yağmurda içerden bir kaç foto çektim..
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmutb.jpg
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmuv1.jpg
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmux2.jpg
Printable View
yağmurda içerden bir kaç foto çektim..
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmutb.jpg
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmuv1.jpg
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmux2.jpg
hayırlı olsun :) detaylı resimlerimi bekliyoruz
yakıt maşallah iyi yakmıs :S
araç ta orjinal filtre yok açık filtre takılı birde ilk çalıştırmada ısınma dan yürümüor.. :(
Hayırlı olsun...
Orijinal filtre kutusu olmadığı gibi orijinal koltukları da yok, taban halısı da boyanmış sanırım?
Düşük modelli bir GTi, sıkıntısı nedir soğukken yürümüyor dediğin?
orjinal koltukları yıpranmış bunlarla değiştirmişler taban halısı komple yeni kırmızı tavanda alcantra döşenmiş. araç 94 model orjinal filtre kutusu da yok aynen. ya çalıştırıp hemen yurutmek olmuyor marşa galiba oto. jigle yok biraz ısındrmadan stop ediyor o kadar birde sarsıntılı bir çalışma var ilk gaza yüklediğimde egzostan benzin attığını sölediler bunlar ilk izlenim birde yakıt olarak okadar abartıldığı kadar deil 20 tl lik benzine 50 km temiz gidiyor tabi fazla gazlama sansım olmadı :) ***** havalar .. ufak tefek eskikleri var tabi eski aaç sonucta herkes temiz bakmıyor.. büyük bir kazası yok gibi bel altında boya var komple belli zaten bazı yerlerinde ufak paslanmalar var aslında havalar düzeldiğinde ilk işim bir ayıklama yapıp komple boyatmak.. motor sağlığı ne durumda tam anlamadım birde 2.ci vitese zor geöiyor 5 te 3 ile sanki aynı 4 ten 5e atarken 3e giriyor genelde... yani roll falan yapsam 4 ten 3 e kesin atarım bilmeyen biri patlatır herşeyi valla..
Taytaydan mk3 alsaydim listem hazirdi.. nasip degilmis alamadik...
Vw ler icin acik hava filtresini tavsiye etmiyorlar... KN kutu ici filtre en verimlisi.....
egzantrik icinde 280/280 colombo&bariani abf icin sihirli deynek... tabi bununla birlikte yay sapka...
Port polish ince conta kapak taslama 4-2-1 headers 60lik duz boru ve sebring xt-1... bunlari kaba taslak yazdim ama en onemlisi bunlari yapipta timing ayari... su an icin tam randimanli yapan varmidir kim yapar mechul..... piston icinde tavsiye etmislerdi ama onu hatirlamiorum aklkma gelirse onuda yazarim...
F2 makinası mı yapıcan Erdem?
O sıkıştırma ile yeniden mühendislik çalışması yapmak lazım... :D
Mühendis deyince... tanıdık ancak ukku projelendirir :D Oda zaten böyle şeyleri hiç sevmez :D
Kolay gelsin, uğraşıcan biraz...
Eski model olduğunu ilk göstergenden anladım 260 eski modellerde var...
Rölanti motorun gidik muhtemelen, içindeki valfte ölmüş...
Soğukken eksozdan atar bişiler... sıkıntı değil
Sarsıntılı çalışma dediğine bakmak lazım lifterler ölmüş olabilir.
Tüketimde normal...
Şanızman sağlamdır da muhtemelen kol takımında sıkıntı var.
Bakmadan bişi denilemez
İyi beyin lazım, ve güzel bir map... oem beyinde eprom ile bahsettiğin kapak ve egzantriği kullanmak çok zor. Timing dediğin tek kasnak zaten ABF :D bandı az ileri az geri yaparsın anca egsoz ve emme zamanı ile farklı oynayamassın... Ayrıca eksoz egzantriğine çokta gerek yok...
bunu araştırma yaparken bulmustum adamlar full paket hizmet verio :D
VW 2.0 16v ABF Engines - N/A Mechanical package
Catcams 7671312 Mechanical Profile Camshafts
(Chill Cast Blanks)
Catcams Mechanical Followers, Double Valve Springs, Spring Retainers & Lash Caps
Catcams CTVW006 Cam Pulley
Catcams 9876003 Forged Conrods
JE 186324 Pistons - 83.5mm Bore 11.3:1 CR
Price: £2,059.88 (Excluding VAT at 21%)
Verdiğiniz liste:
Eksantrik
İticiler, yaylar, şapkalar,
Kasnak,
Kol, piston
6 bin TL
Türkiye'ye gelmesi, işçilikler, ecu, montaj ve olası yanlışlıklarda çöpe gidecek paralar...
13? 15? 20?
Tuning, sarabileceğiniz en pahalı hobilerden biri. Bu kadar çekici gösterilmesine gerek yok. Durumu ucu ucuna yetişip de anca parça getiren, sonra en ufak terslikte toplayamayanları ve kapağı açık kalanları görüyoruz bol bol.
Sevindirici bir haber veriyim mi? Evde golf 3 gti'dan kalma orjinal filtre kutusu ve filtresi duruyor olması lazım. Sırf hayır duası için komple kargolayıp gönderebilirim. :)
Bendeki yatan golf 2 16v gti dan bahsetmistim.. su an otoparkta yatan bi gti var.. onun haricinde derecelileri olan werner emmesi falan olan komple dolu ve takilmaya hazir port poolishli kapak var evde.. blogu acip rektefe yapicam, yatak vuruntusu falan var makinede, o yuzden yatiyor zaten.. blogu acip yataklar vs vs ne gerekiyorsa rektefe edilicek.. bu arada piston takip 12.5 yada 12.7 civari bi skstrma elde etmek istiyorum.. sonra motoru toplayip standalone beyin yapicam iste.. durum bu yani..
aracın bi kompresör değerlerini ölçtür istersen ilk olarak hiç birşey yapmadan , benim golf de vardı sarsıntılı çalışma çok yakma vs sorun contada çıktı.
Sana tavsiyem herkezede elletme vw tech vag konusunda baya iyi ukku ve şafodan bildiğim kadarı ile.
yok mu kr ye yuksek skstirma piston tavsiyesi :D
bildiginiz uygunalmis piston olarak neler var?
hangisi ne kadar skstirma verir vs?
Pistons...
JE 81.5MM Bore 86.4MM Stroke 11.5:1 CR 1.8L 16v Piston Set
Neyin ne kadar verdiği yazıyor Erdem :D Burada en yükseği 11.5:1
Wiseco'da da en yüksek 11.0:1 var... Onunda fiyatı yakındır. ürün kodu KE187M81.
Ben bunları ezberimden yazmıyorum... Google'dan buluyorum bu arada...
Sende bulabilirsin bence :D
12-12.5 düşünüyorsun ama Beeza F2 nin bile sıkıştırması 12.2:1
Sokak kullanımında senin verdiğin değerde ürün pek tercih edilmediği için üretimide yapılmamış muhtemelen.
İnsanların en büyük yanılgısı bu makinaları bir 106 GTi, yada bir Honda B16, k20 tarzı motorlar ile karıştırmaları.
Her yiğidin yoğurt yiyişi nasıl farklıysa, her markanın motor üretimi de farklıdır. Kapak yapıları devir dönme karakterleri farklıdır. Hepsinin avantajları ve dezavantajları farklıdır. Kullanım keyfi ve sevenleri de farklıdır... 12.5 piston bulursun ama elindeki emme ile onu beslemenzor olur, İTB ile beslesen yüksek derece egzantriklere ve yepyeni bir kapak düzmen gerekecek.
Bütçe durumlarınızı bilmiyorum... Utku çok muazzam yazmış yukarda...
Adam ucuz diye, hesaplı diye bu arabalara yöneliyor çoğu zaman inanın bildiğiniz çöpü alan var ucuz diye binerim gezerim, gazlarım işte nolcak bedava zaten diyor, yazarken mangalda kül bırakmıyor, sorular cevaplar ve heyacanlı bir ortam, 6 ay sonra tekrar devam ediyoruz aynı yerlerden başlayıp.
Kimseyi işaret etmiyorum, ama genel durum budur :D Yanlış anlamayın modifiye olmaz demiyorum ama herşeyin en büyüğü, herşeyin en genişi, herşeyin en bilmemnesi... Bu şekilde hesap yanlış olur. Yoksa bu makinalara modifiye manasında doğru ne yapsanız karşılığını beklediğinizden fazlası ile alırsınız... Modifiye= Bilginiz olduğu sürece kesenin ağzı ne kadar açıksa, o kadar hızlı gidersiniz. Size neyin yeteceğini ve harcama kapasitesinizi bilin yeter.
Örnek uygulanmış bir liste paylaşayım sizinle...
__________________________________________________ _
Badger 5 DTH Throttle bodie Conversion
DTA EXP38 ECU
RPM 275 Cams
Piper Vernier Pulley & Inlet Cam Sprocket Vernier
RPM Gasflowed & Ported Head, Injector reccesses filled, mod'd combustion chambers, matched ported to TB's
ITG Megaflow 'Domed' Foam Filter
80mm trumpets
20vt Fuelrail, Injectors & 3 BAR FPR
Renualt Laguna Coilpack
Ford Crank Trigger
AC pump, Rad & Pipes Removed
VW Mk3 Golf 2.0 8v Alternator & Bracket
Windage tray
Shrick Baffeld Sump
TSR 4-1 Manifold
2.5" Jetex 100 Cel Sports cat
2.5" Jetex Cordoba Cupra 20vt Exhuast
Güc: 225HP @ 7400
Tork:230Nm @ 4800
__________________________________________________
Alınan güç ve malzemeler ortada... Aynısını yada benzerini arzuladığınızı farzedelim, aynı yada benzer ürünlerin Shiping (varsa buradaki fiyatları) ve işçilik eklediğinizde atmosferik bir ABF'nin ülkemiz koşullarındaki maliyeti ortaya çıkacaktır. Yazılı setupta sıkıştırma oem... Daha ileri giderim diyorsanız Piston+kol+vs gereksinimler+işçilik olarak devam edebiliriz.
Zannetmeyelimki bu setuplarda bir Honda yada bir Pug daha ucuza gelir... Aracın fiyatı ucuz diye modifiyesi de ucuz olması beklenemez doğal olarak.
Ayrıca 225HP yi stock yürüyen ve frenler ile kullanmak sıkıntı olabilir... Onların da listesini hazırlayabilirsiniz.
Seviyorum hepinizi :D