User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: 5.28 atmosferik

  1. #1
    victor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    5.28 atmosferik

    Merhabalar,
    Araç otomatik kalması durumunda, 5.28 aracima atmosferik neler yapilabilir?
    m50 manifold , düz boru varex chip işlemlerim var. 210 hp lerdeyim.
    Motor tek vanos arac 96 model, şanzıman triptonik degil. Sanırım gm in şanzımanı

  2. #2
    GECE8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sc den baska bisey yapilmaz verilen paraya oranla getirisi az olur bence.otomatik kalsin demesen manuele cevir dicektim direk hatiri sayilir bi artis olurdu hizlanmanda.
    TSI EcuFast Remap

    Alıntı EM-RE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka benide o kdr sökseler benim 0 100 üm 4 saniye altı çıkmazsa adam değilim...
    hırsız olsan çalıcak bişi bulamazsın o derece

  3. #3
    victor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo yu deniyecegim ilerde şimdilik atmosferik gıdıklama neler olabilir diye düşünüyorum.

  4. #4
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f/e/h yazlımla baya yakar
    3.28 ile pek farkı yok ise sağlam 260a oturur. şimdiki hali nasıl son hız*
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  5. #5
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Amerikan m3'un egzantiriklerini alabilirsin, yada ondan daha agresif shrick egzantirikler var ama bence harcadıgına degmez.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  6. #6
    victor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlaşıldı turbo en mantıklısı gerisi yalan
    bizim gibi agir bir kasa icin turbo bütcesini beklemek lazım

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    supercharger kit bulabilirseniz daha az masraflı ve sağlıklı olacağını düşünüyorum turboya nazaran

  8. #8
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha sağlıklı olabılır belki çok stres yaşatmaz motora fakat daha az maliyetli olmuyorki, kafa kafaya çıkar. okadar para verip niye daha az güçle yetinsin değilmi

  9. #9
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ben kendi arabamı sc yaptım, vortech sc kullanmıstım kesinlikle harcadıgına degmiyor turbo cok daha mantıklı ben sc tavsiye etmem
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  10. #10
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo candır
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben kendi arabamı sc yaptım, vortech sc kullanmıstım kesinlikle harcadıgına degmiyor turbo cok daha mantıklı ben sc tavsiye etmem
    Ne harcadınız. Ne verdi karşılığında. Ne bekliyordunuz harcamanız karşılığında.Neden tavsiye etmiyorsunuz. Biraz daha açık yazarsanız düşünenleri aydınlatırsınız.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne harcadınız. Ne verdi karşılığında. Ne bekliyordunuz harcamanız karşılığında.Neden tavsiye etmiyorsunuz. Biraz daha açık yazarsanız düşünenleri aydınlatırsınız.
    Vortech sentrufuj tarzı bir sc oldugu icin guc bandı cok linear bir artıs sergiliyor, yani surekli spool eden bir turbo gibi dusunun 0.5 bar bastınız diyelim bu basınca redline'da ulasıyorsunuz. 2.5 yada 2.8 litre hacim nispeten "küçük" olduğu için alt devirlerde benim istediğim tork artışını dogal olarak yakalayamdım. Büyük hacimli bir amerikan'da bu sorun olmayabilir fakat bu motorlar için bence bu tip bir sc tercih edilmemeli, twinscrew sc ler bu motorlar icin var fakat kit fiyatları cok ucuk, o yuzden root type bir sc yapmak icin herseyi custom yapmak gerekli onun astarı yüzünü gecer.

    Fiyat olarak sc'nin kendisi usa fiyatı 1800 usd gibi, krank kasnagıda 300 usd civarı, tabi bunlara kargo ve gerekirse gumruk eklenecek. Buna ek olark gerekenler beyin, intercooler, borular, sc icin custom bir bracket ve enjektorler gerekli. Bu son yazdıklarımın hepsini tr'den muhtelif fiyatlara alıp yaptırabilirsin. Toplam olarak assagı yukarı 8-10 liraya mal olur. Bu paraya zaten cok rahat turbo yaparsın ki jdm works'de mertler yapiyorlar. Hem cok daha guzel gucler alabiliyorsun hemde gelistirmeye acık. Vortech sc'de sc nin donus hızı ile kısıtlısın. Kendi kasnagı ve kullandıgın krank kasnagına gore sc nin bir donus hızı var. ( İlgili kombinasyona vortech sitesinden bakabilirsin.) Kasnak kuculterek belli bir basınca kadar cıkabiliyorsun daha ustu yok cunku sc nin max. donus hızını gecmis oluyorsun.
    İkisinide kullanmıs biri olarak diyorum ki Turbonun surus karakteri kesinlikle sentrufuj tip bir sc'den cok daha keyifli.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi Vortech'lerin centrafuge tipi olduğunu biliyorum ama tek oranlı bir supercharger. Ben Rotrex tarzı çift oranlı (çift vites gibi) centrafuge tipi chargerlar daha iyi. Birde kendi yağlamasını kendi yapıyor. Karter felan ile uğraştırmıyor diye bence daha düşük maliyetli. Ama chargerın kendisi pahalı. Ama tabi iş RWD ve BMW'de biraz daha farklı. RWD'de güç yetmeyince arttırmak isteyebilirsiniz ama FWD araçta zaten kullanılabilir güç limiti belirli.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    victor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vortech sentrufuj tarzı bir sc oldugu icin guc bandı cok linear bir artıs sergiliyor, yani surekli spool eden bir turbo gibi dusunun 0.5 bar bastınız diyelim bu basınca redline'da ulasıyorsunuz. 2.5 yada 2.8 litre hacim nispeten "küçük" olduğu için alt devirlerde benim istediğim tork artışını dogal olarak yakalayamdım. Büyük hacimli bir amerikan'da bu sorun olmayabilir fakat bu motorlar için bence bu tip bir sc tercih edilmemeli, twinscrew sc ler bu motorlar icin var fakat kit fiyatları cok ucuk, o yuzden root type bir sc yapmak icin herseyi custom yapmak gerekli onun astarı yüzünü gecer.

    Fiyat olarak sc'nin kendisi usa fiyatı 1800 usd gibi, krank kasnagıda 300 usd civarı, tabi bunlara kargo ve gerekirse gumruk eklenecek. Buna ek olark gerekenler beyin, intercooler, borular, sc icin custom bir bracket ve enjektorler gerekli. Bu son yazdıklarımın hepsini tr'den muhtelif fiyatlara alıp yaptırabilirsin. Toplam olarak assagı yukarı 8-10 liraya mal olur. Bu paraya zaten cok rahat turbo yaparsın ki jdm works'de mertler yapiyorlar. Hem cok daha guzel gucler alabiliyorsun hemde gelistirmeye acık. Vortech sc'de sc nin donus hızı ile kısıtlısın. Kendi kasnagı ve kullandıgın krank kasnagına gore sc nin bir donus hızı var. ( İlgili kombinasyona vortech sitesinden bakabilirsin.) Kasnak kuculterek belli bir basınca kadar cıkabiliyorsun daha ustu yok cunku sc nin max. donus hızını gecmis oluyorsun.
    İkisinide kullanmıs biri olarak diyorum ki Turbonun surus karakteri kesinlikle sentrufuj tip bir sc'den cok daha keyifli.
    bilgilendirme için tsk

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •