Sekman kanalı kırılması neyin işaretidir? (Bildiğim kadarıyla comp etkisi)
Etek çizmesi neyin işaretidir?
Gömlek çizmek neyin işaretidir?
Bir bilgi verebilir misiniz?
Printable View
pompayı araç üstündemi kontrol ettiniz dışarıdamı?
topraklama düzgünmü?
topraklamaya ilk başta bakın bence
pompanın fiziksel kontrolü yapıldımı?
Sekman kırmak gerçekten zor. Sekmanı kırabilmen için yanlış ebatta sekman kullanmış olman, pistonunun erimiş olması falan lazım. Kol falan kırılırda sekman biraz zor. Onun içinde avansı çok ama çok abartmış olman gerekir. Standart bir arabada neredeyse imkansız.
Etek çizmesi pistonun yıprandığına işarettir. Normal şartlarda piston ile silindir arasından bir jilet ucu kadar falan boşluk bulunması gerekir. Ancak piston yukarı aşağı giderken ufak ufak aşınır. Ancak sekman çelik olduğu ve aşınmadığı için arada boşluk oluşur. Bu da özellikle motor soğukken pistonun silindir içerisinde hareket etmesine neden olur. Üst tarafta sekman oturduğu halde piston tam oturmadığı için silindirin iç cidarını çizer. Buna etek çizmesi denir.
Gömlek çizmesi sonuçtur işaret değil. Ya aşırı benzin gelmiştir silindire ve pistonu eritmiştir, piston eridiği içinde sekman gömleği çizmiştir, ya da solventli benzin falan almışsındır gene pistonun erimiştir. Tabi birde dışarıdan parça kaçmış olma ihtimali var. Bujinin ucu kırılıp silindire girerse o da çizer. Her şekilde missfire olması gerekir. Eğer EGT sapıtık değerlere geldiyse o da pistonun erimesine neden olabiliyor. Bir başka ihtimalde yağlamanın yetersiz olması ya da hiç olmaması...
ben yenmak marka pistonlarda 2 defa segman kanalı kırmıştım daha sonra kolben piston takımı aldım o pistonlarla hararet yaptım blok değişti başka blok taktılar arabaya ama hala aynı piston segmanla gazlıyor şuanda araba :)
Sekman kanalı = piston. Sekan kıramazsın. Çok ama çok zor.. Kırım işi en zayıf halkadan başla. ORadaki en zayıf halka aluminyum olan pistonların kendisi. Aluminyum çok extreme bir şey olmadıktan sonra çeliği kıramaz. He piston erir, arada boşluk oluşur, silindir herşeye rağmen çalışmaya devam eder (nasıl olacaksa artık :) ) ve sekman bir tarafa sıkışırda kırılır, e bu kadarına yuh denir zaten.. Pistonu erittiği halde gazlayabiliyorsan ve hala o motor sıkışmadan dönüyorsa git bi milli piyango falan al :)
valla abi makinayı en son söktüğümüzde segmanları sağlam ama nasıl anlatayım 2 segman arasında kalan parça varya kanalı işte paramparça dökülmüştü :)
Walbro 342 corsaya uyar mi? Bir arkadasda hazir varda.
3 barda @330 cc orjinal enjektor ve pompanın kapasitesi Benzin yetmeme gibi bir durumu yok arkdaşlar 250 bg kadar sorunsuz yuklenebiliyor bu motor. Bu motorda 2 tane kat var 1. kattan önceki sensör ( oksijen sensörü veya lambda artık ne derseniz ) hemen bogazın orda bu katı iptalinde herhangi bir sıkıntı yok, 2. sinde ise kattan sonra nu kat iptalinde ya Erdenin yaptırdığ gibi sabit bir değer evrip aldığınız benzinin hep aynı kalite olması için dua edeceksiniz yada ucu azcık acık conta takıp yanıltacaksınız. Aracın fakire düşmemesi için basit bir yöntem aklınıza yatarmı bilmiyorum ama orjinal filtreyi takın... birde 2. sensör iptalini geri alıp yerine yanıltıcı conta takıp oyle yazılım yaptırın.
edit: bütün sensörlerin doğru calışığından emin olmayı unutmayın.
dbilas flowmasteri gecenlerde geri taktim.
afr problemi gecmis gibi.
Su an sadece alt devirlerde yuklenince fakirde kaliyor ve 4000 devir altinda araba cok olu. Vites gecirdikten hemen sonrada direk gaza yuklenince kisa bir yigilma yapiyor.
onun disinda ust devirlerde problem kalmadi.
Hersey servisde radyotor degistikden sonra basladi.
op-com aldim.
c0000-08 vehicle speed sensor Circuit Malfunction
c044a-08 no engine RPM signal
diye hata var.
fişlerimi takmamışlar acaba :P
kalıcı mı geçici hata mı? anlaşılıyormu?
muhtemelen aracın tesisatına zarar vermişler.. yada gunahlarını almayalım ısıdan vs den bi sıkıntı gormus tesisat..
Hata gecici sildim ve tekrar vermedi. Simdiki problem yuklenince 3. Silindirde atesleme acisi 10 dereceye kadar dusuyor. Bugün enjektorleri temizlettim ve yer degistirdik ama sorun devam ediyor.
knock sensor yuklenince 3.silindirde -10 derece kadar dusuyor ama bu her seferinde degil.
- lere dusdugu zamanda araba yurumuyor. 0 da kaldigi zamanlarda ise problem yok.
Bunun enjektorden olabilecegini dusunduk ve 2. ve 3. enjektorun yerini degistirdik.
Problem 3. silindirde devam ediyor.
Bu sabah ise tum silindirlerde - 4/5 civarlarini gordum.
Bobini ise daha once degistirmistim kesiklik yapdigi icin.
Her silindir ayrı bobinli mi?Tahminim öyledir. Eğer öyleyse bobinlerin de yerlerini değiştirirseniz değişiklik oluyor mu görülebilir.
Yukarıdaki arızalara bağlı olarak egzantrik ve krank okuyucu kablolarını bir kontrol edersen iyi olur. Hatta yeni deneme şansın varsa çözüm sunabilir.
Eğer bobin, krank okuyucu, egzantrik okuyucu da bir şey yok ise beyin değiştirmeniz gerekebilir.
Bu arada bobin konusunda yeni aldım diye güvenme. Var ise eğer arkadaşlarında bir corsa alıp bir değiştir gör. Ancak hatalara bakılınca krank ve ya egzantrik sensörü arada kafayı yiyor gibi.
Egzantirik ve krankda degisti. Fayda yok.
yukarda yazılımı orjinale cevirdigini soylemis. erden tesisati hiç kontrol ettinizmi? enjektorleri degistirdiginiz halde( baska bir bobin denedigini varsayarak) geriye kalan tek ihtimal tesisat gibi duruyor.
Komple değişen parçaları bir sayar mısın? Ayrıca tesisata baktınız mı?
Tesistata bakmadim.
Bobin
MAF
o2 (birinci)
Krank sensoru
Egzantirik sensoru
Bujiler
Enjektorler test edildi,yerleri degistirildi, temizlendi.
Hava fitresi su an yine dbilas flowmaster takili.
Chip silindi orjinal yazilim yuklendi opel servisinde.
2. Sensör kalmış değişmeyen, söküp takarken zedelenmiş olabilir mi ?
Sanırsam 2. sensör yanıltılmış durumda. Tesisatı bir gözden geçirip ECU denemek de fayda var diyorum ben.
Herhalde bunun sonu belli oldu.
Bugün geçici olsada hatalar zinciri vardı. Hiçbiri arıza yakmasada bilgisayardan okuyabiliniyordu.
B1000-ecu malfunction
U2201-00 can-bus no communication with Ehu
U2100-00 can-bus.
Bobini tekrar degistirdim...Sorun devam ediyor.
Bu sabah sonunda bilgisayar mantikli bir ariza yakaladi ...MAF..
dbilassss flowmaster ...3 kere maf degistirdim.....