktan dolayı hava farklı dirençle karşılaşır ve farklı derecede ısınır

    Farklı sıcaklık + aynı hacim = farklı miktar (kütle)

    farklı hava miktarı => farklı motor gücü

    Not: fark sıcaklıktan etkilendiği kadar.. az etkilenirse az, çok etkilenirse çok..

    Senin verdiğin örnekte gücün o kadar zıplamasının tek nedeni, ilk turboda verimlilik baya bir düşüktü (ya sıcak hava üfledi - düşük ihtimal - ya mekanik olarak ilk turbo yetersiz kaldı)

    basınç aynıysa debi aynı olmaz yaw bu bahsettiğim turbo motor için uygun yani o basınçlarda verimsiz kalan bir turbo değil dyno sheetlerde var farklı turbolara ait o yukarıda bahsettiğim örnekte aynı gün dynonun üstünde turboları değiştirip yaptılar ki şuda var bunun gibi baya örnek var özellikle 74 76mm civarı turbosu olup bu şekilde farklılık olan ölçü şunun için verdim kullanıcı sayısı fazlaydı o yüzden biraz daha fazla test imkanı vardı

    iş yerinde olduığum için sheet koyamıyorum şu an ama şu an baktığım 32psi 272 egzantrikli 3lt motorda 74mm turbo 935whp çıkarırken 32psida 76mm aynı motor ile aynı basınçta 4 haneli güçleri görebiliyorsunuz turbin kısmı büyüklük olarak aynı

    ben şu yönden diyorum şimdi basınç aynı diyoruz yani devir aynı dönüyor mil devri aynı, mile farklı büyüklükte kompresör pali taktığımızda farklı debide hava gönderebileceğiz ha şu var eğer motor bunu kullanabiliyorsa güce çevirecek motor yapısı müsaitse farklı turbodan aynı basınçta farklı güç çıkar
    körler sağırlar

  8. #27

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merruse üstad demişki ''Dolayısı ile ölçüm sonrasında ne yaparsanız yapın sabit kütle ile sabit güç alırsınız. Bu kütleyi ister kafam kadar turboyla basın isterseniz fındık kadar teyp motoru ile. Arada hiçbir fark olmaz.''

    bişeyi sormak istiyorum bu konuda daha önce bir yazı verilmişti makale topiğinde.. GT35R ile GT30R aynı devirde aynı havadaki aynı 02 miktarı ve aynı sıcaklık girdileri kısacası tüm girdilerin aynı olduğunu kabul edersek aynı devirde ve aynı istenen basınç ile turboların bastığı flow GT35'de daha fazladır yanımıyorsam buna benzer bi açıklama vardı.

    Şu ikisi arasında çelişkiği açıklayabilirmisiniz?
    kütle aynıysa denmiş.. ki tamamen katılıyorum, kütle eşit --> güç eşit

    kütleyi etkileyen üç şey var, 1. havanın basıncı, 2.cisi havanın debisi ve 3. havanın sıcaklığı

  9. #28
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iki turboyada giren havanın kütleside aynı diyelim farz edelim örneğin K20A'nın sevdiği devirler olan 6500 d/d tüm koşullar aynı GT35R yine daha fazla flow üflemezmi?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basınç aynıysa debi aynı olmaz yaw bu bahsettiğim turbo motor için uygun yani o basınçlarda verimsiz kalan bir turbo değil dyno sheetlerde var farklı turbolara ait o yukarıda bahsettiğim örnekte aynı gün dynonun üstünde turboları değiştirip yaptılar ki şuda var bunun gibi baya örnek var özellikle 74 76mm civarı turbosu olup bu şekilde farklılık olan ölçü şunun için verdim kullanıcı sayısı fazlaydı o yüzden biraz daha fazla test imkanı vardı

    iş yerinde olduığum için sheet koyamıyorum şu an ama şu an baktığım 32psi 272 egzantrikli 3lt motorda 74mm turbo 935whp çıkarırken 32psida 76mm aynı motor ile aynı basınçta 4 haneli güçleri görebiliyorsunuz turbin kısmı büyüklük olarak aynı

    ben şu yönden diyorum şimdi basınç aynı diyoruz yani devir aynı dönüyor mil devri aynı, mile farklı büyüklükte kompresör pali taktığımızda farklı debide hava gönderebileceğiz ha şu var eğer motor bunu kullanabiliyorsa güce çevirecek motor yapısı müsaitse farklı turbodan aynı basınçta farklı güç çıkar

    Basıncın nasıl oluştuğunu düşünsek zaten bazı şeyler netleşecek..

    Hortum örneği verirler ya hep, hortumun ucunu sıkarsın, su daha tazyikli fışkırır, hortumun ucunu sıkmasın tazyik azalır..

    debi değişmedi ama hortum içindeki basınç değişti..

    tersten düşünüyorum, motorda havanın geçeceği alanlar sabit (sadece turboyu değiştiriyoruz çünkü)

    kesitler sabit olduğuna göre basıncıda mekanik veya elektronik metodla sınırlıyorum.. bu durumda debi (flow) aynı olacaktır

    verdiğin örnekte ise o kadar fark oluşması cidden garip.. eminim cfm hesaplarına girsek bişiler görürüz ordada..

    örneğini verdiğin motor kaç devir dönmekte? ölçüm yapılan basınç? test edilen turboların mapleri varsa paylaşırmısın.. merak ettim cidden..

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iki turboyada giren havanın kütleside aynı diyelim farz edelim örneğin K20A'nın sevdiği devirler olan 6500 d/d tüm koşullar aynı GT35R yine daha fazla flow üflemezmi?
    bi üst mesajda yazdım abi yorumumu.. motorda değişiklik yapmazsan eğer basın aynıysa debi (flow) aynı.. ama kütle sıcaklığa göre değişir..

    bi de senin farzettiğin şey olmaz.. kütle aynı diyemezsin zaten.. kütleyle işimiz yok, debiyle işimiz var.. sen basınç aynı, debi (flow) aynı diyebilirsin sadece.. turbonun emdiği kütle bu iki parametreye göre değişir..

    yani emilecek havanın hacmini motor ve basınç seviyesi belirler..

  12. #31
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basıncın nasıl oluştuğunu düşünsek zaten bazı şeyler netleşecek..

    Hortum örneği verirler ya hep, hortumun ucunu sıkarsın, su daha tazyikli fışkırır, hortumun ucunu sıkmasın tazyik azalır..

    debi değişmedi ama hortum içindeki basınç değişti..

    tersten düşünüyorum, motorda havanın geçeceği alanlar sabit (sadece turboyu değiştiriyoruz çünkü)

    kesitler sabit olduğuna göre basıncıda mekanik veya elektronik metodla sınırlıyorum.. bu durumda debi (flow) aynı olacaktır

    verdiğin örnekte ise o kadar fark oluşması cidden garip.. eminim cfm hesaplarına girsek bişiler görürüz ordada..

    örneğini verdiğin motor kaç devir dönmekte? ölçüm yapılan basınç? test edilen turboların mapleri varsa paylaşırmısın.. merak ettim cidden..
    gt4088r gt4276r 4276r ın mapini bulamayabilirsin direk garrett üretimi bir turbo değil pte üretimi bir turbo bunun gibi çok örnek verebilirim aslında

    iş motorda bitiyor aslında büyük turbodaki kayıplar kısıtlamalar daha az olacağından VE artacak buradan kazanç olacak




    görülüyormu foto ben göremiyorumda zaten yasak iş yerinde görülmüyorsa başka bakıyım?


    pek önemli değil aslında ama corky bell in maximum boost adlı kitabından bir alıntı buda

    When operating at maximum load, the large compressor puts less heat into the intake charge.
    * The large turbine creates less exhaust manifold back pressure, further reducing the heat load.



    Using the equation above from Garrett (and supported by Corky Bell).

    Actual Flow = Map (ambient+boost) x Volumetric efficiency x RPM/2 x displacement
    all divided by gas flow and intake temps.

    Our scenario: 10lbs boost on large and small turbo assuming intake temps are the same for both. Yes this is possible if the larger turbo was not intercooled. Just bare with me..lol Also assume that both setups have the same amount of exhaust backpressure


    .....................small turbo.......... large turbo

    Boost.................10PSI................10PSI

    flow....................less...................mor e

    RPM...................fixed.................fixed

    Displ..................fixed..................fixe d

    intake temp........fixed..................fixed

    exhst bck press...fixed..................fixed

    gas constant.......fixed..................fixed

    VE......................less...................mor e


    Conclusion: If intake temps, backpressure, boost and RPM are held constant for both setups the larger turbo will make more power because volumetric efficiency has increased due to the greater flow of the larger compressor wheel at 10PSI.

    DECREASED INTAKE TEMPS and BACKPRESSURE ARE NOT THE ONLY REASONS FOR PERFORMANCE GAIN.

    But the above conclusion is ofcourse incomplete in the real world as larger turbos do decrease backpressure (further stimulating volumetric efficiency)

    and

    A larger turbo running within it 73% efficiency island or there abouts will produce a more dense intake charge assuming that the same intercooler is used for both setups.

    The end result of a larger turbo operating in it's efficiency range is more power, but it comes from increased flow, as well as reduced exhaust backpressure and lower intake temps.
    körler sağırlar

  13. #32
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi üst mesajda yazdım abi yorumumu.. motorda değişiklik yapmazsan eğer basın aynıysa debi (flow) aynı.. ama kütle sıcaklığa göre değişir..

    bi de senin farzettiğin şey olmaz.. kütle aynı diyemezsin zaten.. kütleyle işimiz yok, debiyle işimiz var.. sen basınç aynı, debi (flow) aynı diyebilirsin sadece.. turbonun emdiği kütle bu iki parametreye göre değişir..

    yani emilecek havanın hacmini motor ve basınç seviyesi belirler..

    yalnız şu var anladığım kadarıyla yazdıklarından motorun VE yeterli gelmeyeceği için eğer düşünüyorsan bunu bahsettiğimiz motorların VE leri gerçekten yüksek o kafa karıştırmasın çıkabilecekleri VE ler yani
    körler sağırlar

  14. #33
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    resim çıkmadı senna abi ahh bide çevirisi olsa verdiğin yazının.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  15. #34
    [RaCeR] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İSTANBUL
    Mesaj
    2.187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Turboyu büyütüp dynoya cıktıkları sırada o turbo içinde bir yazılım yapılmıyor mu?
    Alıntı JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN

  16. #35
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hortum örneği güzel peki hortum yarım parmak değil de 3çeyrek olsaydı, aynı basınçta çıkan suyun hacmi eşit mi olurdu??
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #36
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  18. #37
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle bir şey vardı ;


    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster





    Bu dyno sheette genel olarak Garrrettin fazlaca tercih edilen turbolarının limit basınclarda verdikleri güçleri görüyoruz.
    Testteki amaç otomobildeki gt30r'ın verdigi gücü 35r'ın verdigi ile karışılaştırmak.Turboların her farklı hacimde diger etkenlerde , değişik motorlarda aynı gücü vermeyecegi aşikardır.
    Burda amac gt30r ile 565 whp alan bir aracın sadece turbo değişimi ile 35r sonrası
    ne kadar beygir artacagının açığa cıkartılmasıdır.Test esnasında turbonun haricinde
    hiçbir parça değiştirilmemiştir.

    Garrett gt30r için ortalama 500 hp bir rakam alınabilecegini acıklarken , dyno testi
    yapılan aracta 565whp/440tq at 32psi alınmış.Aynı şekilde 35r için 600 hp gibi rakam ,
    burda ise alınan ise 654whp/472tq at 32psi.
    Test edilen 30r , 35r ile aynı .82a/r housinge sahip.
    (Dyno owner:Jeff)

  19. #38
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyu büyütüp dynoya cıktıkları sırada o turbo içinde bir yazılım yapılmıyor mu?

    yapılıyor?
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •