User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: F20a4 kapak piston swap

  1. #1
    Crx-Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    F20a4 kapak piston swap

    Crx imi sattıktan sonra 1994 model Honda Prelude aldım çok da keyifli bir araba.

    F20a4 kodlu 2.0 sohc motoru ile TR ye getirilmiş ama yurt dışında 2.0 lısı avrupa haricinde dünyada yok bizim şansımıza bu gelmiş. Bir kaç tanede 2.3 dohc non vtec modelden gelmiş.

    F serisi bugün bildiğiniz üzere s2000 lerde geliştirilmiş olarak kullanılıyor.
    Yurt dışında prelude ler H22 motor kodlu 185-190hp lik VTEC motorları ile gelmişler ve çok tutulmuş.

    Ne yazık ki türkiyede f20a4 motorlar accord la TR ye gelmiş ve prelude ile aynı zamanda devam etmişler ki lude zaten accord ile aynı üretim bandından çıkan aynı kalitede tek kapı bir araba.

    Yurt dışı forumlardan bir tanesinde gördüğüm bir video beni çok şaşırttı araba CD3 kasa accord f20a4 motor bloğuna h22 piston, üst kapağınıda f22b DOHC silindir kapağı koymuş ve dinamoda 170hp almış. Bununla ilgili bilgisi olanların paylaşımlarını bekliyorum.

    Bu da ilgili bulduğum video ve konu

    http://www.dragtimes.com/video-viewe...nOMG2A&feature

    http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread.php?t=103020
    06 ZON 32 91 Crx Satıldı
    06 YA 1000 89 Crx Satıldı
    06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
    06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
    06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES


    __oNuR__

  2. #2
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu honda adamı filozof yapar
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  3. #3
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor yapısı zaten h22yle çok benzer senin kapağına göre dereceli egzantirik de var motoruna göre piston da

    onun haricinde accrd tipi çift egzantirik kapak taktığında pistonu değiştirme sebebin subapların direk çarpması yani gereksiz sıkıştırma oluyo yine başka bi kapakla da fazla düşük cr oluyo seve seve takıyosun her türlü yani açıkcası motorun içinde akraba evliğili gibi bişey bence gerek yok kendi motoruna ait parçalarla yükle
    ECUTECH İstanbul

  4. #4
    Crx-Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araştırdığımda f20a4 ile ilgili pek bir şey bulamamıştım açıkcası.

    Biraz eksik kaldım bu motor tipi hakkında.

    Maceraya gerek yok mu diyorsun yani abi?

    Birde senin iş yerin nerede ben bir geleyim orayada konuşalım iş yerim ivedikte ama arabana hiç denk gelmiyorum

    Dün ya da evvelki akşam stadın orada arkamda panjursuz bir passat vardı ama sendeki passat mı bilemedim
    06 ZON 32 91 Crx Satıldı
    06 YA 1000 89 Crx Satıldı
    06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
    06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
    06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES


    __oNuR__

  5. #5
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük ihtimal bendekidir 1519/58 yani tüvün ordan girince 88e doğru ikinci ışıktan sol tekrar sol yaparsan burda olursun yolun solunda zaten görmen lazım i. melih bulvarında
    ECUTECH İstanbul

  6. #6
    Crx-Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam yolu öğrendim iş yerime yakın ilk fırsatta geliyorum.
    06 ZON 32 91 Crx Satıldı
    06 YA 1000 89 Crx Satıldı
    06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
    06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
    06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES


    __oNuR__

  7. #7
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    F20 sohc vtec kapakların alayı takılır, işlemle birlikte sıkıştırma pistonda yapabilirsin. en agresif sohc vteclerden biri olan 150küsür hplik F20B2 buna örnek, f20b2 yi direk gecirebilirsin ki cd4 accordlarda aynı kodlu motorun vtecsiz versiyonu var. yada daha ileri giderek amerikadaki frenki denilen motora dönüştürbilirsin ama bu frenkiler gırtlak safhasında kısa süre içinde h22 den daha fazla verim alınmasına regmen cok conta yakıyormuş. Bisimotoda çok parça var ama tabi tuzlu.
    Pro Stock Garage

  8. #8
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sercanius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    F20 sohc vtec kapakların alayı takılır, işlemle birlikte sıkıştırma pistonda yapabilirsin. en agresif sohc vteclerden biri olan 150küsür hplik F20B2 buna örnek, f20b2 yi direk gecirebilirsin ki cd4 accordlarda aynı kodlu motorun vtecsiz versiyonu var. yada daha ileri giderek amerikadaki frenki denilen motora dönüştürbilirsin ama bu frenkiler gırtlak safhasında kısa süre içinde h22 den daha fazla verim alınmasına regmen cok conta yakıyormuş. Bisimotoda çok parça var ama tabi tuzlu.
    artık herkes nonvtec yüklüyo

    k2x le kıyaslanır bi motor http://www.techturkey.com/forum/yurt...ody-honda.html
    ECUTECH İstanbul

