genelde duyuyoruz mesela gt30 takıp 1,5 bar basacağına gt35 tak 1 bar bas filan diye. bu ne kadar doğrudur?
mesela elimizde bir araç var (sti diyelim), gt30 koyup 1 barda elde edilen güç ile hiçbir etken değişmeden gt30 çıkarılıp gt35 takıldığından yine 1 bar basınç ile elde edilen güç aynı mıdır?
bu basınç bildiğim kadarıyla emmedeki gazın basıncı, peki map gt55te koysan 1 bar basınçta emmedeki gaz aynı olmayacak mı, burdan gücün değişmeyeceği kanısına mı varıyoruz.
http://www.turbobygarrett.com/turbob...o_tech103.html
linkten okuduğum kadarıyla turbo seçiminde önce istenen güce göre air flow ve pressure belirleniyor sonra turboların compressor mapine göre uygun olan turbo seçiliyor. kısaca önce basınç ve hava debisi belirleniyor ardından turbo seçiliyor.
yani istenilen gücün belirlenmesinde turbo bir etken olarak gözükmüyor.
bu konuda kafam biraz karıştıda sorayım dedim.