User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Uppipe-down pipe hk.

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Uppipe-down pipe hk.

    Merhaba,

    Uppipe ile downpipe kavramlarını tam olarak açıklayabilecek var mı?
    Benim bildiğim:
    Uppipe: Turbonun motora bağlandığı kısım
    Downpipe: Turbonun egzoza bağlandığı kısım.

    1) Benim arabamda (99 impreza turbo) turbo çıkışından itibarenki egzoz borusu çapı 63 mm. Bu durumda benim arabada DP var diyebilir miyiz?

    2) Standart bir motorda sadece uppipe ile ilave güç alınabilir mi?

    3) Standart bir motorda sadece downpipe ile ilave güç alınabilir mi?

    4) Headers+uppipe+downpipe hissedilir güç artışı yaratır mı?

    Tşk ederim.

  2. #2
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    63mm sanirim orjinal hali . eger up pipe da cat varsa catless bi up pipe alirsan far eder bu dp icinde gecerli sanirim senin arabandaki up de cat var . bizim 2.5l olanlarda yok mesela . up dp ile guc artisi saglarsin . komple headers ve turbo back ile zaten baya fark edilir bi artis olur ve rahatlikla hissedersin
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- uppipe subaruda mevcut amacı headersın bitiminden sonra turboya kadar olan borudur normalde turbo lar headersların bitimine bağlanır fakat yer olmadığı için uppipe yardımıyla motorun yukarısa taşınmıştır

    2- downpipe Turbonun çıkışından ilk susturucuya kadar olan yerdir (standart arabalarda geçerlidir tabi)

    3- rahatlama sağlarsın ama gene 63 olduğu için kasıcaktır arabanı
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tşk ederim.
    Benim egzoz sistemi turbodan itibaren hiç ara susturucu-katalizatör olmayan, sadece supersprint son susturucu olan bir sistem.
    Sanırım standart egzoz sisteminde turbo çıkışı ile katalizatör arası normal egzoz borusu çapından daha küçük. DP'ın görevi turbo-katalizatör arası boru çapını egzoz sistemi ile aynı hale getirmek. Yanılıyor muyum?
    Bana 300 hp'ye kadar 63 mm egzoz yeterli denmişti. Zaten dyno'da 1.25 barda 255 hp verdi. Gerçi subarular dynoda tam gücünü gösteremiyor denmişti bana.
    Boruları turbodan itibaren 76 mm yaparsam faydası olur mu? Gerçi bu durumda son susturucu giriş çapı 76 mm'den küçük olacak. Turbo lag, basınç düşüşü falan yaratır mı?

  5. #5
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lag olmaz ama turbodan sonra tamamen 3 inch bi sisteme gecmeni oneririm daha fazla guc alirsin . supersprintli egzozunuda satarsin belki alan cikar komple yeni bi turbo back egzoz alirsin .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    simdi bir kac onemli ayrinti var,

    uppipe ve downpipe i aciklamis arkadaslar bir kac ilave yapayim,

    gc8 ve wrx lerin standart turbosu olan TDO4-13T den 270 hp den, cok iyi yakit ve cok yuksek avans ayarlari ile 280 nin, uzerinde guc alamazsiniz, ne yaparsaniz yapin.

    wrx ve gc8`lerin uppipelarinda katalitik vardir ve oldukca dardir, o yuzden uppipe degisimi ile daha iyi bir spool ve alt devir torkunda artis saglanabilir. td04 e 3" egzoz takarsaniz guc bandi cok yukari kayar o yuzden gerek yoktur. supersprint egzozlar imprezalara pek fayda etmeyen kotu flowlu egzozlardir ama tabiki standarttan iyidir.

    downpipe konusunda ise her downpipe bir degildir eger internal wastegateli bir turbo kullaniyorsaniz or: TDO4, VF35,34,39,37,22,43,42 vs downpipe cikisindaki wastegate portu cok onemlidir. hava akisinda perde yapmiyacak ve boost creep veya boost leak yaptirmayacak bir yapiya sahip olmasi gerekmektedir. bence ve cogu kullaniciya gore en iyi downpipe yapisi belmouth`dur. bunu yapan en iyi markalar da invidia,tomei dir.

    eger ewg kullaniyorsaniz belmouth`a gerek yok, o zaman en guzeli V-band tipinde bir downpipe kullanmanizdir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •