Ama safcde az avans bol yakit bol hav olarak:) p28-neptune isin icine girip avans ayarlayinca bende kirdim. Blokta kocaman 2 pencere actim. Onden bakinca arka gorunuyordu:))) evde fotolar var stock motora ayarsiz 10 psi napio gece eklerim:))
Printable View
Ama safcde az avans bol yakit bol hav olarak:) p28-neptune isin icine girip avans ayarlayinca bende kirdim. Blokta kocaman 2 pencere actim. Onden bakinca arka gorunuyordu:))) evde fotolar var stock motora ayarsiz 10 psi napio gece eklerim:))
10 psi flan basmak gibi bir niyetim yok :) şehir içinde kullanıcam drag flan aracı yormaya niyetim yok, amacım değişiklik olsun.. şuan için vazgeçtim gibi zaten maddi durum elvermiyor. başka bi arkadaşın aklına girdim o benden önce yapmak istiyor şuan :D
Yerinde olsam B serisi swap yaparım, harcıyacağın para değer senin arabana. ;)
d serisinde bikaç çeşit makina var ama d16a9 crx ve si makinası en dayanıksız olanı.
stock makinanın durumu da önemli ama ben 200bin km deki crx e 9 psi bastım,segman kanalları çatladı 1000 km sonra. :)
bildiğim için söylüyorum yani. belki o şekil duman ata ata kullanmaya devam etsem kol da çıkarabilirdim.
biliyoruz da yazıyoruz yani :) 1 bar stock d kolu için imkansıza yakın. hani avansı iyice kısıp bol yakıt verirseniz belki ama güç 0.6 da çıkan güçten pek farklı olmaz :)
en temizi fazla avans açmadan 7 psi falan basmak iyi bi ayarla. motor da 100 bin in pek üstünde olmasa iyi olur tabi. uzun süre sorunsuz binilir öyle.
7 psi ı küçümsemeyin arabanızı tanıyamazsınız :D
geçmiş olsun sana da :) aslında ies lerin motor daha dayanıklıdır ama neptune ayarı çok iyi olmadı herhalde. yada ayarı ince yaptığınız zaman bu sefer kötü benzin daha çok etkiliyor...
efi power diyorum dostum karbüratör ile ugraşmamanı tavsiye ederim:)
turboya girersende çok paran gider...
chaylak yani cenk abi yorumunu yapmış tecrübelerinden faydalan derim...
d serisi turbo yapmak için çok araştırdım benmde ex im var ve gt30 serisi takıp içine komple girmek vs vs düşüncelerim vardı ama parçaları amerikadan getirmediğin sürece pahalıya geliyor burdan alınca. bolt on takılsan keyif spec oda 0.5 bar cenk abi kullandı bende bindim aracına gayet keyifliydi ama sorunda brda başlıyor.sonra yetmicek sana o devamını isticeksin.
öncelikli olarak eğer ex ini satmak istemiyorsan ankaraya geliyorsun erkut abiyle konuşuyorsun ve sohc vtec yapıyorsun aracını o zaten sana uzun bi süre yeticek.ondan snra da turboluyacaksan düşünmeye başlicaksın nasıl birşey yapsam diye orda da erkut abi giricek işin içine seni aydınlatcak.
stock makina turboluyosanız yetinmeyi de bileceksiniz :D
gerçi her zaman yetinmeyi bilmek lazım. bi yerden sonra mutlak problem çıkar. atmosferik de yapsan öyle turbo da yapsan öyle..
bence turbo yapacaksan kol piston güçlendırılmış yağ pompası,afr i yonetmek için beyin, debriyaj bole gıdıyo lıste çok para lazım çok :D,
ama oluncada zevklı bışey çıkıyor ortaya
hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim, herkesin bilgisine saygım sonsuz, bazılarımızın yaşadığı tecrübeler var o doğrultuda değerlindiryorlar..açıkçası bende biraz kafa karışıklığı oldu ne yapacağım konusunda.. önce sohc'a çevirmeyi düşünüyodum erkut abiyle konuştum bi fiyat aldım sağolsun yardımcı oldu, ancak sohc'a harcayacağım paraya 2-3bin daha ekleyip direk motor koymak da var işin ucunda.. az daha beklemek mantıklı geliyo bana şuan, bakalım bişeye karar vericez.
abi yeminle paramın yeteceğini bilsem direk b swap yaparım..hiç düşünmem ruhsata işlenip işlenmiyeceğini filan keyifle binerim..ancak swap işi zorlar bütçeyi, durduk yere sıkıntıya girmeye gerek yok :) satmaya da kıyamıyorum geçen hafta 3-5 gün durdu sahibinden de en az 15 kişi aradı kaldırdım ilanı sonra, araç çok düzgün her gören hasta oluyo tek eksigi si olmaması :sorybom:
soch vtec yaparken forged kol-piston ile toplarsan aklında soru işareti kalmadan güzelce motoru yapmış olursun. ilerde bu güç bana yetmiyor dediğin zamanda bütçene göre kafan rahat bi şekilde turbo yaparsın.
swap yaparsan ruhsata işletiriz sıkıntı olmasın o yönden:)
turbo demek para demek
sen biraz daha bin ahmet b16a2 swapla keyfine bak
Abi arac 1.5 ama, 1.6 motoru nasil isleticez yada b18 veya b20'yi..benden yana sorun yok isleniyorsa hayalimde eg vtec var zaten :)
sen eğer ruhsata işletebilme gücün varsa veya prosedüre uydurabiliyorsan 1.6 yı falan işletirsin. 1.5 - 1.7 ye kadar büyütülebiliyor diye biliyorum. ama sen b16 swaplamak kolay diye düşünme. nereden baksan 8 bin tl paran gider işçlik olmadan. beyindi, kablo tesisatıydı, işçiliğiydi motoruydu en az 8 bin tutar.kaldıki aldğın b16 nın hangi ellerden geçtiğini kimlerin daha önce gazladığını bilmiosun.hiçbi kişide daha sonra çıkabilecek sıkıntı için garantı vermez sana motrda. bence sen sohc yap bak erkut abinin arabaya cayır cayır gazlıyor adam..
ne sohc ne turbo boyle bın;)butcem kısıtlı dıyosun kısıtlıysa yanlıs anlama zor
kısıtlı tabi uçuk rakamlar harcayamam, sohc yapabilirim bütçemle ya da motorun içine girmeden stock motora turbo yapabilirim ancak ne kadar sağlam olur.. o konuda kararsız kaldım, şimdilik beklemeye almak mantıklı :) az daha bekleyip düzgün bi turbo projesi yapalım:)
soch yap bencede
işletme işini cihat abi yapar
sohc yaptıgın zaman boş yere para harcarsın
ben olsam dohc toplarım