http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...58705200_n.jpg
böyle bişey işinizi görür sanirim :)
Printable View
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...58705200_n.jpg
böyle bişey işinizi görür sanirim :)
makinenizin ornegin 5000 rpm de calistigi andaki hava emis miktarini bir hesaplayin, daha sonra dusundugunuz motorlarin bu miktardan daha fazla hava verebilme ihtimalini hesaplayin bence..
motorun emdiginden fazlasini basamazsaniz sadece zarar olur..
hatta fazla bassa bile bu basincin getirisine karsilik alternatorunuze binen yukude kiyaslamak gerekir..
yani diyelimki emeceginden fazla basan bir motor buldunuz, bu motorun cektigi akimi goz onune alip, kW-hp donusumunden bir de araca binen yuku hesaplamak gerekir..
sonucta kayipsiz olmayacak hicbirsey..
ne bileyim bana hic mantikli gelmiyor..
brusless motorlar sanirim bu is icin en elverisli olani ki elveriside tartisilir..
şöyle ; kasnak çapı farklarının getirmiş oldugu tur farkından dolayı bir sistem kurulabilir aslında..
yani sallıyorum 100 mm çapında bir kasnak bir tur dönüyor, ama kayışla bağlı oldugu cok daha kücük çapta bir kasnağı 10 tur döndürebilir boyutundan dolayı.. hani uğraşılırsa bu mantıkta birşeyler yapılırda, onu oturtacak yer bulunacakta ohooo :)
Güçlü bir rc motoru bulabilirsin iyi bir güçle 36 bin rpm gibi bir devir çevirttirebilirsin.. Zannetmiyorum ama alt devirlere bir etkisi olur heralde, Benim düşündüğüm şekilde bu sadece rolantiyi arttırır..
hemen fikir şu uyguluyorsun V kayışından güç alıyor ve filtrenin başına geliyor yani gaz kelebeğinin önüne
devirlendiğin zaman artıyor. pervanede bu oda kolay hiç turbo gibi uğraşma
http://www.alfaclub.pl/rotrex-supercharger-blower.jpg
ya kassnak çapıyla fark oluşturarak yapmak benimde aklıma geliyo ama.. 5k d/d de 5k döndüğünü düşünsek kasnağın.. o kasnağın 30 katı daha küçük bi kasnak daha koysak üzerine.. ordan alsak gücü.. 3k d/d da 90 bin çevirse 6k d/d da 180k.. aslında fena fikir gibi gözükmüyo.. denemek lazım :D
aslında er arkadasım koydugu rotrec chargerbana cok mantıklı geldı hemde cok
ama o sıstem daha orjınal duruyo :) ama o urunun modelı fln ne bulamadım kı nette
yada cıkma bı tuboyu bunun sıstemıne cevırme sansımız var mı aceba bu urun 2199 euroymus :D hurdacıdan bı turbo bulsak tuboyu tornada fl bunun sıstemıne gondersek olur mu acba
bu şey benimde aklıma gelmişdi fakat sonradan düşündüm olmaz dedim , olsa zaten muhendisler yapardı , kaç saat tam gaz çalışabilirki elektrik motoru yada şu düşünüldümü o elektrik motorunu beslemek için kaç kw güç gider o güç nerden alınır yani bu sefer motordan hiç bi şekilde destek alınmıyo fakat güç kaynağı lazım yani bu tez çürür ...
denenebilir.
-2. bir aküyle anlık elektrik ihtiyacını karşılayabilirsin,
-sadece belli zamanlarda devreye alacak şekilde planlarsan ömrünü uzatabilirsin.
-elektrikli motor ile bastığın havanın basınç kaçırmaması da lazım.
-elektrikli motoru gaz kelebeğinde paralae bağlı potansiyometre ile kelebeğin açılma derecesinde devirleyecek şekilde basitçe yapabilirsin.
-bunları yaparken iyi bir elektrikçi bulacan.
-kullanacağın pervaneden motora birşey kopup gitmesini önlemek iin ekstra bir önlem alman gerekiyor.
-bu zımbırtıları bir yerlere sığdırman gerekiyor , iyi şanslar o konuda.
-basılan havanın karakteristiğine göre yazılım yaptırman lazım.
-basılan havanın sürekliliğini ölçmek için afr saati kullanman gerekiyor. zenginde kalıp gittikçe madden fakirleşmeyesin diye :D
-yapamazsın diye birşey yok . çok da kolay yapılır ama bazı parçaları kendin yapman gerekecek.
-basacağın havanın debisini elektrikli kompresörün pallerini değiştirerek ayarlayabilirsin.
-eksta olarak: hızlandıracağın hava emmeden geçerken farklı davranıp bazı pistonlara diğerlerinden az gidebilir mi o da ayrı bir soru, her ne kadar basınç ile alakalı olsa da hava akışı bozulduğu zaman basınç belli bölgelerde değişebilir yani..
-bir de bu yapacaklarının fiyat-fayda ölçümünü lütfen başlamadan yap :D
kolay gelsin..
brusshles motor kafama yattı ama rpm hızları yuksek olan bı motoru yok
arkadaslar sımdı elımızde 3 secenek var
1.)brushles denen motorla hava saglamak
2.)-er- arkadasımızın resmını koyduu rotrexın o parcası adını bılmıyom
3.)bole bısey yok :) kendı yaptıgımız basıtfanlar
bana gore 2. secenek mantıklı ama o parca 2199 euroymus daha bununn gumrugu vergısı fln var 1. secenek hakkında tatmın olamadım cunku nettekı arastırmamda brusshles motorun rpm kuvvetlı olanını ben bulamadım sımdı arkadaslar bu konudan bır tanesı karar kılıp gereken malzeme lıstesını ve fıyatlarını cıkaralım ve son olarak denemesını ben yapacagım :)))))