wastegate e napılcak murat?kim yapar :)
Printable View
wastegate e napılcak murat?kim yapar :)
downpipe konusunda bi yorumum yok, ama sisteme intercooler sana basınç kaybı olarak geri dönecektir diye düşünüyorum.. (Bu arada 1.4 TSi larda intercooler yok diye biliyorum doğru mu??)
çünkü bu tip soğutucularda mutlaka basınç kaybı vardır..
Fakat hava soğuyacağı için, özellikle limitlerde kullanıyor olduğundan turbo fazlasıyla sıcak hava üflüyor, araç daha iyi gidecektir :icon_tup:
water cooler var araçta
bu arabayı katalizör hiç sıkmıyormu?onun yerine 60 lık downpipe yapsam turbodan biraz daha verim alamıyormuyum yani?millet bosamı downpipe takıyor o zaman?
faydası elbette olur ama istediğin gibi üst devirlerde şahlanma olmaz..
downpipe değiştirince turbo üflediği hava dolayısıyla motorun basıncı artmaz.. belki orta devirler peak basınç oluşur biraz daha.. ama oda bu turboyla şüpheli :)
adamlar lag olmasın diye iyice ufak turboya gitmişler ya..
6000 devirde 0.5 bar anca görüyor :)
bence downpipe büyütme ve eksoz kontrolü hatta çap büyütme işini atlamayın derim .
gaz çıkışı fazla sıkışık olursa, turbo basamaz .
daha dün buna güzel bir örnek yaşadık
forumdan bir arkadaş T70 koca turbo takmış araca, araç ford ztec 2.0
diyorki 5500 devir çeviriyorum, 0.1 barın üzerine çıkamıyoruz deliricem .
eksozu kontrol et dedim ,
1 tane susturucu tıkalı çıkmış, ondan sonra düzelmiş herşey .
demek istediğim şu
istenen basınç 1 bar ,turboda 1 bar bastı eyvallah turbo yetiyor ..
ama bunun tam tersi olduğu zaman kesin turbo yetmiyor DIYEMEYIZ.
ya bir sorun varsa ? ya eksoz tıkalıysa? ya katalitik tıkanmışsa ?
o zaman faydasını göreceğiz sanırım :)
Eklenen dynosheet benim yaptığım bir araca ait. Stage1 yazılım.
Sanırım Türkiye'de ilk 1.4 TSI 122 hp aracı ben yaptım çünkü okuyup yazabilmek için update i bir hayli bekledim, bana gönderilen beta bir yazılımla, hazırladığımız yazılımı 3 gün bekleyip byteshooter dan ok geldikten sonra aracı yazabilmiştim.
Öncelikle şunu belirtmek isterim, 1.4 122 hp de k03 yok. TD025M2 Turbo çıkıyor. Bir ara fotoğrafını konuya eklerim.
Bu turbonun wastegate hortumunu söküp ve bypass valve i iptal edip limitini gördüm, bunun loglarını aldım, Şu an şehir dışındayım ofise dönünce eklerim fakat bu turbo ile üst devirlerde 0.5 bar üzeri basmanın hayal oldugunu söyleyebilirim cünkü peak 1.1 barı bile gecmiyor.
knka td03 teyken 3. viteste 5000rpm den sonra basınç 1 bardan 0.9 0.8lere doğru düşüyordu... şimdi td04 turboya geçtim, 4. vitesi 5. vitesi bitirdim banamısın demiyor.....
hakan abi yazdıklarını şimdi okudum, bu durumda benim yazdıklarımın bi anlamı yok.... :)
senin cuk diye oturuyodu tabi manifold derdi yok bişey yok :)
knka gel sana benim turbodan takalım bitane, uza git :D
ama her türlü ben saplarım onagöre :D
orjinal halindeyken basic göstergem yoktu. ama suan aracimda chip ve basinc göstergesi var. 2500 gibi dolmaya basliyor 3200 gibi 0.6 bara cikiyor 4000e kadar devam ediyor bu sekilde ve enteresendir ki , 4000 gibi baya saglam ivmelenme basliyor ve basic 0.9 da sabit kaliyor taki 5500 e kadar ordan sonra kayip basliyor. ( 4. vites de bunu gözledim ) 6500e kadar cikmadim ama basic düsüsü hizli oldugu icin 0.6-0.7 bar i 6500 e kadar basabilecegini sanmiyorum ( kendi arabam icin).
bide sögle bisey var, arabanin islerini kendim yapyiorum hoby olarak, menifoltu filan deldim, eksozgazi sicakligini ölcmeek icin sensör taktim. maniflltun üzerinde de catlaklar vardi , kaynattim. orlardan bi kacak olabilir. ayrica benim chip olayi da karisik , acemi biri tarafindan yapildi. belki o yüzden de bu sekilde olabilir.
yazılım la bildiğim kadarıyla 1.8T ler peak 1.2 cont 0.9.
"5500 e kadar ordan sonra kayip basliyor. ( 4. vites de bunu gözledim ) 6500e kadar cikmadim ama basic düsüsü hizli oldugu icin 0.6-0.7 bar i 6500 e kadar basabilecegini sanmiyorum ( kendi arabam icin)."
xsi
benim dediğimle aynı şey. 5500 'den sonra basınç düşmeye başlıyor.... serviste de aynısını sölediler ki ya sen okuduğunu anlamıyorsun ya da işine gelmiyor anlamış değilim