  9. #9
    siR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    preludeler para edecek anlaşılan
    Anıl Atabey

  10. #10
    Crx-Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sercanius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    F20 sohc vtec kapakların alayı takılır, işlemle birlikte sıkıştırma pistonda yapabilirsin. en agresif sohc vteclerden biri olan 150küsür hplik F20B2 buna örnek, f20b2 yi direk gecirebilirsin ki cd4 accordlarda aynı kodlu motorun vtecsiz versiyonu var. yada daha ileri giderek amerikadaki frenki denilen motora dönüştürbilirsin ama bu frenkiler gırtlak safhasında kısa süre içinde h22 den daha fazla verim alınmasına regmen cok conta yakıyormuş. Bisimotoda çok parça var ama tabi tuzlu.
    Sercan benim üst kapağın SOCH vtec olabileceğini mi söylüyorsun yani? Bilmediğimden soruyorum neticede Accord a da bindin TR de soch vtec accord var mı? yani bir yerlerden çıkma olarak temin edebilir miyim onun için soruyorum yoksa başka yollardan yurt dışından mı getirtmek gerek?
    06 ZON 32 91 Crx Satıldı
    06 YA 1000 89 Crx Satıldı
    06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
    06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
    06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES


    __oNuR__

  11. #11
    Crx-Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir de şunu sorayım tekrardan Erkut gerçi kendi motoruna bir şeyler yapabilirsin demiş ama accord ile aynı olan bu F20a4 motordan nasıl verim alabilirim illaki egzantrik ve piston ile mi sağlam güçler elde edebilirim? yoksa turbo yapmak için müsait midir? sonuç olarak sıkıştırması biraz daha düşük eski arabama göre.
    06 ZON 32 91 Crx Satıldı
    06 YA 1000 89 Crx Satıldı
    06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
    06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
    06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES


    __oNuR__

  12. #12
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin motoruna f18 f20 biçok vtec kapak uyar işletim sistemi değişimiyle vtec de açabilirsin motora geneline gelirsek N/A daha keyifli olur bence ama turbo yüklenmemesi için de hiçbir sebep yok
    şurada bazı parçalar var
    Search Results : Bisimoto Engineering, Where Efficiency Meets Technological Perfection
    ECUTECH İstanbul

  13. #13

    Üyelik
    Jun 2011
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    1.267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilmedigimden dolayı soruyorum bu motorlar b18a2 gibi üstüne b h herhangi birinin kapagı takılarak vtec yapılabilir mi arkadaşlar konu takibimde dünden beri merak ediyorum cünkü bende onur gibi ...

  14. #14
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu aşağıdaki motorlarla F20A neredeyse aynı motorlar. Kapakları birbirine direk uyumlu. Yani mesela aşağıdakilerden vtec olan bir kapak, F20A ya takılabilir. Sohc vtec olmuş olur. Yanlış anlaşılma olmasın F20B serisinin SOHC NON-VTEC, SOHC VTEC ve yine blue top olarak tabir edilen DOHC VTEC versiyonlarıda var. Tükiyede en kolay yöntem Erkut abinin dediği gibi piyasadaki 99-2001 Accord 1.8 vtec lerin F18 vtec kapağı ve yine piyasadaki 99-2001 japon mandakasa accordların F20 sohc vtec kapağı uygulanabilir. sıkıştırmalı piston ve dogru yazılımla rahatlıkla 160hpllerin hatta daha yukarısının yakalanacağı kanısındayım. hem honda, hem big block hemide sohc olunca tadından yenmez.


    The F20B Engine Stream produces 113 kW (154 hp) at 6500 rpm and maximum torque of 186 N•m (137 lb•ft) at 4000 rpm, versus the single-camshaft F20B's 110 kW (148 hp) and 186 N•m (137 lb•ft), respectively. The vehicle's Japanese urban 10/15-mode fuel consumption rating is 14.2 km/L (about 34 mpg)—a 15% improvement over a comparable vehicle powered by the F20B, according to Honda.

    Specifications
    Displacement: 1997 cc
    Configuration Valve: SOHC/DOHC, 16 valves, VTEC/Non-Vtec
    This engine came in SOHC in vtec and non vtec, there is also a DOHC VTEC version of the engine, they all share the same engine code although they are very different.

    sohc vtec f20b; VTS/VTE, CL3 Torneo VTS


    2.0VTS
    Displacement, cc 1997
    Engine model F20B
    Max.power (Net), kw(PS)/rpm 150 ps (110.33 kw) / 6000 rpm
    Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 19.0 kg*m (186.33 N*m) / 5000 rpm
    Power density 8.47
    Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
    Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
    Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
    Turbocharger No
    Fuel type Unleaded regular gasoline
    LEV system (Low emission vehicle) No
    Compression ratio 9
    Bore, mm 85
    Stroke, mm 88
    Final gear ratio
    Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 7.2
    Fuel consumption at 60 km/h, l/100km 4.6

