User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Subaru 2.0lt ve 2.5lt dayanıklılık?

  1. #1
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Subaru 2.0lt ve 2.5lt dayanıklılık?

    2.0lt motorlar 2.5ltlik motorlardan daha dayanıklıymış aslı varmıdır?

    Sanıyorsam ikiside EJ serisi motorlar?

    2.5 lt olanlar EJ25x olarak adlandırılıyor.2.5 lt yerine sonra 2.0 lt motorla üretilmişti sonra güncel impreza wrx sti'lar yanlış hatırlamıyrsam peki onun motor kodu nedir?

    Subaru sever biri olarak teknik bilgilerini öğrenme çabasındayım üstadlarım. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sti 2.5ler ej257
    sti 2.0lar ej207
    wrx 2.5ler ej255
    wrx 2.0 ej205
    92 96 gc8 ej20g ama gercekte (g) degıl
    96+ gc8 ej20k bunlarada gercek (k) değil demek daha dogru olur Turkıye ıcın

    stock motorlarda ej207 en sıkıntısız ve dayanıklı olanlar dıyebılirm
    ej25 serısı motorlarda ozellıkle sekmanlar peynir kıvamında
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  3. #3
    A K N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ej207 en sıkıntısız ve dayanaklı olanı, 2002'den 2005'e kadar bu Ej207 kullanıldı fakat 2004 2005 yıllarındaki Ej207 yağlaması daha iyi olduğu için 2002 2003 lere göre yatak sarma ihtimali daha düşük... STI'da en sağlam en dayanıklı 2004 ve 2005 modelleri...

  4. #4
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorum biraz faklı ama..
    Foresterlardaki 2.5 xt motorlar stı motoru mu?
    Hepsi otomatik şanzıman gördüğüm kadarıyla.

  5. #5
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorum biraz faklı ama..
    Foresterlardaki 2.5 xt motorlar stı motoru mu?
    Hepsi otomatik şanzıman gördüğüm kadarıyla.
    kac model foresterlarda varmıs bu motor
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  6. #6
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek ihtimal kardeşim ej255 dir
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  7. #7
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2006 Subaru Forester 2.5 XT 45.000 TL Sahibinden satılık ikinci el
    Ben sahibindende görmüştüm belki hani model olarak yanlış biliyorumdur..
    Peki bu motorun önü açık mı ? yoksa otomatik şanzımandan sorun çıkar mı?
    Buna dog box lazım şaka makinesi olur.Turbo upgrade

  8. #8
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek ihtimal avcs li kapaklara sodium filled exhaust valve lere sahiptir ıntercooler enjektor turbo fln küçüktür. Güzel upgrade edelirse güzel olabılır. Otomatik vites kutusu sorun cıkarabılır
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  9. #9
    ProdriveSTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)
    ...................................
    Murat CANTÜRK

    Trafik ve Kasko teklifleri için lütfen pm mail atınız.
    Renpar Sigorta
    info@renpar.net

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickboxer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sti 2.5ler ej257
    sti 2.0lar ej207
    wrx 2.5ler ej255
    wrx 2.0 ej205
    92 96 gc8 ej20g ama gercekte (g) degıl
    96+ gc8 ej20k bunlarada gercek (k) değil demek daha dogru olur Turkıye ıcın

    stock motorlarda ej207 en sıkıntısız ve dayanıklı olanlar dıyebılirm
    ej25 serısı motorlarda ozellıkle sekmanlar peynir kıvamında
    Cok dogru bilgiler

    2006+ foresterlarda direk ej255 2.5 wrx motoru var, ej255 ej257 short blocklar zaten ayni fark kapaklarinda, forester kapaklari da ej255 kapak fakat wrxten egzantrik profili cok az degisik daha alt devir torkuna yonelik olarak, turbosu da cok az kucuk wrxten bu amacla. sanziman 400hp civarina kadar sorunsuz kullanilabilir, sadece yag isinmasina dayali sorun olabilir o da radyatordeki oem tranny oil cooleri iptal edip disardan daha verimli bir yag radyatoru baglanarak cozulur. 2003+ butun foresterlarda 2.0l ve 2.5l avcs vardir, yani 2.0l foresterlarda block ej205 wrx blogu ( sadece ilave bir crankcase havalandirmasi vardir) kapak ise egzantrikler haric 2.0l edm sti kapagidir.

    spec-c makinalarin tamami 2.0L dir ve bizim ulkemizde hic satildi, sadece bizdeki butun ej207 makinalar jdm ver7 stida cikan short blocklar sadece kranlarda fark var bizde oem nitrit kaplama ve cok az daha sert malzeme olan krank hicbir arabada gelmedi oem olarak, fakat subarunun urettigi en saglam makinalardan biridir bizdeki ej207 lerde.

    euro4 ve euro5 emisyon normalari yuzunden seconder pompasi olmayan 2.0l motor yerine 2006 senesinden itibaren edm olarak usdm 2.5 lt makinalar gelmeye basladi tr ye ki, 2.0l sti blogu oem olarak 35 psi larda sikintisiz calisabilecek bir moakinadir, 2008+ grb jdm stilarda dual avcs sebebiyle artan silindir ic basincini karsilamak icin ej207 makina elden gecirildir ve yeni ej207hd block 45 psida sikintisiz calisacak bir block, sadece pistonlar hafifletilmek icin biraz zayiflatilidi ayni bize hic gelmeyen ver8, ver9 ej207 jdm makinalarda oldugu gibi.

    bizdeki ej207 ler ile jdm sti ve spec-c lerdeki esas fark kapaktadir.

    2002-2007 arasi hicbir stida yatak problemi yoktur, 2008+ da vardir, fakat subaruya vakif kisilerin topladigi motorlar ile o sorunda giderilir. su konuya aciklik getirmek istiyorum, subaruda yatak problemi kesinlikle yoktur, ne oem blockta ne aftermarket parcalar ile toplanan blokta sadece subaru motoru toplayabilen ve toplayamayan ustalar vardir, sagdan soldan cok duyuyorum, rodajda yatak saran, 10km de 5000km de 10000km de yatak saran araba haberleri bunlar tamamen ya yanlis montaj isciliginden yada asiri detanasyona dayali kol yataklarinin bosalmasindan kaynaklaniyordur.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  11. #11
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2007 legacylerdeki 2.0 hangisi oluyo 165likler

  12. #12
    stronger
    Misafir
    kick boxer a teşekkürler bilgiler muazzam.

  13. #13
    UĞUR YUMAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    35
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickboxer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sti 2.5ler ej257
    sti 2.0lar ej207
    wrx 2.5ler ej255
    wrx 2.0 ej205
    92 96 gc8 ej20g ama gercekte (g) degıl
    96+ gc8 ej20k bunlarada gercek (k) değil demek daha dogru olur Turkıye ıcın

    stock motorlarda ej207 en sıkıntısız ve dayanıklı olanlar dıyebılirm
    ej25 serısı motorlarda ozellıkle sekmanlar peynir kıvamında
    Onur senden dönem dönem nefret ediyorum , biliyorsun değil mi

    Yeni başlık açmadan şunu sormak istiyorum.
    Üretilmiş en sağlam kapakların 2,5 D blokta ve Ver. 4 STI'da olduğu söyleniyor.
    Varmıdır bilgisi olan ??
    Boxer in side

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •