Problem hala var. Arada 11 lerde ama arada yine 13 lerde kaliyor. Ozellikle 5 vitesde.
13 lerde kaldigi zamanlar, ilk gaza yuklendigimde 13 lerde kaliyor ama gazdan ayagimi cekip tekrar yuklenince 11 lere iniyor..
Problem hala var. Arada 11 lerde ama arada yine 13 lerde kaliyor. Ozellikle 5 vitesde.
13 lerde kaldigi zamanlar, ilk gaza yuklendigimde 13 lerde kaliyor ama gazdan ayagimi cekip tekrar yuklenince 11 lere iniyor..
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
Sekman kırmak gerçekten zor. Sekmanı kırabilmen için yanlış ebatta sekman kullanmış olman, pistonunun erimiş olması falan lazım. Kol falan kırılırda sekman biraz zor. Onun içinde avansı çok ama çok abartmış olman gerekir. Standart bir arabada neredeyse imkansız.
Etek çizmesi pistonun yıprandığına işarettir. Normal şartlarda piston ile silindir arasından bir jilet ucu kadar falan boşluk bulunması gerekir. Ancak piston yukarı aşağı giderken ufak ufak aşınır. Ancak sekman çelik olduğu ve aşınmadığı için arada boşluk oluşur. Bu da özellikle motor soğukken pistonun silindir içerisinde hareket etmesine neden olur. Üst tarafta sekman oturduğu halde piston tam oturmadığı için silindirin iç cidarını çizer. Buna etek çizmesi denir.
Gömlek çizmesi sonuçtur işaret değil. Ya aşırı benzin gelmiştir silindire ve pistonu eritmiştir, piston eridiği içinde sekman gömleği çizmiştir, ya da solventli benzin falan almışsındır gene pistonun erimiştir. Tabi birde dışarıdan parça kaçmış olma ihtimali var. Bujinin ucu kırılıp silindire girerse o da çizer. Her şekilde missfire olması gerekir. Eğer EGT sapıtık değerlere geldiyse o da pistonun erimesine neden olabiliyor. Bir başka ihtimalde yağlamanın yetersiz olması ya da hiç olmaması...
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
ben yenmak marka pistonlarda 2 defa segman kanalı kırmıştım daha sonra kolben piston takımı aldım o pistonlarla hararet yaptım blok değişti başka blok taktılar arabaya ama hala aynı piston segmanla gazlıyor şuanda araba![]()
Sekman kanalı = piston. Sekan kıramazsın. Çok ama çok zor.. Kırım işi en zayıf halkadan başla. ORadaki en zayıf halka aluminyum olan pistonların kendisi. Aluminyum çok extreme bir şey olmadıktan sonra çeliği kıramaz. He piston erir, arada boşluk oluşur, silindir herşeye rağmen çalışmaya devam eder (nasıl olacaksa artık) ve sekman bir tarafa sıkışırda kırılır, e bu kadarına yuh denir zaten.. Pistonu erittiği halde gazlayabiliyorsan ve hala o motor sıkışmadan dönüyorsa git bi milli piyango falan al
![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
valla abi makinayı en son söktüğümüzde segmanları sağlam ama nasıl anlatayım 2 segman arasında kalan parça varya kanalı işte paramparça dökülmüştü![]()
Walbro 342 corsaya uyar mi? Bir arkadasda hazir varda.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
3 barda @330 cc orjinal enjektor ve pompanın kapasitesi Benzin yetmeme gibi bir durumu yok arkdaşlar 250 bg kadar sorunsuz yuklenebiliyor bu motor. Bu motorda 2 tane kat var 1. kattan önceki sensör ( oksijen sensörü veya lambda artık ne derseniz ) hemen bogazın orda bu katı iptalinde herhangi bir sıkıntı yok, 2. sinde ise kattan sonra nu kat iptalinde ya Erdenin yaptırdığ gibi sabit bir değer evrip aldığınız benzinin hep aynı kalite olması için dua edeceksiniz yada ucu azcık acık conta takıp yanıltacaksınız. Aracın fakire düşmemesi için basit bir yöntem aklınıza yatarmı bilmiyorum ama orjinal filtreyi takın... birde 2. sensör iptalini geri alıp yerine yanıltıcı conta takıp oyle yazılım yaptırın.
edit: bütün sensörlerin doğru calışığından emin olmayı unutmayın.
dbilas flowmasteri gecenlerde geri taktim.
afr problemi gecmis gibi.
Su an sadece alt devirlerde yuklenince fakirde kaliyor ve 4000 devir altinda araba cok olu. Vites gecirdikten hemen sonrada direk gaza yuklenince kisa bir yigilma yapiyor.
onun disinda ust devirlerde problem kalmadi.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
Hersey servisde radyotor degistikden sonra basladi.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
op-com aldim.
c0000-08 vehicle speed sensor Circuit Malfunction
c044a-08 no engine RPM signal
diye hata var.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
fişlerimi takmamışlar acaba :P
kalıcı mı geçici hata mı? anlaşılıyormu?
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)