    2.0VTS 4WD
    Displacement, cc 1997
    Engine model F20B
    Max.power (Net), kw(PS)/rpm 148 ps (108.85 kw) / 6000 rpm
    Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 18.7 kg*m (183.38 N*m) / 5000 rpm
    Power density 9.26
    Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
    Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
    Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
    Turbocharger No
    Fuel type Unleaded regular gasoline
    LEV system (Low emission vehicle) No
    Compression ratio 9
    Bore, mm 85
    Stroke, mm 88
    Final gear ratio
    Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 8.1
    Fuel consumption at 60 km/h, l/100km

    2.0LEV
    Displacement, cc 1997
    Engine model F20B
    Max.power (Net), kw(PS)/rpm 145 ps (106.65 kw) / 6000 rpm
    Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 18.2 kg*m (178.48 N*m) / 5000 rpm
    Power density 8.97
    Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
    Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
    Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
    Turbocharger No
    Fuel type Unleaded regular gasoline
    LEV system (Low emission vehicle) Yes
    Compression ratio 9
    Bore, mm 85
    Stroke, mm 88
    Final gear ratio
    Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 8
    Fuel consumption at 60 km/h, l/100km 4.6

    <<<All 5th Gen JDM F20B SOHC VTEC & NON-VTEC Accord Engines>>>

    2.0EXL (CD4)
    Displacement, cc 1997
    Engine model F20B
    Max.power (Net), kw(PS)/rpm 135 ps (99.29 kw) / 5700 rpm
    Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 18.5 kg*m (181.42 N*m) / 4500 rpm
    Power density 9.41
    Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
    Engine information Horizontal ranging belt driving
    Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
    Turbocharger No
    Fuel type Unleaded regular gasoline
    LEV system (Low emission vehicle) No
    Compression ratio 9
    Bore, mm 85
    Stroke, mm 88
    Final gear ratio
    Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 8.6
    Fuel consumption at 60 km/h, l/100km


    2.0VTi-S (CD5)
    4 valves per cylinder
    Bore x stroke: 85.00 mm. × 88.00 mm.
    Bore / stroke ratio: 0.96
    Displacement: 1997 cc 121.86 cu in
    Compression: 9.2
    Fuel system: PGM-FI
    Aspiration: Normal
    Catalytic Converter: Y
    Max. output: (154 bph) (115 kW) @ 6200 rpm
    Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
    Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
    Max. torque: 186 Nm (137.1 lbft) (18.9 kgm) @ 5000 rpm
    Coolant: Water
    Pro Stock Garage

  15. #15
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f18 olanı bende var da konuyla biraz alakasız olacak ama f20 headers işimi görür mü? bu arada kapak seçecekseniz f20 seçin f18 kapağı pek verimli değilmiş..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  16. #16

    Üyelik
    Jun 2011
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    1.267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bende bildigim kadarı ile yazayım sercan kardeşim kafam karıştı cünkü şimdi b18a2 blokla oynamadan b16 ve türevleri yapılabiliyor öle mi bu motoru nasıl yapılır yani şimdi b serisinin kapagı ve pistonu alıp yapılabilir ya da h motorun bunu merak ediyorum b18 düşün yazarken ben de öle okuyayım gerçekten kafam karıştı kusura bakmayın

  17. #17
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı salih_560 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bende bildigim kadarı ile yazayım sercan kardeşim kafam karıştı cünkü şimdi b18a2 blokla oynamadan b16 ve türevleri yapılabiliyor öle mi bu motoru nasıl yapılır yani şimdi b serisinin kapagı ve pistonu alıp yapılabilir ya da h motorun bunu merak ediyorum b18 düşün yazarken ben de öle okuyayım gerçekten kafam karıştı kusura bakmayın
    sen akşama 2 fg al gel manzaraya biz sercoyla sana uzunn uzun anlatırız
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  18. #18

    Üyelik
    Jun 2011
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    1.267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen akşama 2 fg al gel manzaraya biz sercoyla sana uzunn uzun anlatırız
    sen hondayı yutmuşsun diye duydum melliden sıkıntı yok manzara oturuyorum zaten gürsel abi unutmuşum enerj alim gürsel abi

  19. #19
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu motorların komik yanı tek egzantirik vtec/nonvtec kapak takılabildiği gibi çift egzantirik de takılabiliyo ya da çiftden teke düşürülebiliyo yağlamaya dikkat etmek gerekiyo yağlama konusunda biraz zayıflar
    f18lerin tercih edilmeme sebepleri egzantiriği bozan bi model oluşudur egzantiriği biraz karaborsa bu yüzden ve lobleri de yiyo
    f20 kapaklar daha çok tercih edilir
    bence kapak değişiminin yanında yağ pompası değişimi ve modifikasyonu da şart bu arada vtec açtıklarında k serisi gibi sesleri çıkıyo ama sadece ses çıkıyo
    ECUTECH İstanbul

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •